Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
quote:tessado schreef op 01 april 2013 @ 18:34:

Ik wilde anders het idee opperen dat Houston pannenkoeken voor ons ging bakken..(ons want ik kan echt niet koken en jij hebt het nodig) maar die is tegenwoordig erg chinees georienteerd du.

Ik wil - indien gewenst - zaterdag best ergens (glutenvrije) pannekoeken komen bakken hoor. Als een soort spontane minimeet.

Heb dat pas ook gedaan voor mijn vrijwilligerswerk. Was erg lekker en gezellig.
Waar zit de any-key?
Eventjes kijken of ik ze nog op een rijtje heb, er gebeurd hier zoveel, mocht ik iemand niet genoemd hebben, sorry!

@NYC en @ E123 gefeliciteerd!

@sterre en @housten succes met wachten!

@mila neem de tijd voor het verwerken van alles, dan kun je er over een poosje weer vol energie weer tegen aan. hoofd en lichaam moet in balans zijn!

@Yezka ik hoop dat er prachtige eitjes donderdag zijn!

En wat betreft het verbouwen, ik heb hier ook een offerte liggen voor mijn douche/wc, die twee wil ik scheiden dus wc in aparte ruimte en douche en dan wastafel erbij in.....tis niet zo groot maar wel hoge kosten helaas! Iemand zin om hier te verbouwen?

En wat betreft de hoeveelheid gaan werken, kan het voor iedereen uit om minder te gaan werken, krijg je dan meer geld terug van de belastingdienst wat betreft de toeslagen?

Succes allemaal! Ik wacht nog steeds op het telefoontje volgende week maandag!
owh nee nog twee weken wachten, ik was even wat te snel :-((

(
Voor mij wordt het hem niet deze maand. Eenmalig gemperatuurd, maar die is zodanig laag dat daar met alle geweld van de wereld geen gezond embryo van te maken is.
Waar zit de any-key?
NYC, heel erg gefeliciteerd! Heerlijk shoppen en op naar de 12 weken!

Houston, ik blijf toch voor je duimen hoor. Die tempratuur zegt ook niet alles!

Yezka, alvast heel veel succes morgen met de punctie. Welke muziek neem je mee? Misschien krijg je dit keer wel meer bevruchtingen. Dat zou mooi zijn. En een zondagkindje, dat moet goedkomen. Jij deed toch ook aan acupuntuur?

Wondertje, niet opgeven hoor. Maar jouw symtomen triggeren mij wel. Heb je die vaker gehad in je cycli dat je IUI deed?

Voor wat betreft de ICSI. Bij het MCK zeiden ze tegen mij dat het een leeftijdkwestie was. Ik bestel nu ook andere goedkopere units speciaal voor ICSI.

Hier ben ik nog in de cyclus waarin niets gebeurt. Ik ga volgende week donderdag naar het MCK en als ze dan haar akkoord geeft kan ik met de volgende cyclus weer gaan prikken. Ik ben gisteren naar DD geweest en alles weer doorgesproken en het behandelplan is voor de komende keer weer aangepast.

Nu ga ik lekker naar de sportschool, acupuntuur en allerlei andere leuke dingen met vriendinnen doen. Heerlijk. Jammer dat het nog zo koud is, dat wel!

Alle wachtbankers heel veel succes, ik duim voor iedereen!
Temperaturen wilde hier ook niks zeggen, we moesten het echt van de positieve ovulatietest hebben. We hebben in maanden vooraf getemperatuurd en trouwens ook wel met ovulatietesten gewerkt, puur om te kijken op welke dag in de cyclus die positief werd. Altijd vaaaage wisselende temperaturen en negatieve ovulatietesten van dag 10 t/m 18 (nóg langer doorgaan met de ovulatietesten leek ons niet zinvol...)

Maar bij de eerste iui poging toch nog langer doorgegaan met die testen en bleek die ovulatietest dus positief op dag 19 van de cyclus en de inseminatie zelfs pas op dag 21 van de cyclus.
quote:tammywynet schreef op 03 april 2013 @ 11:30:

Yezka, alvast heel veel succes morgen met de punctie. Welke muziek neem je mee? Misschien krijg je dit keer wel meer bevruchtingen. Dat zou mooi zijn. En een zondagkindje, dat moet goedkomen. Jij deed toch ook aan acupunctuur?

Ik ga voor The Lion King deze keer. Daarvan ken ik de teksten echt heel goed en er zitten allemaal stemmetjes in, dus extra leuk om mee te zingen!

Ik heb doe idd acupunctuur. En zondag heb ik (hopelijk) een terugplaatsing, dus lig ik zondagochtend eerst bij de acupuncturist op tafel. Ik denk dat ik maar een kadootje meeneem voor zijn vrouw, omdat ik het zo lief vind dat ze het haar man toestaat dat hij op zondagochtend speciaal voor mij de praktijk open doet.

En Tammy, kan je een beetje genieten van je rustmaand? Ik vond het eigenlijk best lekker om ff bij te komen en sushi te eten.

En Houston... Eén keer temperaturen zegt toch niet zo veel? En zou dat dan ook niet wat vroeg zijn om al zo'n lage temperatuur te hebben?
Nee, een keer temperaturen zegt niks, maar ik heb vrijdag mijn MBD (MaybeBabyDay zoals we dat in het Starten in november-topic noemen). Normaal tweede helft cyclus temp van 37.2. Vanochtend 36.7. Lijkt me een beetje te laat voor een innesteldip en lager dan voor eisprong (soms wel 37,8).

Veel sterkte morgen! Ik zal aan je denken.
Waar zit de any-key?
Hmmm.... ik zou ook niet blij zijn met een 36.7 Houston, dus ik denk ook dat het helaas niet goed gaat. Je wordt er toch moedeloos van!

Yezka, wat aardig dat je zondag naar de acupuncturist mag. Succes morgen! Zie je er tegenop?

Tammy, geniet van de leuke dingen.
Ok, dan ben je waarschijnlijk wel realistisch. Bij mij zakt de BT ook vaak twee dagen van te voren.

Balen... (Maar ik deel pas knuffels uit als er bloed te zien is )
In welke ronde zit jij nu, Houston?
Ja, Emma, mijn acupuncturist is geweldig! Echt zo fijn dat hij dit wil doen!

En ik kijk niet echt uit naar de punctie, maar het prikken ging me nu al veel beter af en ik merk dat dat me wel meer zelfvertrouwen geeft. Bovendien weet ik nu wat ik kan verwachten qua pijn en dat helpt ook.
Dit was de 5e Emma.

En eigenlijk heb ik nu al een knuffel nodig. Ben in een mep-bui. Gevalletje PMS.
Waar zit de any-key?
Van mij heel veel knuffels
houston,

yezka, succes morgen met de punctie! hopelijk valt de pijn mee en worden alle eitjes bevrucht!

Sterre, ook weer succes op t bankje.

Tammy, veel plezier met leuke dingen doen deze maand..

Fearless, vervelend dat je zo moe bent! goed dat je idd je zondag lekker relaxed houdt...

Hier weinig nieuws.. zit nog maar op dag 10. Ik heb trouwens navraag gedaan wbt donorwissel. Dit is nu poging 6 met deze, maar de arts gaf eigenlijk aan dat er pas na 10 x gewisseld word.

Ik denk dat ik met andere arts toch een gesprek aanvraag voor ik evt verder ga.
quote:Houston77007 schreef op 03 april 2013 @ 19:14:

En eigenlijk heb ik nu al een knuffel nodig. Ben in een mep-bui. Gevalletje PMS.
Het zat eraan te komen, maar

Waar zit de any-key?
Houston wat ontzettend balen! Hoe ga je nu verder? Ga je Clomid gebruiken of iets anders? Wellicht is acupuntuur ook iets voor jou? Zeker nu een B&J en chocolade moment. Hopelijk sterkt het je dat je niet de enige bent. Nogmaals !
Dag allemaal, al jaren lees ik (onregelmatig) mee in dit topic en nu wordt het langzamerhand tijd om mee te schrijven.

Ik kan me de allereerste OP van Vinyl nog goed herinneren. Toen al kon ik me heel goed in haar verhaal vinden en nu nog meer :D.

Vorige week heb ik aan mijn moeder verteld dat ik mezelf een klein jaar geef om een vriend te vinden en dat ik anders alleen een kind wil proberen te krijgen.

Ondertussen heb ik me al ingeschreven bij het centrum in Amsterdam vanwege de wachtlijst.

In juni word ik 36 en ik heb mezelf altijd met kind gezien. De afgelopen 3,5 jaar heb ik in het buitenland gewoond (kom over 6 weken naar NL terug) en heb ik er veel over nagedacht en met vriendinnen over gesproken. Ik denk alle mogelijke problemen te kennen en toch ga ik ervoor. Ik wil niet straks in de veertig zijn en zeggen 'had ik het maar geprobeerd'.

Zo over de jaren heb ik veel verschillende forummers op dit topic zien schrijven en ik moet zeggen dat ik het zo mooi vind hoe er hier meegeleefd, gedacht en gesteund wordt!
WTF?
Houston, en iedereen die het nodig heeft:

Ik besef mij bij het lezen van het topic des te meer hoeveel geluk wij hebben!!! Sowieso dat er een kindje op komst is, dat natuurlijk bovenal, maar ook dat we niet een heel traject/MMM in zijn gehoeven.

Ben net terug uit het zkh voor de 12-weken echo en het zag er allemaal goed uit! Kindje was heeeeel erg beweeglijk en het was lastig om er een goed (stilstaand) beeld van te krijgen, steeds maar aan het draaien, armpjes bewegen, zwaaien Wel super om te zien, ben helemaal verliefd op die puk van 6,5 cm!

Yezka, je mag mij 1 plaatsje opschuiven in de lijst.
Abusu, welkom!

NYC, wat fijn dat alles goed is met baby! Lekker van de foto's genieten hoor!

Yezka, ik heb aan je gedacht vanochtend en hoop dat de punctie meegevallen is en dat de oogst super was! Op naar de bevruchtingen!

Nu naar acupuntuur en Chinese thee, de immunoloog heeft zijn zegen erover gegeven! Dus ik ga alles proberen!
Leef nog. En 5 eicellen

Nu terug naar bed.
voor Yezka

Welkom voor Abusu

voor NYC
Waar zit de any-key?
quote:tammywynet schreef op 04 april 2013 @ 12:28:

Houston wat ontzettend balen! Hoe ga je nu verder? Ga je Clomid gebruiken of iets anders? Wellicht is acupuntuur ook iets voor jou? Zeker nu een B&J en chocolade moment. Hopelijk sterkt het je dat je niet de enige bent. Nogmaals !

Sowieso nog 1x KID. Dan kijken we verder. Vanavond B&J en vanaf morgen volg goede moed verder.

Acupunctuur is in overweging.

@yezka: jij bent de ei-expert: welke dag van de maand beginnen er nieuwe follikels te rijpen. Op de dag van menstruatie of paar dagen erna?
Waar zit de any-key?
Yezka, wat een goede oogst , nu weer verder duimen voor vijf bevruchtingen. Kun je uitzoeken, jongen, meisje lief vruchtje, ondeugend vruchtje ! Hopelijk voel je je morgen weer helemaal beter!

Houston, Goede instelling! Welke smaak B&J? ik moest trouwens altijd met Clomid beginnen op dag 3 tot en met dag 5 en nu met de Menopur begin ik ook op dag 3. Decapeptyl om de cyclus stil te leggen al op de eerste dag. Ik heb het eens gegoogled maar er staan hier heel veel verschillende berichten over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven