Keuze ongeplande zwangerschap
woensdag 21 november 2018 om 19:50
Dag allemaal,
Na 3 kinderen in vier jaar tijd blijk ik nu ongepland zwanger van de 4e. Mijn man en ik hebben het eerder wel eens gehad over een vierde maar nooit een definitieve keus gemaakt of we dit zouden willen/aankunnen en als we dit wel zouden willen dan sowieso niet nu. En nu is het opeens toch zover. We twijfelen heel erg of we dit willen doorzetten, ik wissel bijna met de minuut met wat ik wil, hetzelfde voor mijn man.
Zijn er mensen met ervaring met zo’n keuze? Tips om die te maken? En ervaring met abortus? Ik lees overal dat de partner er niet bij mag zijn, dat lijkt mij verschrikkelijk.
We hebben op korte termijn een gesprek bij het FIOM, maar wil mij graag verder voorbereiden.
Alvast bedankt!
Disposition
Ps.Ik ben niet op zoek naar tips voor anticonceptie.
Na 3 kinderen in vier jaar tijd blijk ik nu ongepland zwanger van de 4e. Mijn man en ik hebben het eerder wel eens gehad over een vierde maar nooit een definitieve keus gemaakt of we dit zouden willen/aankunnen en als we dit wel zouden willen dan sowieso niet nu. En nu is het opeens toch zover. We twijfelen heel erg of we dit willen doorzetten, ik wissel bijna met de minuut met wat ik wil, hetzelfde voor mijn man.
Zijn er mensen met ervaring met zo’n keuze? Tips om die te maken? En ervaring met abortus? Ik lees overal dat de partner er niet bij mag zijn, dat lijkt mij verschrikkelijk.
We hebben op korte termijn een gesprek bij het FIOM, maar wil mij graag verder voorbereiden.
Alvast bedankt!
Disposition
Ps.Ik ben niet op zoek naar tips voor anticonceptie.
woensdag 21 november 2018 om 20:30
Ja ik heb wel ervaring met een keuze moeten maken ja. Mijn tweede zwangerschap was echt zwaar ongewenst, hele nare eerste bevalling gehad en de oudste was pas een paar maanden oud. Ik kwam erachter dat ik zwanger was en ben direct naar de huisarts gegaan en 5 dagen later zat ik bij de abortuskliniek, om daar te horen dat ik al ruim 20 weken zwanger was. Dus de keuze is voor mij gemaakt en achteraf gezien ben ik daar hartstikke blij mee.
Ik heb nu 3 kinderen en hoop nog een vierde te krijgen. Je schrijft niets over je redenen om dit kindje niet te willen dus ik vraag mij wel af waarom je deze niet wilt?
Ik heb nu 3 kinderen en hoop nog een vierde te krijgen. Je schrijft niets over je redenen om dit kindje niet te willen dus ik vraag mij wel af waarom je deze niet wilt?
woensdag 21 november 2018 om 20:31
woensdag 21 november 2018 om 20:45
Sorry voor de off topic maar.. dan was de oudste toch minimaal 5 maanden?Whatsinaname1988 schreef: ↑21-11-2018 20:30Ja ik heb wel ervaring met een keuze moeten maken ja. Mijn tweede zwangerschap was echt zwaar ongewenst, hele nare eerste bevalling gehad en de oudste was pas een paar maanden oud. Ik kwam erachter dat ik zwanger was en ben direct naar de huisarts gegaan en 5 dagen later zat ik bij de abortuskliniek, om daar te horen dat ik al ruim 20 weken zwanger was. Dus de keuze is voor mij gemaakt en achteraf gezien ben ik daar hartstikke blij mee.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
woensdag 21 november 2018 om 20:46
woensdag 21 november 2018 om 20:47
woensdag 21 november 2018 om 20:48
Ik heb altijd geleerd dat een paar 2 (hooguit 3) is, vandaar mijn verwarring
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
woensdag 21 november 2018 om 21:04
Praktisch: je bent in korte tijd door de luiers, ze hebben elkaar (mn dochters vinden het heel leuk dat ze in dezelfde belevingswereld zitten).Disposition schreef: ↑21-11-2018 20:46We zouden het niet willen omdat we dan 4 kinderen onder de 5 hebben en we ons afvragen of we ze dan de aandacht kunnen geven die we willen.
Er zijn ook praktische bezwaren maar die zijn overkomelijk.
Ik zoek voornamelijk praktische tips om zo’n keus kunnen maken.
Emotioneel: ik zou me werkelijk afvragen of ik het kan. Een vierde aborteren en dan een vijfde laten komen. Maar goed, mij zou een abortus me emotioneel mn hele leven kunnen achtervolgen.
woensdag 21 november 2018 om 21:45
woensdag 21 november 2018 om 21:51
Jullie hebben het ooit overwogen en afgeweegd, oftewel ooit was een 4e een optie. Nu ben je dan zwanger en je twijfelt enorm. Ik zeg in dit geval, bij twijfel wel doen.
Anders had je gisteren al bij de kliniek gezeten als je het echt, echt,echt niet zou willen.
Ik heb zelf 4 kinderen. 2 gepland, derde een ongepland cadeautje. En er kwam nog een 4e gepland achteraan.
Het leven kan raar lopen.
Anders had je gisteren al bij de kliniek gezeten als je het echt, echt,echt niet zou willen.
Ik heb zelf 4 kinderen. 2 gepland, derde een ongepland cadeautje. En er kwam nog een 4e gepland achteraan.
Het leven kan raar lopen.
woensdag 21 november 2018 om 21:57
Wel ervaring met abortus maar dat was een totaal andere situatie. Lang geleden, en de omstandigheden waren niet zoals nu.
Ik heb daar overigens geen spijt van.
Stel dat ik nu voor die keuze zou komen te staan zou ik niet kiezen voor abortus. Ik heb nu een gezin en twee kinderen dus daar kan dan ook wel een derde bij.
Maar dat terzijde; 3 kinderen in 4 jaar tijd! Wauw, respect hoor.
Een abortus is iets waar je 100% achter moet staan. Je moet ermee kunnen leven.
Ik denk dat het erg moeilijk is voor ons om advies te geven.
Stel dat ik nu voor die keuze zou komen te staan zou ik niet kiezen voor abortus. Ik heb nu een gezin en twee kinderen dus daar kan dan ook wel een derde bij.
woensdag 21 november 2018 om 22:29
Oké gelukkig!Lucifer2018 schreef: ↑21-11-2018 21:59Alleen als je niet achter je keuze staat.
Ik heb er niks van gehad of aan over gehouden.
Ik heb er wel last van gehad.
Op mijn 17e ongepland zwanger en mijn alleenstaande moeder zei dat er geen baby bij kon in het gezin.
woensdag 21 november 2018 om 23:46
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/gezin ... elukkigst/
donderdag 22 november 2018 om 08:08
Vanwege meerdere redenen gebruikten we geen anticonceptie maar pasten we de methode toe waarbij we geen sex hadden op vruchtbare dagen en ‘voor het zingen de kerk uit’. Dit ging al 10 jaar goed (op 3 geplande kinderen na), nu blijkbaar niet, dus om te zeggen dat we de keus al hebben gemaakt vind ik wel heel stellig.
donderdag 22 november 2018 om 08:10
Kan je ooit 100% achter een abortus staan? Nooit een ietsie beetje twijfel?Chickeletta schreef: ↑21-11-2018 21:57Wel ervaring met abortus maar dat was een totaal andere situatie. Lang geleden, en de omstandigheden waren niet zoals nu.
Maargoed ik ben ook niet op zoek naar tips over deze situatie (wel/niet houden) maar over hoe een keus te maken, welke manieren heeft jullie daarbij geholpen.