IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
@Leeuw, neee ongesteld geworden! Wat een teleurstelling ☹
Zou Dusseldorf iets kunnen doen aan een dun BMS? Dat heb ik ook en volgens mijn arts is daar niks aan te doen. Maar ik lees veel goede dingen over behandelingen in het buitenland dus ik ben benieuwd. Succes voor nu, ff lekker niks, bijkomen en het fijn hebben met je vriend!

@Tiktakto, oh ja toch wel spuiten dan. Nouja wederom, we hebben het er maar voor over hé?Hoe was je eerste echo? Groeien er al veel eitjes?
Fijn dat je je goed voelt, zo lang dat lukt lekker vol houden! Ik sta er ook vooral positief in, ben ook nog niet zo lang bezig dus dan kan dat denk ik ook nog. Op de dagen na dat je slecht nieuws krijgt, maar dat hoort er helaas bij.
Ik voelde niks van de terugplaatsing, op de eendebek na, maar vond het vooral fijn dat ik eindelijk eens een ‘mooie’ reden had om naar het ziekenhuis te gaan. Stel dat je zwanger wordt, wie van je vriendinnen hebben die eerste dagen nou gezien op een echo?! Heel bijzonder!
En ja tijdens de stimulatie had ik ook gevoelige borsten, en kreeg ineens slechte huid op mijn gezicht. Lichte acne enzo. En last van de buik, maar niks dat ik niet kon handelen gelukkig.

@Happydreamer, was het de bedoeling dat er 2 emryo’s terug geplaatst zouden worden dan? Ben je 38+? (dit staat vast ergens maar vast niet erg dat ik dit nog een keer vraag :-$ ) Dit vraag ik omdat naar mijn weten je toch altijd maar 1 tp krijgt als je onder de 38 bent? Maargoed waarschijnlijk zouden er 2 terug geplaatst worden bij je als ik het zo lees, wel rot nieuws dan dat 1 het niet gehaald heeft. Is toch weer een kans. : ( Maaarrrr we gaan gewoon keihard duimen voor deze! :cheer2:
Dus jij had ook zoveel jeuk van die pillen? Ik dacht dus ook dat het aan mij lag! Ziekenhuis belde terug en 1 op de 10 heeft daar inderdaad last van dus het is niks ‘geks’ en ik moet er maar ff mee dealen. Hoop niet dat het erger wordt zodra ik 2 en dan 3 pillen moet slikken! Haha
En wow ,moet je bij IUI elke keer spuiten? Ik heb geen IUI gedaan dus had geen idee, pff knap hoor.

En met mij…ja op de erge jeuk na is er verder eigenlijk niks aan de hand. Ik besef me verder niet echt dat ik me aan het voorbereiden ben op de cryo tp, zal volgende week wel komen als ik de echo heb. Voor nu wel fijn dat ik verder niks aan mijn hoofd heb. En dat terwijl ik nu net werkloos thuis zit (was geen verassing dus geen probleem verder hoor) en dacht dat ik me dan echt gek zou maken zonder werk ter afleiding. Maar dat valt me reuze mee.
Leeuw, heel begrijpelijk dat je het dan op een andere manier probeert! Hebben jullie ook al een intake gehad voor Düsseldorf, of moet je ook daarvoor eerst op de wachtlijst?

BohoBB, wat verschrikkelijk voor je! Ik hoop voor je dat je gauw ongesteld wordt... Dikke knuffel!

Ik begrijp dat het spannend is Tiktakto, ook ik vond het idee van een punctie niet fijn, maar viel mij beide keren mee! Morgen echo, he? Succes! Heb je al enig idee of je al veel eitjes hebt? Ik had wel wat klachten van de decapeptyl, vooral hoofdpijn en opvliegers.

Tgirl, fijn dat je relaxed kunt zijn onder deze omstandigheden. Hoe gaat het met de jeuk?

Hoe gaat het met jou Roos? Houd je het nog een beetje vol?

En met jou Happy? Kom je de dagen beetje door?

Hier gaat het oke. Wellicht willen we de terugplaatsing toch sneller doen. Merk nu dat ik een weer zin in krijg en wellicht toch liever niet wil wachten... verstand en gevoel liggen soms niet op 1 lijn.
Tgirl ik krijg altijd maar 1 cryo terugplaatsing. Ik denk dat ze op tijd achter zijn gekomen dat het niet goed ging en dus de andere gelijk hebben ontdooit. Ik heb toevallig laatste keer wel gevraagd of we niet 2 cryo terugplaatsingen konden krijgen maar dit was niet bespreekbaar.

Tiktakto je echo vandaag? Heel veel succes!

Blondie leuk om te horen dat het toch wel weer aan het kriebelen is. Dat betekend dat je weer wat beter in je vel zit, heel fijn om te horen. Ben benieuwd wat jullie keuze gaat zijn .

Roosje mag je inmiddels al testen?

Boho ik hoop dat het goed gaat met je.

Narkomeid, hoe gaat het met prikken? Heb je al een echo gehad?
Ben weer een beetje boven water, maar vind het nog moeilijk me te concentreren op werk. Ik doe het maar gewoon rustig aan. Menstruatie is vandaag ook begonnen. Maandag gesprek met onze arts om vervolg te bespreken. Nu eerst maar even tot rust komen, weer "mezelf" zijn.

Succes aan iedereen. Ik denk dat het vanuit mij even stil blijft.
Hoi dames ik ben door het dolle heen 2 positieve testen vandaag.. Het is eigenlijk nog niet te geloven. Ik heb 7 juni mijn echo dus heel spannend allemaal😄😄 en hoe gaat het met jullie?? Gr roos💋
Hoi allemaal,

Vandaag de echo gehad. Ik had in de ene eierstok 10 eitjes waarvan 2 stuks 12 en 13 mm. De rest veel kleiner dus in totaal 4 gemeten. In de andere eierstok ook hele kleine die werden ook niet gemeten. Ik heb gevraagd of dit een normale uitslag was zo voor mijn leeftijd en dat was het wel. Verder weet ik niet of die kleinere dan allemasl groot worden of dat als de grootste 18 mm zijn dan alles er uit moet geen idee??

Tgirl die jeuk lijkt mij vreselijk hebben ze daar niks voor?

Blondie mooi gezegd verstand en gevoel niet altijd op 1 lijn voor mij ook herkenbaar.

Roosje wat een goed nieuws! Voorzichtig gefeliciteerd!

Voor de geen die ik vergeten ben mijn excuses (dit keer even geen pen bij de hand om notities te maken van de reacties😆😬)
@tiktakto dankjewel ik kan niet wachten op de echo pff nog 22 dagen😄
En is dit jou eerste echo? Mijn eitjes werden altijd veelste veel of te groot of te weinig altijd wat😥 wanneer moet je nu weer terug? Gr roos 💋
Roosje 22 dagen... wachten duurt lang he super spannend! Heb je dan nu uitslag van de 10 dagen na terugplaatsing?

Ik kan morge n in patientenportaal lezen wanneer ik moet. Ze zei eerst waarschijnlijk maandag maar las vanmiddag dat ik morgen een afspraak in het weekend krijg
Blondie, de jeuk is gelukkig niet de hele dag door, kan er iets beter mee omgaan nu. Zou anders echt gek worden haha.
Ben benieuwd welke keuze je gaat maken met de terugplaatsing. Snap je wel hoor, ene kant wil je rust maar aan de andere kant wil je ook geen tijd verspillen en gewoon door.

Happydreamer, ah dus het was wel de bedoeling dat er 1 embryo terug zou worden geplaatst. Ook wel weer fijn dat ze daar zo opin konden spelen en toch nog mooi een tp konden regelen voor je. En nee, bij mij is 2 embryo’s ook not done voor mijn 38e. Maar dat vind ik nu wel prima.

Bohobb, geheel begrijpelijk dat je even ‘pauze neemt’. Even je lichaam en mind set weer wat rust geven en dan maar weer door he? Succes!

Roosje, wat goed!! Gefeliciteerd joh! Echt héél fijn voor je, geniet ervan!

Tiktakto, dat lijkt wel een beetje hoe het bij mij ging. 1e echo, 1 kant 3 grote en iets van 6 a 7 kleine en aan de andere kant helemaal niks. 2e echo, begon er heel klein wat aan de rechterkant te groeien. En de laatste echo voor de punctie had ik 5 grote aan de ene kant en zo’n 6 kleine, en 1 kleine aan de andere kant maar groot genoeg om aan te prikken. Mij werd ook verteld dat dit niet zo gek is. Ik ben bijna 37. Ben dus wel van 3 grote naar 5 grote gegaan, dus bij jou gaan ze ook nog wel groeien.
Bij mij prikten ze trouwens wel de kleine ook allemaal (óók omdat ze anders niet goed bij de grote konden komen), daardoor deed het waarschijnlijk ook zo’n pijn. Die grote die voel je niet zo. Maar wederom, ik probeerde me erover te zetten want ik wilde gewoon zoveel mogelijk eitjes aangeprikt hebben. Haha
En de jeuk bij mij, nee het ziekenhuis zei dat 1 op de 10 vrouwen dit nou eenmaal als bijwerking heeft. Gelukkig begint het minder te worden, heb mijn benen die eerste dag goed open gekrabt haha. Kan dat weer mooi herstellen nu.

Vraagje…we zijn eind 2018 begonnen aan dit traject en mijn vriend moest €250 aan eigen risico betalen terwijl ik nog geen rekening heb. Ik heb zijn zorgverzekering gebeld en zegt dat ivf toch gewoon in het basispakket zit, plus we zijn doorverwezen, hoezo moet hij dan zoveel betalen…maar dit is blijkbaar normaal? En bij vrouwen komt de rekening achteraf? (het eigen risico gedeelte dan)
Hoe zit dat bij jullie? Heeft jullie vriend/man ook al wat moeten betalen en jij niet? Ben echt benieuwd of dit normaal is.
Hallo dames,

Boho: hoe vreselijk ! Ik was zo blij dat iemand met positief nieuws aankwam. Volgende keer beter in elk geval. Ik wens het je (jullie allemaal natuurlijk ) heel hard toe.

Vandaag een punctie voorzien ... Jammer genoeg alweer MAAR 1 eitje !! :facepalm: En dat na zoveel stimuleren en prikken. Maar ik voelde de bui al hangen. Onderweg naar de operatieblok voelde ik opeens geen druk of pijn meer en ik besefte dadelijk dat we te laat waren. Ik heb geovuleerd in het ziekenhuisbed. Onmogelijk dus om nog een punctie te doen.
De gynae heeft er dus voor gekozen om het sperma dadelijk in de baarmoeder te injecteren. Ze hebben het sperma van mijn vriend "vers" (ahum, sorry voor het detail) afgenomen, dadelijk de beste eruit gehaald. Wel positief nieuws: hij had de mooiste telling totnogtoe. 14 miljoen zwemmertjes .. Dus ze hebben er kennelijk wel een heel aantal "mooie" uit kunnen halen.

We zien wat het geeft, maar ik heb er niet al te veel hoop op.

2e positieve noot: gezien er geen punctie heeft plaatsgevonden, telt deze ronde niet. We verliezen dus geen traject que terugbetaling.

Vandaag ook met de gynae gesproken en ze gaan een heel ander project voor ons opstellen. Ik stelde haar de vraag of het de moeite wel was om verder te doen, gezien mijn eierstokken altijd maar 1 of 2 eitjes geven. Die 38 jaar spelen we wel parten ... :cry: Ze vertelde me dadelijk de moed niet op te geven en dat er nog andere manieren zijn om me te stimuleren.

Ik hou jullie op de hoogte !!

Bedankt voor de moed en de ondersteuning, lieve meiden. Het doet deugd om jullie verhalen te lezen en woorden van steun te lezen. "Balm to the soul ..."
Roos, wat ontzettend fijn zeg! Gefeliciteerd!! En 22 dagen, dat is idd lang! Ik hoop voor je dat de dagen snel gaan.

Tiktakto, mooie score hoor! Elke echo kan het er weer heel anders uit zien. Ik had bij de eerste punctie 7 eiblaasjes en afgelopen keer 6 eiblaasjes. Begon bij de eerste echo met 3 eiblaasjes.

Tgirl, ik heb van vorig jaar ook nog geen rekening gehad. Volgens mij moet je idd wel je eigen risico betalen, ook je man. Mijn man heeft ook al een rekening gehad.

Wat balen Narko! Kan me voorstellen dat het een teleurstelling was. Wel fijn vaan de vele zaadjes. Echt veel trouwens!
Hopelijk komen ze met een goedplan zodat het de volgende keer beter gaat!

@iedereen? Hebben jullie dat beide eierstokken ongeveer evenveel eitjes produceren? Bij mij doet mn linker eierstok bijna niks... ziekenhuis zegt dat normaal maar ik heb mn twijfels erbij. Eerste punctie had ik namelijk links geen eiblaasjes en nu 1 een kleintje. Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.
Roos wat een mooi nieuws!! Wauw gefeliciteerd! Super leuk, jee geeft me wel weer een beetje hoop! Heb je afgelopen keer veel last van kwaaltjes gehad? Voelde het anders?

Boho begrijpelijk dat je even afstand neemt. Ik hoop dat gauw weer fijn in je vel zit💕 veel sterkte!

Blondie bij mij was het elke keer anders. Ik heb zowel of links of rechts of beide kanten gehad. Ik dacht in het begin ook bij mij dat rechts veel meer blaadjes had maar later met de behandeling bleek toch wel anders.

Narkomeid wat vervelend zeg dat het toch anders is verlopen. Je leeft er helemaal naar toe. Gelukkig heb je nog een escape behandeling gekregen. Ook zo goed dat je het zelf in de gaten had dat het al gebeurde, dan ken je lichaam in ieder geval heel goed. Uiteindelijk weet je het toch niet wat het zal doen, dus blijft spannend. Succes met het afwachten!

Tgirl dat kan wel kloppen inderdaad met de ziekenfonds. Ik zit nu gelijk ook even in de app te kijken maar ik zie dat de medicijnen onder eigen risico en niet vergoed staat.. Ik dacht dat dit gewoon vergoed zou worden. Worden deze bij jullie wel vergoed?
Met mij gaat wel verder wel goed. Heb een mega opgezette buik! Maar dit heb ik elke keer wel. Heel vervelend want pas bijna mijn broeken niet hierdoor. Vandaag weer een hoop gerommel in mijn buik. Anyway, nog 1,5 week wachten.. vanaf eind volgende week zal ik wel weer een beetje zenuwachtig worden 🤗
Tiktakto, wanneer moet je weer terug naar het zk? Mijn eerste echo voelde ik me best verdrietig. Ik had maar net 3 goeie.. en eingelijk waren ze nog niet echt groot. Na wat langer te spuiten had ik uiteindelijk 11 eiblaasjes tijdens de punctie. Het is natuurlijk bij iedereen anders maar ik wil alleen zeggen hou de moed erin. Het kan zomaar anders zijn.
Hallo allemaal, gezien ik weer wakker lig van de stress in mijn wachtweek ben ik hier op uit gekomen en beginnen lezen. Ik voel iedereen zijn verdriet. Omdat ik zelf al 2 mislukte terugplaatsingen gehad heb. Het is iedere keer een rouwproces.

In principe mag ik volgende week pas testen voor onze derde terugplaatsing. Maar vandaag ook al bruinverlies gehad dus het rouwproces is al begonnen. Ik probeer te googelen of het dan toch niet zou kunnen . Maar ik denk dat dat weinig nut heeft. Eigenlijk weet ik het antwoord al.

Om de 1 of andere reden wist ik toen we begonnen dat het niet zou lukken van de eerste keren. De wanhoop slaat bij mij nu ook al toe.

Ik heb twee keer een overstimulatie gehad. Dit wens ik niemand toe. Is de ergst mogelijke pijn ooit.

Ik hoop dat ieder van jullie mama mag worden. Dat de zelf ook het intens geluk van ouderschap mogen gaan kennen. Want geef eerlijk toe dat ik jaloers ben op iedereen die het wel mag hebben.

Veel liefs, finley
Goedemorgen allemaal!

Tgirl ik ben so wie so mijn eigen risico altijd kwijt, maar ik heb nog niks van deze behandeling gezien. Mijn man ook niet, maar ik heb begrepen je betaalt beide wel je eigen risico. Een consult in het ziekenhuis en even bloed prikken is bijv al 250 euro, dus dan ben je het wel zo kwijt.

Narko, daar zakt je broek dan ook vanaf zeg... maar inderdaad toch een kans dus we gaan weer hopen en duimen!

Happy, ik krijg vandaag te horen wanneer ik in het weekend moet komen. In ieder geval medicatie blijft hetzelfde. Opgezette buik is inderdaad ook irritant! Ik voel mij nu ook een michelinpopje met mijn broek open🙈

Welkom Finley heftig verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat het steeds lastiger is om een positieve verwachting te hebben. Is bruin bloed dan so wie so een teken dat mislukt is?
@tiktakto ; ik zou zeker niet durven zeggen dat het voor iedereen slecht is. Bij mij is het gwn kwestie van mijn eigen lichaam te kennen. Ik moet normaal op zondag mijn menstruatie krijgen en dan heb ik meestal drie dagen ervoor een beetje bruin. In mijn ogen kan dat geen toeval zijn. Heb sinds vandaag ook krampen. Enigste positieve eraan is dat we direct terug mogen beginnen met hormonenbehandeling gezien dit terugplaatsing Cryo was. Ik zag het nochtans echt als mijn kleine vechter. Op drie dagen was hij stilgevallen, bij wonder heeft het embryo zich herpakt en is terug beginnen delen waardoor het met topkwaliteit is ingevroren op dag vijf. Volgens mij loopt er bij mij iets fout met de innesteling.

Ik hoop dat jullie meer succes hebben. Ik duim alvast!!
Hoi allemaal help!

Ik ben dom geweest🙊.. ik heb met mijn man gewoon wat geboekt weekend van hemelvaart en valt niet te cancelen.

Hoe lang duurde bij jullie het stimuleren tot punctie? En is het standaard na 3 dagen terugplaatsen of is daar nog speling in?
@tiktakto bij mij was de punctie op de 14 en 15 dag te tellen vanaf de eerste dag menstruatie. Tweede keer door overstimulatie geen terugplaatsing omdat dat levensbedreigend kan zijn.

Komt het dan wat uit met je weekend?

Ps; als je het hotel een medisch attest kan bezorgen annuleren ze meestal wel kosteloos.
Finley, ik zit nu op dag 9 en dag 23 weg... bedankt voor de tip iig!
Hi Finley welkom. Even snel kort. Ik heb 2 weken moeten spuiten. Dag 14 Pregnyl en dag 16 punctie. Wanneer heb je volgende echo?
Happy, zondagochtend
Tiktakto, ik heb 16 dagen gespoten, 18e dag punctie. Idd wellicht kan je toch annuleren?

Welkom Finley! Balen dat je al bruine afscheiding hebt :-(. Ik hoop voor je dat het alsnog goed uitpakt. Hebben jullie nog veel cryo’s?
Narkomeid, Wauw…eerst 1 eitje en dan al geovuleerd in het ziekenhuis. :-( Wel fijn dat ze dan nog een plan B hebben én dat je kans niet verspild is. Heb jij al eens gewisseld van medicatie tijdens de stimulatie om te kijken of er dan meer eitjes groeien? Ik heb nog maar 1 stimulatie gehad hoor maar dacht dat dit verschil zou kunnen maken als ik mijn arts mag geloven.
Wel heel fijn dat je gyn zo goed mee denkt en er blijkbaar nog een optie is. Ik ben benieuwd wat je gaat doen dan!

Blondie, thanks voor de info over het eigen risico. Wetende dat jouw man ook een rekening heeft gehad weet ik dat dit van mijn vriend dan ook wel zal kloppen. Hadden we alleen even niet zien aankomen. Nouja…het is dan maar zo. Least of our problems haha.
En bij mij groeide er ook zo goed als níks aan 1 eierstok, weet niet meer welke kant het was. Ik maakte me ook meteen zorgen maar dat hoefde volgens mijn arts niet. Later groeide er 1 kleine aan die kant, ik was allang blij dat ‘die kant het dus ook doet’. Maar wel jammer, je hoort dat sommige vrouwen echt heel veel eitjes hebben en jij en ik moeten het dan van 1 kant hebben.

Happydreamer, ik heb nog niet online gekeken eigenlijk. Ik weet wel dat de dame in de apotheek bij 1 bepaald medicijn zei dat die misschien niet vergoed zou worden. Dat was volgens mij voor die bolletjes (utrogestan was dat geloof ik?).
En fijn dat het goed met je gaat! Ik zou denk ik, hoe ongemakkelijk het ook is, blij zijn met die opgezette buik. Dan heb je toch het idee dat er wat gebeurd he?:)

Finley, welkom! Was het bruinverlies bij jou steeds ‘het teken’ dat de tp niet gelukt was dan? Ik heb nog maar 1 tp gehad, en bruinverlies maar wist niet wat ik daarvan moest denken. Het bleek ook niet gelukt te zijn maar na jouw verhaal leg ik de link pas.
En ja, ik ben ook best jaloers op mensen bij wie het wel lukt. Vandaag bij een vriendin op bezoek en haar baby (via de natuurlijke weg) was zo leuk, mooi en alles. Dan houd ik haar vast en dan smelt ik wel hoor. Merk als ik dan thuis ben dat het toch echt wel wat met me doet. Ga ik dat ook meemaken? Pff.

Tiktakto, ok dan hoort die rekening er gewoon bij. Dan weet ik in elk geval dat die van mij er ook aankomt. 😊 De stimulatie tijd? Poe, weet ik nu al niet meer...alleen dat het voor mijn gevoel wel zo’n 3 weken duurde. Maar de tp had ik wel stipt 3 dagen na de punctie. Maar ik dacht dat het 3 tot 5 dagen was afhankelijk van hoe de embryo het doet…denk niet dat je dit zelf kan plannen maar je kan het natuurlijk altijd checken in het ziekenhuis.

Ik heb weinig nieuws, behalve dat ik vandaag nog geen jeuk heb gehad. Fijn! Was hopelijk alleen even wennen aan deze nieuwe pillen. :-D
@blondie_krul: wij hebben spijtig genoeg geen Cryo’s meer. Dus alles begint opnieuw. Met mijn eerste poging hadden we helemaal geen cryo’s. Dus ben wel bang dat dat opnieuw gaat zijn. Heb jij er nog veel?

@Tgirl7: ik heb in mijn natuurlijke cyclus ook altijd 1 dag bruinverlies en de dag erna menstruatie. Zo was het de vorige twee keer ook. Alleen merk ik nu dat het al de derde dag is zonder doorbraak. Maar ik heb er de ergste krampen bij. Als ik het goed begrepen heb is het enigste wat je niet mag voelen in de wachtweek pijn. En dat heb ik nu al drie dagen. Echte typische menstruatiekrampen.

Ik las tevens iets van de kosten hierboven. Mijn man heeft een rekening gehad van 1200 euro niets terugbetaald. Omdat het sperma is ingevroren. Dat was even slikken. Ik denk dat ik zelf nu ook ongeveer aan 1000 euro zit na drie pogingen wat we niet terug betaald krijgen. We hebben het er voor over. Maar extra pijnlijk natuurlijk. Je word weer gestraft omdat het natuurlijk niet lukt.

Liefs Finley

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven