In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@pindakaas wat leuk die tandjes!!

Tweede kindje:
Muah ik weet dat nog niet. Vriend heeft natuurlijk al een dochter van 6 uit een vorige relatie, zij is hier de helft vd tijd.
Ik had het er laatst met hem over. Voor mij is het gevoel 50/50 met ja/nee voor nog een kindje. Voor vriend een 70% nee. Geen idee dus. We zullen het er over een jaar ofzo nog eens over hebben. Áls ik het zou willen, dan voor mijn 35e. Ik ben nu 32,5 :)
Alle reacties Link kopieren
Up!
Ik ben zo benieuwd naar updates :hyper:
Jammer dat het hier wat dood bloedt, gelukkig lees ik er nog een paar in het babyvragen topic.

Hier maar weer een update van mij dan, kvind het zelf ook leuk terug te lezen namelijk:
Hier is dochter bijna 9 maanden oud, gek besef, 9 maanden zwanger geweest, 9 maanden geleden bevallen... bijzonder! Ik geniet zo van haar, alle clichés zijn waar.

Meten en wegen hebben we niet echt meer gedaan, maar ik schat een ruime 10 kilo en maat 74/80 zit als gegoten.
Ze tijgert nog steeds, af en toe een paar kruip-pasjes, maar tijgeren vindt ze denk ik fijner. Ze begint zich sinds de vakantie op te trekken. Vooralsnog vooral aan mij :flirting: . De twee boventandjes zijn ook doorgekomen, ze moeten nog wel wat verder groeien.
Ze kan 'kusjes' geven, van die lekkere natte met open mond en soms tong en dan moet ze kei hard schaterlachen als ik zo iiiieeeeuuuw reageer.
Ze eet alles en drinkt nog 4 flessen en af en toe slokjes water uit een bekertje of tuitbeker. Ze kan bladzijdes van boekjes goed omslaan en 'hoeraaaa' met dr armpjes en kiekeboe met een stuk stof of spuugdoekje. Slapen doet ze supergoed. Van 19 tot 7 en dan van 9 tot 11 en van 13 tot 14.30 ongeveer.

Minder is dat ze erg aan mij hangt en ik niet even de keuken in kan zonder dat er moord en brand geschreeuwd wordt. Geen idee wat ik daar aan kan doen, iemand tips?

Dusss kom maar door met jullie updates!
Alle reacties Link kopieren
Hi aankleefsjaan!
Wij waren rond dezelfde periode zwanger!
Mijn zoontje is nu 9.5 maand oud!

Het gaat zo snel en hij doet het zo goed!
Sinds 8 maanen kan hij zichzelf optrekken en met 8.5 ook weer terug naar beneden komen. Met bijna 9 maanden begon hij te kruipen (hij had een eigen manier van tijgeren, leek een beetje op een zeehond hahaha)

Verder heeft ie 7 tanden ( hij kreeg 4 tanden boven toen hij de waterpokken had met 8 maanden)

Ondertussen is hij 70 cm en bijna 7kilo (of nu net 7 kilo)

Ook hij geeft lekkere tongzoenen hahaha

En op je vraag.. Of wij iets weten.. Heb ik helaas geen tips voor je.. Van Roan herken ik het niet echt (met uitzonderingen daarbij natuurlijk) maar rond de 9 maanden komt volgens mij wel de fase van verlatingsangst dacht ik, het er bewust van zijn dat mama weg is want ze ziet je niet.

Ohja!... Gisteren er achter gekomen dat ik (alweer) zwanger ben. Wel wat sneller dan de bedoeling was, maar we zijn er super blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen Sjaan! Heerlijk dat jij zo'n goede slaper hebt! En ja wat gaat het snel, ik kan maar niet bevatten dat zoon alweer 8 maanden oud is. De zwangerschap ging snel, maar deze 8 maanden gingen nog zoveel sneller!

Ik blijf de updates hier ook leuk vinden om te lezen. Ik lees ook regelmatig mee in het baby-topic, maar het ging me daar iets te snel om mee te schrijven.

Van mij ook maar weer een update dan! Ik zie dat ik een maand geleden schreef dat zoon's eerste 3 ondertandjes waren doorgekomen. Hij heeft inmiddels 6 tandjes! 4 onder en 2 boven. De ondertandjes waren een eitje, maar de boventandjes had hij flink last van. Slapeloze nachten voor hem en voor ons. Gelukkig lijkt de pijn nu helemaal weg en ik hoop dat de volgende tandjes nog even op zich laten wachten.

Hij heeft afgelopen maand ook ontzettend veel geleerd! Het begon met zitten, daarna kruipen (hij gaat het hele huis door, zo snel) en nu ook al zo'n 2 weken dat hij zich steeds optrekt tot staan. Bizar hoe snel dit is gegaan! Met 5 maanden kon hij nog niet eens rollen van rug naar buik.

Ook het zelfstandig in slaap vallen gaat steeds beter sinds ik dat wat serieuzer ben gaan aanpakken met hem. Sinds hij niet meer ingebakerd mocht worden, was de gewoonte van het in slaap wiegen er een beetje ingeslopen. Ik merk nu dat als hij zelf in slaap valt, dat hij langer slaapt (1,5 tot 2 uur) en vrolijker wakker wordt. Heel fijn! Hij doet nog 2 of 3 slaapjes overdag.

Deze maand niet meer gewogen en gemeten, maar dat zit volgens mij wel goed. Hij heeft niet veel spekjes, wel héle bolle wangen en is vooral lang!

Sjaan, is het niet gewoon de verlatingsangst die bij deze leeftijd hoort? Wel vervelend ja, zoon heeft er soms ook last van. Volgens mij moet je hier gewoon doorheen, geen tips dus. Ja kiekeboe spelen lees ik overal, maar of dat nou echt helpt..

Hoe gaat het eten van stukjes eigenlijk bij jullie baby’s? Ik vond dat echt doodeng in het begin. Vooral in brood verslikte hij zich vaak, dat rooster ik nu even, zodat het niet zo plakkerig meer is. Fruit en groente geef ik nu alleen nog maar in hapklare stukjes en dat gaat nu wel goed. Ik geef het wel 1 voor 1, want anders propt ie alles tegelijk in zijn mond. Ook rijstwafeltjes gaan er helemaal in. Pfff krijg het regelmatig op mijn zenuwen haha.

Morgen gaan we een paar dagen op vakantie naar een resort aan het strand. Lekker veel zwemmen, is hij gek op!
Alle reacties Link kopieren
Isayez wow gefeliciteerd! Leuk om een broertje of zusje die kwa leeftijd zo dicht bij elkaar zitten te hebben lijkt me. Alhoewel ik nog even geen zin heb om over een tweede na te denken. Hoe ver ben je nu?

Wat hebben die van jullie al veel tandjes zeg! Schattig!

Pindakaas ik geef hier mini stukjes fruit, gewoon heel klein gesneden, zo groot als eh een bruine boon of erwtje zegmaar, niet gepureerd ofzo. Heel soms nog fruit uit een potje. Brood in vierkante stukjes van 1,5x1,5 cm ongeveer. Alleen met boter er op. Ik geef haar de stukjes ook 1 voor 1. Soms stop ik ze in haar mond, soms doet ze dat zelf. Broodkorstjes propt ze ook helemaal naar binnen.

Groente/maaltijdhap geef ik nog wel uit een potje en soms wat fijngesneden stukjes van wat wij eten. En dan met een lepeltje aanbieden.
Ze eet ook mini rijstwafeltjes en nijntje koekjes af en toe en van die maize puffs. Ze is een tijd terug bijna gestikt in een ander babykoekje, toen moest ik haar echt ondersteboven houden en kwam het er gelukkig al meteen uit. Doodeng! Die koekjes koop ik ook niet meer :mad:

Gisteren dronk ze ook goed uit een rietjesbeker. Ik geef haar alleen water.
Alle reacties Link kopieren
Nou zo heb ik hem dus ook al 2 keer op z'n kop gehouden. Achteraf wat overdreven denk ik haha, maar ik schrok zo! Een groot stuk koek kwam in zijn keel terecht. Hier dus ook bepaalde koekjes die ik niet meer geef. Ik heb wel eens filmpjes op youtube bekeken van kindjes hoe zij eten, maar dan zie ik alleen kindjes die heel rustig eten. Die van mij stopt alles het liefst zo snel mogelijk in zijn mond en wil het dan ook in 1 keer doorslikken. Maarja, daarom dus maar oefenen met stukjes nu, ik schrik nu ook niet meer zo van het verslikken, het hoort er ook een beetje bij natuurlijk. En het gaat steeds beter.

Wat goed dat ze al uit een rietjesbeker kan drinken! Heb je er lang mee geoefend? Ik oefen soms met een gewone beker die ik dan nog vast hou. Het ziet er niet naar uit dat hij het binnenkort zelf kan. Geen andere bekers geprobeerd nog. Hier krijgt hij alleen water en soms wat watermeloensap uit een flesje.


Isayez, dat is lang geleden! Leuk om wat van je te horen hier. En alweer zwanger van de tweede. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik liet haar al vrij snel uit een glas of beker drinken, ik moet die inderdaad wel zelf vasthouden met een doekje onder haar kin voor de druppels, maar ze neemt daar echt slokjes uit.
Een tuitbeker (zonder dat siliconen ding aan de binnenkant) ging ook vrij snel goed, ik help wel nog mee want ze doet haar hoofd voorover ipv achterover.

Ja super eng he!
Die van mij propt dus ook het liefst alles in 1 keer naar binnen.

Ik las ergens dat rietjesbekers beter zouden zijn voor de mond motoriek dan tuitbekers, dus kocht zo'n goedkope van kruidvat. Ik heb 1x geoefend, naja gewoon aangeboden, beetje in de beker geknepen zodat er water uit kwam toen ze het rietje goed in haar mond had en dochter deed zelf de rest. Later zonder te knijpen nog eens geprobeerd en je zag haar echt slokjes nemen en dat het water door het rietje omhoog gezogen werd. Natuurtalentje :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! :D Als ik een gewone beker vasthoud, neemt hij ook wel slokken, maar inderdaad met zijn hoofd voorover. Dus ik ga binnenkort ook maar eens een rietjesbeker proberen, kan hij er zelf een beetje mee oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Even een hele korte update:

Sjaan, de rietjesbeker is hier een heel groot succes! Zoon wist meteen hoe het moest en is erg blij met zijn 'grotemensenbeker' (voor hem dan).

En hij heeft nu 7 tandjes, nr. 8 is aan het doorkomen en daar heeft ie toch weer behoorlijk last van. :-(
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed PindaKaas!
En joh wat een hoop tandjes al! Hier 2 midden onder en 2 midden boven. Al denk ik dat die ernaast boven ook zo door gaan komen.
Sterkte met de tandjes. Dentinox helpt hier wel voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk jullie updates te lezen! Wat super om te lezen dat het allemaal goed gaat. Wat vliegt de tijd he, hier langzaamaan aan het nadenken over de 1e verjaardag.

Rietjesbeker hier ook een succes vorige week de 360 gr beker weer eens geprobeerd en ook hier drinkt hij nu uit.
Hier ook 4 tandjes (2 boven en 2 onder) en ernaast beginnen nu ook bobbels te komen.

Hier ook alles goed! Zoonlief slaapt over het algemeen door. Slaapjes overdag wisselen nog steeds (2x een half uur tot 1,5u dat is altijd maar afwachten). Het is een eigenwijs mannetje met een sterke eigen wil en die alles doorheeft. Hem afleiden kost moeite als hij z’n zinnen ergens op gezet heeft. Qua ontwikkeling staat hij voor m’n gevoel een beetje stil het is wachten op het lopen, maar hou je hem aan de hand gaat hij zitten :p maar kruipen, zitten en optrekken gaan heel soepel. Ook qua eten heeft meneer een eigen wil, de potjes gaan erin als zoete koek. Vers wisselt en brood is helaas nog een drama. We geven dus nog gewoon 3 flessen. Volgende maand weer naar het cb en ben benieuwd naar z’n groei.

Volgende week voor het eerst vliegen en dat vind ik heel spannend aangezien zoon totaal geen schootzitter is.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik was hier lang niet geweest! Leuk om te lezen!
Gefeliciteerd nog konijntje!

Wat fijn dat alle kindjes zich zo goed ontwikkelen!
Hier hebben we wel een wens voor een tweede, maar voorlopig nog niet. Ik merk ook nu hier rust is, dat die eerste pittige maanden er wel in hebben gehakt en ik daar wel van moet bijkomen.

Het gaat hier super goed! Hij groeit als een speer, ontwikkelt zich super, hij is nu 10 maanden (net) en kruipt, zit, staat, en zet stapjes aan iets of met zo'n loopkar! Dus het is afwachten wanneer hij los gaat staan en stappen! Ik vind het heerlijk nu, hij kan steeds meer, vindt steeds meer leuk. We fietsen lekker rond, hij kan nu ook op zo'n baby schommel in de speeltuin en vindt dat helemaal leuk, net als van de glijbaan gaan.

We hebben nog een provocatie test gehad bij het CB voor de koemelk, wat dus overduidelijk weer een bevestiging was dat hij die allergie heeft. Voorlopig lekker koemelkvrij dus! We zijn nu inmiddels poging 5 aan het doen om de reflux medicatie af te bouwen, en het lijkt te lukken. Duimen dat hij het niet meer nodig heeft, heeft zijn halve leven nu al medicatie gehad..

Ik ben weer aan het werk, heb een super leuke baan gevonden, bij de opvang gaat het ook heel goed!

Ik kan alweer bijna nieuwe kleren kopen haha, hij groeit zo snel, en mensen zeggen dan van jaa in maat 74 zitten ze wel langer hoor! Ik heb nu maat 80 gekocht, alvast wat warmere dingen, want had geen passende lange broeken en truien meer na die lange zomer, het past nu wel, maar ehh… ik zie nu al dat het niet mee gaat de winter door haha. Niet dat ik shoppen erg vindt, dus wat dat betreft maakt het niet uit ;) Zijn zomerkleren in maat 74 zijn echt te klein eigenlijk, maar ja, ik heb t vandaag nog maar aangedaan, om dat nou weer nieuw te kopen als morgen de herfst volgens mij begint.. t kan nog net een enkel kledingstuk wat groot viel.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje, nog gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met jullie?

Wat leuk om te lezen hoe jullie kleintjes zich ontwikkelen! Wat gaat dat dan snel zeg!

Ik ben inmiddels ruim 34 weken zwanger. En sinds begin deze week met zwangerschapsverlof, zalig! Het is bij 27 weken wel even spannend geweest, aangezien ze bang waren dat de bevalling op gang kwam. Na onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat gelukkig niet het geval. Maar ik moest wel rustiger aan gaan doen. Ik ben toen halve dagen gaan werken en dat hielp gelukkig tegen de hoeveelheid pijnlijke harde buiken.

Inmiddels merk ik dat het zwanger zijn wel zwaarder word. Ik heb minder energie, mn buik zit in de weg en hen soms enorme last van heupen en rug. Maar tegelijkertijd geniet ik er ook enorm van. Nog even en dan is de kleine man er al! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk om van jullie ook weer een update te lezen! Dat is lang geleden!

Zen, super fijn dat het nu goed gaat met je zoon na een moeilijke start. Ik hoop met je mee dat de medicatie nu helemaal afgebouwd kan worden. En ja, ze groeien als kool die baby's! Zoon hier heeft ook al rompers maat 74 aan. Van de week even herfst/winterkleren voor hem shoppen! :D

Zoraa, 34 weken alweer, wat spannend! Logisch dat het zwaarder wordt nu, maar het einde is in zicht en je kan lekker genieten van je verlof. Voor je het weet ligt die kleine in je armen! Geniet nog even van het getrappel in je buik. En ik kijk uit naar je update over +/- 6 weken. :D

Budgy, onze zoons lijken een beetje op elkaar volgens mij. Succes met vliegen, komt vast goed! Wij gaan volgende week ook weer vliegen. De vorige keer was zoon 5 maanden en sliep hij de hele vlucht, maar nu vind ik het ook wel spannend. Ik bereid me voor op heen en weer lopen door de gangpaden. :P Fijne vakantie alvast!

Hier verder weinig nieuws, want mijn update is nog niet zo lang geleden. Behalve dat zoon deze week voor het eerst snotverkouden is geweest. Hele nachten wakker, veel huilen. :( Gelukkig afgelopen nacht wel heel goed geslapen. Klein flesje om 4.00 uur en daarna hebben we samen verder geslapen tot 7.30 uur. Dat had ik echt even nodig!
Alle reacties Link kopieren
Zoraa, 38 weken nu! Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen? Hier alles goed.. Kate is bijna 1 alweer, de tijd gaat zoooooooo snel pfffffff.

Ik hoop dat alles goed met iedereen gaat.

Binnenkort ga ik alles weer eens bij lezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Zoraa, moest ineens aan je denken. Volgens mij ben je inmiddels al bevallen. Hoop dat je hier nog eens een update komt geven, ben erg benieuwd!

Hoe is het met alle andere baby's? En dreumesjes zelfs? Wat gaat het snel! Hier nog ruim een maand en dan is de kleine man 1 jaar. Het jaar is echt voorbij gevlogen. Het gaat super goed met hem. Hij staat sinds een week los, zonder zich ergens aan op te trekken. Nog wel wat wankel, maar hij oefent de hele dag en het gaat met de dag beter. Verder lief, vrolijk, tevreden! Ik geniet elke dag van hem.

Sinds een paar weken heb ik ook weer enorm rammelende eierstokken. Het plan is om nog een paar jaar te wachten en daar houden we ons ook wel aan. Maar had niet verwacht dat het ineens weer zo zou gaan rammelen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een snelle, nu al los staan PinadaKaas, echt knap! Hier gaat dat alleen per ongeluk en dan 1 sec en dan valt ze op dr billen.
Nog 1,5wk en dan vieren we de eerste verjaardag! Poeh wat vliegt de tijd he!

Ik herken de rammelende eierstokken wel, maar ook hier wachten we, of... misschien gebeurt het wel helemaal niet. Ik laat over 2wk een spiraaltje plaatsen. Afgesproken het onderwerp "baby" met vriend pas weer over een jaar aan te kaarten.
Ik zou wel graag nog een kindje willen, vriend denk ik niet perse. (Hij heeft er nu 2 en ik (maar) 1).
Alle reacties Link kopieren
Leuk die updates! Wat zijn snel pindakaas. Geweldig die ontwikkelingen :)

Sjaan hier hetzelfde, zoon gaat steeds vaker los staan maar “valt” vervolgens op z’n billen. Hij loopt sinds kort wel achter een loopwagentje of aan het handje. Het lijkt met heel fijn als hij los kan staan, praktisch gezien vooral met aankleden want het aankleedkussen is hier standaard een drama.
Zoonlief is inderdaad al een dreumesje en geen baby meer en ik vind het heerlijk. Vooral de interactie is zo leuk nu, het lijkt me geweldig om straks echt te kunnen communiceren.

Ongelovelijk dat we alweer bijna 2 jaar verder zijn. Hier mega rammelende eierstokken en als ik hoor dat mensen zwanger zijn denk ik, ik wil ook!
Wij gaan in januari weer beginnen :) ook gezien de leeftijd van man (38). Ik kan me niet voorstellen dat het weer zo snel raak zou zijn en verwacht dat het nu wel even zal duren. Helaas zijn m’n cyclussen ook 40-45 dagen dus we gaan wel zien hoe het gaat lopen. We zijn ook nog eens een aantal weekenden apart van elkaar dus dan maar hopen dat het niet net in de vruchtbare periode is.

Ben erg benieuwd hoe het met Zora gaat inderdaad en hoop dat er nog meer updates komen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen! Hier inmiddels ook een dreumes sinds een paar dagen, bizar! Al een jaar oud! Wat gaat het snel! Die clichés kloppen wel he haha. Hier ook af en toe los staan en dan bedenken dat hij zich toch vast wil houden of hij laat zich neer ploffen. Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen. Ik breek mijn rug op zijn gewicht dus dat lijkt me wel handig haha. Inmiddels per toeval ontdekt dat hij zo de trap op klimt, dus dat scheelt wel wat dragen, ik vind het wel spannend, maar hij doet het super! En ik loopt er natuurlijk vlak achter.

Een tweede kindje is hier voorlopig nog niet iets waar ik aan denk, wel voor de toekomst., als in over een paar jaar. Maar nu eerst verhuizen, hebben eindelijk een tof huis gevonden en ons bod is geaccepteerd in een vrij bizarre huizenmarkt, dus helemaal blij! In januari is het al zo ver! Echt fijn, wonen nu niet in een straat waarin ik graag mijn kinderen op wil laten groeien en dalijk in een super buurt!

Ik vind de balans nog steeds wel lastig tussen werk/voor mijn zoontje er zijn en tijd voor mezelf. Hoe doen jullie dat?

Verder nog steeds reflux medicatie, afbouwen was toch niet succesvol...Ook een erg gevoelig huidje hier, nu het kouder is krijgt hij allemaal kleine eczeem plekjes bij bijvoorbeeld zijn knieholtes enzo. Volgens mij niet van eten, maar ja, gevoelig is hij in ieder geval...smeren smeren smeren maar.

Ben benieuwd naar de zwangerschaps/bevallingsupdates!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om die updates te lezen!
Mijn kleine man is 6 november 1 geworden!
Hij loopt vanaf 11,5 maand los. Zo bizar op een zondag stond hij voor het eerst los en dag later deed hij eerste stapjes.
En een week later deed hij niks anders dan lopen!
Qua praten zegt hij een paar woorden: claire (dat is onze hond het was zijn eerste woordje) papa, mama, kayla. Ik heb hem een enkele keer koe en oma horen zeggen. Ohja bah! Maar dat is ook zelden haha.

Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat wij nog een zoon krijgen! Ben aanstaande dinsdag alweer 17 weken.

Hoe is het gebit bij jullie kleintjes? Ik heb het idee dat hij opeens extreem snel is.. Hij heeft boven en onder zijn voortanden snijtanden en alle 4 zijn kleine kiezen. En eergisteren zag ik dat de bovenste hoektanden ook al doorgekomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk vooruitzicht een nieuw huis zen! Gaaf. En heerlijk he dat traplopen... dat tillen is niet meer te doen inderdaad.

Ik heb ook nog wel eens moeite om tijd voor mezelf te vinden. Toevallig afgelopen week een dagje vrij gehad toen zoon op de opvang zat omdat ik er echt een beetje doorheen zat. Weer even heerlijk opgeladen voor de drukke decembermaand.

Isa wat leuk nog een zoon! Gefeliciteerd, 17 weken alweer wat gaat dat hard.

En jou zoon is zeker een snelle met alles. Lijkt me heerlijk als hij snel z’n gebit heeft. Hier 4 boven en 4 ondertandjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie binnenkort voor een tweede gaan, Budgy. Spannend! Hoop dat het snel raak is. Hier ook nog steeds een onregelmatige cyclus.

Zen gefeliciteerd met jullie huis! Leuk vooruitzicht. En fijn dat het goed gaat met jullie kleine man!

Isa, jij ook gefeliciteerd. Leuk nog een jongen erbij. Wanneer ben je uitgerekend?

Zoon hier gaat net zo snel als jouw jongen. Hij is inmiddels druk bezig met stapjes zetten elke dag, zijn record is 5 stappen achter elkaar (gisteren). :D Van te voren was ik bang dat hij met leren staan en lopen vaak zou gaan vallen (en dan met name op zijn hoofd), maar dat valt gelukkig echt mee. Toen hij net had leren zitten, viel hij echt 10 x per dag achterover op zijn hoofd. :-| Hij lijkt de afgelopen week ook weer meer te brabbelen, maar nog niks verstaanbaars. Kan nu ook wijzen en zwaaien, hij bleef de laatste maanden een beetje hangen bij handjes klappen.

Oh en tandjes, 4 boven en 4 onder. Heb wel het idee dat er binnenkort kiezen gaan doorkomen, maar ik mag niet in zijn mond kijken, dus weet het niet zeker. Inderdaad fijn als alles er al door is, we hebben hier best een paar slapeloze nachten gehad van de doorkomende tandjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hou zo van jullie updates!
Vind het ook leuk om dit topic terug te kijken over de ontwikkeling van onze dochter. Overmorgen is ze jarig, inderdaad ongelooflijk dat we hier al weer 2 jaar aan het schrijven zijn he!

Onze grote dame is 78cm en weegt 11.1 kilo. Ze kan al een aantal dingen zeggen, mama en papa natuurlijk, maar ook piep, bih (beer), paah (paard), ape (aap), kijke/kijkeens, baby, eet, die, op. De meeste dingen heten echter nog gewoon 'ba'.
Lopen aan twee handjes gaat vrij vlot. Los staan probeert ze nog niet veel, maar heel soms.
Ze kent al superveel dingen bij naam en geeft kusjes en knuffels.
Traplopen heb ik bewust nog niet geprobeerd met haar. Wij hebben een open wenteltrap dus super eng, ze kan er aan alle kanten uit vallen als ik niet op zou letten. De gangdeur is hier altijd dicht.

Tandjes 4 boven en 3,5 onder. 2 kiezen boven. Klappen, wijzen, zwaaien doet ze hier ook allemaal. En het liefst heel de dag op de loopauto en boekjes lezen en alles 'benoemen' wat ze ziet in het boekje.

Verder zijn we denk ik ineens over naar 1 slaapje sinds een paar dagen. Vind ik stiekem wel fijn dus duim flink dat het zo blijft!
Oow leuk om te lezen allemaal weer! :)
Weer een zoon, Isayez, leuk!

Hier is dochter over anderhalve week 1, zin in!
Niet zo'n snelle qua tandjes, ze heeft er 3 boven en 2 onder. Vooral van de tand naast haar middelste boventanden had ze onwijs veel last, dus het mag nog wel even weer rustig blijven.

Qua lopen is ze wel erg snel, want ze loopt al meer dan een maand goed los. Is overigens niet per se ideaal, want ze luistert voor geen meter en op straat leuk met haar aan de hand lopen, is niet fijn voor je rug, aangezien ze nog maar 77cm is. :mrgreen:

Qua woordjes wijst ze overal naar en is het dan 'da', en ook 'mama' heb ik wel eens gehoord, maar verder nog niet echt iets duidelijks. Kan niet wachten!

Omdat ik een keizersnede had gehad, mocht ik sowieso het eerste jaar niet zwanger worden, maar had daar totaal geen moeite mee. ;)
Wij wachten nog wel even, minstens tot de zomervakantie volgend jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven