Keuze ongeplande zwangerschap

21-11-2018 19:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na 3 kinderen in vier jaar tijd blijk ik nu ongepland zwanger van de 4e. Mijn man en ik hebben het eerder wel eens gehad over een vierde maar nooit een definitieve keus gemaakt of we dit zouden willen/aankunnen en als we dit wel zouden willen dan sowieso niet nu. En nu is het opeens toch zover. We twijfelen heel erg of we dit willen doorzetten, ik wissel bijna met de minuut met wat ik wil, hetzelfde voor mijn man.

Zijn er mensen met ervaring met zo’n keuze? Tips om die te maken? En ervaring met abortus? Ik lees overal dat de partner er niet bij mag zijn, dat lijkt mij verschrikkelijk.
We hebben op korte termijn een gesprek bij het FIOM, maar wil mij graag verder voorbereiden.

Alvast bedankt!
Disposition

Ps.Ik ben niet op zoek naar tips voor anticonceptie.
Ja ik heb wel ervaring met een keuze moeten maken ja. Mijn tweede zwangerschap was echt zwaar ongewenst, hele nare eerste bevalling gehad en de oudste was pas een paar maanden oud. Ik kwam erachter dat ik zwanger was en ben direct naar de huisarts gegaan en 5 dagen later zat ik bij de abortuskliniek, om daar te horen dat ik al ruim 20 weken zwanger was. Dus de keuze is voor mij gemaakt en achteraf gezien ben ik daar hartstikke blij mee.

Ik heb nu 3 kinderen en hoop nog een vierde te krijgen. Je schrijft niets over je redenen om dit kindje niet te willen dus ik vraag mij wel af waarom je deze niet wilt?
Jullie moeten zelf bepalen wat jullie willen. En als je dit niet wilt, dan ga je voor abortus, en lijkt me wijs om dan één van jullie of allebei voor sterilisatie te gaan
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
waar 3 zijn kunnen toch ook 4 zijn

of niet ???
Waarom zou je het níet willen?
Whatsinaname1988 schreef:
21-11-2018 20:30
Ja ik heb wel ervaring met een keuze moeten maken ja. Mijn tweede zwangerschap was echt zwaar ongewenst, hele nare eerste bevalling gehad en de oudste was pas een paar maanden oud. Ik kwam erachter dat ik zwanger was en ben direct naar de huisarts gegaan en 5 dagen later zat ik bij de abortuskliniek, om daar te horen dat ik al ruim 20 weken zwanger was. Dus de keuze is voor mij gemaakt en achteraf gezien ben ik daar hartstikke blij mee.

Ik heb nu 3 kinderen en hoop nog een vierde te krijgen. Je schrijft niets over je redenen om dit kindje niet te willen dus ik vraag mij wel af waarom je deze niet wilt?
Sorry voor de off topic maar.. dan was de oudste toch minimaal 5 maanden?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
We zouden het niet willen omdat we dan 4 kinderen onder de 5 hebben en we ons afvragen of we ze dan de aandacht kunnen geven die we willen.
Er zijn ook praktische bezwaren maar die zijn overkomelijk.

Ik zoek voornamelijk praktische tips om zo’n keus kunnen maken.
Malagueña schreef:
21-11-2018 20:45
Sorry voor de off topic maar.. dan was de oudste toch minimaal 5 maanden?
Klopt, dat is toch ook een paar maanden haha.
Jullie hebben het gehad over een vierde maar nooit een keuze gemaakt, blijkbaar niet voldoende anticonceptie gebruikt en deze combinatie lijkt mij dan te zeggen dat het bij jullie welkom is, de vierde.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Whatsinaname1988 schreef:
21-11-2018 20:46
Klopt, dat is toch ook een paar maanden haha.
Ik heb altijd geleerd dat een paar 2 (hooguit 3) is, vandaar mijn verwarring :-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Hoe lang ben je eigenlijk zwanger?
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Disposition schreef:
21-11-2018 20:46
We zouden het niet willen omdat we dan 4 kinderen onder de 5 hebben en we ons afvragen of we ze dan de aandacht kunnen geven die we willen.
Er zijn ook praktische bezwaren maar die zijn overkomelijk.

Ik zoek voornamelijk praktische tips om zo’n keus kunnen maken.
Praktisch: je bent in korte tijd door de luiers, ze hebben elkaar (mn dochters vinden het heel leuk dat ze in dezelfde belevingswereld zitten).

Emotioneel: ik zou me werkelijk afvragen of ik het kan. Een vierde aborteren en dan een vijfde laten komen. Maar goed, mij zou een abortus me emotioneel mn hele leven kunnen achtervolgen.
Succes met je keuze!
Onderschat een abortus niet! Dat hakt er echt in, op emotioneel vlak.
Ps.Ik ben niet op zoek naar tips voor anticonceptie.

Zijn jullie er nogal laks mee omgegaan? Dan willen jullie die vierde blijkbaar toch nu al, dus hebben jullie keuze al gemaakt voor de conceptie toch? Waarom dan nu toch twijfel nu het raak is?
Jullie hebben het ooit overwogen en afgeweegd, oftewel ooit was een 4e een optie. Nu ben je dan zwanger en je twijfelt enorm. Ik zeg in dit geval, bij twijfel wel doen.
Anders had je gisteren al bij de kliniek gezeten als je het echt, echt,echt niet zou willen.

Ik heb zelf 4 kinderen. 2 gepland, derde een ongepland cadeautje. En er kwam nog een 4e gepland achteraan.
Het leven kan raar lopen.
Wel ervaring met abortus maar dat was een totaal andere situatie. Lang geleden, en de omstandigheden waren niet zoals nu.
Ik heb daar overigens geen spijt van.

Stel dat ik nu voor die keuze zou komen te staan zou ik niet kiezen voor abortus. Ik heb nu een gezin en twee kinderen dus daar kan dan ook wel een derde bij.

Maar dat terzijde; 3 kinderen in 4 jaar tijd! Wauw, respect hoor.

Een abortus is iets waar je 100% achter moet staan. Je moet ermee kunnen leven.
Ik denk dat het erg moeilijk is voor ons om advies te geven.
Eva_1983 schreef:
21-11-2018 21:37
Succes met je keuze!
Onderschat een abortus niet! Dat hakt er echt in, op emotioneel vlak.
Alleen als je niet achter je keuze staat.

Ik heb er niks van gehad of aan over gehouden.
Ik heb je een pb gestuurd :-)
Als je het niet echt echt echt echt wil dan zou ik het niet laten komen. Een abortus is niet heel heftig, zeker niet als je pas net zwanger bent. 3 is ook gezellig.
Lucifer2018 schreef:
21-11-2018 21:59
Alleen als je niet achter je keuze staat.

Ik heb er niks van gehad of aan over gehouden.
Oké gelukkig!
Ik heb er wel last van gehad.
Op mijn 17e ongepland zwanger en mijn alleenstaande moeder zei dat er geen baby bij kon in het gezin.
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/gezin ... elukkigst/
S-Groot schreef:
21-11-2018 21:45
Zijn jullie er nogal laks mee omgegaan? Dan willen jullie die vierde blijkbaar toch nu al, dus hebben jullie keuze al gemaakt voor de conceptie toch? Waarom dan nu toch twijfel nu het raak is?
Vanwege meerdere redenen gebruikten we geen anticonceptie maar pasten we de methode toe waarbij we geen sex hadden op vruchtbare dagen en ‘voor het zingen de kerk uit’. Dit ging al 10 jaar goed (op 3 geplande kinderen na), nu blijkbaar niet, dus om te zeggen dat we de keus al hebben gemaakt vind ik wel heel stellig.
Chickeletta schreef:
21-11-2018 21:57
Wel ervaring met abortus maar dat was een totaal andere situatie. Lang geleden, en de omstandigheden waren niet zoals nu.
Ik heb daar overigens geen spijt van.

Stel dat ik nu voor die keuze zou komen te staan zou ik niet kiezen voor abortus. Ik heb nu een gezin en twee kinderen dus daar kan dan ook wel een derde bij.

Maar dat terzijde; 3 kinderen in 4 jaar tijd! Wauw, respect hoor.

Een abortus is iets waar je 100% achter moet staan. Je moet ermee kunnen leven.
Ik denk dat het erg moeilijk is voor ons om advies te geven.
Kan je ooit 100% achter een abortus staan? Nooit een ietsie beetje twijfel?
Maargoed ik ben ook niet op zoek naar tips over deze situatie (wel/niet houden) maar over hoe een keus te maken, welke manieren heeft jullie daarbij geholpen.
Sophievdb schreef:
21-11-2018 22:02
Ik heb je een pb gestuurd :-)
Dank, ga even antwoorden!
Mijn derde zwangeschap was zeer ongepland en ongewenst, ik heb een abortus ondergaan.
(Overtijdbehandeling)
Je mag me een pb sturen voor de details.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven