IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is de vreugde van korte duur. Vriendin is net wat helder bloed verloren. Verder geen last of wat dan ook
Alle reacties Link kopieren
mlsc schreef:
27-06-2019 07:40
Waarschijnlijk is de vreugde van korte duur. Vriendin is net wat helder bloed verloren. Verder geen last of wat dan ook
Nee! Hoeft niks te zeggen hè?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het eindelijk met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Net nieuw op dit forum😃
Ik zat ook beetje te googlen over de helse wachtweken na IVF, en kwam op dit topic uit. Eindelijk eens eem forum met berichten nieuwer dan 2010 ergens haha!

Ik heb (2e IVFpoging) maandag terugplaatsing gehad van 1 C-embryo en vind het weer spannend hoor!
Erg moeten herstellen van de punctie en nu dat dat pijnlijke gevoel weg is krijgt mijn koppie weer ruimte voor de wacht spanning😣
Alle reacties Link kopieren
mlsc schreef:
27-06-2019 07:40
Waarschijnlijk is de vreugde van korte duur. Vriendin is net wat helder bloed verloren. Verder geen last of wat dan ook
Hoe is het nu ?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kaatje!

Hopelijk herstel je snel! Hoe oud was het embryo?

Wij gaan vandaag op vakantie, dus wachtweken zullen snel gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Hier is het bloedverlies volledig gestopt.
Wij vermoeden dat het een keer evht rood was en de andere 3 keer ( minimaal, in maandverband of bij afvegen) nog wat restanten van de eerste bloeding. Vriendin heeft nu de laatste 36 niets meer gehad. Wij hopen dat er toch mss een mirakeltje is en dat we maandag nog positief nieuws krijgen.

Al weten we dat de kans klein is :-/
Alle reacties Link kopieren
Straks mogen we voor bloedonderzoek en echo gaan. Vriendin is er gerust in. Ik heb het er moeilijker mee. Aangezien we vandaag of 5,5 weken of 6 weken zijn is de kans op een hartje ook klein. Dus zelfs al was het nog geen miskraam, kunnen ze nog niets met zekerheid zeggen, denk ik dan.
We zien wel. Al kruipen de uren wel voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Mlsc ik duim voor je dat alles goed is!

Hier een positieve test op DPO 10. En een knaller :)
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32!

Wat een goed nieuws! Kunnen jullie het een beetje geloven?
Wat spannend.

Hier hebben we goed nieuws gekregen. Vruchtje was 6w1d had een normale grote (4,2 mm) en we zagen een hartslag. Hij was heel erg duidelijk. Voor de dokter is er niets aan de hand. Anders zou vruchtje niet zo zijn gegroeid na 4 dagen.
Hopelijk zijn we snel 6 weken verder en zitten we in de “veilige” zone!
Leeuw, wat een goed nieuws zeg! En dat in een eigen poging! Jij bent echt mijn voorbeeld nu waar ik hoop uit haal (omdat jij ook bms issues hebt). Gefeliciteerd! Lekker op een roze wolk op je vakantie!

mlsc, jullie ook gefeliciteerd met het goede nieuws zeg! Geniet ervan!

Kaatje, welkom in de groep!

Hier weinig nieuws, mijn al slechte cyclus is nu echt helemaal van de leg na het gebruik van estradiol/progynova. Net nu we in de zomer het zelf even willen proberen. Nouja...ik deal er maar mee, probeer positief te blijven. Weinig keus ook:) Gelukkig over een maand op vakantie, even wat afleiding! :)

Erg blij met het goede nieuws van jullie hier, dat hebben we nodig!
Alle reacties Link kopieren
@leeuw32

Gefeliciteerd wat goed nieuws !
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Na een tijdje mee te hebben gelezen, toch maar besloten om mee te schrijven. Ik vind het prettig om jullie verhalen te lezen en om toch een soort ‘steun’ te hebben. Het hele proces voelt soms zo eenzaam, maar door dit forum is dat wat minder. Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik join!

Ik zal even kort mijn situatie vertellen: ik ben 25 jaar en samen met mijn vriend nu 1 icsi poging gehad die is mislukt. Er waren 3 cryo’s en vanmiddag had ik de terugplaatsing. Vlak voordat ik wou vertrekken naar het ziekenhuis belde ze me... ze hadden het alledrie niet overleefd.

Tweede teleurstelling in dit proces dus. Elke keer denk ik: ach, ik ga nuchter het proces in. Maar dat telefoontje van net hakt er zo hard in (wat ik dus vooraf niet zo verwacht). Dat vind ik echt zwaar. Hoe verwerken jullie alle teleurstellingen weer? Ik ben door het hele proces heen positief, net als mijn vriend. Maar Nieuws als dit (of de vorige keer de negatieve zwangerschapstest zien) vind ik echt verschrikkelijk. Tranen met tuiten huilen.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe jullie dit allemaal doen met werk. Ik voel me toch erg bezwaard als ik ‘weer’ naar het ziekenhuis moet. Nu zullen we een tweede icsi ronde in gaan, maar die ziekenhuis bezoeken gaat mijn baas niet op prijs stellen ben ik bang..

Voor de dames die al goed nieuws hebben; gefeliciteerd! Ik vind het leuk om dat te lezen.

Netta
Hi Netta,

Ten eerste welkom in de groep, ik vind het ook fijn dat je hier steun hebt aan de andere dames.
Ten tweede, wauw wat een slecht nieuws voor jullie zeg! Ik kan me voorstellen dat je hier echt kapot van bent, alle 3 in 1x weg.Poe....sterkte hiermee.

Tsjaa hoe je omgaat met teleurstellingen? Ben ik ook niet al te best in. Ik ben echt 'poppetje huilt, poppetje lacht'. We zijn allebei vooral positief, maar per slecht nieuws gaat er steeds wat positiviteit vanaf bij mij. Van binnen ben ik bang dat het niet gaat lukken, maar ik geloof wel dat een positieve houding ook veel kan doen dus zo pep ik mij weer op. En ja, er zijn meiden op dit forum die al veel verder zijn in dit proces dus dan vind ik ook dat ik niet mag klagen.
(wij zouden eerst ISCI doen, dat werd op de dag zelf IVF. 1 verse tp gehad zonder succes, en 1 afgebroken cryo behandeling. 2 in de diepvries...zitten dus nog in ronde 1)

Geen echt advies helaas dus.
Qua werk kan ik je ook niet helpen. Ik had eerst een tijdelijke baan en dus heb ik het verteld, dat interesseerde me niet dat ik steeds weg moest. Ik vind het wel lastig wanneer ik weer een baan vind: 1) mijn vriend wil dat ik eerst een baan zoek voor we weer verder gaan met het proces 2) dan heb je een nieuwe baan, super ongemakkelijk dat je dan steeds weg moet. Maargoed...ik zie allemaal wel hoe het loopt, de situatie is al ruk genoeg dus wil er even niet over nadenken.

Weet je baas wel van de situatie? Waarom je steeds weggaat? Heb je het echt idee dat er geen begrip is of beeld je je dat misschien in? Werk je er al lang?

Gr Tgirl
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik heb me even een tijdje teruggetrokken. Maar ik zie wel dat mijn forum nog fijn actief is en dat er zelfs nog nieuwe meiden bij zijn gekomen. Erg leuk en fijn! Ik ga nog even alles goed doorlezen, en zal weer mee komen schrijven/lezen.

@leeuw ik zag net wel dat je positieve test hebt! Gefeliciteerd! Prachtig nieuws!

De laatste keer dat ik hier schreef voelde ik me zo verschrikkelijk. Zoals elke keer, had ik weer een negatieve test. Mijn positieve hoop kon ik nergens meer vinden, en heb ik eigenlijk nog steeds niet gevonden. Inmiddels heb ik weer een terug plaatsing gehad en helaas weer een negatieve test in handen. Ik ben er steeds minder mee bezig, normaal vind ik de testen erg spannend maar dat is nu helemaal weg. Ik hoop hier weer wat meer positieve energie te krijgen. Over 1,5 week weer een echo. Ik wil door gaat tot September en dan even rust, we gaan dan ook lekker op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Happy, veel succes deze ronde.

Netta, helaas kan ik je niet helpen: mijn baas was juist opgelucht dat ik met IVF begon: aantal ziektedagen ging van 10 naar 2 en af en toe een echo/terugplaatsing vindt niemand erg. Kun je niet flexibel uren indelen? Ik werkte altijd ‘s avonds nog even.
OK, dit voelt wel een beetje gek. Mijn laatste kinderloze vriendin liet me net weten dat ze zwanger is. Ze was ook de enige bij wie het wat moeilijker ging, dat gun ik haar absoluut niet, maar het was wel fijn om iemand in mijn directe leven te hebben die een beetje weet wat je doormaakt.
Dus dan ben ik nu echt de enige zonder kind (op 2 single vriendinnen na maar daar verwacht ik dat nieuws ook niet van).
Ik ben niet down, gun het haar nog meer dan de rest omdat het moeilijk ging....maar vind het wel een vreemd idee.

Nouja...ff van me af geschreven zo. :)

Happydreamer, fijn om weer van je te horen maar absoluut niet leuk dat het niet wil lukken. Kan me voorstellen dat je nieuwe testen al niet meer spannend vind.
Ik probeer zelf ook weer wat positiever te worden maar snap dat dat moeilijk is hoor. Wel fijn dat er een vakantie in het vooruitzicht is, ff opladen samen.

Leeuw, ben nog steeds zo blij voor je joh! Ik zie in een ander gesprek ook veel leuke berichten van je, het is je gegund! Geeft ons allemaal weer hoop. :)
Alle reacties Link kopieren
Tgirl begrijpelijk hoor! Ik heb zo iets ook gevoeld toen een van mijn beste vriendinnen zwanger werd. Ook een stuk minder contact gehad de afgelopen tijd, ik trok het gewoon even niet. En ik hoorde het pas met 14 weken wat ik ook niet bijzonder relaxt vond. Een andere vriendin spreek ik nu ook minder omdat ik zwanger ben en zij het confronterend vind. Snap ik heel goed en ik respecteer haar wensen en hoop dat ze snel weer contact zoekt.

Leuke berichten :-? ? Het grootste deel van de dag ben ik aan het stressen omdat ik bang ben voor wee een miskraam en ik ben nogal zenuwachtig voor de echo voor 1,5 week het is echt de dagen aftellen.
Leeuw, ja ik dacht te begrijpen dat je foto's van zwangerschapstesten laat zien die steeds erg duidelijk zijn waardoor ik dacht dat het goed ging. Twijfel nu of ik per ongeluk me vergis met iemand. :-$ Zo ja, excuus.
Maar ik kan me goed voorstellen dat nu je zwanger bent je van echo tot echo leeft hoor. Dit 'moet' nu dan ook echt goed gaan natuurlijk, niet zo relaxt als een gewone zwangerschap lijkt mij. Is de komende echo om te kijken of het hartje klopt?

En mijn vriendin vond het onwijs moeilijk om het aan me te vertellen, zó moeilijk vind ik het nog niet, dus jammer dat ze zichzelf zo druk maakte. Maar het is wel vreemd, alsof ik nu de enige in mijn omgeving ben die het niet lukt.
Wel goed dat je jouw vriendin even 'laat' nu zij het moeilijk heeft met jouw zwangerschap. Daar heb je dan natuurlijk ook alle begrip voor. Dat heb ik ook aan mijn vriendin gezegd, mocht ik het echt lastig vinden dan vertel ik je dat gewoon hoor.

En dan word je weer voor iemand anders haar babyshower gevraagd....het is echt overal.
Oh well...ik gun het iedereen en ben oprecht blij voor ze.

Blijft alleen beetje vreemd...als laatste 'overblijven'.
Alle reacties Link kopieren
Tgirl, ik snap je wel hoor. Mijn vriendinnen zijn afgelopen jaren ook één voor één zwanger geworden en mijn laatste beste vriendin is net bevallen. Ik merk nu ook al dat er veel is veranderd en dat het natuurlijk nog meer gaat veranderen. Gelukkig dat niet iedereen de molen in hoef. Hopelijk zijn wij ook gauw aan de beurt❤

Netta, ik ben ook een tijdje geleden gewisseld met werk. Ik zat zo in een sleur bij mijn vorige baan en wilde heel graag nieuwe ervaringen opbouwen. Uiteindelijk dus toch gekozen om iets anders te zoeken ondanks ik bang was hoe het zou lopen met het ziekenhuis. Bij mijn vorige baan had ik namelijk veel vrijheid en je weet natuurlijk niet wat je ervoor terug krijgt. Ik heb 3 verschillende sollicitatiegesprekken gehad. 2 bedrijven voelde niet goed dus ik heb daar niks verteld. De 3e voelde wel heel goed, we hadden een lang gesprek en het was al vrij duidelijk dat ik de baan in mijn pocket had. Ik heb toen meteen open kaart gespeeld en verteld wat ze verder van mij kunnen verwachten. Dit heeft voor mij gelijk de vrijheid gegeven om gewoon door te gaan met het traject omdat ze zelf de keus hebben gemaakt om dit erbij te accepteren. Ik ben heel blij dat ik het zo gedaan hebt.

Leeuw, eerste instantie dacht ik, je moet toch super blij zijn met een positieve test! Maar later dacht ik, ja je hebt gelijk ik zou ook dan waarschijnlijk niet ontspannend kunnen zijn ❤

Hoe gaat het met de andere meiden?
Zijn er nog meiden die in de buurt van hun testdag zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In mijn vakantie ben ik gaan Googlen op ervaringen rondom het ICSI traject. En zo ben ik op dit forum/deze topic uitgekomen. Graag zou ik met jullie mee willen schrijven/denken/ondersteunen en ervaringen uit wisselen 😊

Wij hebben na een miskraam en 3 IUI pogingen te horen gekregen dat wij gaan starten met ICSI. De voorspelling is begin augustus starten met de eerste echo's. Slik nu de pil.
Ben best nerveus en vind het prettig om 'lotgenoten' hierin te hebben. Ondanks dat je dat met deze ervaringen het liefste niet hebt natuurlijk.

Als ik alle ervaringen van jullie lees dan hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg! Heel veel sterkte en succes voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben nieuw hier en ben blij dat ik jullie heb gevonden. Ik ben compleet nieuw in het ivf/icsi avontuur en ken ook niemand goed die hetzelfde meemaakt.

Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste punctie gehad (10 eicellen geoogst) maar wat een helse pijn zeg (ik ben totaal niet kleinzerig aangezien ik ook reuma heb en overal wel doorheen bikkel). Ik vond het prikken niet eens zeer doen maar het apparaat wat ze inbrengen wel, het schraapte heel erg!

Nu nog veel buikpijn (ik had ook lichte overstimulatie) maar net wel een goed telefoontje gehad dat we meer dan 4 embryo’s hebben en dat de terugplaatsing morgen is...

Ik heb het gevoel alsof ik jullie al een beetje ken omdat ik alles terug heb gelezen.. veel respect voor jullie allemaal!!
Happydreamer,Ja gek he? Al je vriendinnen zwanger. Laten we maar gewoon positief blijven en wie weet doen we de tweede ronde (dat ze voor het 2e of 3e kind gaan) van alle zwangerschappen ook mee. :)

En wat onwijs fijn dat je zó snel het al aan je nieuwe werkgever kon zeggen dat je in dit traject zit! Ik ben nu 2 mdn werkloos en kan me daar al druk om maken. Maar ik heb nu besloten dat ik niks ga vertellen tot na de proeftijd als ik een nieuwe baan heb...maar ik kan alleen maar hopen dat ik in zo'n fijne situatie als jou kan en het eerder durf. Echt fijn zeg dat begrip. Ja het is vervelend voor je werkgever, maar als je een kantoorbaan hebt (zoals ik) kan je die tijd zó makkelijk inhalen dus niemand hoeft er een punt van te maken. In theorie is mijn ervaring met mijn vorige baan helaas haha.

Mockingbirdie &Lily, welkom in de groep (helaas). Stel hier al je vragen of schrijf je zorgen van je af. Echt fijn om met mensen te praten die weten waar je het over hebt.

Lily, ja klote he die punctie? Ik dacht dat ik altijd een hoge pijngrens had maar dit had ik echt onderschat. Nouja...moeten we er voor over hebben helaas.
Hoe vond je de terugplaatsing? Wij vonden dat dan juist weer een mooie ervaring. Succes met de wachtweken!

ik ben verder even niet zo actief hier. Mijn vriend werd gek van mij omdat ik nu tijdelijk geen baan heb en (in zijn ogen) obsessief bezig ben met een baby. Hij voelde zich zelfs soort van gebruikt. Na goed gepraat te hebben was ik al tijdelijk gestopt met de medische molen tot ik een baan heb, maar zelf 'aan de slag' is nu ook geen succes. Ik kan me eroverheen zetten dat we 'verplicht' sex moeten hebben maar dat trekt hij minder.
Nouja...we moeten duidelijk echt even aan de relatie werken, ik moet een baan vinden en dan zouden we weer de medische molen ingaan. Lastig door de biologische klok die keihard tikt maargoed...je hebt ook weinig aan een zwangerschap als je werkloos thuis zit in een slechte relatie.
Dus ik ben er tijdens de zomer even niet mee bezig, klus nu in huis met mijn vriend en bijna op vakantie. Daarna kunnen we hopelijk verder!

Maar ik hou het forum in de gaten hoor. :)
Alle reacties Link kopieren
tgirl ja ik had het ook echt onderschat maar inderdaad dat hebben we ervoor over!

Pfoe jouw verhaal klinkt echt heftig! Hoeveel pogingen hebben jullie inmiddels gehad? Ik kan me dat obsessief echt wel voorstellen hoor, je wilt gewoon heel erg graag een baby, en ook dat verplicht sex hebben! (Nu met die smerige utrogestan bolletjes moet ik nog even niet aan sex denken 🙈)
Ik hoop echt dat het snel raak is bij jullie! Is er bij jullie ook hoop op de natuurlijke manier? Alvast een hele fijne vakantie en hopelijk doet dit jullie relatie weer een beetje goed!!

Ik vond de terugplaatsing inderdaad ook wel bijzonder! Mijn blaas was alleen niet vol genoeg dus het duurde wel eventjes voor ze erbij konden dus dat is een goeie les voor de volgende keer.. (hopelijk natuurlijk geen volgende keer)

Ik zit nu op bijna 7 dagen na de tp en je voelt echt alles en niks... eerste dagen na de punctie hele zere/zware borsten (ik heb dit elke cyclus na mijn eisprong totdat ik ongesteld word en dan houdt het weer op) maar nu doen ze dus niet meer zeer 😩 geen idee of dit goed of slecht is... en vandaag een beetje draaierig maar dat kan ook gewoon van de hitte komen.. verder een opgezette buik.. wat voelden jullie allemaal??

mockingbirdy alvast veel succes! Weet je al welke spuiten je krijgt en een kort of een lang traject?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben 35, mama van 2 kinderen (15 (natuurlijk zwangerschap) en 3 (dankzij clomid)) en nu al ruim 3 jaar aan het proberen zwanger te worden van een 3e. Hiervoor zijn we na een traject van Clomid en injecties uitgekomen bij IVF. Ik heb een punctie gehad in december en een opeenvolgend een tp. Uit de punctie had ik het geluk van 5 ingevroren embryo's. Inmiddels zijn we dus ruim een half jaar verder en afgelopen dinsdag de laatste cryo embryo teruggeplaatst gekregen. Eentje is helaas gesneuveld. Maar nu dus in de wachtweken van tp nr. 5. Fingers crossed.

Zo, nu weten jullie gelijk mijn stand van zaken. Ik hoop dat ik mee kan kletsen met jullie. Ik merk dat ik de behoefte heb om hierover te praten. Ik ben er nuchter ingestapt, en alles maar over me heen laten komen. Merk dat nu iedereen om me heen zwanger wordt dat het best wel lastig is. Steeds weer die teleurstelling. Waarom lukt het nou niet. Ik heb mijn moeder, nicht en vriendinnen op de hoogte gesteld en daar kan ik alle support van verwachten. Ook verschillende collega's weten van het traject af. Maar je hangt het niet aan de grote klok, en soms zou je willen dat iedereen het weet zodat ze weten wat je doormaakt.

Liefs, Do

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven