kan niet veel eten

17-07-2018 10:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand anders dit ook? Ik ben nu bijna 22 weken en ik kan eigenlijk niet genoeg in een keer eten. Als ik dus aan het avondeten ben heb ik nog honger maar zit ik letterlijk vol, er past niet meer bij. Echt dus het gevoel dat baby ruimte in neemt die ik eerder voor eten kon gebruiken. Voel me dus constant of ik te veel gegeten heb.

Het is geen drama, want de oplossing is simpel, vaker een beetje eten natuurlijk. Maar ik vroeg me gewoon af of meer mensen dat hebben of dat het echt aan mij ligt en mijn naieve gedachte dat ik tijdens mijn zwangerschap echt zou kunnen door-eten (ik visualiseerde me altijd zakken vol chips, hamburgers etc)
Alle reacties Link kopieren
huh??
waarom dacht jij tijdens je zwangerschap juist veel te kunnen eten?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 10:51
huh??
waarom dacht jij tijdens je zwangerschap juist veel te kunnen eten?
zat in mijn hoofd, maar blijkbaar fout dus. Ik hoorde altijd over die zwangere vrouwen met enorme cravings die kilos chocolade wegwerkten etc. Dus ik dacht: mooi, begin maar vast in te slaan, maar nee dus…..nu kan ik dus niet eens eten tot ik genoeg gegeten heb. Maar volgens jou dus volledig normaal?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je dat graag willen?

Klinkt mij niet raar in de oren hoor. Nu ik bevallen ben eet ik veel meer dan toen ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Elza84 schreef:
17-07-2018 11:00
Maar waarom zou je dat graag willen?

Klinkt mij niet raar in de oren hoor. Nu ik bevallen ben eet ik veel meer dan toen ik zwanger was.
ik ben van mezelf (dus voor zwangerschap) net niet te mager, en om op dat gewicht te blijven moet ik behoorlijk eten. Ik ben zo iemand die als ik ga uiteten ook nog effe het bord van vriendinnen die het niet meer opkrijgen leeg eet zeg maar.
Nu heb ik dus nog meer honger en krijg ik met moeite weg wat ik eerder at.
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij mijn 3 zwangerschappen juist minder eetlust. Ik kwam ook maar heel weinig aan, dat kon ik gelukkig ook wel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n gekke gedachte is het niet hoor! Ik ben 24 weken zwanger en eet tot nu toe juist een stuk meer en heb elk uur ongeveer weer honger :O

Ik zou gewoon vaker eten zoals je zelf al aangeeft en zolang je wel blijft aankomen lijkt het mij geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
17-07-2018 11:03
Ik had bij mijn 3 zwangerschappen juist minder eetlust. Ik kwam ook maar heel weinig aan, dat kon ik gelukkig ook wel hebben.
ik heb inderdaad ook minder eetlust, maar dat is niet erg, ik ben wel gewend om dan toch te eten, het past alleen simpelweg niet meer in mijn buik (of in elk geval, zo voelt het)
Alle reacties Link kopieren
RainIsJustConfetti schreef:
17-07-2018 11:04
Zo’n gekke gedachte is het niet hoor! Ik ben 24 weken zwanger en eet tot nu toe juist een stuk meer en heb elk uur ongeveer weer honger :O

Ik zou gewoon vaker eten zoals je zelf al aangeeft en zolang je wel blijft aankomen lijkt het mij geen probleem.
ja precies, ik eet nu dus in meerdere etappes, want ik moet inderdaad wel opletten, want ik ben zo iemand die afvalt van naar een leeg bord kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hier 3e zwangerschap en het verschilt gedurende de zwangerschap. Soms erg honger soms totaal niet. Lijkt me niets vreemds aan.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 11:06
ja precies, ik eet nu dus in meerdere etappes, want ik moet inderdaad wel opletten, want ik ben zo iemand die afvalt van naar een leeg bord kijken.
Ik kwam in het begin van mijn zwangerschap niet aan (stront misselijk en overgeven), en heb al een erg laag BMI.
Pas na 7 maanden werd het wat beter, uiteindelijk 12 kg aangekomen. Die er na de bevalling ook weer af waren.
Want... mijn baby (tot2x toe) was een prima gewicht, het zijn parasieten he, baby neemt echt wel wat hij/zij nodig heeft
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 11:09
Ik kwam in het begin van mijn zwangerschap niet aan (stront misselijk en overgeven), en heb al een erg laag BMI.
Pas na 7 maanden werd het wat beter, uiteindelijk 12 kg aangekomen. Die er na de bevalling ook weer af waren.
Want... mijn baby (tot2x toe) was een prima gewicht, het zijn parasieten he, baby neemt echt wel wat hij/zij nodig heeft
pfff ben zo blij dat ik dat niet gehad heb, ben niet misselijk geweest gelukkig, alleen snel vol. Maar inderdaad, baby zal er wel voor zorgen dat hij krijgt wat hij nodig heeft, ik had alleen gedacht dat ik dus ook meer zou kunnen eten, weer wat geleerd dus….

Ik zit nu op bijna 4 kilo aangekomen, dus dat gaat eigenlijk heel goed (zegt de verloskundige)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het ook een beetje met de warmte te maken? Ik ben niet zwanger, maar eet ook een stuk minder door die hitte. Gewoon in de gaten houden of je niet afvalt en de baby goed groeit.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
17-07-2018 11:15
Misschien heeft het ook een beetje met de warmte te maken? Ik ben niet zwanger, maar eet ook een stuk minder door die hitte. Gewoon in de gaten houden of je niet afvalt en de baby goed groeit.
had het ook al voor de hitte, maar die hitte werkt niet mee. Ik maak me niet heel veel zorgen, want in etappes eten kan natuurlijk ook gewoon en dat doe ik. Ik vroeg me gewoon af hoe normaal dit was, ik moet echt mijn best doen om genoeg te eten, honger heb ik wel, maar ik krijg het eten gewoon niet weg.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 11:34
had het ook al voor de hitte, maar die hitte werkt niet mee. Ik maak me niet heel veel zorgen, want in etappes eten kan natuurlijk ook gewoon en dat doe ik. Ik vroeg me gewoon af hoe normaal dit was, ik moet echt mijn best doen om genoeg te eten, honger heb ik wel, maar ik krijg het eten gewoon niet weg.
Maar je komt toch gewoon netjes aan?
VK is tevreden?
Misschien moet je er gewoon geen probleem van maken??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 11:41
Maar je komt toch gewoon netjes aan?
VK is tevreden?
Misschien moet je er gewoon geen probleem van maken??
zoals in OP gezegd, was gewoon nieuwsgierig of iedereen dat had, ik heb geen probleem, want het gaat goed en eet dus gewoon in meerdere etappes.
Ik at vorige zwangerschap om de 1,5 uur zo ongeveer want inderdaad snel vol maar ook snel weer trek. Nu pas 8 weken maar gewoon geen zin in eten maar wel honger. Ook onhandig, maar beter dan misselijkheid en overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg mij hetzelfde af! Constant honger, maar na 3 happen vol. T liefst eet ik door maar het past gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Lalameme schreef:
17-07-2018 11:46
Vroeg mij hetzelfde af! Constant honger, maar na 3 happen vol. T liefst eet ik door maar het past gewoon echt niet.
precies dit!
Maar blijkbaar zijn we dus heel normaal
florence13 schreef:
17-07-2018 11:48
precies dit!
Maar blijkbaar zijn we dus heel normaal
Als baby in gaat dalen krijg je waarschijnlijk weet wat ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook. Ik hing aan het eind van mijn zwangerschap ook wel eens over het toilet omdat ik gewoon te veel gegeten had, wat niet paste.
florence13 schreef:
17-07-2018 10:55
zat in mijn hoofd, maar blijkbaar fout dus. Ik hoorde altijd over die zwangere vrouwen met enorme cravings die kilos chocolade wegwerkten etc. Dus ik dacht: mooi, begin maar vast in te slaan, maar nee dus…..nu kan ik dus niet eens eten tot ik genoeg gegeten heb. Maar volgens jou dus volledig normaal?
Niets zo onvoorspelbaar als een kind. En dat begint dus al in jouw buik zoals je merkt. :-)

Ik had overigens behoefte aan groenten en fruit! Kon smachtten naar sinaasappel, kiwi, tomaten en komkommer. Vriendin at soms 5 cheeseburgers achter elkaar. Andere vriendin liep de hele dag door over te geven. Stond zelfs een emmer in de auto naast haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens wel cravings, de tijd nadat ik 7 maanden overgegeven had. Ik at werkelijk alles met mayonaise. Mijn lichaam snakte naar vet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 12:37
Ik had trouwens wel cravings, de tijd nadat ik 7 maanden overgegeven had. Ik at werkelijk alles met mayonaise. Mijn lichaam snakte naar vet
hahaha, dat heb ik altijd al gehad, mayonnaise is lekker. Verder hier heel veel zin in heel veel vlees. Ik eet natuurlijk ook gewoon groente en fruit want ik ben best wel een gezonde eter, maar als het aan mij lag at ik de hele dag alleen meer vlees….lekker van de grill......heel veel….en nog meer…...
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 12:39
hahaha, dat heb ik altijd al gehad, mayonnaise is lekker. Verder hier heel veel zin in heel veel vlees. Ik eet natuurlijk ook gewoon groente en fruit want ik ben best wel een gezonde eter, maar als het aan mij lag at ik de hele dag alleen meer vlees….lekker van de grill......heel veel….en nog meer…...
misschien maar gewoon doen, blijkbaar heeft je lichaam behoefte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven