In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Oow ook al zo lekker geshopt, Mita! Leuk is dat he, :)
Wij waren de afgelopen 4 dagen in Londen en ik ben ook helemaal losgegaan. Het was megasale daar overal, dus heb vooral veel lente- en zomerdingetjes gekocht in maat 68-74. Aangezien het kind in december komt, hoop ik dat dat dan past.

@ Zen: wat fijn dat het beter lijkt te gaan! Is echt die magische grens hoor, ik voel me ook al een week of 3 eigenlijk weer normaal, superveel energie ook!
Over deet: dat mag je wel gebruiken, maar ik geloof alleen de sprays met max iets van 20% ipv 40.

Relaxed Zoraa, dat je zo toch even een pauze neemt. Dan scheelt het toch wel dat je jong bent, voor mij voelde het echt alsof elke maand wegtikte zeg maar.

Beterschap Melletje: gaat het alweer iets beter?

@ Pindakaas: ja we hebben het geslacht direct gedeeld, dat ga ik nooit voor me kunnen houden. :) Qua voelen vind ik het ook supersnel, maar ook heel fijn, want maak me dus totaal niet druk of alles nog wel goed gaat. En ja, ik zit al weken aan de zwangerschapskleding hoor. Eigen rokjes of jurkjes gaan nog wel prima, mits elastisch, maar m'n eigen spijkerbroek toch echt niet.

Lilly & Dolfijntje: hoe gaat het???

@ Gryffindor: voor in de tabel: meisje! en uitgerekend op 18 december
Helaas opnieuw teleurgesteld, dit keer een behoorlijk vroege eisprong, had heel erg lang goede hoop doordat Mn borsten nog veel meer gespannen waren dan normaal. Helaas werd ik de 21e gewoon ongesteld alsof er niks aan de hand was geweest. Vind dat inmiddels zo frustrerend dat ik er gerust 2 dagen van slag door ben. Nu nieuwe NOD ergens rond 23 juli.

Voor Mn gevoel gaan de zwangeren zo snel! Lijkt me zo geweldig om de kinderkamer en kleertjes en alles bij elkaar te shoppen! Kan niet wachten! En wel geruststellend om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat en langszaaam aan vrijwel iedereen de kwaaltjes te boven komt. Hopelijk sluit ik me snel bij jullie aan.
anoniem_322179 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 18:24
Reden: Per ongeluk te vroeg verstuurd.
58.39% gewijzigd
Hoi allemaal, wat een leuke verhalen weer. Geweldig hoe jullie al bezig zijn met namen en van alles en nog wat shoppen.

Ik ben helaas afgelopen weekend ongesteld te worden. Dus weer niet gelukt. Nieuwe NOD voor ronde 8 is op 20 juli. Ik herken wat Dolfijntje zegt, ik ben ook steeds weer van slag.
Dolfijntje & Lilly.. balen van de ongesteldheid.. en hoop dat jullie het nog leuk vinden om mee te lezen en te schrijven..

Het gaat allemaal heel snel.. maar ik ben mezelf er ook heel bewust van dat het niet zomaar iets is wat makkelijk in je leven aan komt waaien.. hoe veel ik nu ook winkel, nergens last van heb aan kwaaltjes & voorbereidingen tref op haar komst, ik realiseer mezelf soms dat het ook wel eens anders had kunnen zijn of had kunnen lopen (moeilijk uit te leggen) Ik hoop heel erg dat jullie ook snel een mooie dikke positieve test in handen krijgen.. en vervolgens ook elke dag van het geluk mogen genieten :heart:

Mita.. leuk dat je al zoveel hebt geshopt en dat je hem al zo vaak en goed voelt!!! Fijn ook van de extra echo.

Vegas.. ik ben bijna beter :) moest vandaag gewoon wel weer aan het werk maar het ging prima!!! :yes:
Lilly en Dolfijntje :hug:

Het is echt shit he? Vooral om iedere keer weer hoopvol te zijn en dan weer teleurgesteld te worden. Maak me zelf ook best wel zorgen en heb eigenlijk een beetje het gevoel dat het zonder medische hulp misschien niet gaat lukken. :( Misschien ook een beetje om op het ergste voorbereid te zijn. Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Super frustrerend meiden, ik duim elke keer zo mee dat het weer bij iemand raak mag zijn. Zwanger worden (en blijven) is inderdaad helaas niet altijd zo eenvoudig. Ik besef heel goed, ondanks de miskraam, dat ik veel geluk heb gehad om zo snel zwanger te raken.
Je mag er best stevig van balen als je weer ongesteld bent geworden, maar probeer je te bedenken dat je pas een half jaar aan het proberen bent. Dus pas 6x. Is eigenlijk nog best kort he :hug: :hug:
@ Konijntje ik probeer me nog niet echt zorgen te maken. Ik baal natuurlijk wel, elke keer opnieuw. Ik probeer gewoon positief te blijven. Bij de gedachte aan medische hulp, vind ik dat het allemaal meteen zo'n negatieve tint krijgt. Hoeft natuurlijk niet, maar dat is want mijn gevoel en nu van denkt.

Ik ben het eens met van Sjaan zegt we zijn pas een half jaar bezig, en dat is totaal niet lang. Deze groep heeft toevallig een aantal dames waarbij het heel snel is gelukt.

Ik ben er wel over na aan het denken om eventjes te stoppen met meeschrijven en meelezen, zodat ik het misschien meer los kan laten. Ik weet het eigenlijk niet.

Ik heb de afgelopen vruchtbare periode ovulatietesten gebruikt en hiervan goed gebruik gemaakt. Ik heb er nog een aantal over, maar weet niet of ik ze nu weer ga gebruiken. Ik wil het hele zwanger worden eigenlijk een beetje loslaten. Alleen vind ik dat best wel moeilijk
Ja, ik sluit me aan bij Sjaan. Ik besef ook echt dat wij gewoon geluk hebben gehad hoor, je weet het gewoon echt niet hoelang het gaat duren.
Maar snap best dat zo'n halfjaar-grens al een beetje een dingetje is, maar 80-90% is echt binnen het jaar zwanger, dus alle kansen nog!

Ik duim ook elke maand heel hard! En vind het ook wel bizar hoe snel het voor de zwangeren hier gaat hoor, Mita gaat al echt richting het derde trimester toch?
Lilly, Konijntje en Dolfijntje, ik herken het ook helemaal hoor, die teleurstelling. Afgelopen keer zaten we in de auto op weg naar Groningen (dat is echt een #&#&#* eind, dik 2,5 uur rijden) toen ik erachter kwam dat ik ongesteld was. Heb echt zitten huilen in de auto. En wat Konijntje heeft heb ik ook een beetje, dat ik me echt zorgen maak. En me afvraag, hoezo zou het nu dan wel lukken? Van de andere kant deze maand goed ons best gedaan en dus ook wel weer hoopvol. Tijdens m'n NOD ben ik op visite in het buitenland bij een vriendin die bijna uitgerekend is. Mocht het niet gelukt zijn, dan denk ik wel dat het extra hard aankomt. Maar dat overleven we dan ook wel een keer.

@Lasvegas, ik denk dat mijn "onrust" een beetje komt van de staatjes waarin staat, 70% binnen een half jaar zwanger, 80% binnen een jaar. Dan denk ik, dus tja van de personen van wie het niet binnen een jaar lukt is 50% na een jaar nog niet zwanger.
Ja, dat snap ik idd ook wel hoor!
Het is ook wel typerend dat hier de meesten zwanger waren in poging 1-3 en toen maar eentje in poging 4. Aan de andere kant blijven er ook steeds minder mensen over, dus wel logisch dat niet ineens 3 zwanger zijn bij poging 5.
Hm weet niet of dit wiskundig gezien helemaal goed is, maar gevoelsmatig is het niet zo raar..

Hier zijn nu 9 van de 16 zwanger iig, dus net iets meer dan de helft, dus er komt vast snel iemand bij!
Mmm ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen of het allemaal wel gaat lukken als het iets langer duurt. Maar inderdaad wat anderen al zeggen, de meesten zijn in een jaar zwanger. En volgens mij is het hier echt toevallig dat er zo veel al zwanger zijn. Ik heb juist in mijn omgeving best veel mensen die er echt veel langer over doen om zwanger te raken, al dan niet met medische hulp. Ik had daarom ook echt niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn. Ik zou me nu nog geen zorgen gaan maken hoor, tot een jaar is het echt niet gek, maar je wilt het natuurlijk graag en dat je dan super baalt is ook helemaal logisch! Ik weet niet of het iets voor iemand is, maar meditatie/ mindfulness kan hier erg bij helpen. Dan leer je meer in het nu te zijn en te leven met wat nu is. Ik heb daar zelf heel veel aan gehad, bij dingen die ik heb meegemaakt en nog steeds, met alles wat ik doe (al was die misselijkheid wel een uitdaging haha).

@ de zwangeren, ik denk dat ik gisteren voor het eerst de baby heb gevoeld! Ik werd wakker en lag nog even rustig in bed met mijn hand op mijn buik (ik slaap ineens onbewust zo sinds ik zwanger ben, herkenbaar?) en toen voelde ik eerst een soort van golfje en toen een paar keer een plopje, ik weet niet hoe t anders te omschrijven dan plopje. Allemaal links onder in mijn buik, mijn darmen voelen wel anders, dus ik dacht wooohhh baby! Ik ben nu 17 weken dus het is misschien wel vroeg of niet? en mijn placenta ligt aan de voorkant zeiden ze, dus ik zou juist later het kindje kunnen gaan voelen, dus nu twijfel ik wel of het echt zo was, maar het voelde wel anders! Vanmorgen toen ik wakker werd natuurlijk weer even blijven liggen met mijn hand op mijn buik, maar toen voelde ik niks natuurlijk haha :p
Ooow leuk!

Mijn placenta ligt achter, ben nu 15 weken en voel het echt al anderhalve week.. Precies onderin in het midden en idd een soort golfjes, alsof je een vlinder vasthoudt in het kommetje van je handen zeg maar.

Het is echt anders dan darmen en vind het wel echt heel fijn, want hoor vaak dat mensen zich juist zorgen maken tussen week 12 en 20, omdat er dan niks gebeurt zeg maar.

Ben benieuwd of je het nu snel vaker gaat voelen!
Mijn placenta ligt ook voor, en ik voel het al sinds 12 weken, maar wist niet dat het dit gevoel was. Inderdaad plopjes/fladdertjes en heel soms echt een tikje al :)
Hier weer een kleine update :)! Gisteren en vandaag de babykamer geschilderd en dit is helemaal klaar.. donderdag gaan we de kamer kopen en in elkaar zetten en dan inrichten :hyper: ik heb al zo veel besteld dat we al 4 grote kisten vol hebben met spullen, ik heb dus heel veel zin om deze mooi in te richten en in te ruimen :yes:

Hoe gaat het met de rest? Namen al bekend, kamers gekozen? Wij zijn nu definitief met onze naam, heb gelijk blokken besteld met haar naam en een mooie slinger, en een tekst bedacht voor haar geboortekaartje dus dat is ook weer fijn om daar niet meer over na te denken.

Voor de zwangeren: Hoe denken jullie trouwens over borstvoeding? Gaan jullie dit doen, of niet, of twijfel? Ik zelf weet het namelijk eerlijk gezegd nog niet, tips zijn welkom!

Fijne avond allemaal!!
Woah Melletje jullie zijn echt al heel ver!
Ik heb nogsteeds helemaal niets gekocht of besteld voor ons spruitje :proud: :facepalm: en ben deze week toch ook al 20 weken. We hebben wel flink geklust op zolder, zodat we de babykamer vrij kunnen maken. Ik denk dat we binnen nu en een week of 3-4 wel gaan shoppen voor de babykamer en de kinderwagen. Een naam hebben we ook nog steeds niet, ik vind het zo moeilijk voor een meisje! Ergens in mijn achterhoofd zit ook nog het idee dat het zomaar toch ineens een jongen zou kunnen zijn, dat ze dat donderdag met de echo gaan zeggen ofzo hahaha. Misschien heb ik er daarom onbewust mee gewacht.

Nog 2 weken werken dan gaan we op vakantie, hopelijk komt er tijdens de vakantie wel een leuke naam naar boven. Wij gaan naar een gezinscamping in Frankrijk, stiefdochter gaat mee. Hebben jullie nog vakantieplannen?
Oow ik wil zooo graag aan de babykamer beginnen! Maar we krijgen uiterlijk 16 juli de sleutel van ons tijdelijke appartement pas, dus vanaf dan is er pas een babykamer.
We gaan daar zo'n anderhalf jaar wonen, dus ik wil het wel gewoon mooi inrichten zeg maar.
Ik heb al suuuperveel kleertjes, dus als het bij ons ineens nog een jongetje is, hebben we een groot probleem.

Meisjesnaam stond al voor de zwangerschap vast, dus dat is makkelijk. :)

Maar ergens ook wel jammer dat we nu geen lange brainstormsessies kunnen houden hoor.. Aan de andere kant is dit dus wel gewoon onze topnaam en geen compromis oid.

Borstvoeding ga ik proberen, ik zie niet echt in waarom je bij een eerste het per definitie niet zou willen doen, zonder dat je het ooit geprobeerd hebt.
Man heeft eczeem en psoriasis en de vk gaf alleen daarom al aan dat borstvoeding de beste keuze zou zijn, nou prima. :)

Vakantieplannen hebben we niet, aangezien we net 5 maanden weg zijn geweest. Man zijn vakantiedagen zijn echt op helaas...

Gryff: jouw NOD komt dichterbij! Hoe voel je je?
Leuk he die babykamer! Wij zijn er mee begonnen en gewoon al die 3 stuks kleding in die kast zien maakt me helemaal enthousiast haha. Voorlopig even nog niks shoppen tot we het geslacht weten, nog 2,5 week! In augustus wordt het kamertje geschilderd met een (subtiele) afbeelding op de muur, thanx to inspiratie op pinterest. Worden heel zachte kleuren en niet hysterisch, daar hou ik niet van. Maar daarna gaan we pas accessoires shoppen, eerst zien hoe dit uitpakt, nu is alles echt super wit dus er mag wel enige kleur in. Meubels zijn nl wit en alle muren ook, vloer is ook licht.
Namen zijn we nog niet uit! We hebben wel een lijstje, maar moeten echt er nog naar kijken, maar vriend zegt, we wachten de 20 weken echo af en dan weten we wat het wordt, scheelt een naam. Eerst vond ik dat te lang duren, maar ik vind het echt moeilijk een naam dus ik wacht nu ook maar haha.
Wat betreft borstvoeding, ik ga het zeker proberen, wat Lasvegas ook zegt, ik zou niet weten waarom niet, het is het beste wat ik mijn kindje kan geven. Waarmee ik overigens niet mensen wil veroordelen dit dat niet doen! Maar dat is waarom ik er zelf voor kies. Alleen bij mijn moeder kwam er nauwelijks melk, dus zij had geen keuze dan overstappen op flesvoeding. Dus ik zeg steeds maar dat het mijn intentie is en hoop dat het bij mij wel werkt. Mijn borsten zijn wel 2 cupmaten groter inmiddels, dus ze doen wel wat haha. Echt erg, ben zaterdag nieuwe bh`s gaan kopen want knalde er gewoon uit. En ik had al een grote maat, nu is het echt bizar. Mag hopen dat het hierbij blijft! Bij jullie ook zo erg?

Kiddo voel ik nog niet vaak, het is ook zo`n minimaal plopje! Soms denk ik, nu voel ik een plopje, of is het nou toch mijn darm..nou ja geduld! Vrijdag heb ik weer een controle, hoop dat ze dan even naar het hartje ook luisteren, want dan is het 5 weken geleden en aangezien ik nog weinig voel vind ik het wel even fijn om te checken of het goed gaat!

Gister voor het eerst een harde buik gehad trouwens..was bij mijn moeder en die zei dat dat het was, ik had er wel over gehoord, maar ja, weet ik hoe het voelt. Maar mijn buik krampte helemaal samen, voelde alsof ie op knappen stond ofzo, echt niet fijn. Even gaan liggen en toen was het al minder. Beetje te veel gedaan wss, nu ik me goed voel ben ik van alles aan het doen wat eerst niet ging, toch iets rustiger doen maar..
Hoi allemaal,

Allereerst een hart onder de riem voor de dames die ongesteld geworden zijn :hug: . Kan me voorstellen dat de teleurstelling elke keer groot is en dat dan ook de onzekerheid toeslaat...

Hier gaat het redelijk... Gisterochtend werd ik wakker met een harde buik en buik- en rugkrampen alsof ik ongesteld ging worden dus dat was even niet zo tof. VK gebeld en die gaf aan ziekmelden, voor de zekerheid laten testen op blaasontsteking en rusthouden op de bank. Gedurende de dag ging de pijn over maar de harde, gespannen buik bleef. Bij de minste of geringste inspanning spande m'n buik echt op. Met regelmaat gebeld met de VK en 's avonds is ze toch even langs geweest om alles te checken. Alles was goed maar die harde buik is een teken dat het allemaal rustiger aan moet. VK zei: je baby moet nog flink wat weekjes blijven zitten dus je moet echt flink gas terug nemen.

Afgelopen donderdag en zaterdag was ik eerder naar huis gegaan van m'n werk met een harde buik en aan de hand daarvan had ik net met m'n chef afgesproken dat ik ipv 8 uur, 7 uur per dag ga werken voorlopig.

Nu moest ik dus ineens helemaal thuis blijven, iig tot en met zondag. Ik ben niet zo'n stilzitter en was ook wel even flink geschrokken... Gelukkig voelt m'n buik vandaag met flink rust nog steeds goed soepel dus dat is fijn. Verder even kijken hoe het loopt.

Vwb borstvoeding, dat ga ik zeker proberen want dat wil ik heel graag!
Ha dames, wij hebben zojuist een goede 20weken echo gehad en alles was goed. Nogsteeds een meisje haha, voor de zekerheid maar laten checken.

He Mita wat vervelend dat je al zo'n last hebt van harde buiken en dan inderdaad aan je baby en jezelf denken en die rust pakken.

Borstvoeding wil ik ook echt gaan proberen ja, om dezelfde redenen natuurlijk. Hopelijk lukt het ook goed straks, zal volgende maand naar die voorlichtingsavonden gaan.

Zo. Nu aftellen, nog 20 weken hahaha
Dag meiden, ook weer een berichtje van mij!

Allereerst een knuffel voor de meiden die weer ongesteld zijn geworden! Ik snap heel goed dat jullie er steeds even flink van balen en er misschien ook onzeker door worden. :hug: Hou vast aan dat eerste jaar, we zitten nu op de helft van het jaar, dus nog (ongeveer) evenveel kansen te gaan!

Sjaan, super dat de 20-weken echo helemaal goed was.

Mita, dat is wel even schrikken. Rustig aan doen dus!

Ik heb ondertussen de uitslag van de NIPT teruggekregen en er zijn geen afwijkingen gevonden gelukkig. Ook het geslacht is nu 100% zeker: een jongen! We zijn helemaal blij en ik heb nu ook eindelijk het gevoel dat ik er echt van kan gaan genieten. De misselijkheid wordt ook minder, hoef gelukkig niet meer zo vaak over te geven. Moet wel de hele dag een beetje blijven eten, want als ik dat niet doe, gaat het meteen weer mis. Ik merk ook dat mijn buik begint te groeien, vooral een zwaar gevoel en soms ook wat last van bandenpijn. Maar heb nog geen baby gevoeld hoor. Super leuk dat veel van jullie dat wel al zo vroeg voelden!

Verder ook nog het nieuws dat we over een paar weken weer naar Nederland verhuizen. We hadden sowieso al besloten om later in de zwangerschap terug te gaan naar Nederland, maar nu nog wat eerder dan verwacht omdat we het geluk hebben dat we ons oude appartement weer kunnen huren. Ik kijk er heel erg naar uit om terug te gaan, sinds ik zwanger ben mis ik Nederland meer dan ooit!

Ben nu dus ook weer op zoek naar een zorgverzekering. Als iemand nog tips heeft, let me know! Ik ga me sowieso wel aanvullend verzekeren, omdat ik in het ziekenhuis wil bevallen en ook omdat ik waarschijnlijk de hulp nodig zal hebben van een lactatiekundige. Omdat ik bijna 10 jaar geleden aan mijn borsten geopereerd ben, is de kans dat borstvoeding lukt sowieso al een stuk kleiner. Ik ben dus nog een beetje in twijfel of ik het wil gaan proberen, maar ik neig naar wel, omdat het toch het beste is voor het kindje.

Ohja, het lijkt erop dat we de naam echt gevonden hebben. Als we het over de baby hebben, zeggen we nu ook steeds de naam i.p.v. 'de baby', zodat we er een beetje aan kunnen wennen en het voelt wel goed.

Nou, tot zover mijn update! :) Fijn weekend allemaal.
@ Mita, wat naar van die harde buiken, maar idd goed op jezelf en je kindje passen en rust nemen als je lijf het zegt.
@ Sjaan, wat fijn dat de 20 weken echo goed was!! Je bent gewoon al op de helft! Wat gaat het snel!
@ Pindakaas, heel fijn dat je je eindelijk wat beter gaat voelen!! Ik hoop dat het snel nog beter wordt en je niet meer steeds beetjes hoeft te eten. Hier is het nu echt veel beter, dus het kan nog steeds! Leuk dat je terug naar NL gaat, ik ben zo slim geweest op mij zorgverzekering niet aan te passen dit jaar, omdat ik dacht dat het toch niet zo snel zou lukken haha. Heb FBTO, kan wel het gezinsplanning pakket aanzetten dus kraamzorg wordt grotendeels vergoed, maar verder niks. Die zou ik dus niet nemen, maar heb me er verder niet in verdiept.

Gisteren heb ik controle gehad bij de verloskundige, eindelijk weer het hartje gehoord! Jeej! De grote van de baarmoeder voelde goed en ze heeft me laten zien waar deze nu precies ligt. Ze zei dat alles wat ik in dat gebied voel het kindje is! En wat ik dus eerder dacht te voelen klopt daarmee, dus ik voel kiddo soms al echt :D super leuk. Nog 2 weken tot de 20 weken echo, spannend en heel benieuwd naar het geslacht!
Mita.. wat vervelend om te lezen je bericht.. en rot dat je nu al zoveel rust moet houden! Gelukkig heb je dat op tijd gedaan en gaat het weer de goede kant op! :heart:

Pindakaas.. wat fijn om te lezen dat de nipt uitslag goed is en dat de naam nu vast staat! Dat scheelt echt weer he.. en super dat jullie naar NL komen, dat zijn mooie vooruitzichten!

Sjaan.. ook super fijn voor jullie dat de echo helemaal goed was! En 100% een meisje woehoeee nu kan je lekker gaan genieten!

Zen.. wat denk je zelf dat het wordt? Heb je al een gevoel? Fijn dat alles goed gaat :-).. heel spannend.. vind het echt knap dat je zo lang kan wachten haha! Ben zo benieuwd..

Hier was het een hectische week.. maar ik kan zeggen dat op de gordijnen & matras na de gehele babykamer af is!!! Alles is ingericht van Zwitsal, kleertjes tot meubeltjes en knuffeltjes. Moet wel zeggen dat, dat echt slopend was maar dat ik blij ben dat het af is.. het is fijn om nu alles meteen te kunnen opruimen aan cadeaus of wat je zelf koopt en om elke dag even op de kamer te komen voelt al heel echt!

In het 2e weekend van aug komen mijn Franse tante en oom met de box en bouwen deze als verassing op dus moeten we een ochtend ons huis uit.. ze komen volgends mij met een vrachtwagen aan cadeaus want hoorde van mama dat ze ook een kinderstoel hebben gekocht en super veel kleren dus ik ben gespannen aan het aftellen haha!

Afgelopen vrijdag voelde ik onze prinses voor het eerst echt schoppen! Dat was zo bijzonder.. echt van die trapjes!

Qua borstvoeding is het hier nog wel een afweging.. ben zelf eerlijk gezegd niet echt een type ervoor maar vooral met mijn zaak moet ik kijken of het wel kan. Ze komt rond begin november maar december is nog een hele drukke maand ivm de feestdagen! De webshop ontploft dan ook, ik zal die maand dan ook (als alles goed gaat natuurlijk) wel moeten bij springen! Ik vind dat ook totaal geen probleem want ik hou van mijn werk en kan me niet voorstellen om 4 maanden niks te doen.. maar het is dus vooral plannen en bekijken of borstvoeding dan wel de ideale oplossing is.. wellicht wil ik het 1 maand proberen en daarna overgaan op flesje maar ik moet mezelf eens heel goed gaan inlezen!

Verder had ik dit weekend echt een drukke planning met zo veel etentjes, opening, 2 feesten en staan vandaag op een markt maar ik heb gisteren avond toch de 2 feesten afgezegd.. merk echt dat ik nog veel energie heb maar dat ik voor mezelf wel gewoon keuzes moet gaan maken in vooral de weekenden! Om je heen gaat natuurlijk alles door, maar je voelt zelf het beste aan wat goed is voor jezelf! Vriendinnen vroegen bv meteen waarom ik gisteren niet kwam maar dan merk je echt dat ze dat nog niet helemaal kunnen inschatten hoe vermoeiend (op een leuke manier) een zwangerschap kan zijn.. heb voor mezelf besloten dat ik per weekend echt maar op 1 avond iets plan en voor de rest lekker zelf Mn ding doe! Hebben jullie dit ook? Dat het af en toe gewoon te druk wordt?

Een hele fijne zonnige zondag allemaal :sun:
Hoi allemaal,

Wat een ontwikkelingen weer!

Hier gaat het beter gelukkig. Vanaf vandaag weer gaan werken, voorlopig 4 uur per dag. Dat ging gelukkig goed.

Gisteren heeft m'n vriendin de box in elkaar gezet dus die staat al op z'n plek in de woonkamer. Op de één of andere manier maakt dat het ineens zo tastbaar :love: .
Kwam even snel spieken of er bericht was van Gryffindor, maar zie helaas een nieuwe NOD in augustus staan.. :hug:

Voor de rest lees ik over all positieve berichten, fijn!
Leuk dat jullie het voelen Zen en Melletje!

En dan al meerderen over de 20 weken heen, het gaat zooo snel..

Ik ben vandaag 17 weken en het gaat prima allemaal. Tis echt definitief een meisje, heb afgelopen zaterdag weer even een echo gehad bij een vriendin die bijna gynaecoloog is. :)

We krijgen vrijdag de sleutel van ons tijdelijke appartement, heel veel zin in!
Ow dat is jammer Gryff! :hug:

Fijn dat het goed gaat met iedereen, ook met jou Mita! Goed dat je even de tijd en rust voor jezelf hebt genomen.

Het gaat inderdaad heel erg snel allemaal! Ik zit morgen op 16 weken, de volgende echo is dan precies over 4 weken. De 20-weken echo, alvast ingepland in Nederland. Ik had vorige week ook nog een echo gehad, omdat hier een extreme hittegolf aan de gang was en ik was even flink ziek geworden in die dagen. Had echt een soort paniekgevoel van dat dat echt niet goed kon zijn voor de baby, ik kon gelukkig de volgende dag langskomen voor een echo en de baby had nergens last van. Hij groeit ook zo snel! Hij paste nu al niet meer helemaal in beeld, kwam ook een beetje door hoe hij er bij lag volgens mij.

Melletje, ik snap wel dat je twijfelt over de borstvoeding. Los van de operatie die ik heb gehad, denk ik ook dat ik er niet echt het type voor ben. Had altijd in gedachten om gewoon de fles te geven, maar nu ik dan echt zwanger ben en me er meer in heb verdiept, ga ik er toch anders tegenaan kijken. Dus ik ben er ook nog niet uit, maar ga het volgende maand even bespreken met de verloskundige en ik denk dat ik sowieso al een consult ga aanvragen met een lactatiekundige. Even kijken wat hun ervaringen zijn met borstvoeding na een borstoperatie.

Zen, echt heel erg fijn dat jij je al veel beter voelt. Het gaat bij mij ook echt beter nu, dus hoop dat de misselijkheid binnenkort helemaal verdwijnt. Vind het ook heel knap dat jij nog aan het wachten bent op het geslacht haha! Ik had echt niet zo lang kunnen wachten denk ik. Ben erg benieuwd naar jou, nog 2 weken! En super leuk dat je nu dus zeker weet dat je de baby voelt. Ik zit er na jullie berichten echt op te letten, maar ik voel nog niks.

Ik heb deze week een eerste shirtje gekocht die hij volgens mij echt pas met 1 jaar aan kan ofzo haha, maar het is meer als aandenken aan hier. Verder nog niks gekocht. Als ik in Nederland ben, ga ik daar maar eens mee beginnen! :D

Vegas, fijn dat jullie vrijdag in jullie appartement kunnen! Lekker weer je eigen plekje creëren!

Knorretje, hoe gaat het met jou eigenlijk? Wanneer heb jij weer een echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven