IVF - ICSI herfst 2019

11-11-2019 14:22 136 berichten
Goedemiddag Allemaal!

Graag start ik een nieuw forum voor vrouwen die, net als ik, in een IVF of ICSI traject zitten, of hiermee gaan starten.
Ik weet dat er al diverse topics zijn, maar daar is het vrij druk... Misschien leuk om in een kleiner groepje te starten, met dames die ongeveer gelijk op lopen.
Zelf ben ik 38 jaar en moeder van een zoontje van 4 1/2. Hij is gewoon 'natuurlijk' gekomen. We zouden graag een broertje of zusje willen en zijn hier al een kleine 3 jaar mee bezig. Eerst IUI geprobeerd, maar hier had ik geregeld overproductie en werden pogingen vaker afgebroken dan dat deze doorgingen. Mede door mijn leeftijd dus nu overgestapt op IVF (of mogelijk ICSI).

Ik volg het lange protocol en heb dus 3 weken de pil geslikt, dat was in oktober. Ik spuit nu al drie weken decapeptyl en ben vorige week vrijdag gestart met Gonal F (150). Vandaag tweede echo gehad voor FM: er zitten zo'n 10-12 follikels, maar uiteraard hebben deze allemaal een net iets andere afmeting. Ik hoor vanmiddag of ik woensdag of donderdag de punctie heb. Dit zal gaan gebeuren in het VU in Adam.

Tot nu toe gaat het eigenlijk wel redelijk. ik heb wel veel blauwe plekken van de decapeptyl, maar het einde is in zicht. Heb verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer het allemaal echt stap voor stap aan te gaan: voor nu wel tevreden met aantal follikels. Straks als tweede stap punctie overleven en hopen dat er voldoende eitjes aanwezig zijn. Dan afwachten hoeveel hiervan bevrucht zijn en van welke kwaliteit. En dan natuurlijk de mogelijke terugplaatsing...

Ben benieuwd waar jullie is dit proces zijn en hoe jullie het ervaren?
Leuk als jullie mee willen schrijven.
Liefs en sterkte voor iedereen die ook in dit proces zit.
Dank voor je berichtje, Vlinder!
Ik ben inderdaad ook in Sri Lanka geweest en vond Arugam Bay te gek :) Alleen ik was er toen in de zomer; dan is Arugam Bay (Oostkust) een fijne plek om te zijn. Nu, in de winter, is het vooral de Westkust. Oostkust is dan uitgestorven: daar is veel regen en de zee is ontoegankelijk.
Maar goed, beetje off-topic. Met mij gaat het gek genoeg wel. Ik ben zo diep gegaan de afgelopen weken, dat ik ook ergens opgelucht ben. Voelde me zo beroerd en begin me nu weer mezelf te voelen met wat meer energie en minder pijn. Ik denk dat ik die klap dus eigenlijk vorige week al gehad had en dat ie hierdoor nu minder hard aankomt.

Heel veel succes met de echo vandaag!
En Heytan: gaat ie bij jou nog?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
India, bah wat jammer! Je zag het al wel een beetje aankomen he? Maarja, het had best gekund, dus misschien toch nog wel een teleurstelling. Fijn dat je jezelf een stuk beter voelt, je hebt ook wel het nodige meegemaakt de afgelopen weken zeg!
En voor de komende tijd de beste afleiding, wat gaaf zeg Sri Lanka! Wanneer gaan jullie weg? Geniet ervan, hopelijk wordt het een onvergetelijke reis vol leuke avonturen en echt even alles kunnen loslaten. Het is jullie gegund.

Hier gaat het nog steeds wel prima naar omstandigheden. Wel steeds meer moe en duf, maarja, dat viel te verwachten. Donderdag heb ik de eerste meting. Zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Vlibder, hoe ging de echo? Ik hoop zo op goed nieuws! Dat je met een mooi aantal mag doorgaan, ik duim hoor!
Hoi meiden

Echo was goed. Ze zag 6 aan 1 kant en 7 aan andere kant. Allemaal rond de 11mm nog maar en eentje wat groter rond de 14. Ik moet do weer terug en gewoon zelfde dosering door spuiten. Enige dat niet moet gebeuren is dat alleen die grote doorrijpt en de rest achterblijft maar ze hoopte dat die grote de rest zou meetrekken.
Voor mij lastig in te schatten wat gangbaar is.

Kom morgen even op jullie terug. Nu snel slapen! Xxx
@ Heytan. Succes morgen met de echo! Ben heel benieuwd. Ik hoop op veel mooie follikels!

@India. Ik blijf me altijd verbazen aan hoe snel je je weer kan aanpassen aan een nieuwe situatie. Veel veerkracht. Heb je al een brief gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ben er net weer, 3 grote en nog een stuk of 3 kleinere die ws wel mee gaan doen. En dan nog wat kleintjes die twijfelachtig zijn, als die ook nog meedoen dan wordt het vast een moooe opbrengst. Maar zonder die ben ik ook al blij :) Zaterdag weer komen en waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie.
Alle reacties Link kopieren
Vlibder, wauw trouwens! Dat is een mooie opbrengst als ze allemaal mee gaan doen. Dat zou cool zijn! Hoe ging het vandaag?
Ha!
Goed nieuws voor jullie beiden. Gefeliciteerd!

Hier ook goed nieuws: DRIE CRYO'S in de vriezer. Ben zo blij... dan heb ik tenminste nog een paar kansen.
Ik wens jullie alle goeds en blijf, zeker volgende week nog volop meelezen en meeleven.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wauw India, dat is een fijn idee zeg! Jij ook gefeliciteerd ;)
Yess India. Dat klinkt top!! Uiteindelijk toch een hele goede opbrengst van de punctie toch! Fijn vooruitzicht.

Heytan. En wat is groot en wat is klein bij jou?
Ik had er nu 1 van 17 en 2 van 13 en 15 en dan nog een aantal van 10 of 11 maar ik weet dus niet of die idd nog mee gaan doen.
Ik moet ook za terug en vermoedelijk maandag punctie

Xxx
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig Vlinder, dan gaan we echt gelijk op. Grootste waren 18 en 17, iets kleiner rond de 14 en dan nog wat van 10/11. Zie je op tegen de punctie?
Haha ja dat is bijna exact hetzelfde.
Ik zie eigenlijk niet echt op tegen de punctie. Ik bereid me erop voor dat het pijnlijk wordt en dat het in principe binnen een half uur voorbij is. Ben alleen maar blij als alles doorgaat en zo ziet het er nu wel naar uit.

Zie jij er erg tegen op?

Ben ook wel benieuwd naar de Pethidine ik heb nog nooit iets morfine-achtigs gehad.

Nou zaterdag maar weer verder kijken.
Hopelijk zijn al die kleine follikels dan ook ineens groot.
Hallo dames,

Ik zag jullie berichten en ben zelf ook net gestart met ivf en 33.
Vandaag mijn eerste echo gehad en 3 a 4 eitjes gespot. Mijn amh is verlaagd, dus we hadden er ook niet veel verwacht.
Morgen moeten we weer terug om te kijken hoe hard ze groeien.
Waarschijnlijk zondag of maandag mijn punctie.

Ik spuit rekovelle (een nieuw middel wat alleen in het Erasmus wordt gebruikt) en fyremadel.
Gebruikt een van jullie ook fyremadel?

Ik ken weinig vrouwen die in hetzelfde traject zitten, dus zou het leuk vinden af en toe met jullie contact te hebben.
Hoi Maria!

Leuk dat je meeschrijft en welkom in ons kleine clubje.
Je loopt dan ongeveer gelijk met Heytan en mij. Ik gebruik gonal F en decapeptyl, India had dit ook en Heytan heeft a Puregon en Decapeptyl.

Heb je ook al IUI gehad of moesten jullie meteen met IVF beginnen?

Xx
Ha Vlinder,

Klein, maar fijn! Ik vond jullie berichten heel herkenbaar en prettig om te lezen.

Wij zijn begin dit jaar gestart met IUI door een verminderde kwaliteit van het semen bij Mn partner, echter na veel bijwerkingen van de ovitrelle en meerdere onderzoeken bleken er veel meer complicaties te zijn.
Ik heb namelijk niet zulke geweldige waardes en nu is het advies om wat haast te gaan maken en is enige optie nog ivf of icsi.

We hebben wel 3 iui’s gehad en zijn toen in de zomerperiode even gestopt om op adem te komen en zijn we van ziekenhuis veranderd en nu dan gestart met de ivf.

De rekovelle valt super mee en ik prik sinds vrijdag, dus hoeft ook maar kort. Alleen die fyremadel dat is echt een rot prik en die vloeistof is ook erg onprettig.

Dus dat is het tot nu toe..

Wanneer heb jij je punctie?
Hoi Maria,
Welkom! ‘Leuk’ dat je ook meeschrijft!
Tussen aanhalingstekens, want het is natuurlijk niet de fijnste plek om elkaar te treffen...

Echt toevallig dat Vlinder, Heytan en jij zo gelijkop lopen! Spannende tijden en rot te lezen dat er zoveel verschillende complicaties in het spel zijn. Kan me goed voorstellen dat je daardoor vervroegd overstapt op IVF. Weet je al of het IVF of ICSI wordt?

We gebruik(t)en inderdaad andere medicatie, maar die pijnlijke prik herken ik, dus het zal wel vergelijkbaar zijn.

Zet ‘m op meiden!
Hopelijk heeft Maria vandaag goede echo en krijgen Vlinder en Heytan zaterdag mooie grote eitjes in beeld. Het komt allemaal zo precies: te groot is overrijp, te klein is nog niet rijp genoeg...

Ik denk aan jullie en kom morgen weer spieken hoe jullie ervoor staan!
Alle reacties Link kopieren
Hier een goeie meting gehad! 10 eitjes zijn sowieso al groot genoeg :) ik wordt vanmiddag gebeld of de punctie maandag of dinsdag is. Zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maria :) hoe is jou echo gegaan?

En bij jou vlinder?
Ha Heytan, dat is een mooie score. Fijn zeg! Dan heeft het vervelende spuiten goed gewerkt! :)
Ben je nog gebeld vanmiddag? Waar vindt bij jou de punctie plaats? Ik duim mee dat het mee gaat vallen en dat er in alle eiblaasjes ook daadwerkelijk een goed eitje zit!
En Vinder & Maria: hoe was het bij jullie?
Super fijn Heytan!! Eigenlijk boven verwachting goed toch?! Ben heel blij voor je!

Bij mij ook goede echo. Ook 10 rijpe follikels en nog 4 die misschien nog mee kunnen gaan doen. Ik moest nog 1 avond doorspuiten en dinsdag is dan de punctie.

Deze komende dagen ben ik wel vrij, had het voor de zekerheid maar vrij gepland maar vind dat wel lastig want dan heb ik meer tijd om te piekeren en dat wil ik voorkomen. Tot nu toe ben ik best wel rustig en slaap ik ook nog goed. Wel ineens echt mega moe wat ik nog geen enkele keer heb gehad met de medicatie. Komt wrsch ook wel omdat ik dus juist m'n hele agenda zo vol plan om maar genoeg afleiding te hebben.
Maar goed hopelijk is het snel dinsdag en dan weer de volgende spannende stap.

Tis precies zoals jij zei India, stap voor stap kijken. En niet te ver vooruit denken.

Hoe is het met Maria?

Xxx
En wanneer heb jij de punctie Heytan?
Alle reacties Link kopieren
Ook morgen. We gaan wel echt gelijk op he! Ben jij ook zenuwachtig? Ik best wel :) zal blij zijn als het achter de rug is.
Zet 'm op meiden. Morgen om deze tijd zijn jullie er vanaf!
Ik duim mee dat het allemaal meevalt. Ik ben er ook weer helemaal bovenop gekomen, dus dat MOET jullie ook lukken!
Denk aan jullie meiden! Zet 'm op! En vanmiddag even goed bijkomen en uitrusten. Hopelijk hebben jullie allebei een mooie score!
Hallo dames,

Ik moet het forum soms nog wat uitvinden haha had jullie nieuwe berichten nog niet gelezen.
Wauw Vlinder en Heytan zoveel eitjes! Wat een mooi nieuws!

Zelf had ik een enorm druk weekend (waardoor ik gelukkig nergens bij stil kon staan) en heb ik gisteren mijn punctie gehad.
De punctie zelf vond ik reuze mee vallen, de morfine vond ik top, toen de morfine uitwerkte vond ik het allemaal wat minder gezellig.
Lag gister een beetje plat geslagen op de bank, met een soort van never ending menstruatie achtige kramp. Vandaag voelt het alsof ik een stomp heb gehad in mijn onderbuik, maar op zich was het allemaal te behappen.

4 grote eitjes en 2 kleine. Ik hoor donderdagochtend of er embryo’s zijn uitgekomen en aan de hand daarvan hoe nu verder. Het is ook een ICSI geworden.
Vandaag ben ik wel gestart met de vaginale bolletjes. Moeten jullie die ook gebruiken?
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat? En hoe bij jullie de punctie is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven