IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat een hoop nieuwe mensen welkom allemaal😃

Leeuw ik ben wat laat nog gefeliciterrd en hopelijk gaat het nog steeds goed.

Zelf vandaag bloedtest gehad met lage hcg waarde. Ik moet maandag weer gaan prikken. Of het is een late innesteling of miskraam of bbz. Het kan nog alle kanten op gaan zei de verpleegkundige... maar als je online naar de ervaringen kijkt ziet het er niet positief uit.

Pfff slopend die onzekerheid. Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tiktakto, toch heel spannend! Hoe was je uitslag vandaag?

Dootje, welkom. Goed dat je er nuchter ingestapt bent. Ik denk dat het je heel goed kan helpen in het traject. Fijn dat je zoveel support hebt!

Lily welkom, je zit op de helft. Wat kan de wachtweken traag gaan he.

Tgirl heftig zeg met je relatie. De hormonen zorgen er om voor dat je jezelf al snel niet meer bent. Ik hoop dat je gauw een leuke baan vind. Dat zal ook weer lekker veel afleiding geven! Nu heb je te veel tijd om over het traject en baby toekomst na te denken. Je moet zelf bepalen wanneer je het gaat vertellen op het werk. Aan kijken wat prettig voelt voor jou. Elke baas is anders, probeer positief te blijven. Succes met het zoeken van een baan.

Mockingbirdie hoe gaat het met jou? Zijn jullie al begonnen? En de punctie al gepland?

Leeuw hoe gaat het met jou?

Ik zit nu in mijn wachtweken en kan alweer bijna testen. Ik moet zeggen dat ik er steeds minder mee bezig ben. Mijn ZH afspraken leef ik niet echt meer naar toe. Ook mijn testdatum leef ik niet meer naar toe, ik zou nu gerust nog een week kunnen wachten. Ik
ben onbewust al voorbereid voor de volgende teleurstelling. Hopelijk mogen we allemaal snel en postieve test in handen hebben💕
Alle reacties Link kopieren
Hoi Happy herkenbaar hoor verwachtingen zijn hier ook laag.. maar het is niet leuk als je weer opbieuw moeten beginnen.

Hcg was gelijk gebleven dus nu wachten op menstruatie en vrijdag nogmaals bloedprikken. Dan naar poging 2
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben even een tijdje niet online geweest. De laatste tp was helaas niet succesvol. Daarmee waren ook de embryo's op. Gelukkig mochten we gelijk door met hormonen voor een nieuwe punctie. Deze heb ik vandaag gehad.

Man man, ik keek er al tegenop en wat een hel wat het dit keer zeg. Ze hadden me al iets meer pijnstilling gegeven, maar wat heb ik alles goed gevoeld zeg. Laten we hopen dat het de laatste keer was. Ik kon nog net naar buiten strompelen... Het positieve ervan is dat er 18 follikels zijn en morgen horen we het verlossende antwoord hoeveel ervan bevrucht zijn.
Ik doe voorlopig even rustig aan, en hoop op een terugplaatsing a.s. dinsdag!

Zijn er nog dames met positief nieuws inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
@Dootje83: woow 18, wat een opbrengst! Hopelijk veel bruikbare. Hoe is je tp gegaan?

Ik heb inmiddels mijn 2e tp gehad met een cryo en deze is gelukt :) nu 5 weken zwanger maar je wilt niet al te blij zijn omdat de angst van mislukking natuurlijk aanwezig is.. het voelt heel onwerkelijk na al die tijd proberen en niet weten wat er aan de hand was..

Ik heb deze tp in mijn natuurlijk cyclus laten zetten en als je de mogelijkheid hebt zou ik dat zeker aanraden, ik had namelijk heel veel bijwerkingen van de Utrogestan bolletjes 🥴. Ik reageer sowieso heel erg slecht op hormonen maar misschien hebben daar meer vrouwen last van?

Over 2 weken de eerste echo 🍀

@Leeuw: hoe is het bij jou? Eerste echo inmiddels gehad? Hopelijk alles goed!

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Korte update: inmiddels 21 weken zwanger van een jongen :-D .

@lily, ik zweer bij de utrogestan bolletjes of duphaston. Ik gebruik ze vrijwillig in mijn natuurlijk cyclus, omdat ze mijn migraine verhelpen. Iedere vrouw reageert anders!

JIj hebt nu die spannende weken, succes!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Leeuw fantastisch!! :)

Ik ben inmiddels bijna 8 weken en ben opgenomen in het Radboud in Nijmegen vanwege HG (extreem overgeven en misselijk), wat een hel! Ze waren ook bang dat het een meerling zou zijn gezien de staat van misselijkheid maar we hebben de eerste echo gehad en het is er toch echt 1tje!

Ik moet zeggen dat ik nu zo bezig ben met de misselijkheid dat ik me veel minder druk maak over dat het mis gaat want ze geven hier ook aan hoe vervelend het ook is, de misselijkheid wel een goed teken is..

Na emefasene, primperan en omeprazol, heb ik nu zofran gekregen en dan hoop ik mijn infuus af te kunnen bouwen!

Geloof me ik ben heel erg blij dat ik zwanger ben en ik heb er alles voor over maar HG is echt een hel! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven