IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het topic kaapte :)

Happy, hoe was jouw echo?
Mensen ik ga even in de meeleesstand.
De echo was goed gister en de punctie is ingepland. Maar gezien het feit dat dit onze allerlaatste poging is, heb ik het gewoon heel zwaar. Ik trek het even niet zo om veel hier te komen, het maakt het zwaarder.
Hopelijk tot snel met goed nieuws 😘
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk Emceetje, ik wens je veel succes met de punctie, terugplaatsing en het plakkertje🍀💖 break gewoon in als je toch nog bedenkt en je hart wilt luchten. Ik ga heeeeeel hard duimen🤞🏽

Leeuw, niet zo gek doen ;), begrijpelijk dat je mee veel vragen en gemixte gevoelens zit. Heb je zelf al een voorkeur of je binnenkort begint of toch nog even wacht?

De echo was goed gegaan, volgende week is de terugplaatsing ingepland. Ik dacht dat ik nog Pregnyl moest spuiten maar dat hoeft helemaal niet..
Alle reacties Link kopieren
Emceetje sterkte!

Happy, we gaan doorzetten. Dan maar alles in 1x, het lijkt mij zelf zwaarder om 3 maanden lekker fit te zijn en dan opeens weer te moeten wennen aan alle beperkingen, zit nu zo in het ritme: week ziek, week fit, halve ziek, 1,5 week fit. Als ik daar opnieuw aan moet wennen is het volgens mij zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, alleen maar goed. Daar is dit forum ook voor! Fijn dat je voor jezelf de keus hebt gemaakt! Wanneer start je?

Heel begrijpelijk Emceetje! Ik wens je ook al het geluk toe en ga ook heel hard voor je duimen.

Wat fijn Happy! Wanneer staat de terugplaatsing gepland? Spannend weer, he! Ik was trouwens ook aangekomen, niet echt veel maar was wel opvallend. Kilo’s overigens er later niet zomaar er afgekregen 😬.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ik ben hier nieuw ik heb dinsdag een terugplaatsing gehad van een embryo uit de vriezer. Ik ben nu 7 dagen verder en heb vanmiddag een test gedaan omdat ik zag in andere blogs bij dames een positieve test uit kwam .. heel dom van mij omdat ook te gaan doen zal je net zien hahaha ik hoop dat er dames zijn die mij een beetje uit deze zware wachttijd kunnen helpen en heb ik nou te vroeg getest of moet je echt wel iets kunnen zien na 7 dagen ? Gr roos :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Hi Roos, welkom! Snap wel dat je er niet van kon slapen. Hopelijk heb je toch nog even je ogen dicht kunnen doen. Was de test positief of negatief? Heb je Pregnyl gebruikt?

Blondie je geeft me moed met de kilo's 😂🤣 mijn weegschaal is er ook al klaar mee en doet het al een week niet meer haha. Ik eet wel gezond wellicht dat ik weer even moet beginnen met sporten.
Dan zit ik weer wat beter in mijn vel wat hopelijk ook weer positieve vorderingen levert :) Hoe gaat het met prikken en je hoofdpijn?

Leeuw wat fijn dat jullie eruit zijn. Uiteindelijk moet je het toch zelf ervaren en doen. En wie weet is het helemaal niet nodig ;)

8 april kan ik terugkomen voor een terugplaatsing. Hopelijk ontdooid ons eskimootje goed🍀
Alle reacties Link kopieren
Hey happydreamer wat leuk dat je reageert :yes:
Nou ik heb bijna niet geslapen ik had een negatieve test :( er gaat echt van alles door je heen , ik heb geen pregnyl gespoten. Ik zit aan de progynova en utrogestan. Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Roos :hug: .
Hoeveel dagen de terugplaatsing is dit?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 :hyper: ik heb 26 maart om 2 uur precies te zijn terugplaatsing gehad . Dus ik weet niet of ik nou die dag mee moet tellen :-O$ Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Eh, logisch dat je dan negatief test toch? Das pas een week geleden. Meestal duurt het wel 10 dagen. Je kunt langzaam HCG aanmaken, toen zwanger was teste ik pas DPO 16 positief.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 haha ja stom hè nu zit ik me zelf alleen maar gek te maken 🙈 ik ga gewoon lekker wachten nu tot ik mag gaan testen. Maar ik voel me nog niet zwanger hadden jullie dat ook ? En heel erg bedankt voor jullie reacties zo fijn als je met andere er over kan praten. Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Roos ik denk ook dat je veel te vroeg hebt getest. Het kan altijd nog positief worden. Daarnaast kan je ook beter in de ochtendtesten, dan is je urine veel geconsentreerder.
Helaas heb ik nooit een positieve test in handen gehad, maar ik ben wel inspector gadget op Google :sherlock: :lol: vandaar uit heb ik ook veel gelezen dat niet iedereen zich gelijk zwanger voelde, en je hebt tenslotte pas 1 week je terugplaatsing gehad ;) (ook al voelt het een eeuwigheid!)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roosje! Het is ook erg lastig om te wachten. Hopelijk over een paar dagen alsnog een positieve test!😃
Ik heb 1x een verse terugplaatsing gehad, toen voelde ik me ook niet zwanger. Ik werd zelf ook vrij snel ongesteld helaas, hoefde ook geen twee weken te wachten.

Haha Happy! Hier het zo. Ben net sinds twee weken begonnen met sporten. Graag nog de andere kilo’s er af. 😁. Hoofdpijn wordt gelukkig minder! Voel me vandaag echt prima. 08 april heb ik de echo 👍🏻. Wordt vast een speciale dag :)! Hopelijk ondooit jullie eskimootje idd goed! Ik ga heeel hard duimen!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nou hier nog 1 ik heb werkelijk alles al 10x gelezen op google alleen je blijft maar de zelfde verhalen tegen komen dus dit is wel leuk dat je hier met elkaar kan praten en verhalen kan delen. Ik ga voor jullie ook duimen en ik houd jullie op de hoogte of ik zwanger ben of niet. Dankjewel Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Blondie, goed bezig met het sporten! Ik ben zelf normaal niet echt bezig met sporten maar het gaat nog goed.

Roos, wanneer is jouw officiële testdag? Houd je het nog vol met langer wachten?
Alle reacties Link kopieren
Happydreamer mijn officiële test dag is 12 april :sleep:
Ik heb net een test gedaan ik had er nog 1 liggen en ik dacht me echt zwanger te voelen deze 2 dagen heel erg last van mijn borsten maar de test van negatief helaas 😢 ik blijf nog hoop hebben mijn man zegt dat ik veel te vroeg weer test maar volgens mij moet je tot wel een licht streepje of iets zien na 11 dagen ??? En voor jou ook weer spannend maandag heb jij je terugplaatsing tog? Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Roos, ik denk dat je nog steeds te vroeg getest hebt. Het kan nog steeds alle kanten op. Misschien dat jo ue lichaam minder snel HCG opbouwt. Laten we hopen dat het nog positief gaat worden. Je moet nog minder dan een weekje geduld hebben.
Ik heb inderdaad morgen de terugplaatsing. Heel spannend. Wachtweken zijn het zwaarst vind ik.

Leeuw hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je het traject niet in hoeft en alsnog goed nieuws hebt.
Alle reacties Link kopieren
Happydreamer dat word een spannende maar ook een slopende tijd ik ga echt voor je duimen 💜 ja ik hoop ook dat ik toch zwanger ben hoor maar denk het niet want ik heb de early test van action gebruikt... 🙈 Ik heb nog een vraagje mag je nou gelijk opnieuw een terugplaatsing of moetje dan weer zo lang wachten? Mvg roosje
Alle reacties Link kopieren
Roos soms testte ik pas op dpo 16 positief.

Spannen dreamer, wij hebben morgen startgesprek.

Vandaag bijna 100 km gefietst dus ik heb hoop! Voel mij opeens stukken beter, wat duidt op een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw , bedankt geeft mij toch weer een beetje hoop ik ben wel steeds misselijk borsten pijn ik denk elke x heb ik nou honger of misselijk hahha mijn lichaam is een beetje de weg kwijt 😂 ik heb vandaag ook lekker een uur in de bossen gehandeld ik heb me zelf ook voorgenomen meer te gaan bewegen🙆. Wanneer heb jij je terugplaatsing gehad? Gr roos
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes Happy! Ik ga voor je duimen.

Succes Roos, nog eventjes vol houden! Hopelijk zijn de voortekenenen juist, en heb je straks een positieve test!

Succes bij het gesprek Leeuw! Ben benieuwd wanneer je mag starten, wat hopelijk wel niet eens hoeft. Zou fijn zijn.

Ik heb zo dadelijk weer mijn eerste echo. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Blondie krul
Wat spannend je eerste echo zoo leuk. Geniet er van meid.
Alle reacties Link kopieren
Blondie hoe is je echo gegaan? Ik hoop dat het goed was en je weer verder kan gaan naar de volgende stap.

Roosje ik gebruikte de Kruidvat test 2 voor 5 euro. Deze schijnt ook goed te zijn voor als je iets eerder wilt testen. Maar daarbij blijft wel, het is maar net hoe snek je lichaam HCG aanmaakt.

Leeuw wanneer ga je testen? Hoe is het vandaag gegaan? Kregen jullie vandaag alle uitleg met informatie van het traject? Hebben jullie al een startdatum?

Vandaag heb ik mijn terugplaatsing gehad. Het postieve nieuws is dat ons eskimootje goed ontdooit is. De terugplaatsing zelf ging dit keer niet zo fijn. Ze deed mij best pijn terwijl ik normaal zo goed als geen pijn heb. Ik heb daardoor gelijk het gevoel dat het mislukt is :(
Maar ja, we zullen het wel zien. Nu van het mooie weer genieten en 2 weken geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het met je gaat Leeuw. Hopelijk kan je gauw testen.


Dat is minder prettig Happy! Heb je enig idee wat pijnlijk was? Heeft vast en zeker niks met jullie eskimootje te maken. Super dat deze goed ontdooit is! Weet je ook hoeveel cellig Eskimo is? 😃
Hopelijk gaan de twee weken relatief snel. Ik duim voor je!

Mijn echo was goed! Mag nu beginnnen met Gonal F. Heb nu een hogere dosering als de vorige keer. Ben zo benieuwd hoe het nu verder gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven