IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, ik heb toevallig al eens meegeschreven in dat topic.
Al wel een hele tijd geleden hoor. Maar merkte toen dat er weinig op mij werd gereageerd, voelde me niet echt welkom in dat bestaande clubje toen.
Hoe gaat het prikken?

Happydreamer, hoe gaat het met jou?

Liesje, als je dit nog leest, ik denk nog steeds aan je en ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames,

Saartje, ik hoop dat je snel weer kan beginnen. Desondanks is het misschien wel even fijn voor jezelf dat je even bij kan komen. Volgende ronde kan je dan weer krachtig tegen aan!

Emceetje, hoe gaat het prikken? Prik je altijd zelf? Wanneer heb je eerste echo? Op dit moment heb ik nog niet echt de behoefte om in de andere groep mee te praten maar zal daar ook eens meelezen en wie weet haak ik nog eens in.

Ik heb volgende week mijn eerste echo gepland staan. Nu lukt het wel weer even om het los te laten. Alle spanning komt wel weer na de terugplaatsing 🤣
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Graag zou ik ook mee willen schrijven als dat mag :-).

Vandaag zet ik weer mijn eerste spuit. Voor ons is dit ronde twee in het ICSI traject. Ontzettend spannend allemaal.

Vorige traject hadden we uiteindelijk 7 eiblaasjes, waarvan ook 7 eitjes. Uiteindelijk zijn hier twee embryo’s uitgekomen. Een matige en een slechte embryo. Helaas heeft de tweede embryo de ontdooiing niet goed doorstaan.

Nu klaar voor ronde 2. We gaan er weer flink tegen aan.

Succes allemaal!
Welkom! Ik ben momenteel ook aan het prikken voor de 4e icsi.
Morgen eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Emceetje! Hopelijk heb je al veel eiblaasjes! Hoe gaat het spuiten tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren
Blondie, welkom! Leuk dat je mee wilt praten. Hebben ze bij jou 2 cryos tergelijkertijd ontdooit of is dit per 1 gegaan? Wanneer mag je voor je echo komen?

Emceetje, spannend morgen, het komt alweer steeds dichterbij
Alle reacties Link kopieren
Happydreamer, wij hebben 1 verse terugplaatsing gehad en de andere cryo ging in de vriezer.
08 april de eerste echo, kijk er nu alweer naar uit.

Ik zie dat jullie nog cryo’s hebben! Fijn! Wanneer heb jij je eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe even een tvp. Wij beginnen (als er ruimte is) over ruim 2 weken met onze eerste IVF-behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Blondie, ik heb 2 april mijn eerste echo afspraak staan. Ik ben benieuwd wanneer de terugplaatsing zal zijn. Ik hoop niet op 9 of 10 april want dat zijn precies de dagen dat het erg lastig zal zijn voor mij om naar het zk te gaan :( Doe je het in je natuurlijke of kunstmatige cyclus?

Leeuw, erg spannend he. Nog eventjes volhouden!

Emceetje, hoe is je echo vandaag gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Happydreamer, spannend zeg! Ik ga voor je duimen dat het niet deze dagen zijn. Hoeveel cryo’s hebben jullie nog in de vriezer? Ik doe het nu voor de tweede keer in een kunstmatige cyclus.

Spannend Leeuw! Doe jij het straks in je eigen of kunstmatige cyclus?

Ben benieuwd hoe je echo is gegaan Emceetje :), hopelijk heb je goed bericht gehad.
Alle reacties Link kopieren
@blondie goede vraag! Dat moet we nog gaan bespreken. Maar is het zo dat bij een terugplaatsing in een natuurlijk cyclus je 2 kansen hebt: je eigen eitje + bevruchting en het teruggeplaatste embryo? Waarom heb jij gekozen voor kunstmatige cyclus?

Ik weet wel dat ik het korte protocol krijg. Veder nog niks, we beginnen in april of juli. Dat is nog even onduidelijk; in juni zit ik 3 weken voor werk in het buitenland.

@Happy bedankt, ik hoop dat het niet nodig is en dat het deze ronde raak is. Ik ga voor jou duimen dat de terugplaatsing op een andere dag is :).

Voor de anderen hier: hebben jullie terugplaatsing op dag 3 of 5? En hoeveel eitjes en embryo’s per IVF-poging? Ik zit er nog vrij blanco in, maar zie niet op tegen het traject.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, omdat wij ICSI als behandeling hebben kunnen wij alleen (in Zwolle in ieder geval) het traject in een kunstmatige clyclus doen. Dit omdat het hele traject dan ‘regelbaar’ is en de punctie en het injecteren van de zaadcel in de eicel goed te plannen valt. De cryo’s kunnen eventueel wel in een natuurlijke cyclus terug geplaatst worden.

Ik denk dat de korte protocol je eigen cyclus betreft.

Ik had zelf de terugplaatsing op dag 3 van een 6 cellige embryo.

Fijn dat je er niet tegen op ziet! Doe ik zelf gelukkig ook niet. Ik kijk er nu echt weer naar uit, ook al weet ik dat het een emotioneel proces is.
Mijn echo was goed. Maandag naar DD voor een echo en dan de punctie inplannen. Nu veel follikels te zien, dus dat is positief.

leeuw volgens mij kun je in nld alleen 3 daagse laten terugplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, goed om te horen dat alles goed aan het groeien is, dat is al een mooi positief begin.

Blondie, bij ons in het zk huis doen ze het standaard in een kunstmatige cyclus zowel de punctie als cryos.

Leeuw, ik hoop ook niet dat het nodig is, dat zou nog veel fijner zijn!
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, onze arts zegt dat het ook met 5 dagen mag. Daar gaat onze voorkeur naar uit omdat dat de meeste embryo’s zijn uitgevallen en de kans op zwangerschap groter is.

Ik hoop dat je een goede punctie hebt met veel eicellen!

Als ervaringsdeskundigen wat zouden jullie doen: na 10 zware maanden met veel migraine, meteen een IVF poging doen of eerst 3 a 4 maanden pauze nemen door aan de pil te gaan om zo fysiek en mentaal weer wat reserves op te bouwen? Ik twijfel echt heel erg wat wijsheid is. Op dit moment ben ik mentaal op door het ziek zijn en verlang ik terug naar een bepaalde tijd mijn eigen dingen te kunnen doen zonder rekening houden met ziek zijn, aan de andere kant wil ik zo snel mogelijk zwanger zijn zonder maanden “weg te gooien”.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Emceetje! Veel succes alvast morgen met de echo :)!
Heb jij alle behandelingen in DD gedaan?

Happydreamer, ik denk ook dat het in elk ziekenhuis anders is.

Leeuw, lastige keuzes zijn het. Ik zou denk ik zelf voor de keus gaan om nog 3 a 4 maand te wachten zodat je lekker in je vel zit. Het vergt namelijk echt wat van je lichaam en je weet niet hoe je van te voren er op reageert. Wat vind je partner er van? Heel veel succes met de keus in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Blondie, wat vergt IVF van je lichaam? Kan mijzelf daar niks van voorstellen; ongeveer 11 a 12 dagen spuiten en dan 2 weken utrogestan wat ik nu al doe (en geen klachten heb). Dus het is ongeveer maximaal 8 dagen extra dat ik ziek ben. Tsja da kan er nog wel bij, in de zomer ben ik 2,5 weken kotsmisselijk geweest van mijn eigen cyclus, waarvan dan nog 8 dagen migraine erbij. Veel ergen dan dat zal het niet worden gok ik.

Mijn man vind alles goed, ik moet de keuze maken want mijn lichaam, ik mag 2 weken lang met voorwerpen naar hem gooien en indien nodig neemt hij vrij. Hij is inmiddels wat gewend 8-)
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat klinkt niet heel lekker.
Ik vind persoonlijk dat het veel van je vergt, je kan er lichamelijke klachten van krijgen, maar het vergt ook psychisch wat van je (je weet namelijk niet hoe het proces loopt). Ik zou daarom het doen als je lekkerder in je vel zit. Maar dat is ieder zijn keus natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw ik zou wel even een pauze inlassen als ik jou was.
Ik ben zelf ook heel ziek geworden van alle hormonen voor de iui. Met veel migraine, maar het kwam echt niet in de buurt bij hoe ik me voelde van de icsi.
Ik kon op een gegeven moment alleen nog maar slapen, als ik de trap op liep was ik al buiten adem. Na de punctie ook nog een week pijn gehad en twee weken thuis geweest vanwege migraine en zware vermoeidheid. Ik ben het werken nu pas weer rustig aan het opbouwen.
De eerste keer spuiten voor de icsi heb ik 3,5 week gespoten en had uiteindelijk maar 2 follikels dat werd een escape iui, de tweede keer gelijk erachteraan had ik 19 follikels, 15 eicellen, 12 goed voor de bevruchting en vier 8-cellige embryo’s, een is er vers terug geplaatst en 3 cryos in de vriezer.
Ik zit nu in een wachtmaand vond ik eerst heel erg ik wilde niet stil staan, maar nu merk ik dat het mijn lichaam gewoon echt goed doet. Weer op krachten komen, en even met andere dingen bezig zijn.
Kan je niet bijvoorbeeld 1 a 2 maanden rust nemen i.p.v. 3 a 4.
Uiteindelijk moet je hierin zelf je gevoel volgen natuurlijk!

Emceetje wat fijn! Succes vandaag!

Ik heb trouwens icsi gedaan in het korte protocol.(ook in Zwolle) Gewoon op de eerste dag van de menstruatie langskomen en dan beginnen met spuiten. Geen pil vooraf.
Mijn embryo’s zijn op dag 3 ingevroren maar ik weet dat ze bijvoorbeeld in Nijmegen op dag 5 invriezen.

Blondie wat spannend voor jou ook weer!
Alle reacties Link kopieren
Saartje, dat wist ik helemaal niet, ons is verteld dat het alleen in een kunstmatigecyclus kan. Wellicht afhankelijk per situatie.

Hoe is het gegaan Emceetje?
Alle reacties Link kopieren
Blondie, ik heb er wel zelf nadrukkelijk om gevraagd. Merk sowieso bij de Isala dat je wel heel erg moet meedenken voor ze van hun protocol afstappen, merk jij dat ook?
Ik kwam erachter dat van de kunstmatige cyclus dat ze dat alleen doen omdat hun dan alles beter kunnen plannen, toen ik dat wist wilde ik dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, het is voor iedereen verschillend. Er komt best veel spanning bij kijken. Elke behandeling is weer wachten op positief nieuws en hopen dat je verder kan gaan; de groei van follikels, de punctie behandeling/ aantal eitjes, goed zaad (kan elke keer weer anders zijn), hopen op bevruchting en dan nog de terugplaatsing. Ondertussen hoop je toch stiekem nog dat je embryo's overhoud en zit je in behoorlijke spanning of je hopelijk zwanger bent. Daarnaast moest ik bijna een maand prikken (2spuiten) en ongeveer 2 weken die smerige bolletjes.
En hopelijk raak je zwanger, maar dat betekent misschien ook wel dat je de komende 9maanden nog niet volledig jezelf zal zijn.
Alles bij elkaar kost het een hoop energie, inspanning en ik voelde de hormonen wel. Ik zat minder lekker in mijn vel.
Ik heb nu bijna 2 maanden geen hormoon spuiten in mijn lichaam. Eerste maand voelde ik het nog wel wat in mijn lichaam, maar nu pas merk ik echt meer rust.
Maar ja... Ik snap ook dat je snel wilt beginnen, dat had ik ook.

Saartje, nu je het even los gelaten hebt is het toch wel even fijn he. Maar hopelijk kan je snel weer beginnen.

Emceetje, ik hoop dat je echo goed is en dat je meer weet over je punctie.

Ik heb morgen mijn echo staan. Vind het toch wel weer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Happy, die smerige bolletjes vind ik geweldig! Gebruik ik nu 3 maanden en man wat een verademing..

Tsja ik snap dat voor de meeste die hormonen niet fijn zijn, maar ik hoop juist dat die extra hormonen rust brengen, ik voelde mij met pil ook 10x zo fijn als zonder. Tsja en eenmaal zwanger is bet aftellen dan weer je wanneer de eindstreep is en nu niet, vind ik al controlefreak het ergste.

Wat voor echo heb je morgen?
Alle reacties Link kopieren
Saartje, ja dat hebben wij ook deels. Welk ziekenhuis loop jij nu?

Spannend Happy! Hopelijk positief nieuws.

Merk dat ik nu meer last heb van de hormonen dan de vorige keer. Heb meer hoofdpijn en last van mijn buik en misselijkheid. En dit is pas dag 4. Hopelijk blijft het hier bij!

Die bolletjes.... vond ze echt vreselijk. Smerige bedoeling elke keer :-(.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, je hebt inderdaad net het tegenovergestelde 😂 wat wel in je voordeel kan werken. Uiteindelijk blijft het jullie keuze en moet je zeker doen waar je goed bij voelt. Dit was gewoon mijn ervaring tot nu toe.

Ik ben trouwens wel aangekomen nu ik die spuiten niet meer gebruikt. Ik had gelezen dat je van de hormoon spuiten kon aankomen maar juist nu ik gestopt bent heb ik er last van. Normaal heb ik totaal geen problemen om op mijn gewicht te blijven. Hebben jullie daar ook last van gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven