In 2017 beginnen voor de eerste

10-12-2016 13:19 1831 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen. (met dank aan Dock1938)

Naam Leefdtijd Leeftijd partner Ronde NOD UD Bijzonderheden
Gryffindor 32 37 6 :cheer2: 15 april Meisje
Budgy 31 36 1 :cheer2: :love: 7-11 jongen
Pindakaas-88 28 30 3 :cheer2: 26 december
Konijntje999 28 32 9 :cheer2: vmk in augustus
Frigga 25 32 9 7 januari
Aankleefsjaan 31 33 1 :cheer2: :love: 28-11 meisje
Zoraa 25 27 4 8 november
Lilly28 27 28 8 20 juli
Dolfijntje 24 30 8 26 augustus
Lasvegas84 32 35 3 :cheer2: :love: 9-12 Meisje
Isayez 26 30 1 :cheer2:
MitakuyeOyasin 33 1 :cheer2: :love: 19-10 Jongen
Zen123 32 34 3 :cheer2: :love: 19-11 jongen
Melletje1989 27 30 2 :cheer2: :love: 23-11 Meisje
Knorretje2 25 33 4 :cheer2: 19 januari
anoniem_320739 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:53
61.58% gewijzigd
Spannend Zoraa! De onzekerheid en wisselende kwaaltjes herken ik. Soms was ik een dag helemaal niet misselijk, dus meteen bang dat het niet goed zat. Na de eerste echo geruststelling, maar na een paar dagen kwam de onzekerheid toch weer terug. Dus daar moet je inderdaad een beetje mee om leren gaan. Ik voelde mijn zoon vanaf 16 weken bewegen in de buik en vanaf toen was de onzekerheid wel echt weg, op een paar momentjes na dat ik hem weinig voelde. Het blijft gewoon altijd een beetje spannend.

Wij hebben het onze ouders verteld na de eerste echo (8 weken) en we hebben het na ongeveer 16 weken bekend gemaakt aan anderen. Ik zat toen natuurlijk nog in het buitenland, dus kon het makkelijk stil houden. Anders zou ik het na de 12-wekenecho denk ik wel verteld hebben.

Ik ging pas heel laat in de zwangerschap olie smeren op mijn buik, volgens mij pas na 30 weken. Huidolie van Neutral, vooral zonder geurtje, want daar kon ik echt misselijk van worden. :p Helemaal geen striae gehad, maar volgens mij is dat echt een kwestie van geluk.

Veel succes met de echo volgende week, heel spannend!

Terwijl ik dit type, zit ik naast het bedje waar zoon in ligt te slapen. :D We zijn sinds twee dagen een 'slaaptraining' aan het doen. Strak schema; voeden, verschonen, spelen en binnen 90 minuten weer naar bed. En een bedritueeltje met steeds dezelfde volgorde. Het gaat veel beter dan ik had gehoopt! Gisteren heeft hij 2 x een paar uur achter elkaar in zijn bed geslapen. Vandaag gaat wat moeilijker, maar nu ligt ie toch weer lekker te slapen. Heerlijk om even niet de hele dag met draagdoek rond te lopen.
Gisteravond een echo gehad waarbij zelfs de verloskundige helemaal enthousiast werd. Het was een hele mooie echo, met een mooi kloppend hartje waarbij je zelfs beide hartkamertjes kon zien kloppen. Verloskundige heeft uitgebreid verteld wat er allemaal te zien was. De navelstreng, een arm van 2mm, het dooierzakje en een vlies. Het was echt heel bijzonder om te zien. We hebben de verloskundige gevraagd of deze goede echo ook iets zegt over de kans op een goed verloop. Zij gaf aan dat de kans op een aanrijding met een bus groter is dan dat het mis gaat. Dus ik denk dat wij het nieuws dit weekend al wat gaan verspreiden, niemand die het weet (behalve de mensen met vermoedens haha). Dus we zijn heel benieuwd naar de reacties. 
:flirting:
Heerlijk zoraa!
Wat fijn Zoraa! Geniet van dat kleine wondertje in je buik! :heart:
Wat bijzonder Zoraa, gefeliciteerd!!
Heel fijn Zoraa! Lekker genieten!! En idd vanaf het moment dat ik m voelde was ik ook niet meer onzeker of het wel goed ging.
Wat betreft olie, heb ik al snel 2x per dag op mijn buik gesmeerd. Helaas wel wat striae gekregen, ik denk eigenlijk dat het pech of geluk is, maar wie weet helpt het iets? Het had veel erger kunnen zijn. En ik smeer nu nog bio oil erop, het is nu al veel minder van kleur dus dan doet het dat iig nog haha

Pindakaas, wat fijn dat dat ritme zo goed werkt!

Hier ook dat ritme geprobeerd, maar meneer slaapt overdag zo slecht, dat het niet lukt. En is wel moe, dus leuk spelen wordt m dan ook niet meer.. Inmiddels aantal behandelingen bij osteopaat gehad en zijn lijfje wordt wel iets losser gelukkig. Ook met het consultatiebureau gesproken, ik heb namelijk al zo lang het idee dat iets hem niet lekker zit in zijn lijf. Het is zo'n vrolijk en heerlijk manneke die alles mooi vindt, maar ik zie dat manneke te weinig, hij kan zo huilen om iets. Ik eet nu sinds dinsdag koemelkvrij, wat een hele uitdaging is want ze doen in zoveel producten melk! Maar alles natuurlijk om erachter te komen wat het is. Mogelijk dat daar de onrust vandaan komt en dat het een koemelkallergie is die zich aan het opbouwen is en dus steeds erger wordt. Dinsdag en woensdag was hij ineeens best zen, dus ik dacht heeeee, is dit het? donderdag en vrijdag weer meer onrust, maar donderdagochtend bij de osteopaat geweest dus misschien dat daar ook onrust was na de behandeling. Gister was hij wel weer zen, tot ik m naar bed bracht, dat ging altijd goed, maar dat is sinds 2 weken ook ineens een drama.. Maar ja, elk kind heeft natuurlijk wel iets wat moeilijker gaat, het is nou zo lastig te bepalen wat hem nou in de weg zit, last van iets? en is dat nu minder zonder koemelk? en is dat drama bij naar bed gaan dan 'gewoon' iets wat nu even speelt? Pff konden ze maar praten he!
Hij pakte trouwens ineens wel de fles met flesvoeding, maar toen had ik er nog gewone voeding in gedaan. Plan was af te gaan bouwen. Maar nu dus voeding gekocht voor koemelkallergie, weigert hij die weer... hehe. Ik moet zeggen dat het ook echt smerig is, dus ik snap het, maar toch maar proberen hem er aan te laten wennen. Begin echt een beetje klaar te raken met de borstvoeding..

Hoe gaat het bij de rest?
Ego update:
Vandaag heeft ze zich voor het eerst helemaal zonder hulp omgerold!
En ik vet enthousiast als een blije gup "jaaaaaaaa goedzooooo" roepen hahaha. Dat was voordat ik zwanger werd totaaaal ondenkbaar haha. Super trots op het kleine monster.

Vrijdag hebben we de 4maanden controle op het cb gehad en de kleine reus weegt nu 8 kilo en is 66cm. We mogen beginnen met oefenhapjes. Ik ik wil dat eigenlijk nog niet, dan is het geen klein babytje meer ofzo, kweet niet. Ze heeft ook nog geen interesse als wij iets eten. Misschien over een maandje starten...

Het is hier heul rustig, hoe gaat het met de kleintjes?
En met Zoraa?
Jeej wat goed van haar, Sjaan! :yes: Ik was al benieuwd of de baby's van dit topic al kunnen rollen. Zoon vindt tummy time erg leuk en hij heeft al vanaf geboorte een hele sterke nek, denk dat het rollen niet lang meer gaat duren.

Zen, wat vervelend dat je er niet achter kan komen wat je zoon dwars zit. Moeilijk om te zien als zo'n kleintje niet lekker in zijn vel zit.

Hier gaat het slapen over het algemeen best goed nu, hij doet nu zo'n twee weken al zijn slaapjes in zijn eigen bed. 's Nachts gaat heel goed, wordt nog 1 x per nacht wakker voor een voeding. Overdag wisselt het een beetje, de ene dag gaat het heel goed en slaapt hij rond het middaguur 2 tot 3 uur achter elkaar en verder wat korte slaapjes eromheen. Maar ook dagen die echt niet lekker lopen, zoals vandaag. Dan komt hij na de eerste slaapcyclus van 45 min niet meer in slaap. Wel moe natuurlijk en daardoor ook jengelig. Dit soort dagen zijn echt minder leuk. :-( Altijd gedacht dat een baby overal en altijd kon slapen, dat is hier dus echt niet het geval!

Afgelopen week ook op het cb geweest voor de 3-maandencontrole. Zoon is nu 62cm en weegt 6.3 kg. Ontwikkelt zich volgens het boekje. Ohja wat ik zo grappig vind; hij houdt heel vaak zijn vuistje in de lucht en zit er dan vol verbazing naar te staren haha. Helemaal onder de indruk van zijn eigen vuist. :love:
Zoraa wat fijn!! Heerlijk, superleuk om te lezen.

Wat goed sjaan!! Leuk het die ontwikkelingen en wat is ze groot zeg (of zoon is gewoon klein, weegt nu bij bijna 5 maanden 7kg)

Zen hoe gaat het met je? Al verbeteringen bij de kleine? Gaat bij jou het voeden nog goed en heb je al werk gevonden?

Hier gaat alles goed!! Wel “problemen” gehad omdat zoonlief de borst niet meer wil. Probleem lag vooral mentaal bij mij (voelde als falen). Ik ben nu ruim 4 weken aan het kolven maar m’n productie is inmiddels gehalveerd. Hij krijgt nu de helft borstvoeding en de helft kunstvoeding. Volgende week zaterdag is hij 5 maanden en ik heb voor mezelf besloten dan te stoppen met kolven, het voelt gewoon totaal niet fijn en kost me veel energie en moeite voor weinig opbrengtst.

Het mannetje doet het verder goed ontwikkelt zich steeds meer en ik ga ook steeds meer van hem genieten! Slapen precies zoals jij omschrijft pindakaas. Vanaf 19u tot 8 u met 1 voeding rond 3/4u. En overdag gaat het slapen nu zonder huilen en de ene keer lang de andere keer kort. Bij minder slaap inderdaad wat jengeliger. En waar hij vroeger na de voeding snachts meteen weer sliep is hij nu vaak een uur (vrolijk brabbelend) wakker. Hij slaapt in de wieg naast me, maar misschien wordt het tijd voor de eigen kamer( maar omdat het verder lekker gaat durf ik dat nog niet aan).

Rollen van buik naar rug deed hij al heel vroeg (rond 2 maanden af en toe en nu dagelijks) van rug naar buik heeft hij nu 2x per ongeluk gedaan. Ik kan vooral niet wachten tot hij kan zitten, hoop dat hij daar ook snel mee is, maar dan zal je zien dat dat weer heel lang gaat duren:) lijkt me zo leuk om met hem te kunnen fietsen of hem in een buggy te kunnen zetten ipv dat gesleep met de wandelwagen.

Groente geven zijn we vorige week mee begonnen. Is nog geen succes, hij hapt het van de lepel en spuugt het weer uit :). Gisteravond ook voor het eerst een fles met rijstebloem opgedronken (daarvoor veel geklooi met spenen). Hij heeft geen last van z’n darmen gehad, helaas werkte het ook niet om door te slapen.

Verder zijn we 2 weken geleden samen met m’n schoonmoeder op wintersport geweest (was een beetje impulsief) en ondanks dat hij voor het eerst echt koorts had is het me allemaal meegevallen en heeft hij het super gedaan. Ik had die 1e weken echt niet kunnen denken dat al aan te durven. Maar het wordt echt allemaal wat makkelijker/leuker vind ik. Ik sta er zelf ook steeds relaxter in.

Ik blijf het leuk vinden om jullie updates te lezen!
Leuk om jullie updates te lezen!
Leuk dat omrollen en die trotsheid die je dan hebt he :)
En wat leuk dat je met hapjes begonnen bent Sjaan, maar nog niet veel interesse voor dus.
En mooi he Pindakaas, die ontdekking van de handjes :)

Budgy, pittig zo met dat kolfen, snap dat je het genoeg vindt. Maar het is toch heel mooi dat je 5 maanden je zoontje borstvoeding hebt kunnen geven! Zo moet je er maar naar kijken!

Ik lees met lichtje jaloezie over jullie slapende kindjes!

Inmiddels is het hier heel duidelijk dat er sprake is van een koemelkallergie en helaas ook verborgen reflux. We geven hem nu een papje rondom een voeding zodat het beter in zijn buikje blijft. Ik eet koemelkvrij en we hebben nu flesvoeding van het bureau gehad die een stuk beter smaakt en hij gelukkig wel accepteert. Hij krijgt nu 1 x per dag de fles en verder nog borstvoeding, wat nog steeds goed gaat. Maar wil dus wel gaan afbouwen met het idee rond de 6 maanden helemaal afgebouwd te zijn. Moet echt wel rustig aan want heb er snel last van, heb altijd veel melk gehad en dat is nog steeds wel zo, dus flink wat stuwing weer, maar na een week is het al een stuk minder! En nu komt er wat meer rust en slaapt hij beter. De rust is er nog niet volledig, het kan 6 weken duren voor zijn darmpjes herstelt zijn van de koemelk. Nu is hij een week volledig koemelkvrij. Wil langzaam aan dan een ritme er in gaan brengen (slapen in bed, voeden, verschonen, spelen, slapen enz.), maar dit ook niet te snel willen want het is duidelijk dat hij af en toe echt nog pijn of iets heeft. Zoeken zoeken dus nog steeds, maar ben zo blij dat we weten wat er nu aan de hand is en we er nu iets mee kunnen!
Leuk om allemaal te lezen! Ik vergeet dit topic eigenlijk steeds een beetje moet ik zeggen..

Hoe is het Zoraa?

Hier was dochter vorige week 4 maanden en de dag ervoor rolde ze ineens om van rug naar buik. Nu doet ze dat aan één stuk door en is dan elke keer chagrijnig als ze te lang op de buik ligt. Sinds gister kan ze trouwens wel weer terug rollen van buik naar rug, maar dat gaat nog niet zo makkelijk als andersom.

Wij zijn ook vorige week met vaste voeding begonnen, hebben zo'n stomer/blender-ding en hebben nu een voorraad bloemkool en broccoli. Vooralsnog gaat het met minihapjes, maar is de broccoli favoriet.

Ik geef verder nog steeds volledig bv, maar ben het best wel zat, zeker door dat kolven op het werk. Mja, wil het denk ik wel tot 6 maanden volhouden, maar zal daarna zooo blij zijn dat ik m'n lichaam echt weer terug heb!

Qua groei doet ze het super iig, 3 weken geleden was ze 63cm en 7.5kg, dus lekker boven in de curves. ;)
Slapen gaat hier op zich wel prima, merk heel duidelijk dat ze na anderhalf uur wakker zijn echt toe is aan slapen en dat lukt meestal ook wel dan. Nooit in haar bedje overdag, maar in de box, op onze arm of in de kinderwagen. Bedje overdag vind ik nog niet zo nodig en ook niet handig dat ik haar dan niet kan zien ivm het omrollen nu.
's Nachts gaat nu weer prima, maar we hebben 3 zeer onrustige weken achter de rug, waarbij ze soms elke 2 uur minstens een half uur wakker was, niet echt wilde drinken, maar alleen maar bij ons wilde zijn. Afgelopen nacht sliep ze dan weer van 20:30-7:15 met alleen een voeding (waar ze zelf voor wakker werd om 23:00), ideaal. :)

Wat naar Zen die KMA, lijkt me ook echt een opgave om zelf zo te moeten eten, ik denk echt dat ik dan al met bv gestopt was..
Haha zo. 63 cm! Dat is enorm groot in vergelijking met mijn mini mensje van 5 cm haha.

Hier gaat alles wel goed, de vermoeidheid valt me wel heel zwaar. Na een dag werken komt er niks meer uit mn handen. Rond een uur of 8 tot uiterlijk 9 maak ik me klaar om te slapen. Als ik vrij ben kom ik soms echt niet van de bank af. Heb echt 0 energie. Zelfs met pfeiffer had ik meer puf.

Misselijkheid is prima te bedwingen. Door te eten kan ik het goed beheersen.

Afgelopen donderdag heb ik termijn echo gehad. Alles gaat goed en verloskundige was opnieuw enthousiast. Toen het kindje even helemaal opsprong, kwam dat wel even binnen qua emoties haha. Ik ben nu 12 weken en de tijd vliegt voorbij. Ik had gedacht dat het langzaam zou gaan, maar niets is minder waar.

Binnenkort maar even een afspraak maken voor een echo om te kijken of het een jongen of meisje is. Ik ben benieuwd! Heb het voorgevoel dat het een jongen is, maar dat gevoel zegt natuurlijk niks haha.
Zoraa, weet je al wat het wordt? Gaat het nog steeds goed met je?

Gryffindor, hoe is het bij jou? Al bevallen ondertussen?
Frigga, wat lief dat je het vraagt! Hoe gaat het met jou?

Met mij gaat alles goed, de vermoeidheid is inmiddels een stuk verdwenen. Ik was echt kapot en sliep vaak na 1 uur 's nachts niet meer in. Ik voelde mij oprecht beter toen ik als tiener pfeiffer had. Dat is nu gelukkig over.

Afgelopen week hebben we gezien dat we in verwachting zijn van een jongen! Dat was overduidelijk zichtbaar in beeld haha :heart: .
Super leuk, Zoraa! Fijn dat je weer beter slaapt nu, dat heb je wel nodig als je zwanger bent. :) Hoe ver ben je inmiddels? Al beweging gevoeld?

Jammer dat het zo stil is hier, maar van mijn kant ook weinig te vertellen eigenlijk. Zoon doet het super goed. Hij is 4,5 maand oud, rolt van buik naar rug maar nog niet van rug naar buik. Dat is fijn, want nu kan ik hem nog inbakeren met slapen. Slapen zonder inbakerzak is geen succes, merkte ik na de laatste vaccinaties, maar het moet er toch een keer van komen. Ben wel al aan het oefenen met een andere slaapzak, waarin hij wat losser ligt dan de Pacco. Dat gaat best goed, maar hij slaapt dan wel korter. In zijn Pacco slaapt hij 's nachts meestal 10-11 uur achter elkaar (20.00 tot 6.00 ongeveer), dus dat is heerlijk.

Hij heeft zijn slaapjes overdag hard nodig. Sinds hij gewend is aan zijn eigen bed, slaapt hij nergens anders meer. In de kinderwagen en draagdoek alleen als ik in beweging blijf. In mijn armen heeft hij al maanden niet meer geslapen, hij wil veel te graag alles in de gaten houden om hem heen. Gisteren ging hij mee naar een verjaardag en daar sliep hij zonder problemen een uurtje in het ledikant van de jarige, was heel fijn dat dat zo goed ging!

Verder is het een heel lief en tevreden kind. Lacht veel naar ons, maar naar anderen is hij heel serieus. Daar moet ik dan weer om lachen.

Volgende maand gaat hij voor het eerst vliegen. We gaan weer tijdelijk naar het buitenland voor ons werk. Paspoort is al klaar, super schattig, zo'n babypasfoto!
Ik dacht ik kijk hier ook nog eens, inderdaad rustig!
Wat leuk Zoraa een jongetje!!
En leuk Pindakaas dat vliegen, of ook spannend? Fijn dat hij nu in zijn bedje slaapt!

Hier gaat het goed! Er is rust en veel meer regelmaat. Die reflux zijn we nu een maand of 2 aan het bestrijden met medicatie en wauw, ik heb een ander kind! Hij is relaxed, lacht, slaapt, zooooo fijn!! Nu elke 2 maanden stoppen met de medicatie om te kijken of de reflux over is, hij is nu 6,5 maand, maar spuugt nog veel dus heb zo'n vermoeden dat het nog wel even nodig gaat zijn.
Wij gaan binnenkort ook voor het eerst vliegen, lekker een weekje op vakantie! Heb er zin in, maar vindt het vliegen ook wel een beetje spannend, ben er zelf al niet zo'n held in dus hoop niet dat hij dat oppikt.
Maar het is hier gewoon echt zo veel leuker, ik zei tegen mijn vriend van de week, die eerste maanden vond ik echt zwaar, dat vele huilen, nauwelijks slapen overdag, het was vaker niet leuk dan wel. Dat klinkt misschien hard, ik heb echt ook wel geniet momentjes gehad en ik hou intens veel van hem, maar het was echt pittig. En nu geniet ik vooral, soms is hij natuurlijk wel even aan het piepen om iets, maar dat is niks bij in het begin. Ik vind het zo leuk, hij speelt lekker, is nu begonnen met tijgeren, is alles aan het onderzoeken en ontdekken, echt mooi om te zien :) En dat hij overdag gewoon ook een paar uurtjes slaapt, dat is zoooo fijn! Dat ik even iets voor mezelf kan doen! Heerlijk.
Leuk dat deze weer een schop krijgt!
Ik vind het super om iedereens updates te lezen. Ben heel benieuwd hoe het met de kleintjes en de mamas gaat, en met de aanstaande mamas!

Hier gaat het supergoed. Ze is nu 6 maanden en wat vliegt de tijd! Vorige week gemeten en gewogen: 70cm en 9,3 kilo :love: echt een michelin meisje.
Ze slaapt goed, overdag lijkt ze al te wisselen tussen 2 en 3 slaapjes. Ze krijgt nu fruit- en groentenhapjes en dat gaat meestal goed.
Ze kan alle kanten op rollen, pivoteren en achteruit 'tijgeren'. Ze wil graag rechtop of zelf zitten, maar dat lukt nog niet goed. De schaterlachjes beginnen zo nu en dan te komen en dat is zoooo schattig!! Ze vindt het heel leuk om gekieteld te worden :heart:

Zen wat fijn dat de reflux met medicatie onder controle is! En spannend zo samen op reis, wij gaan niet op vakantie dit jaar. Zijn onlangs verhuisd en gaam denk ik in de herfstvakantie naar Centerparcs ofzo.
Jaa leuk de updates hier!

Sjaan, dat schaterlachen, ik smelt er ook van! :heart: De eerste keer dat ik hem hoorde lachen was ik helemaal verbaasd. Ik lees veel over ontwikkeling enzo, maar dat ze rond de 5 maanden gaan schaterlachen was me even ontgaan. Zo schattig!

Zen, wat fijn om te lezen dat het allemaal zoveel beter gaat nu. Heerlijk dat je nu ook echt kan genieten. Alvast een fijne vakantie, en dat vliegen komt wel goed!

Hier is de vlucht inmiddels geweest. Het was een nachtvlucht en we hadden voor zoon een bassinet aangevraagd. Ik zag niet op tegen het vliegen zelf, maar vooral het wachten op Schiphol, omdat zoon daar erg jengelig van kan worden. Maar wat was hij relaxed! We hoefden nergens in de rij te staan, het was rustig en daar waar een rij stond, kregen wij voorrang. Het inchecken enzo ging dus super snel, daarna zijn we snel doorgelopen naar de baby lounge, waar zoon nog een uurtje heeft geslapen. En eenmaal in het vliegtuig heeft hij alleen met opstijgen en landen een fles gekregen, daar tussenin heeft hij alleen maar geslapen. Hier op de bestemming gaat het ook goed. We zitten in een andere tijdzone, dus zoon werd de eerste nachten wel een beetje overstuur wakker soms. Daar voelde ik me wel schuldig om, we hebben hem echt uit zijn ritme gerukt. Maar inmiddels lijkt hij wel weer in een ritme te komen en hij heeft het erg naar zijn zin. Hij slaapt trouwens echt bizar goed hier, ook overdag. Misschien ook wel door alle nieuwe indrukken.

En ja, verder ook genieten met hem! Hij heeft vandaag ineens ontdekt dat hij super hoge stemmetjes op kan zetten, dat laat hij de hele dag horen. :-D
Zo, maar weer een update van mij. Het bloeit hier toch niet dood hoop ik..?

Kleintje is bijna 8 maanden, 74cm en 9,7 kilo. Ze kan zelf goed gaan zitten, tijgert de hele dag door het huis en begint soms met een paar kruipjes.
Slaapt reuze goed, eet en drinkt ook goed, al ben ik wel echt een potjes-moeder. Broodkorstjes en mais snacks gaan er ook goed in. Water drinken uit een tuitbeker of glas/beker gaat ook goed.
Helaas een afspraak staan bij de oogarts (in september pas) omdat ze met 1 oogje nog wat loenst/scheelkijkt.

Hopelijk volgen er meer updates van jullie!
Ja, rustig hier he..
Hoe is het met de zwangeren?

Hier gaat dochter in sneltreinvaart, ze kan al zelfstandig gaan zitten, kruipen en zich optrekken aan de bank of salontafel, dus dat doet ze dan ook de hele dag. :)
Ze is nu 7,5 maand, dus wel een snelle.

Had voor mij helemaal nog niet gehoeven, want box en bedje moesten nu ook laag en dat is wat minder voor de rug. ;)

Lange dame heb jij Sjaan! Hier was ze een paar dagen terug 71cm en 9,5 kilo.
Water drinken uit glas gaat hier trouwens helemaal nog niet.

Naja verder hier ook alles goed idd, dus heb niet zoveel te melden. :)
Ja leuk even jullie updates te lezen! Sowieso beide grote dames zeg... hier weegt meneer 8,8 kg en is nu 71 cm en is een paar weken ouder dan die van jullie!

Hier ook met 7,5e maand kruipen en een week later optrekken en weer een dag later zitten. Superleuk is wel dat hij als ik uit m’n werk kom als een blij ei naar me toe komt kruipen. Het is ineens echt een mannetje geworden, kruipt naar z’n speelgoed en gaat er vervolgens zittend mee spelen. Hij schuifelt ook wat langs de salontafel, maar dat eindigt vaak met vallen (oeps). Soms mis ik m’n kleine ventje wel hoor, die gewoon rustig op een kleed onder een speelboog lag.

Ik ben heel blij dat hij zit zodat ik toch nog deze zomer kan fietsen! En een buggy kan gebruiken :)

Eten en drinken gaat weer goed hier! Gelukkig maar, heeft een week amper gegeten en gedronken, maar toen zaten er ineens 2 boventandjes.

Ben benieuwd hoe het met de zwangeren is en met de andere ukkies.

Zijn jullie al bezig met een 2e (als die wens er is). Ik merk dat ik hoop dat er snel weer iets van een cyclus is. Ben nu 2x ongesteld geweest (1e x toen zoon een half jaar was en toen 2 weken later weer en nu dus al weken niks).

Wij willen in 2019 weer gaan proberen en verwachten dat het deze keer wat langer zal duren (als het ons weer gegeven is).
Hi allemaal,

Ik wilde even laten weten dat ik vorige week ben bevallen van een prachtige zoon! Spoedige thuisbevalling (6 uur), helaas wel in het ziekenhuis geeindigd door een fluxus. Nu nog steeds bedrust omdat ik erg slap ben en steeds flauw viel, heb er erg moeite mee dat ik het ventje niet zelf kan verschonen etc. Gelukkig gaat alles goed met de kleine man, hij eet goed (bv is goed op gang), slaapt als een roos en ruikt als de lekkerste baby van de wereld. Hoewel nu even niet, want hij ligt nu lekker scheetjes te laten (waar ik heel blij mee ben want hij had wat last van krampjes vandaag) :-D

Goed om te horen dat het bij jullie allemaal ook goed gaat! Komen jullie de warme dagen een beetje door met de kleintjes?
Gefeliciteerd konijntje! Fijn dat alles goed gaat met de kleine man. Lijkt me best heftig met deze hitte. Hopelijk sterk je snel aan! Laat je maar lekker verwennen hoor, er wachten genoeg luiers op je :)
Wow gefeliciteerd Konijntje!
Geniet lekker van wat je wel kan, ik had ook even nodig om van die fluxus te herstellen.

Hier is het echt afzien met de hitte. Op de slaapkamers krijg ik het echt niet afgekoeld. Dochter slaapt alleen in een rompertje met de ventilator aan, hopelijk komt snel wat verkoeling.
Hey, wat leuk de updates hier!

Konijntje, gefeliciteerd! Hopelijk ben je snel weer de oude. Geniet van je kleine mannetje.

Hier ook alles oké. De kleine man is deze week 7 maanden oud, staat de hele dag op handen en knieën, soms heel eventjes op zijn voeten met zijn billen in de lucht. Hij is gek op eten! Echt alles gaat erin, zelfs als hij er een vies gezicht bij trekt, wil hij toch verder eten. En afgelopen week zijn de eerste 3 tandjes doorgekomen. Hij heeft er weinig last van gehad gelukkig.

Budgy, zeker een wens voor een tweede, zit er stiekem al over te fantaseren. Maar man en ik hebben altijd bedacht dat we er 3-4 jaar tussen willen en daar denken we nog steeds zo over, dus ik zal mijn kriebels voorlopig moeten negeren. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven