Jeetje... nog steeds "balen" van geslacht baby

28-07-2017 21:29 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben momenteel 9 maanden zwanger van mijn 2e dochter. Laat ik beginnen met het feit dat ik super super super blij ben dat mijn meisje gezond is, dat dat mij meer waard is dan wat dan ook.
Maaarrrr.....

Ik baal nog steeds dat ik weer een meisje krijg. Dat gevoel had ik bij mijn eerste zwangerschap ook al, maar dat gevoel ging toen veel sneller weg. En nu mijn meisje er is, al 3 jaar in ons leven, zou ik nooit meer zonder haar kunnen en willen. Ze is werkelijk mijn alles.

Bij mijn eerste zwangerschap kwam het voorgevoel voor een jongen deels omdat mijn vriend dat ook heel graag wou. Ook Ik wou hem graag een zoon schenken. Maar ik heb mij ook altijd voorgesteld met een jongen. Ik ben zelf niet zo'n meisje-meisje.

Ik probeer nu al 9 maanden te achterhalen waarom het gevoel zo sterk is maar ben er nog steeds niet achter.

Behalve dat ik minder hoef te kopen omdat we alles al hebben voor een meisje is er ook totaal geen drang. Het voelt niet bijzonder. Dat valt ook andere wel op helaas.

Iedere afspraak bij de gynaecoloog zegt ze weer heel blij "heeeeel duidelijk een meisje" en ik doe maar alsof ik blij ben maar t voelt alsof ze t mes nog een keer omdraaien.

Vrienden van ons zijn ook weer zwanger en krijgen nu (hun 2e) wel een jongen. Dat hebben we net te horen gekregen. En gelijk ben ik weer van slag. Ik hoopte zo dat ook zij weer een meisje kregen, maar dat hoopte ik alleen maar voor mezelf. Omdat ik wist dat ik t moeilijk zou krijgen als t nieuws anders bleek te zijn. Mega echoistisch!!!

Wat ik wil met mijn verhaal? Ik hoef geen verwijten oid. Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit gevoel herkennen? En of zij om die reden voor een 2e, 3e of 4e kindje zijn gegaan, in de "hoop" op toch dat ene geslacht?

Ik ben zo boos, teleurgesteld en verdrietig in mezelf dat ik dit gevoel heb. Ik wil er zo graag van af! Ik blijf me ook dagelijks wel 100x verontschuldigen to die kleine in mijn buik, want ik wil niet dat zij ooit het gevoel krijgt dat mama een jongen wou.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
28-07-2017 21:49
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat we beide hebben. Als de 2e weer een jongen was geweest, waren we waarschijnlijk nog voor een 3e gegaan ;-). Ik snap je teleurstelling, maar dat je er echt van baalt snap ik niet. Of bedoel je meer dat je baalt van die gevoelens? Anders vind ik het wel heel ver gaan. Wees blij dat je kinderen kan krijgen. En hoop maar dat het gezond is, anders baal je nog veel meer. Ik kan er over meepraten helaas.
Ik heb 2 jongens en wil juist geen 3e omdat ik dan kans heb op 3 zoons. Dat wordt me echt iets teveel testosteron in huis, dus we houden het bij 2.
Heb ook wel ff gebaald dat ik nooit een dochter zal hebben, maar als ik nu naar anderen kijk met dochters denk ik dat ik toch meer een jongensmoeder ben, ik ben iig niet meer jaloers op mensen met dochters. Dat getrut met vlechtjes, prinsessenjurken en glitters is echt niets voor mij (niet dat alle meisjes zo zijn, maar veel kleuters in mijn omgeving iig wel)
Mens, wat een problemen toch. :facepalm:

Deal ermee en maak er vooral nooit, never een derde kind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een luxe, je krijgt een kind. Boeien wat welke sekse het wordt. Wees blij als het er gezond kind uit komt. Schoondochter en zoon verwachten ook de tweede en fantaseren of het een meid of een knul wordt. Maar ik zou toch echt niet blij worden als zij dit tegen mij zouden vertellen.
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
28-07-2017 22:04
Ik vind het vooral een ouderwets gezever; je had je vriend een zoon willen schenken? o_o
Je leeft toch niet in de middeleeuwen? Toen moest je als koningin ook een zoon schenken aan de koning en anders werd je verbannen.

Je weet toch hopelijk wel dat niet jouw ei maar zijn zaadje het geslacht bepaalt?
No idd zeg, :nut:


Surf lekker mee op de genderneutraal hype, heb je nergens meer last van.
nouschi wijzigde dit bericht op 28-07-2017 22:13
0.94% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Enn schreef:
28-07-2017 22:00
:proud:

Eens, ik snotterde ook dat ik dan ook perse een roze jurkje wilde. Oma is naar de winkel gefietst alsof haar leven ervan afhing..... :rofl:



Maar goed @TO: je hebt geen keuzes, pak jezelf aan want er komt een prachtig kleine meisje aan en die heeft een moeder nodig die blij is dat ze er is.
Hahaha.... hier ook...
Die roze jurk was er diezelfde middag nog.
En ik had binnen twee dagen een wasrek vol met roze wasgoed. En ik was zelf echt nog niet mijn huis uit
geweest (en online winkelen ging destijds ook nog minder snel).

En TO weet jij hoe leuk het voor je dochter is dat ze een zusje krijgt?!
nootboek schreef:
28-07-2017 22:06
Ik heb 2 jongens en wil juist geen 3e omdat ik dan kans heb op 3 zoons. Dat wordt me echt iets teveel testosteron in huis, dus we houden het bij 2.
Heb ook wel ff gebaald dat ik nooit een dochter zal hebben, maar als ik nu naar anderen kijk met dochters denk ik dat ik toch meer een jongensmoeder ben, ik ben iig niet meer jaloers op mensen met dochters. Dat getrut met vlechtjes, prinsessenjurken en glitters is echt niets voor mij (niet dat alle meisjes zo zijn, maar veel kleuters in mijn omgeving iig wel)
Da's waar, 3 jongens lijkt me ook wel erg heftig idd! Gelukkig heb ik de keuze niet hoeven maken! :-D
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, of je hoofd werd afgehakt. Anne Boleyn. En wat voor een geweldige dochter heeft zij gekregen.
Hetvrijewoord schreef:
28-07-2017 22:10
Mens, wat een problemen toch. :facepalm:

Deal ermee en maak er vooral nooit, never een derde kind.
Dit.
Of wordt pleegouder.
En dan kruis je bij voorkeur 'meisje' aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook super leuk dat mijn dochter een zusje krijgt. Ik kom zelf uit een gezin met 2 meiden en heb een mega close band met mijn zusje. Is altijd zo geweest, dus ik zou het zo ontzettend leuk vinden als mijn meiden dat ook gaan krijgen. Daarom snap ik misschien nog wel minder van mijn gevoel, juist omdat ik weet wat voor plezier en geluk je kunt hebben met een zus(je). (Niet dat dat minder hoeft te zijn als je wel eeen jongen en meisje hebt).

For the record:
Ik baal dan ook niet van het feit dat ik een gezond meisje draag maar ik baal van mijn gevoel dat ik erbij heb.

En ik ben/voel me ook super gezegend dat ik überhaupt zwanger ben, voor een 2e keer. Dat is absoluut niet iets dat ik lichtzinnig neem.

Mijn man is heel erg blij met zijn 2e meisje. Die heeft mijn gevoel niet. Hij zou wel een 3e willen maar dat wou hij al toen we nog geen kinderen hadden.
Dat ik schreef "hem een zoon schenken" is niet middeleeuws bedoeld. Ik kan mij voorstellen dat een vader ook graag een zoon zou willen. Om datzelfde te ervaren als ik kan/heb met mijn dochter. Dezelfde manier van doen/denken/interesses delen/typische manier van mannen dingen doen of denken. Wij zijn toch anders van elkaar. Mannen zullen nooit 100% vrouwen logica begrijpen en visa- versa (en gelukkig maar!).

Nogmaals ik baal van mijn gevoel. En de mensen die ik erover heb gesproken zeggen allemaal hetzelfde "ik snap je wel MAAR". Dus ik vroeg mij in alle eerlijkheid af of er meer mensen waren die dit gevoel kennen en erover durven/willen praten.
nootboek schreef:
28-07-2017 22:06
Ik heb 2 jongens en wil juist geen 3e omdat ik dan kans heb op 3 zoons. Dat wordt me echt iets teveel testosteron in huis, dus we houden het bij 2.
Heb ook wel ff gebaald dat ik nooit een dochter zal hebben, maar als ik nu naar anderen kijk met dochters denk ik dat ik toch meer een jongensmoeder ben, ik ben iig niet meer jaloers op mensen met dochters. Dat getrut met vlechtjes, prinsessenjurken en glitters is echt niets voor mij (niet dat alle meisjes zo zijn, maar veel kleuters in mijn omgeving iig wel)
Je bent een uitzondering, in dat geval. Ondanks dat de meeste mensen zeggen dat het ze niet uitmaakt (als je het direct vraagt) blijkt dat gezinnen met 2 kinderen van hetzelfde geslacht beduidend vaker voor een 3e kind gaan dan gezinnen met een jongen en een meisje (https://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/2138274 ... p38art.pdf) .

En TO: ik kan me je gevoel niet voorstellen, en daar ben ik heel blij mee. Het lijkt me naar om zo'n gevoel te hebben, en ik zou je zeker aanraden dit vooraf bij de VK of HA neer te leggen, zodat je eventuele issues na de bevalling snel oppikt en er wat aan kunt doen. Het zou eeuwig zonde zijn als dit na de bevalling een grijze waas over je kraamtijd gaat leggen.
Ik snap best dat je even teleurgesteld kunt zijn in als je het net weet. Maar na maanden nog? Jullie wilden toch een kindje, meer valt er toch niet te wensen? Blij met wat je krijgt!

Ik ben zwanger van de tweede en het maakt me geen biet uit wat het wordt. Een zusje en schoonzusje ook in verwachting van de tweede en die krijgen een "koningskoppel". Nou super. Ook leuk toch?Ik snap de ophef niet zo.

Heb je geen spijt het geslacht te laten nakijken? Nu kamp je de hele zwangerschap met deze gevoelens...

Tips? Nog een dag nukken en dan vooruit kijken!
Bendoline schreef:
28-07-2017 22:24
Ik vind het ook super leuk dat mijn dochter een zusje krijgt. Ik kom zelf uit een gezin met 2 meiden en heb een mega close band met mijn zusje. Is altijd zo geweest, dus ik zou het zo ontzettend leuk vinden als mijn meiden dat ook gaan krijgen. Daarom snap ik misschien nog wel minder van mijn gevoel, juist omdat ik weet wat voor plezier en geluk je kunt hebben met een zus(je). (Niet dat dat minder hoeft te zijn als je wel eeen jongen en meisje hebt).

For the record:
Ik baal dan ook niet van het feit dat ik een gezond meisje draag maar ik baal van mijn gevoel dat ik erbij heb.

En ik ben/voel me ook super gezegend dat ik überhaupt zwanger ben, voor een 2e keer. Dat is absoluut niet iets dat ik lichtzinnig neem.

Mijn man is heel erg blij met zijn 2e meisje. Die heeft mijn gevoel niet. Hij zou wel een 3e willen maar dat wou hij al toen we nog geen kinderen hadden.
Dat ik schreef "hem een zoon schenken" is niet middeleeuws bedoeld. Ik kan mij voorstellen dat een vader ook graag een zoon zou willen. Om datzelfde te ervaren als ik kan/heb met mijn dochter. Dezelfde manier van doen/denken/interesses delen/typische manier van mannen dingen doen of denken. Wij zijn toch anders van elkaar. Mannen zullen nooit 100% vrouwen logica begrijpen en visa- versa (en gelukkig maar!).

Nogmaals ik baal van mijn gevoel. En de mensen die ik erover heb gesproken zeggen allemaal hetzelfde "ik snap je wel MAAR". Dus ik vroeg mij in alle eerlijkheid af of er meer mensen waren die dit gevoel kennen en erover durven/willen praten.
Zo ver als bij jou gaat het hopelijk niet bij veel mensen. Ik denk dat je het gevoel vooral niet moet cultiveren door te gaan navelstaren met 'lotgenoten', maar dat je het actief aan moet gaan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Man een zoon schenken?
Onze eerste was een meisje, terwijl ik mezelf zag met 2 jongens.
Man wilde graag een meisje, komt uit een familie met alleen maar jongens.
Ik dacht; de 2e zal dan ook wel een meisje zijn (helaas, dacht ik)
Zo blij dat ik hoorde dat het een jongen is.
Maar bij 2 meiden was ik ook blij geweest, ik had mijn dochter voor geen goud willen missen, en ja, mijn zoon ook niet.
Snap echt niet dat je 9 maanden hier mee kan zitten!
je zegt dat je man het gevoel niet deelt en toch zeg je: Ik kan mij voorstellen dat een vader ook graag een zoon zou willen.

Jouw man wil dat dus niet. neem hem serieus in plaats van je eigen gedachten op hem te projecteren
Alle reacties Link kopieren
Bendoline schreef:
28-07-2017 22:24

Mijn man is heel erg blij met zijn 2e meisje. Die heeft mijn gevoel niet. Hij zou wel een 3e willen maar dat wou hij al toen we nog geen kinderen hadden.
Dat ik schreef "hem een zoon schenken" is niet middeleeuws bedoeld. Ik kan mij voorstellen dat een vader ook graag een zoon zou willen. Om datzelfde te ervaren als ik kan/heb met mijn dochter. Dezelfde manier van doen/denken/interesses delen/typische manier van mannen dingen doen of denken. Wij zijn toch anders van elkaar. Mannen zullen nooit 100% vrouwen logica begrijpen en visa- versa (en gelukkig maar!).
Dan kan ik je geruststellen: mijn vader had 3 zoons en de enige dezelfde manier van doen/denken/interesses delen/ typische manier van dingen doen en denken was zijn enige dochter.

Mannen zullen nooit 100% vrouwenlogica begrijpen en vice versa? Mijn vader was de enige die mij met mijn blijkbaar vrouwenlogica begreep.
Adopteer er nog 1, kan je voorkeur voor geslacht aangeven.
Wat is vrouwenlogica eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
TO, meis, geniet van je zwangerschap. En straks als je kleine meid er is, ben je er hartstikke blij mee. Maak je niet druk. Het is prachtig, de echo's, dat je van tevoren weet of je een meisje of een jongen krijg. Maar ik ben blij dat het in mijn tijd niet zo was. Ik had een moeder die heel graag een kleindochter wou en jammer de bammer het was een prachtige kleinzoon. Een kind is een kind,
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
28-07-2017 22:42
Wat is vrouwenlogica eigenlijk?
Vanaf nu dan gender-neutrale logica.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
SallySpectra schreef:
28-07-2017 22:42
Wat is vrouwenlogica eigenlijk?
denken dat je man een zoon nodig heeft terwijl hij zelf aangeeft blij te zijn met een meisje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste aanstaande ouders die maar steeds zeggen "jongen of meisje, het is ons allebei even lief; als het maar gezond is" gewoon een beetje jokkebrokken.

De meesten hebben een voorkeur, alleen ze verwerken het sneller dan jij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SallySpectra schreef:
28-07-2017 22:42
Wat is vrouwenlogica eigenlijk?
Een contradictio in terminis
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjesolifant schreef:
28-07-2017 22:24
Je bent een uitzondering, in dat geval. Ondanks dat de meeste mensen zeggen dat het ze niet uitmaakt (als je het direct vraagt) blijkt dat gezinnen met 2 kinderen van hetzelfde geslacht beduidend vaker voor een 3e kind gaan dan gezinnen met een jongen en een meisje (https://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/2138274 ... p38art.pdf) .

En TO: ik kan me je gevoel niet voorstellen, en daar ben ik heel blij mee. Het lijkt me naar om zo'n gevoel te hebben, en ik zou je zeker aanraden dit vooraf bij de VK of HA neer te leggen, zodat je eventuele issues na de bevalling snel oppikt en er wat aan kunt doen. Het zou eeuwig zonde zijn als dit na de bevalling een grijze waas over je kraamtijd gaat leggen.
Dat wist ik idd al. En dat is best tegenstrijdig, want als man al 2 kinderen van hetzelfde geslacht heeft verwekt is de kans groter dat de volgende kinderen ook van dat geslacht zullen zijn. Dus beter begin je daar niet aan, als je geen 3 'dezelfde' wil.

Zie ik in mijn omgeving ook wel terug. De meeste gezinnen met 3 kinderen hebben er 3 van hetzelfde geslacht. Ik ken er maar 1 die na 2 meiden een jongen kreeg. (en natuurlijk gezinnen met al een jongen en meid voordat de 3e kwam)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu al een vooroordeel tegen je aankomende kind omdat je zelf geen 'meisje-meisje' zegt te zijn, wat dat ook betekent.

Ga eens bij jezelf te raden of je niet iets te veel beinvloed bent door anti-vrouwen gezwets. Want je ziet bij sommige vrouwen dat ze alles verafschuwen wat roze, engelachtig of bloemig is, maar vooral omdat hen toch is ingeprent dat alles 'typisch meisjesachtig' niet zo waardevol zou zijn als alles wat 'typisch jongensachtig' zou zijn.
nootboek schreef:
28-07-2017 23:02
Dat wist ik idd al. En dat is best tegenstrijdig, want als man al 2 kinderen van hetzelfde geslacht heeft verwekt is de kans groter dat de volgende kinderen ook van dat geslacht zullen zijn. Dus beter begin je daar niet aan, als je geen 3 'dezelfde' wil.

Zie ik in mijn omgeving ook wel terug. De meeste gezinnen met 3 kinderen hebben er 3 van hetzelfde geslacht. Ik ken er maar 1 die na 2 meiden een jongen kreeg. (en natuurlijk gezinnen met al een jongen en meid voordat de 3e kwam)
Dat las ik laatst ook, in de NRC geloof ik, dat je 54 of 56% kans hebt op opnieuw hetzelfde geslacht. Ionica Smeets haalt overigens bronnen aan die beweren dat het gewoon 50% blijft: https://www.volkskrant.nl/archief/ionic ... ~a3459231/. Dus wat ik nou moet geloven weet ik niet :). Ik ken wel meerdere gezinnen waar de 3e van het andere geslacht was, trouwens, dus in mijn omgeving gaat het niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven