IVF/ICSI +wachtweken 2019

03-03-2019 15:48 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik weet dat er al een forum is, maar begin liever een eigen forum gezien de drukte daar.

Zijn er dames die ook met de behandeling bezig zijn of gaan beginnen en mee willen praten?

Wij zijn dit jaar begonnen met IVF. Vorige maand de eerste punctie met 11 eitjes, 1 verse terugplaatsing en uiteindelijk 9 cryos in de vriezer.

We zouden nu eingelijk een maand rust nemen maar we hebben gekozen om een poging in mijn natuurlijke cyclus te doen. Zonder echos, pilletjes en spuitjes, zelfs geen pregnyl. Na 7IUI's en 1IVF (verse tp) is dit wel heel erg fijn!
Om mijn eisprong in de gaten te houden moest ik ovulatietesten gebruiken. Ik ben gisteren begonnen en vanochtend had ik al een Smiley op mijn test. A.s. vrijdag zal de eerste cryo teruggeplaatst worden. Hopelijk ontdooid het goed 🤞🏽.

Hopelijk zijn er meer dames die behoefte hebben om te schrijven en ervaringen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat prima! Morgenvroeg een testje :).

We beginnen als ik ongesteld wordt, dat is volgende week. Ik begin met deceptyl op dag 1 en dan op dag 3 gonal-F 150.

Blondie: succes de komende weken!

Happy, wat leuk :) dat worden 2 lange weken...
Alle reacties Link kopieren
Blondie goed nieuws! Weer even doorbijten met de spuitjes. Is Gonal F voor de groei van de blaasjes of voor je eisprong? Ik had andere merken.
Ik weet niet tot wat ons eskimootje is gegroeid. Ze hadden er niks over gezegd en ben het helemaal vergeten te vragen. Ik zat er nog over na te denken om ze te mailen maar dat staat ook zo stom.

Wat ontzettend spannend leeuw! Hopelijk snel positief nieuws.

Emceetje je hebt al aangegeven dat je op leestand zit, dus voel je zeker niet verplicht om te reageren. Ik hoop dat alles goed met je gaat🍀. Hopelijk zorgt het zonnetje dat je een beetje kan ontspannen. Ik vind dat je moedig bent en hoop zo dat alles goed verloopt 🍀Dikke knuffel :hug:

Saartje jij mag denk ik ook alweer bijna? Nog een klein weekje misschien? Ik hoop dat jij nu ook even lekker kan ontspannen door het zonnetje.
Alle reacties Link kopieren
Happy, ja erg blij mee. Gonal F is voor stimulatie van de eiblaasjes/eitjes. Maandag weer echo dus hopelijk zijn er dan al wat zichtbaar. Hoe gaat het met jou? Hopelijk heb je al een beter gevoel bij de terugplaatsing van jullie eskimootje.

Wat spannend Leeuw. Ik hoop zo dat jullie een goede test hebben gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ohja, hebben jullie ook wel eens last gehad van zweten door de hormonen? Ik word ‘s nachts nu vaak wakker, klets nat van het zweet. Ook heb ik nu gehele dag zin aan eten. Erg lastig om van al het lekkere eten nu af te blijven 😬
Alle reacties Link kopieren
Happy, ik heb een vrij lange cyclus, verwacht ongeveer eind volgende week ongesteld te worden. Dan positief op naar terugplaatsing 2!!

Blondie ik had van clomid vooral enorme opvliegers, werd er echt helemaal gek van, dus herken het wel!

Leeuw, spannend dat je gaat starten! Hoe gaat het met je?

Emceetje, ik begrijp dat je in de leesstand zit. Wil eigenlijk alleen even laten weten dat ik aan je denk, dikke knuffel voor jou..❤️
Alle reacties Link kopieren
Even kort: ik verwacht volgende week te starten op het moment dat ik ongesteld word. De vraag is meeer of, alleen nog wanneer. Sinds gisteren is de migraine er volop, dus nu uitzitten, tot ik ongsteld word. Gelukkig valt het vanochtend mee, nu is het alleen (door de medicatie) een fikse hoofdpijn waardoor ik een paar uur naar het werk kan.
Alle reacties Link kopieren
Roosje ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Hopelijk heb je vandaag je test mogen doen 🤞🏽

Saartje nog heel eventjes. Goed dat je weer positief bent!

Blondie, ik gebruikte Fostimon. Ik had zelf niet echt last van zweten. Wel wisselstemmingen en kortloontje af en toe. Heel vervelend, soms wist ik dat ik onaardig deed maar het gebeurde toch. Ik was niet mezelf en daardoor voelde ik me vaak niet lekker in mijn vel zitten.

Leeuw heb jij nog getest?
Alle reacties Link kopieren
Roosje, heb jij een positieve test.

Nou, hier is het weer vaag. Geen positieve test, maar ook geen migraine meer /andere PMS-verschijnselen.

Zit nu op DPO 13 dus dan zou je positieve test verwachten. Tsja, ik heb ooi ook pas op DPO 17(!) positief getest.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve dames sorry dat ik even niks meer heb laten horen ik zat echt even in een dipje mijn test was negatief helaas..😭 ik ben nu 2 dagen met medicijnen gestopt progynova en utrogestan dus even afwachten wanneer ik ga menstrueren ik heb nog steeds heel erg last van mijn borsten maar dat komt door de medicijnen zeggen ze . Dus we gaan nu voor poging 2 duimen, ik kan niet wachten tot ik ongesteld ben en weer verder kan gaan pff we blijven maar wachten wachten en nog eens wachten hahha. En hoe gaat het met jou happy Dreamer hoe voel jij je nu?
En leeuw al een positieve test? 💜
Alle reacties Link kopieren
Ohh Roosje, wat een teleurstelling weer❤ Snap wel dat je dan even afstand nam. Hebben ze ook een bloedtest gedaan of heb je alleen een zwangerschapstest gedaan? Ik zou toch stiekem nog een beetje hoop hebben als mijn menstruatie er nog steeds niet is.

Ik ben nu bijna een week verder na de terugplaatsing. De eerste week ging me goed af, ben er niet veel mee bezig geweest. Komt ook mede doordat het ontzettend druk is op het werk en omdat ik amper iets voel. Heb wel 2 dagen soort rek/trek gevoel gehad maar dit gevoel heb ik bij voorgaande behandelingen ook gehad. Zegt dus allemaal niks. Nog een weekje geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Roosje wat balen!

Vanochtend ongesteld geworden. Helaas, maar wel zonder migraine.

Morgen uitgangsecho, ik heb hoe vreemd ook echt zin in!

Happy, het wordt ook steeds spannender...
Alle reacties Link kopieren
Saar, ja die opvliegers zijn niks! Heb er overdag minder laat van als ‘s nachts.

Niet fijn he, Happy! Ik heb tot nu toe weinig laat van stemmingswisselingen. Wel nog vaak hoofdpijn waardoor ik wel minder kan hebben dan normaal. Fijn dat eerste week snel ging!

Heel begrijpelijk Roos! Wat ontzettend balen dat het niet is gelukt😢. Hebben jullie ook eerst nog een wacht maand?

Hebben jullie trouwens in jullie omgeving verteld dat jullie met IVF/ICSI bezig zijn?

Leeuw, wat balen zeg. Snap wel dat je toe bent aan de echo.

Ook ik heb morgen weer een echo. Heb er ook zin in!
Alle reacties Link kopieren
Heyy dames ik ben vanmiddag ongesteld geworden dus we gaan morgen het ziekenhuis bellen . Blondie ik denk dat ik gewoon over 10 dagen een echo moet maken en als dan alles er goed uit ziet terugplaatsing hopelijk . Spannend morgen je echo. Mijn omgeving weet er van en steunen me er in gelukkig en houden zelfs een beetje rekening met mijn sagenrijnig buien af en toe hahha . Leeuw succes morgen meid en ik begrijp je wel hoor 🙈
Happydreamer ik had alleen de test gedaan maar de bloedtest is niet meer nodig ben echt heftig ongesteld alles doet ook pijn en voel me ziek bahh het zal er wel allemaal bij horen denk ik 😢 ... Happydreamer vraagje hoeveelste terugplaatsing is dit van jou?
Fijne avond dames :bye:
Alle reacties Link kopieren
Roosje, ben benieuwd bij jou?

Blondie, mijn baas en 2 coördinatoren weten het. Soms moeten zij invallen, het team wat ik aanstuur weet het niet specifiek. Verder weten mijn ouders het en een goede vriendin.

Happy, ik duim voor jou!

Morgenochtend mogen uitgangsecho, ben benieuwd. Als alles goed is dan 's avonds ook meteen beginnen met deceptyl. Hebben jullie daar van last van?
Alle reacties Link kopieren
Ahh Roosje wat naar zeg. Pff toch nog gekomen. Wel fijn dat je gelijk door kan gaan voor de volgende embryo. Hoeveel heb je er nog over?
Ik heb 1 punctie gehad met 1 verse terugplaatsing en vorige week is mijn 2de embryo terug geplaatst. Ik voel me we geprezen dat we embryo's over gehouden hebben. Nu nog hopen dat er een mooie, gezonde blijft plakken🍀

Leeuw spannende tijden ga je tegemoet. Veel succes!
Ik had andere merk hormoon spuiten. Hiervoor heb ik ook nog IUI behandelingen gehad, hierbij moest ik elke maand spuiten. De eerste 2 maanden had ik nergens last van, maar bij de derde maand begon ik zeker veel emotionele bijwerkingen te krijgen. Dit werd elke maand steeds vervelender. Nu bij IVF ervaar ik het anders want ik heb alleen de weken voor de punctie moeten spuiten en nu al 2 maanden niet meer gespoten wat gelijk een wereld van verschil maakt na bijna een jaar. Echter natuurlijk door de embryo's kadootjes.

Blondie wij hebben alleen de personen die dicht bij ons staan verteld. Met mijn IUI behandelingen was het zo lastig met afsrpaken inplannen omdat ik toch elke maand regelmatig langs het zk moest en de avonden op tijd thuis moest zijn om te spuiten. Als je dan je afspraak even anders moet in plannen dan snappen ze dit. En het is toch fijn om het er soms over te hebben. En op mijn werk weet alleen de directie en leidinggevende van er van af. Dat vind ik meer dan genoeg. En jij?
Succes morgen met de echo! Hou je ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Blondie hoe was jou echo?

Happy, hoe is het bij jou?

Ik mag vanavond beginnen met spuiten. Alles was goed bij de echo. Volgende maandag voortgangecho.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Leeuw! Ik heb vrij vaak hoofdpijn van de decapeptyl en weleens last van opvliegers. Vorige keer overigens niet, het verschilt bij mij nogal.

Roos, nog eventjes geduld dus. Zou fijn zijn als je dan inderdaad je terugplaatsing hebt. Hebben jullie nog veel cryo’s?

Mijn echo was oke. Nog relatief weinig eiblaasjes. Heb donderdag een echo en hoop zo dat er dan wat meer bij zijn gekomen. Merk nu wel dat ik er steeds meer bezig ben... pff, pittig. Heb weinig geduld en nu wordt dat flink op de proef gesteld...

Ik heb het ook mijn naaste omgeving verteld. Eerste traject alleen mijn directie en leidinggevende en wat goede vrienden/ familie. Nu ook mijn team meegenomen want kreeg behoorlijk stress van de smoesjes die ik moest verzinnen. Voelt echt als een opluchting!

Emceetje, mocht je dit lezen; hoop zo voor je dat dit traject positief voor je uitpakt! Denk aan je!

Happy, hoe gaat het met jou? Hopelijk heb je afleiding van het mooie weer. Het aftellen voor het testen is begonnen!

Hoe gaat het bij jou Saar?

Fijne avond dames!
Alle reacties Link kopieren
Emceetje ik hoop ook echt dat alles goed met je gaat. Vooral dat de punctie geslaagd is🤞🏽

Blondie, maak je geen zorgenhet kan zo veranderen. Bij mijn punctie had ik bij mijn eerste echo maar 3 eiblaasjes op maat. Ik was zo teleurgesteld want het was te weinig voor een punctie en te veel voor escape IUI. Een paar dagen later was het alweer flink wat erbij gegroeid. Houd de moet erin.

Leeuw erg spannend, succes met het prikken.

Met mij gaat het goed. Ik ben dit keer helemaal niet zenuwachtig ofzo. Het voelt allemaal zo "leeg en stil".. Heb vanaf de terugplaatsing al geen goed gevoel. Maar ja, laten we hopen dat ik het mis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Happy, ik heb nu ook 3 eiblaasjes. 2 van 10mm en 1 van 11mm. Vorige keer moest ik ook vrij lang spuiten omdat het toen ook langzaam op gang kwam. Donderdag weten we meer :). Flink duimen draaien en fingers crossed🤞🏻.

Vervelend van je gevoel. Hoop van harte voor je dat je het ook mis hebt. Wanneer mag je testen, volgende week maandag?
Alle reacties Link kopieren
Emceetje, hoe is het met jou?

Blondie hoe lang ben jij nu aan het spuiten? 2 blaasjes is dat niet iets wat weinig? Sorry wil geen verkeerde vragen stellen.

Bij de uitgangsecho zag de arts ongeveer 14 - 17 eiblaasjes zitten. Hopelijk rijpen er een paar komende 1,5 week. Het spuiten viel me erg mee de 1e keer. Manlief heeft de spuit niet hoeven zetten.

Happy, ik duim voor je dat het gewoon raak is.
Alle reacties Link kopieren
Blondie ik ga voor je duimen. Het blijft altijd spannend en onzeker he. Maar zoals je zelf weet kan het weer veranderen naar groter en meer. Ik hoop dat je donderdag positief nieuws mag ontvangen.

Leeuw fijn dat het spuiten goed is gegaan. Succes met de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw, ik ben nu bijna 2,5 week aan het spuiten met decapeptyl en 9 dagen aan het spuiten met de Gonal F.
Het zijn er inderdaad niet veel. Ik hoop ook ook zo dat het er donderdag anders voor staat.
Jij hebt al mooie aantal eiblaasjes. Fijn zeg!

Thanks Happy! Dat hoop ik ook. We gaan het zien. Spannend traject is het zeker😞!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Blondie dat is al lang! En niet zo’n best resultaat. Ik duim voor je dat er nog meer komen :heart: . Hoeveel Gonal F spuit jij? Donderdag dus weer echo, hopelijk is het dan meer!

Nou hier de dag prima doorgekomen, die decapeptyl lijkt wel een soort doping, nog niet zo hard gefietst :@@: dit jaar. Mijn buik is wel erg opgezet....

Roosje hoe is het bij jou? Weet je al wanneer je een tuergplaatsing hebt?
Alle reacties Link kopieren
Hey dames ik heb nog 6 embryo's😍
Ik heb 24 april een echo en dan kijken ze of mijn baarmoederslijmvlies dikker is dan 7mm als dat zo is hoor ik daarna verder.. ik heb een ander schema dan jullie denk ik , ik gebruik alleen medicijnen . Dat komt omdat het elke x miss ging met spuiten mijn ei blaasjes waren dan weer te veel of dan weer te weinig dus hebben ze mij een andere schema gegeven dit schema heet progynova-progestan schema zijn er meiden hier die dit toevallig kennen?
Hoe gaat het verder met jullie dames ?
Gr roos 😘
Alle reacties Link kopieren
Moet je BMS dikker zijn dan 7 mm? :bonk: dan ga ik nooit een terugplaatsing krijgen. In een natuurlijk cyclus komt het nooit dikker dan 5 mm.

Ik ken dat schema, dat ga ik misschien volgen mochten we cryo’s hebben. Slik jij de progynova 2 weken of 4 weken? Ik krijg een aangepast schema waarschijnlijk waarbij ik de progynova heel geleidelijk moet afbouwen.

Blondie :fortune: ik hoop dat er meer eiblaasjes komen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven