In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet Julie mijn vriend heeft kantoorbaan en is er dus altijd dus ik moet gewoon zelf m'n lichaam goed in de gaten houden en anders gaan we het na een paar maanden wel met ovulatietesten doen.



Nu je toch met de tabel bezig bent Gryffindor mijn vriend is ook 36 en in februari ben ik ook 31



Erg leuk om dit allemaal met jullie te delen trouwens! Veel herkenning in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, zou ik ook met jullie mee mogen schrijven? Speciaal hiervoor een account aangemaakt. Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 32 jaar, en sinds kort hebben we min of meer afgesproken dat we vanaf februari willen proberen zwanger te worden. Dan heb ik m'n laatste nuvaring gebruikt en vanaf dat moment zullen we het wel zien! Best wel spannend hoor!

Ik studeer trouwens nog, dat is wel anders dan bij jullie, vriend heeft wel een fulltime baan. In juni 2018 zou ik mijn diploma moeten krijgen, maar zolang wilden we toch niet meer wachten. Dus hopelijk raak ik tijdens mijn studie nog zwanger.



Wat een mooie vakantieplannen komen er nog voorbij! Wij hebben nog geen echte vakantieplannen, maar we willen in mei misschien nog een weekje weg. We trouwen ook komend jaar, waarschijnlijk in mei of in juni, dus toch nog genoeg leuks in het vooruitzicht .
Alle reacties Link kopieren
Welkom Frigga! Leuk! Kan wel begrijpen dat je niet tot na je studie wilt wachten, dat is nog wel ver weg. Heb al vaker hier op het forum gelezen dat het best goed te combineren is en zolang 1 van de 2 maar een inkomen heeft. Als je studeert ben je qua tijd in ieder geval een stuk flexibeler. Spannend!
Hi Frigga! Leuk dat je ook meeschrijft.



Inderdaad, wat PindaKaas zegt is ook hoe ik het heb begrepen. Spannend dat jullie gaan beginnen! En met zulke plannen voor volgend jaar hoef je ook niet perse de halve wereld rond te vliegen toch?
Alle reacties Link kopieren
Tvp en wellicht haak ik in.

Dacht tot voor kort nog dat we zouden wachten, maar in laatste gesprek met vriend hebben we besloten om te stoppen met de pil op 1 januari
Alle reacties Link kopieren
Welkom JulieJolie, frigga & aankleefsjaan het word al een gezellig groepje zo!



@Aankleefsjaan; Leuke onverwachte wending toch! ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo de tabel is weer bijgewerkt. Hoop dat ik niets vergeten ben. Misschien kunnen jullie dingen voor de tabel vetgedrukt maken, dan mis ik het minder snel.



Leuk ook weer nieuwe meiden erbij



@frigga, een vriendin van mij heeft in het tweede jaar van onze studie ook een kindje gekregen en is met een klein beetje vertraging gewoon afgestudeerd. Ging eigenlijk wel goed, dochtertje ging soms zelfs mee naar college (ze sliep er doorheen, zo saai haha).



En @aankleefsjaan wat leuk dat jullie al zo snel gaan beginnen!



@juliejolie die ovulatietesten proberen herken ik, ik wilde het ook weten en dus deze maand geprobeerd en ze waren ongeveer 5 dagen eerder positief dan ik had verwacht (blijkt dat ik niet pas in de 3e week ovuleer, maar bijna 3 weken heb na de eisprong tot menstruatie, cyclus van bijna 5 weken). Dat kan een hoop vruchteloos proberen schelen
Alle reacties Link kopieren
Yes, nachtje over geslapen en ik ga hier echt meeschrijven.

Ik ben bijna 31 en vriend is 33. Vriend heeft al een dochtertje van 5 uit een vorig huwelijk. Voorgaande tekst is ook de reden dat we niet meer lang willen wachten. Ik slik momenteel de minipil en ben dus al jaren niet meer ongesteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voor er een beetje en regelmaat in mijn cyclus gaat komen. Mijn laatste pil slik ik op 1e kerstdag, dan is de strip leeg.



Spannend dames!
Leuk Sjaan! Ik wil dat het al januari is, dan kunnen we een beetje de spanning delen. Het is toch best gek om het te doen met in je achterhoofd dat dit misschien wel een baby oplevert! Al moet ik eerlijk zijn en toegeven dat ik die gedachtes vooral voor/na heb en niet echt tijdens ;)



Gryffindor ben blij dat je het zegt over die ovulatietesten. Ik was redelijk regelmatig terwijl ik mijn spiraaltje had, maar toch even stiekem een ovulatietest gedaan om te zien of ik al vruchtbaar was. Bleek inderdaad zo te zijn, ook eerder dan gepland.



Ga zo sporten, doen jullie nog speciale dingen (los van vitamines en foliumzuur) om je voor te bereiden?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik niet ga ovulatietesten, maar wij doen nu toch wel dagelijks of om de dag dus ik laat het wel aan het lot over. Ga wel extra vitamines nemen (weet nog niet welke, tips?) en foliumzuur natuurlijk.

Ik probeer ook nog wat af te vallen vanaf 1 januari, gewoon voor mezelf door minder te snoepen en te snacken en meer te bewegen. Ga geen dieet volgen, das niks voor mij
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil ook dat het januari is! Ben benieuwd of we er allemaal een beetje rustig onder kunnen blijven!



Iemand tips indd qua vitaminepillen? Probeer wel gezond te eten.. genoeg fruit, groenten, noten. Heb wel eens gelezen dat avocado's goed zijn voor de vruchtbaarheid (voor mannen ook)! Dus die binnenkort maar weer in huis halen, ben sowieso gek op avocado!



Doe niet aan sport, heb het nooit leuk gevonden. Heb een gezond gewicht, maar wil toch wel iets gaan doen. Ik ga binnenkort yoga uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren toch maar een ovulatietest gekocht.. weet nog niet of ik m ga gebruiken haha.

@gryffindor, zo dat is wel handig om te weten idd! Nogal een verschil. Die keer dat ik t heb geprobeerd bleek het eigenlijk best zo te zijn als de kalender voorspelde, dus niet echt een verrassing.



@pindakaas, aha, aan de avocado dus! Goede tip. Ik leef zelf eigenlijk al best gezond (veel groente, fruit, linzen etc) maar mijn vriend rookt wel veel. Hoe is dat bij jullie, doen jullie mannen ook iets aan 'voorbereiding'?
Hier weinig voorbereiding vanuit het mannelijke kamp, erg in de trant van "laten gebeuren" (terwijl hij degene is die er al veel eerder aan toe was :D). Maar hij brengt me wel heel lief iedere avond al m'n supplementen.



Ik sport ongeveer 3x in de week (krachttraining), wil graag actief blijven tijdens mijn zwangerschap, maar denk dan ook aan wandelen/zwemmen/yoga. Probeer nu vooral te werken aan een sterke core, die buik tillen is natuurlijk niet niks straks!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt al een leuke groep, welkom dames!



@Gryffindor: Bedankt voor de tabel!

@JulieJolie: Man is een halfjaar geleden gestopt met roken, dus dat scheelt nu weer (was niet gepland overigens; maar hij is ziek geweest en voelde zich toen zelfs te beroerd om te roken )

Hij is geen grote drinker, maar pakt nu toch minder vaak een biertje. Als hij nu ook nog eens fruit gaat eten ben ik helemaal tevreden
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend leeft eigenlijk al wel gezond, rookt en drinkt niet en sport regelmatig. Maar hij mag inderdaad ook wel wat meer fruit eten. En dus aan de avocado straks! Ik rook en drink ook niet, dus hoef daar gelukkig geen moeite voor te doen. Ik had een keer een lijstje gevonden met allemaal fruit en groenten die de vruchtbaarheid bevorderen. Ik ga het nog eens opzoeken, dan laat ik het ook aan jullie weten!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb heel erg zitten twijfelen om mij bij het viva forum aan te melden.. Aangezien het voor mijn omgeving een verassing is, dat wij volgend jaar gaan beginnen, vind ik het wel fijn om toch een anonieme uitlaatklep te hebben .



In januari 2016 ben ik al gestopt met de pil, aangezien ik er totaal niet happy van werd. Halverwege april'16 werd ik toen voor het eerst weer ongesteld. Voor de vrouwen die nu de pil nog slikken; ik wil je niet bang maken, maar het kan wel even duren voordat het e.a. weer (met regelmaat) op gang komt. Tijdens onze zomervakantie hadden we besloten om ons te laten testen op een genetische ziekte in onze familie's, Van die testen hebben we midden november gelukig een goede uitslag hebben gehad. Eind november ben ik begonnen met het slikken van vitaminen (had nog wat liggen waarin voldoende Foliumzuur zit). De echte mama vitaminen wil ik gaan slikken een maand voor het startschot.



Eigenlijk waren we in eerste instantie van plan om in december te starten. Maar vanwege de feestdagen hebben we dit uitgesteld. Vervolgens hadden we bedacht dat we in januari konden starten, dit is toen een tijdje het plan geweest. Toen kwam ik er achter dat enkele zwangere vrouwen in mijn omgeving zich wel erg slecht voelden aan het begin van een zwangerschap, waardoor ik wederom besloten heb om het te verplaatsen. Ditmaal tot na de wintersportvakantie. Het is telkens heel dubbel wat dat betreft. Aan de ene kant kan ik echt niet wachten met 'starten', aan de andere kant is het een verademing dat ik het nog weer even uitstel. Herkennen jullie dit? Overigens, na de wintersport wil ik wel echt starten hoor, een zwangerschap komt namelijk nooit echt uit denk ik. Er is altijd wel iets waarvoor je het kan uitstellen.



@Uiltje90, Ik herken het wel wat je zegt. Ik ben iemand die ook behoorlijk nuchter is. Maar de laatste tijd kan ik het idee van een eventuele a.s. zwangerschap niet echt los laten haha. Het komt ineens zo dichtbij.



@Konijntje, Ik denk dat ik net zoals enkele anderen hier heel duidelijk bij mijn vriend zal aangeven dat ik vruchtbaar ben. Je hebt elke maand maar even de kans om 'raak te schieten', dus ik vermoed dat ik dan niet rustig in m'n bed kan gaan liggen..



@Budgy86, Ik heb op mijn telefoon de app 'Period tracker'. Wellicht dat je met zo'n soort app toch wat meer inzicht in het ritme van je cyclus krijgt.



@Gryffindor, Zou je mij ook in de tabel willen meenemen? Ik ben 24 jaar en mijn partner 26. En waarschijnlijk starten in februari/maart.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die nieuwe schrijvers! Aankleefzwaan, i like je gebruikersnaam, misschien blijft er bij jou wel als eerste een kindje plakken in je buik, haha!

Mijn vriend en ik lopen samen hard, nog niet spectaculair, schema naar 5 km toe. Verder wandelen we veel en regelmatig. We drinken geen alcohol en roken allebei niet, dus dat scheelt weer.



Fruit wat je vruchtbaarder maakt? Haha, zou leuk zijn, maar dat geloof ik toch niet echt, lol.

Ik ga nog geen ovulatietesten gebruiken, eerste maar een beetje op zn beloop laten en het leuk houden. Ik denk dat ik al snel zou stressen als ik ga testen met ovulatietesten enzo. Ik ga wel straks een app op mn telefoon opzoeken, kijken of je daar iets mee kan. Hebben jullie die al?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, weer iemand erbij. Welkom Zoraa!



Ik herken zeker wat je zegt dat het uitstellen ook een soort verademing is. Ik denk wel eens van: oeh straks ben ik meteen zwanger. Wat dan? Haha dan gaat ineens alles veranderen. Is toch ook super spannend! Tegelijkertijd hoop ik natuurlijk dat het heel snel raak is, want ik denk dat niemand er blij van wordt als het lang duurt.



Wel echt vervelend dat je pas na 3/4 maanden weer ongesteld werd. Is je cyclus nu een beetje regelmatig? Ik was na het stoppen met de pil gelijk weer vrij regelmatig ongesteld gelukkig. Ik merkte alleen wel dat de ongesteldheidsklachten na ongeveer 6 maanden ineens veel erger werden! Heb op dag 1 altijd hele erge pijn in buik, rug en hoofd. Had ik tijdens en de eerste maanden na de pil nooit. Ik ben achteraf wel blij dat ik toen al stopte met de pil.. was er ineens helemaal klaar mee.



Maar fijn dat jullie een goede uitslag hebben gehad betreft de genetische ziekte. En wanneer staat de wintersport op de planning?



Ik heb trouwens ook Period Tracker op mijn telefoon. Kan het ook aanraden, fijne app waarin je ook allerlei symptomen kan bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Haha Frigga, ik weet het ook niet hoor. Misschien is de clou wel gewoon dat het verstandig is om veel te variëren met groenten en fruit. Dan zit je altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Frigga, er schijnen toch echt wel vitaminen in groenten en fruit te zitten die bijvoorbeeld de kwaliteit van zaad en eicellen beter maakt. Welke dit zo zijn weet ik niet. Maar voedsel heeft wat dat aan gaat een groot effect op de vruchtbaarheid



Pindakaas, fijn om te horen dat ik in elk geval niet de enige ben haha. Het is ook zo definitief allemaal. Als ik het uitstel, heb ik ook meteen weer de angst dat het bij mij nog maanden gaat duren. En dat het zonde is dat ik deze maanden niet 'gebruik'. Maar gelukkig heb je daarover vooraf geen inzicht. Mijn cyclus is nu tussen de 26 en 30 dagen, dus daar ben ik wel erg blij mee. Bij mij vallen de klachten meestal wel mee als ik ongesteld ben. Als jij er veel last van hebt moet je je maar lekker laten vertroetelen door je partner die dag . Je kan altijd nog met de Men-struatie challenge aankomen zetten als argument haha.



Onze wintersport moet ik nog plannen, dit wordt waarschijnlijk februari of maart. Vandaar dat we in februari of maart na de vakantie gaan starten.



Trouwens voor de anderen hier, ik had het boek 'Zwanger worden' van Mariël Croon besteld. Ik vond het wel een heel informatief boek, met o.a. enkele mooie plaatjes van de bevruchting. Ook is er in het boek veel aandacht besteed aan de conceptie, hoe krijg je bijvoorbeeld sterk zaad e.d. Wellicht voor jullie ook wat
Alle reacties Link kopieren
Hoefde niet zo ver te zoeken, want via Google kom je allerlei artikelen tegen! Maar even snel wat gekopieerd:



Voor vrouwen geldt eigenlijk gewoon veel variëren met groenten, fruit, noten, zaden, etc. (zie de link voor het lijstje met groenten en fruit). En eet/drink niet teveel light-producten, want daarin zit aspartaam of E951 en dat heeft een remmende invloed op de eisprong (nu ik het lees, herinner ik me ook ineens weer dat ik dat al eens van iemand had gehoord).



Voor de mannen: om de hoeveelheid en de kwaliteit van het sperma te verbeteren is het belangrijk dat je partner genoeg zink en vitamine C binnenkrijgt. Zink vind je bijvoorbeeld in paranoten, vis, zaden, eieren en granen. In groene bladgroenten, kiwi’s en tomaten zit extra veel vitamine C.



Bron: http://www.oudersvannu.nl ... id-verhogen-door-voeding/
Alle reacties Link kopieren
Jeej gezellig grote groep gaat het zo worden! Welkom allemaal!



@zoraa, ja die app heb ik al een tijdje, maar qua ongesteldheid zit deze er steeds naast. We gaan gewoon lekker veel seks hebben en dan zien we het wel, ik vind het wel een leuk vooruitzicht!



Qua voorbereiding ben ik inderdaad al een tijdje aan de avocado's begonnen. Ik ben 2 jaar geleden al gestopt met roken. Ik eet al veel groente en fruit. Noten en vis zou ik meer moeten gaan doen En ik ben ook gestopt met light drank inderdaad!

Enige wat ik misschien nog zou moeten doen is minderen met snacken/snoepen, maar dat ga ik dan echt vanaf januari (na de feestdagen) proberen. Ik lust wel graag een wijntje en zal dit ook met mate blijven doen. Al vind ik het wel dubbel, maar stel dat het nog een jaar of langer gaat duren voordat ik daadwerkelijk zwanger ben, wil ik mezelf ook niet alles ontzeggen.

Ik beweeg ook voldoende, fiets per dag een uur naar het werk en op m'n werk loop ik ook veel. In het weekend zwem ik vaak een uurtje.



Vriend doet inderdaad weinig qua voorbereiding, maar ik zal eens producten met veel zink of vitamine C op tafel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Budgy, sowieso de weken voor je eisprong kan je gewoon wijntjes blijven drinken toch! Heeft inderdaad niet veel zin om nu al helemaal te stoppen, straks duurt het nog een tijd voor je zwanger bent.



Zoraa, bedankt voor de boekentip! Ging het even googlen en zag dat ze ook een website heeft waar je een paar hoofdstukken kan downloaden. Ik kwam weer bij het eten terecht! Ik eet bijna geen vlees en zij geeft als tip om dan voor de zwangerschap al te beginnen met vitaminepillen voor zwangeren. Misschien ga ik dat wel doen..
Alle reacties Link kopieren
@Zoraa; Leuke boekentip! Lijkt me een interessant beoek dus, heb het direct besteld, heb ik meteen wat te lezen voor op vakantie



@ Pinkakaas; Thanks voor de link!



Om even terug te komen op de vraag over voorbereiding. Wij proberen beide al goed op onze voeding te letten en wat gezonder te eten en minder te snacken. Ook wandelen we regelmatig en proberen we als onze planning het toelaat elke week een uurtje te gaan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook meteen een kerstcadeautje te vragen (aan m'n vriend dan, niet aan de familie), dank voor de tip Zoraa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven