In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Wat cool Zoraa, zuid-afrika is prachtig!

Wij hebben donderdag de 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed! Hij ligt helemaal op schema met alles!
Ow nice, das weer een hele mijlpaal!

En zuid-Afrika lijkt me idd prachtig.. Staat ook zeker op onze wishlist!
hey dames..
ik weet niet of ik hier precies op de goede plek zit maar ik zoek een forum waar ik ook lekker mee kan praten..
ben een vrijgezellige meid van 31 uit Limburg, die bezig is met haar kinderwens via IUI/KID..
inmiddels heb ik poging 1 gehad en die is helaas niet geslaagd. vandaag een positieve LH test gehad, dus morgenmiddag of maandagmorgen naar de kliniek voor poging 2.

mocht ik niet op het juiste forum zitten, graag een duwtje in de goede richting ;)

aan alle zwangere dames: Proficiat!!
voor de rest, heel veel succes.. we komen er wel!

groetjes Marina
Marina kijk hier eens:

zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... 321293/103#
Ik ben gisteren ongesteld geworden dus bij mij kan de tabel worden aangepast: ronde 4 nod: 20 juli

Mita, wat fijn dat je een goede 20-wekenecho had! En wat bizar dat je nu al echt op/over de helft bent, wauw!

Aankleefsjaan, wat leuk een meisje! Fijn dat je daar blij mee bent! :)

Knorretje, komende week je eerste echo lees ik in de tabel? Spannend!!
Zoraa, Zuid-Afrika lijkt me fantastisch! Staat ook hoog op mijn lijstje! Lekker gaan genieten van het plannen en de voorpret. En misschien kijken of het lukt om de druk op jezelf wat lager te houden als je het weer gaat proberen, als je nu zo merkt dat er veel van je af valt nu je even stopt.

WIj hebben vrijdag een controle gehad en voor het eerst het hartje gehoord, super bijzonder! Uitslag van de NIPT was ook goed! Alle pijnen waren verklaarbaar door groeiende baarmoeder, buikspieren die uitrekken, banden, en beknelde zenuw.. Dat laatste is af en toe, maar wel echt zo pijnlijk. Maar ja, ze zei dat t komt omdat mijn maag en darmen omhoog bewegen omdat de baarmoeder groeit en dan beknelt er af en toe een zenuw. Ik weet nu iig dat het daar aan ligt! En werd me wel op het hart gedrukt te luisteren naar mijn lichaam. Ik ben heel snel moe, krijg buikkramp als ik te veel doe, maar te veel doen is al 2 uur rondlopen bij een meubelboulevard ofzo. En dan hoor ik mensen die gewoon door sporten 4x per week en waar dat lukt tot 34 weken en dan denk ik, jemig stel ik me zo aan? Maar ze zei dat het super verschilt per persoon en ik echt naar mijn lijf moet luisteren, dus dat is mijn doel.

Vrijdag en zaterdag weer super misselijk, overgeven ook weer. En 14 weken dus ik vind t wel mooi geweest met die misselijkheid. Wel echt een weekend met van alles, allemaal leuk, maar te veel natuurlijk. Nu dus bijkomen!
Hier vandaag 13 weken!
Ik vind dat luisteren naar m'n lichaam ook wel lastig, Zen..

Ben gewoon niet gewend ook om beperkt te worden in m'n energie. Het gaat nu sinds een paar dagen weer beter, maar kon bijvoorbeeld niet echt 3 afspraken achter elkaar plannen, dan was ik kapot. Normaal gesproken geen probleem..

En jammer Frigga! Maar op naar de volgende ronde!
Zoraa.. Zuid-Afrika wat gaaf!!!!!! Lijkt me super om dat helemaal te plannen en mee bezig te zijn! Zal zeker ook een ervaring voor je leven worden.. heel Cool :hyper:

Zen.. fijn dat alles goed is met jullie kleine, hup naar het geslacht haha (dat willen jullie weten toch)?

Mita.. ook super van jullie 20 weken echo! Nu hopelijk de weken stuk voor stuk zonder klachten aftellen :-)!

Frigga.. jammer dat je ongesteld bent geworden.. lekker jezelf even verwennen en ik hoop op een mooie volgende ronde voor jullie..

Ik ben vandaag precies 18 weken.. ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds nergens last van heb, ik ben eerder benieuwd wanneer ik haar voor het eerst zal voelen! Lijkt me zo een leuk en bijzonder moment! Wij hebben volgende week maandag onze 20 weken echo al.. hopen dat dan alles goed is :heart: we hebben al wel gezien dat ze kan slikken door het vruchtwater in haar buikje, 2 mooie oogkassen en het neusje!

Fijne dag vandaag allemaal :sun:
Zoraa, wat heerlijk dat je nu een reis in het vooruitzicht hebt! Even lekker loslaten en lekker gaan plannen! Geniet ervan, ook van de voorpret :)

Mita wat fijn van de goede 20 weken echo! Gewoon al op de helft!! Gefeliciteerd, hopelijk een rustige 2e helft.

Jammer Frigga :( op naar de volgende ronde!

Zen, gefeliciteerd met de goede Nipt en fijn dat je het hartje weer gehoord hebt! Ik herken het heel erg van het weinige energie (helaas). De 1e weken sliep ik het liefst al om 8 uur. Nu gaat het wel iets beter, maar lig het liefste om 10u in bed. Als ik iets ga doen 's avonds (en vooral na een dag werken) merk ik dat ik het heel slecht trek. Sporten trek ik ook heel slecht. Ik wandel en fiets wat. Vooral naar je lichaam luisteren inderdaad.

Melletje wat gaat het snel he! Leuk dat je volgende week al de 20 weken echo hebt. Ik moet nog precies een week wachten en kan echt niet wachten. Ik voel de kleine nu echt wel dagelijks, vind het heel fijn. Hoop dat je dr ook snel gaat voelen!

Las nu in mn wekelijke update in de mail dat het gevaarlijk kan zijn om geiten en schapen te aaien ivm toxoplasme (oid). Laat ik nou net 2 weken geleden met m'n neefjes en nichtjes naar de kinderboerderij geweest zijn en juist die dieren gevoerd en geaaid hebben. Mag me van man niet teveel zorgen maken, maar stiekem baal ik dan dat ik hier niet van op de hoogte was.

Hoe gaat het op de wachtbankjes? Het wordt echt tijd voor snel weer juichsmileys erbij.

Verder nog vakantieplannen deze zomer? Hier helaas niet ivm de aankomende werkloosheid, maar mocht een van ons toch snel werk vinden, dan willen we nog wel een weekje ergens met zn 2en naartoe. Echt een raar idee dat het dan de laatste vakantie met z'n 2en zal zijn.
Ahh.. paar dagen geleden heer bericht getypt maar die is niet aangekomen 🤤

Mita fijn dat je 20 weken echo goed was!!

Frigga.. jammer.. op na de volgende ronde!!

Zen fijn dat de echo en uitslag van de nipt goed was!

Wat een radio stilte hier trouwens.. al een paar dagen niets meer te vertellen hier?

Wij hebben vandaag de eerste echo gehad.. alles zag er prima uit!
19/20 januari 2018 zijn we tot nu toe uitgeteld. Heel bijzonder zo iets!
9 +2 ben ik nu al dat gaat echt snel!

We zijn nog wat aan t twijfelen over de Nipt of combi wat we nu precies willen.
Beetje moeilijk aangezien we ook niet zeker weten of we het eigenlijk wel weg durven te laten halen mocht er iets mis zijn. Gezien mijn leeftijd en familie is er ook niet echt iets om bang over te zijn. Maar toch... blijft een moeielijke keuze.

Ik heb verder nog nergens last van! Misselijkheid door hond is ook al wat minder.. soms ruik ik haar en dan draait mijn maag zich echt ef om..

Hoe gaat het met de rest?
Knorretje, ik zat al aan je te denken dat je nu ergens de eerste echo gehad moest hebben. Mooi dat het er goed uit zag, spannend hè zo'n eerste echo. Wat fijn dat je (nog) nergens last van hebt! Ik ben jaloers.

Hier helaas nog steeds erg misselijk. Een dag zonder overgeven is echt een uitzondering. Maar voel me niet meer de hele dag zo suf, wat ik een paar weken geleden wel had. Dus er is wel een beetje verbetering. Wij hadden afgelopen week de uitgebreide 12-wekenecho en alles zag er gelukkig goed uit. Het duurde ruim een half uur, alles goed bekeken en opgemeten. Baby was heel druk! Had deze echo echt niet willen missen, zo fijn dat alles goed nagekeken werd. Hij liet ons de hersenen zien, het hartje, de maag, de nieren, 5 korte vingertjes aan beide handjes. En de echoscopist denkt dat het een jongetje is! :D Daar hoopten we stiekem ook op. Maar natuurlijk geen zekerheid, dus het is nog even afwachten. Deze week bloed prikken voor de nipt en volgende week de uitslag.

Mita, fijn dat jij een goede 20-wekenecho hebt gehad!

Melletje en Budgy, deze week ook de 20-wekenecho toch? Budgy, ik wist het inderdaad wel van de geiten en schapen, maar als je je handen daarna weer gewassen hebt zal het vast niet meteen kwaad kunnen. Ik had vandaag een zwerfbabykatje in mijn handen, ik heb daar echt een zwak voor, maar had er even niet aan gedacht dat ik ze nu beter niet kan aanraken. Mijn vriend zei: hey, je bent zwanger, zet die kat neer! Ohja... oeps!

En Vegas, jij geslachtsbepaling deze week? Ben benieuwd!

Zen, super van de goede nipt-uitslag! Wel echt vervelend dat je veel last hebt van buikpijn. Daar heb ik nog helemaal geen last van gehad, alleen af en toe wat steekjes, maar niet pijnlijk. Buik groeit ook nog helemaal niet, alle broeken zitten nog prima. Wel echt uitgeput trouwens, ik maak elke dag wel een wandeling van 30-40 minuten, maar op een rustig tempo en dan moet ik tussendoor echt even zitten. Dus sporten lukt mij ook niet meer. Zal ook wel komen door het weinige eten en regelmatig overgeven.. Verder niet heel moe, ik blijf wel met gemak wakker tot 12 uur.

Zoraa, gaaf dat jullie naar Zuid Afrika gaan! Veel plezier met de voorpret. Fijn ook dat je het zwanger worden nu even helemaal los kan laten, over een paar maanden weer met frisse moed beginnen.

Verder inderdaad erg stil hier. Hoop dat het goed gaat met iedereen en dat er snel weer goed nieuws komt van degenen op de wachtbankjes!
Jaaa, vanmiddag! Zooo'n zin in!

Mooi dat jij ook een goede echo had, Pindakaas!
Er komen gewoon alweer 3 NODS aan, gaat voor mijn gevoel supersnel! Maar zal zeker anders zijn als je op het wachtbankje zit.

Vind het wel bizar hoor dat hier nu al een tijdje geen nieuwe zwangeren bij zijn gekomen, je zou toch zeggen dat er elke maand gewoon weer een goede kans is!

@ Knorretje: lastig idd als je niet weet wat voor consequentie het heeft voor jezelf. Wij zeiden van tevoren heel duidelijk dat we het af zouden breken als er iets gevonden werd, maar ik had wel in m'n achterhoofd dat ik dat waarschijnlijk echt pas op het moment zelf zou kunnen beslissen als er echt iets was. Qua leeftijd zat ik ook niet in de risicoleeftijd, maar daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken. De meeste kindjes met Down worden juist geboren bij jongere moeders (omdat die geen diagnostiek laten doen, de 35-plussers wel en die breken dan vaak de zwangerschap af) en dat wilde ik echt niet, dat je er na de bevalling pas achter zou komen.

Mijn kwaaltjes zijn trouwens nagenoeg over, de moeheid is zo goed als weg, de misselijkheid al weken en vannacht hoefde ik sinds tijden niet eens naar de wc! :cheer2:
fijn weer die goede echo's Pindakaas en Knorretje! Gefeliciteerd!!
Leuk dat ze bij jou ook al een geslacht gezegd hebben Pindakaas.

Vegas spannend, succes vanmiddag, ben benieuwd of het ook echt een meisje is! Verder is het natuurlijk gewoon superleuk om de kleine weer even te zien :) geniet ervan!

Melletje hoe was je 20 weken echo?

Hier alles prima, beetje in spanning tot de 20 weken echo (en die hebben we dan ook pas in de avond) kan niet wachten tot we die gehad hebben! Kan ik meteen even vermelden van het aaien en voeren van geiten. Ik heb m'n handen niet meteen gewassen :( was met 3 kids dus kan het me ook niet herinneren wanneer dan wel. Hoop maar dat er morgen gewoon geen afwijkingen te zien zijn, dan zal het allemaal wel prima zijn.

Ik heb dit weekend van m'n schoonmoeder het 1e babypakje gekregen, stond ik wel even met tranen in m'n ogen. Het idee dat we dat over een paar maanden gewoon aan kunnen doen maakte me even emotioneel :biggrin:
Vegas... en en en ?????

Budgy.. dat zal wel helemaal goed komen hoor ook al heb je, je handen niet meteen gewassen :)! Lief van dat cadeautje, blijft natuurlijk heel bijzonder! Veel plezier & succes vandaag bij jullie 20'weken echo!!

Pindakaas.. balen van je misselijkheid. Hoop voor je dat het snel overgaat :redrose: toch bijzonder hoe verschillend dat bij iedereen gaat vind ik.. ik heb nog geen 1x overgegeven dus ik kan me voorstellen dat, dat best heftig is elke dag..ook super fijn dat jullie 12 weken echo helemaal goed is gegaan, en een jongetje misschien? Wat leuk voor jullie! Ben heel benieuwd!

Knorretje.. fijn dat de eerste echo helemaal in orde was, fijn voor jullie!! :)

Wij hadden afgelopen maandag de 20 weken echo (Ik ben nu 19 weken + 1 dag) en alles was helemaal goed.. mooie rug, schedel gesloten, kleine hersens gezien, de nieren, hartkleppen, benen, voeten en handen met aan beiden 5 vingertjes. Ze lag wel weer op haar buik (dat is tot nu toe bijna elke keer) dus we mogen vrijdag ochtend nog een x terug komen om haar gezichtje beter in beeld te kunnen brengen en voor wat mooiere profiel foto's! Dat ging nu namelijk niet echt. We hebben wel een mooie foto dat het lijkt alsof ze zwaait naar ons haha!!

Onze 32 weken echo is ook al ingepland, gek om te bedenken dat ik nu al op de helft zit.. zo voelt het helemaal nog niet omdat ik nergens last van heb en nog best veel energie heb!

We zagen maandag in het ziekenhuis ook voor onze neus een hoog zwangere dame lopen die met haar vriend, maxicosi en koffer weer naar huis werd gestuurd.. ik zei tegen mijn vriend: zo loop ik er over 20 weken ook bij O_O

Ik hoop ook dat er snel weer een dansende smiley bij komt voor de wachtbankers!! Hoop dat jullie het nog altijd leuk vinden om mee te lezen en te schrijven :heart:
Jaaa tis echt een meisje!
Reageer straks ff uitgebreider.
Wat leuk Lasvegas!!! super!!

En super fijn knorretje dat je een goede eerste echo hebt gehad!

Melletje ook super dat de 20 weken echo goed was!

Bizar dat sommige al op de helft zijn, wat gaat het dan snel ineens!

Wat betreft die geiten/schapen, kwam daar bij toeval ook achter, super raar toch dat niemand zoiets vertelt? Net als de 5e ziekte, weet ik veel dat dat besmettelijk is in de eerste helft van de zwangerschap en schade kan geven. Het is dat iemand dat zei toen ik naar een verjaardag wilde gaan dat daar kinderen waren met die ziekte, toen dus afgezegd. Snap niet zo goed waarom ze daar niks over voorlichten.

Hier gisteren voor het eerst, jawel, een hele goede dag gehad! Net of ik niet zwanger was, gewoon energie, niet misselijk, geen vlagen misselijkheid, geen hoofdpijn, wel meer honger, maar dat heb ik al maanden haha en dat is niet erg. Wow! Ik hoop zo dat het door gaat zetten!! Hoe heerlijk is het om je goed te voelen. Week 15 nu, dus Pindakaas, ik hoop zo voor je dat je ook zo'n dagen gaat krijgen. Wat een ellende die misselijkheid.
Die warmte vind ik ook een uitdaging nu, hebben jullie dat ook? Normaal gesproken lig ik met 35 graden nog in de zon, geen last van. Dus voor mij is dit echt heel raar, ik ga gewoon binnen zitten, ik die altijd buiten is met zo'n weer haha. Parasol wel neergezet, maar dan vind ik t nog te warm. Gek hoe je lijf zo anders is.

We willen idd het geslacht weten! Maar vriend wil geen pretecho doen nu...jammerrrrr, dus ik moet wachten op de 20 weken echo die ook echt met 20 weken is omdat we in de 19e week niet konden op de tijden dat er nog plek was. Nog 4,5 week wachten!! Zo lang!

We hebben inmiddels wel een kinderwagen overgenomen van iemand, inclusief alle toebehoren, een Joolz! Ik vind m hip, en de prijs was meer dan de helft minder dan van een nieuwe dus dat scheelt. Ook een babybadje overgenomen. En een maxi cosi gekocht dit weekend, die maar wel nieuw. Vanavond bij iemand naar een babykamer kijken! Super gek, staan al die spullen zo bij elkaar, denk ik waahhh ligt daar echt een baby in straks?! En nu op mijn h&m pakje wachten met een korte broek, jurkje, shirtjes en zomerse broek met ruimte voor mijn groeiende buik, hopen dat t past!
Super leuk Vegas, echt een meisje!

Budgy, hoe was de echo? Zag alles er goed uit?

Melletje, fijn dat je een goede echo hebt gehad! En heel bizar dat een paar van jullie al op/over de helft zijn! Sjaan, jij ook al bijna toch? Gaat echt snel!

Zen, heerlijk dat je eindelijk een keer een goede dag hebt gehad. Daar hoop ik ook op. Ik kan me bijna niet meer herinneren hoe het is om me gewoon 100% goed te voelen. Wat jammer dat je vriend geen pretecho wil doen, dan moet je echt nog even geduld hebben. Wij doen waarschijnlijk ook geen echo meer tot de 20 weken, maar bij de nipt krijgen we wel het geslacht te horen.

Hoe is het trouwens bij jullie met het verzinnen van namen? Komen jullie er uit of nog niet echt mee bezig?

Fijne dag allemaal!
Fijn melletje dat alles goed is, gefeliciteerd!! Stiekem wel leuk dat je morgen weer even kan kijken :) En bizar he dat je alweer op de helft bent, voor je het weet lopen jullie ook zo het ziekenhuis uit ;)

Jeeej Vegas echt een meisje! Super :cheer2:

Zen, wat fijn dat je je weer goed/beter voelt! Jammer dat je vriend niet de extra echo wilt (die van mij vond het ook onzin) maar durfde mij niet tegen te spreken denk ik :biggrin: Hoop dat de 4,5e week snel voorbij gaan. Ik vind het zo grappig dat ik het bij jullie allemaal zo hard vind gaan, maar het wachten tussen mijn eigen echo's lijken ook steeds zo lang te duren.
Cool dat je al spulletjes hebt! En die zwangerschapskleding is echt heerlijk, hopelijk past het!

Pindakaas balen dat je je nog steeds niet 100% voelt, merk je al wel iets van verbetering?
Heb je de nipt al gedaan? Wanneer verwacht je de uitslag? Toch handig dat ze daar wel gewoon het geslacht ook meepakken!

De 20 weken echo gisteren was helemaal goed!! Was echt een lange dag (we hadden pas om 19u de afspraak) maar uiteraard lag meneer weer eens niet goed om alles te kunnen meten. Na 3 kwartier met plassen,dansen, springen en op buik kloppen besloten dat ik na sluitingstijd nog een keer mocht terugkomen. Echt heel lief, want later was alles goed te meten en hebben ze alles nog een keer gedaan. Er was 1 verloskundige die binnenkort examen moet doen om de 20 weken echo te doen (ze waren dus met z'n 2 en) die na alles ook nog even ging oefenen. Ik vond het prima lag lekker in de airco daar. Uiteindelijk waren er er weer 3 kwartier, dus 1,5 kunnen kijken. Al zoomen ze natuurlijk vaak in op organen e.d. Maar de 2e keer ook eindelijk echt goed het profiel kunnen zien :love:

Ik moet nu met 30 weken weer terugkomen omdat de placenta laag lag, dit kan nog bijtrekken en anders is er geen natuurlijke bevalling mogelijk. Vind het vooral leuk dat ik over 10 weken weer kan kijken :biggrin:

De naam gaat bij ons echt nog wat worden, we vinden beide een klassieke naam eigenlijk heel mooi, maar vinden die te lang icm de achternaam. We willen een 2e en 3e naam geven met namen van de opa's. Plus dat die naam in het buitenland niet uit te spreken is wat we eigenlijk ook wel willen. Ik twijfel al of ik hem dan toch niet naar m'n vader moet vernoemen. Andere namen zitten we helemaal niet op 1 lijn, dus hebben we eigenlijk nog niks.
We hebben nog even, maar zou het toch wel leuk vinden om het toch wel ruim van te voren te beslissen.
Hoe gaat dat bij jullie?
Hier is het ook even stil geweest. Ik had zeker 2 weken last van darmkrampen en de daarbij behorende toiletbezoeken... Gelukkig had het niks met de zwangerschap te maken zei de huisarts en had het ook geen invloed er op. Inmiddels zijn de darmen weer rustig, maar heb ik soms nog wel buikpijntjes waarvan ik niet weet wat het precies is. Niets zorgwekkends, maar soms wel vervelend, zeurend.

Knorretje wat heerlijk die goede echo! Bij jullie ook fijn dat alles goed is Mita, Melletje en Budgy, mooie mijlpaal!

LasVegas, wat leuk ook een meisje!

Zen, hopelijk inmiddels nog een goeie dag gehad? Ik merk in energie echt een wereld van verschil met de eerste 12 weken. Al kan ik af en toe nog best een dutje op de bank doen hahaha. Fijn dat je al die spulletjes al hebt! En succes met aftellen naar de volgende echo voor het geslacht, misschien toch nog even blijven zeuren voor een pretecho?

Pindakaas ik hoop ook dat je je snel weer beter voelt. Zeker nu met die hitte zal het geen pretje voor je zijn.

Kwa namen zijn we er echt totaal nog niet uit. Gelukkig wel een goeie achternaam waar eigenlijk alles bij past. We zoeken wel een soort van Hollandse naam omdat mijn vriend en ik allebei echt een super Hollandse naam hebben. Ik heb een 5-tal namen die we 'wel-leuk' vinden, maar die nog geen yes-factor hebben. Een 2e of 3e naam wil mijn vriend niet, maar lijkt mij wel mooi met een eventuele vernoeming inderdaad... Even afwachten nog maar.

Ook nog niks geklust in de toekomstige babykamer, ook nog steeds zelf geen spulletjes gekocht. Geen idee waarom, maar het komt er gewoon steeds niet van. Al was ik wel aan het Aliëxpressen en zag ik zulke leuke kledingsetjes voorbij komen die al op mijn wishlist staan nu. :hihi:

Volgens mij zijn niet alle NOD's meer up to date in de tabel, maar hopelijk komen er meer cheer poppetjes bij. Telkens als ik zie dat iemand weer wat geschreven heeft hoop ik dat het weer leuk nieuws is :-)
Bij ons stond de meisjesnaam al jaren vast, dus das makkelijk. :)
Tis wel een naam die vaak voorkomt, maar op zich ken ik niemand die zo heet en vind ik het dan ook een slechte reden om de naam maar niet te kiezen, terwijl het wel echt m'n all-time favourite is.

Fijn dat je 20-weken echo goed was! Toch weer een fijn gevoel!

Het is trouwens bizar vroeg, maar ik voel het al een paar dagen. M'n placenta ligt op de achterwand, dus wat dat betreft, zou ik het idd wat sneller moeten voelen al. Tis een beetje zo bruisend & vlinderachtig. :heart:
Budgy, wat fijn dat alles goed is en dat je extra lang naar hem mocht kijken. Ik vind de echo's ook zo leuk!

Sjaan, balen dat je je niet goed hebt gevoeld de laatste weken. Hopelijk gaat het nu weer beter.

Vegas, voel je de baby al? Dat is snel! Mijn placenta ligt ook op de achterwand en had idd al gelezen dat je het dan sneller kan voelen. Ben benieuwd!

Hebben jullie (Zen en Vegas, want jullie lopen een beetje gelijk met mij) echt al een buikje? Ik merk echt helemaal niks van dat er iets groeit daarbinnen.. had echt verwacht dat mijn broeken nu niet meer lekker zouden zitten, want jullie hadden het best snel al over zwangerschapskleding. Maar ik wacht rustig af, het zal vanzelf wel gaan groeien.

Ik merk vrij weinig verbetering nog helaas wat betreft de misselijkheid, maar ik heb wel goede hoop dat het binnenkort beter zal worden. Het kan toch niet de hele zwangerschap zo door gaan. :-?

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de nipt en krijg de uitslag binnen 7 werkdagen ongeveer. En dan horen we dus ook het geslacht. Voor een meisje hebben we meerdere namen die we allebei mooi vinden, dus dat is niet zo moeilijk. Voor een jongen is het erg moeilijk, we hebben echt al meerdere top 1000-lijsten bekeken van verschillende landen en er is maar 1 naam die we allebei leuk vinden, maar waar ik wel nog een beetje aan moet wennen. Een Engelse naam die in het Nederlands en Engels hetzelfde uitgesproken wordt. Vriend heeft een andere afkomst en het kind krijgt een buitenlandse achternaam, dus bij ons vallen juist de echte Hollandse namen af. Als het geslacht straks bekend is, zullen we er wel snel uit zijn denk ik.

Hebben jullie het geslacht trouwens al verteld aan vrienden en familie of houden jullie het geheim?

Kloppen de NOD's in de tabel nog? Zoraa, Dolfijntje en Lilly zie ik! Hoe gaat het met jullie? Of sla je deze maand al over i.v.m. je reis, Zoraa? Ik hoop op goed nieuws voor jullie!
Budgy.. fijn dat alles goed is met jullie kleine :) fijn he!! En ook extra lang mogen kijken, Super leuk!

Pindakaas.. spannend de uitslag, ben heel benieuwd zal duimen dat alles goed is voor jullie..

Sjaan.. vervelend van je gezondheid, nu wel weer alles Ok? En hoe is het nu met de buikpijn?

Vegas.. echt leuk een meisje, en fijn dat jullie de naam al hebben, dat scheelt een hoop denk werk :-P

Hier dachten we een naam te hebben maar als je dan na gaat denken ga je toch twijfelen.. het is toch wel erg lastig hoor want ik wil graag een Franse naam en een beetje klassiek en mijn vriend heeft weer hele andere richtingen die ik niks vind o_o dit wordt vervolgd..

Verder ben ik enorm grieperig op het moment! Het warme weer/airco momenten hebben ervoor gezorgd dat ik nu met griep op bed lig.. en dat is als je zwanger bent nog best lastig! Ik wil niet teveel medicijnen (parecetamol) nemen en je mag al geen neus spray (alleen zout oplossing) dus mijn neus zit ook helemaal dicht.. en het was nog goed dat ik Bij de Etos na vraag deed over vicks balsems voor je hals en druppels voor je kussens om vrijer te ademen, want ook dat mag allemaal niet als je zwanger bent! Ook al geen drop dus het is op dit moment overleven op thee met honing.. misschien heeft iemand nog tips?

Sjaan.. wat overigens knap dat je nog bijna niks hebt gekocht!!! Dat kan ik niet echt zeggen, wij hebben bijna dankzij mijn koopverslaving alles al :hyper: ga nu wel echt stoppen want vind het ook leuk om als ze er is nog veel te winkelen!

Lieve dames fijn weekend :zzz:
Ah melletje, beterschap! Misschien even gaan stomen? Dan komt het vaak wel los. Of naar de Sauna, maar ik geloof dat dat alleen mag als je dat voor je zwangerschap ook regelmatig deed. Maar als je echt hondsberoerd bent is dat ook niet fijn..

Pindakaas, waar woon jij eigenlijk? Lijkt me best lastig om een juiste naam te vinden. Eindelijk in alle gevallen, maar dit maakt het nog net even iets lastiger. Het is ook zo definitief de naam.
Wij hebben deze maand al niet meer geprobeerd om zwanger te worden, in oktober (of later door evt medicatie/zika in Zuid afrika) pas weer beginnen. En eerlijk gezegd geniet ik er enorm van, geen zenuwen voor het wachten op een eventuele zwangerschap en ik kan weer eten en drinken wat ik wil.

Fijn om te lezen dat alles voorspoedig lijkt te gaan bij iedereen. Uitgezonderd de aanhoudende misselijkheid, hopelijk trekt het snel weg!

Hoe gaat het met de dames op de wavhtbankjes?

Nog even voor in de tabel wij starten misschien weer in oktober, dus mijn NOD mag wel een vraagteken zijn oid
Nou, goed nieuws hier, het lijkt echt beter te gaan! Ik durf het eigenlijk nog niet te zeggen. 16 weken sinds vrijdag, dus pindakaas, misschien is dat bij jou ook zo, ik hoop het echt. Als dit de hele zwangerschap duurt is het wel erg moeilijk om te genieten. Ik moet echt nog wel rustig aan doen, was even op het strand vrijdag, normaal wandel ik een stuk, maar dit ging echt niet (wel ook al andere dingen gedaan die dag). Maar de misselijkheid is zoveel minder! Duimen dat het blijft en duim hard dat het bij jou ook zo gaat Pindakaas!
En wat betreft mijn buik, die groeit al best ja, we maken om de 2 weken foto's en is al een groot verschil. Gister zag ik mij zusje weer na een week of 2/3 en die zei ook woooww dat zie je al goed! Pas al best een tijd mijn broeken niet meer. Maar het verschilt zo per persoon, bij een vriendin zag je pas iets met 20 weken.
Lijkt me zo bijzonder het kindje te voelen, mijn placenta ligt vooraan, dus de kans is aanwezig dat ik het later ga voelen, heb een extra stootkussen. Schijnt aan het einde van de zwangerschap dan wel weer fijn te zijn haha. Maar als ik er op google zie je ook dat sommige het alsnog met 18 weken ofzo voelen, dus ik wacht het maar af.

@ budgy, fijn dat je zo'n lange echo hebt gehad en alles ook goed is!
@ aankleefsjaan, die pijntjes heb ik ook, volgens mijn verloskundige helemaal niet raar omdat er van alles gebeurt in je buik, dus hoef je je geen zorgen om te maken denk ik.
@ pindakaas, ik duim voor de nipt uitslag!
@ melletje, echt wennen he van al die middelen die niet mogen. Ik heb soms echt knallende hoofdpijn omdat mijn nek snel vast zit. Heb daar ook fysio voor, maar nu ik minder sport is het veel erger. Ibuprofen is het enige wat helpt, maar dat mag niet. Neem dan wel een paracetamol, maar helpt soms helemaal niet. Best naar, want het belemmerd me dan echt in functioneren. En ik kwam er ook achter dat muggenspul met deet niet mag! Ik ben altijd de sjaak met muggen, en door dat citroenspul steken ze gewoon heen. Maar ja dat is nu dus de enige optie, doe het ook maar wel op, misschien helpt t nog iets, maar werkt ook maar 4 uur ofzo, dus heb je in de nacht niet zo veel aan. Nou ja, allemaal voor het goede doel! Misschien kan je nog gemberthee maken? Naast dat het zou helpen tegen de misselijkheid schijnt t ook goed te zijn bij verkoudheid/griep.

Wij hebben de babykamer overgenomen van de mensen! Gister alles opgehaald, dus nu aan de poets, alles weer in elkaar zetten en hier en daar een verfje erover! Zo leuk! We hebben nu alleen die grote dingen, verder moet alles nog van doeken en flessen en wat er allemaal nog op die lijsten staat. Wel een hoop hoor!

Wat betreft namen hebben we een lijstje, voor meisjes veel meer namen en ook namen erbij dat ik denk ja! die is leuk! Bij een jongen heb ik er 4 die ik wel oke vindt, maar er zit er geen bij die ik echt top vind. Maar nog geen naam gekozen, alleen bij de meisjesnaam hebben we 1 naam die er uit springt, maar de naam scheelt maar 1 letter met het neefje van ons toekomstige kind...dus nu twijfel ik wel, het is het kind van de broer van mijn vriend, dus echt wel een neefje die ons kind veel zal zien en als t dan maar 1 letter scheelt...Ook de laatste letter van de naam, dus ik zie ons en opa en oma al struikelen als je de kids wil roepen als ze samen spelen ofzo. Twijfel is dus aan het groeien en denk niet dat t m nog wordt.
Tweede naam is overigens wel duidelijk, wil graag vernoemen naar mijn overleden vader en die naam is goed om te zetten in een meisjesversie. Nu alleen nog kijken of mijn vriend ook nog wil vernoemen of dat we t bij een tweede naam houden.
Hoi allemaal, weer even een update van mijn kant. Hier gaat het super goed! Voel me over het algemeen goed en weer veel energieker. Ik voel de kleine man echt elke dag meermaals en soms echt 2 uur aan een stuk! Gisterochtend werd ik om half 8 wakker van zijn geschopt en een uur later sliep ik nog niet want toen was hij nog bezig, echt zo cool!

Vwb spulletjes begint het er op te kijken. Heb inmiddels een draagdoek, draagzak, slaapkamer, box, badje, maxi-cosi met family-fix en kinderwagen. En afgelopen vrijdag en zaterdag zijn we bij Babypark en Prénatal geweest voor alle kleine dingen... Heb echt de halve winkel leeg gekocht :proud: !

Flessen heb ik via amazon.de gekocht... Een startpakket van dr Browns met brede hals omdat dit beter aansluit op de borstvoeding. Scheelde 10€ op het pakket en verzending was gratis omdat m'n zusje ook een pakket moest hebben. Scheelt toch weer!

Ik had ook decoratie voor op de muur in de kinderkamer besteld en die is inmiddels ook binnen. As woensdag komt de timmerman voor de vensterbank en radiatorombouw. Daarna komen m'n ouders schilderen en texen en dan kan ik zelf aan de slag!

Vwb de warmte; die viel mij ook zwaar. Kan er normaal redelijk tegen maar nu echt totaal niet. Gelukkig is het nu weer minder warm, dat voel ik meteen aan m'n energie niveau.

As dinsdag heb ik een extra echo want bij de Fontys zijn examens. Ik ben dan 23 weken en vind het erg tof dat ik de kleine man een keertje extra kan zien. M'n moeder gaat mee dus dat is erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven