Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 30 juni 2014 om 18:00
Ik merk dat ik de laatste maanden, nu alles dichterbij komt, toch stiekem harder op zoek ga naar een man. Ik vind het zo dubbel, ik merk dat ik toch graag zou weten wie de verwekker is, als ik een kind krijg. En eigenlijk wil ik misschien toch ook wel een vader voor mijn kind. Desalniettemin kom ik geen enkele kerel tegen die leuk genoeg is, en dus kom ik geen stap verder met mezelf. December komt daarentegen steeds dichterbij, en dat is ook goed denk ik. Ik vind dat ik geen tijd meer heb om te wachten.
•
maandag 30 juni 2014 om 20:31
quote:kipje78 schreef op 30 juni 2014 @ 16:08:
jeetje wat is er lekker veel geschreven!
succes rosings en novaa op het bankje!
en zoeter en mmn succes met de laatste loodjes! en vooral blijven schrijven! ik vind het juist leuk om van de zwangeren en mama's te lezen hoe het echt is!
bibos weet jij al wanneer je mag? ik ben nog in afwachting van een positieve ovu test.... ik gok op morgen. wel een gek idee dat het dan echt echt echt gaat beginnenSpannend kipje78........ ben benieuwd het jij het gaat ervaren! Uk mag a.s vrijdag gaan starten met de ovutesten.. hoop zaterdag of zondag..succes meis!!!!!
jeetje wat is er lekker veel geschreven!
succes rosings en novaa op het bankje!
en zoeter en mmn succes met de laatste loodjes! en vooral blijven schrijven! ik vind het juist leuk om van de zwangeren en mama's te lezen hoe het echt is!
bibos weet jij al wanneer je mag? ik ben nog in afwachting van een positieve ovu test.... ik gok op morgen. wel een gek idee dat het dan echt echt echt gaat beginnenSpannend kipje78........ ben benieuwd het jij het gaat ervaren! Uk mag a.s vrijdag gaan starten met de ovutesten.. hoop zaterdag of zondag..succes meis!!!!!

maandag 30 juni 2014 om 20:37
quote:Frizz schreef op 30 juni 2014 @ 18:00:
Ik merk dat ik de laatste maanden, nu alles dichterbij komt, toch stiekem harder op zoek ga naar een man. Ik vind het zo dubbel, ik merk dat ik toch graag zou weten wie de verwekker is, als ik een kind krijg. En eigenlijk wil ik misschien toch ook wel een vader voor mijn kind. Desalniettemin kom ik geen enkele kerel tegen die leuk genoeg is, en dus kom ik geen stap verder met mezelf. December komt daarentegen steeds dichterbij, en dat is ook goed denk ik. Ik vind dat ik geen tijd meer heb om te wachten.Had ik jou dan al eens gewezen op meerdangewenst.nl? Die organiseren oa speeddates tussen uppies en lesbische moeders met donoren of homostellen met kinderwens. Of bedoelde je meer dat je voorkeur uitgaat naar een relatie waarbinnen je samen een kind krijgt met je geliefde?
Ik merk dat ik de laatste maanden, nu alles dichterbij komt, toch stiekem harder op zoek ga naar een man. Ik vind het zo dubbel, ik merk dat ik toch graag zou weten wie de verwekker is, als ik een kind krijg. En eigenlijk wil ik misschien toch ook wel een vader voor mijn kind. Desalniettemin kom ik geen enkele kerel tegen die leuk genoeg is, en dus kom ik geen stap verder met mezelf. December komt daarentegen steeds dichterbij, en dat is ook goed denk ik. Ik vind dat ik geen tijd meer heb om te wachten.Had ik jou dan al eens gewezen op meerdangewenst.nl? Die organiseren oa speeddates tussen uppies en lesbische moeders met donoren of homostellen met kinderwens. Of bedoelde je meer dat je voorkeur uitgaat naar een relatie waarbinnen je samen een kind krijgt met je geliefde?
maandag 30 juni 2014 om 20:41
Frizz: Kan het niet beide? Een mogelijke leuke man ontmoeten en toch door gaan met BAMtraject? Ik bedoel waarom zou je niet daten en genieten? Het een sluit toch niet het ander uit? Zo zie ik het eigenlijk, zolang ik nog niet bevrucht ben ga ik gewoon door met mijn leventje. Misschien kom ik nog een man tegen waar ik alles mee zou kunnen delen (zou leuk zijn) , maar ik ga er niet vanuit.
Je hoeft je toch ook niet van de lijst af te halen, mocht je iemand tegen komen?
Je hoeft je toch ook niet van de lijst af te halen, mocht je iemand tegen komen?

maandag 30 juni 2014 om 20:46
Kan ik mij goed voorstellen hoor, maar kan mij ook indenken dat het voor mensen wel een optie is. Dan zou ik, zoals vogelbekdier al zegt, gewoon doorgaan met je traject en ook doorgaan met daten. Een leuke vent doet er niet moeilijk over als jij een kind hebt van een donor. En je gaat het jezelf denk ik verwijten als je tot je 45e wacht en dan wel een leuke man ontmoet maar het zwanger worden niet meer lukt...

maandag 30 juni 2014 om 21:13
Het lezen van de berichtjes van de zwangeren en van moeders vind ik zelf ook erg leuk, hoe is het straks allemaal.... juist doordat iedereen ergens anders in het proces staat vind ik dit een mooie plek.
Frizz, stel je bent zwanger of je hebt een kindje en je komt een man tegen dan kan hij toch een mooie aanvulling zijn? Het is jouw kindje, er is geen vader (derde partij) in beeld, dat maakt het wat makkelijker toch?
Vandaag heb ik de echo gehad om mijn miskraam af te sluiten en deze cyclus af te ronden. Baarmoeder was helemaal schoon. We werden alleen verrast door dikker wordend baarmoederslijm en een eitje..... huh?! Vrijdag terug voor nieuwe echo, deze cyclus mogelijk dus toch IUI.
Frizz, stel je bent zwanger of je hebt een kindje en je komt een man tegen dan kan hij toch een mooie aanvulling zijn? Het is jouw kindje, er is geen vader (derde partij) in beeld, dat maakt het wat makkelijker toch?
Vandaag heb ik de echo gehad om mijn miskraam af te sluiten en deze cyclus af te ronden. Baarmoeder was helemaal schoon. We werden alleen verrast door dikker wordend baarmoederslijm en een eitje..... huh?! Vrijdag terug voor nieuwe echo, deze cyclus mogelijk dus toch IUI.
maandag 30 juni 2014 om 21:39
quote:NYC schreef op 30 juni 2014 @ 20:49:
En als je tussen nu en december iemand ontmoet kun je toch ook eenmalig een keertje naar onder worden gezet? Véronique heeft dat ook gedaan toch? Jullie zitten allebei in Leiden dacht ik? (Hoe gaat het trouwens met jou, Véronique?)Joh daar denk ik niet eens over na, ik ben al in geen eeuw een leuke man tegen gekomen. Dat gaat heus ook niet gebeuren voor december.
En als je tussen nu en december iemand ontmoet kun je toch ook eenmalig een keertje naar onder worden gezet? Véronique heeft dat ook gedaan toch? Jullie zitten allebei in Leiden dacht ik? (Hoe gaat het trouwens met jou, Véronique?)Joh daar denk ik niet eens over na, ik ben al in geen eeuw een leuke man tegen gekomen. Dat gaat heus ook niet gebeuren voor december.
•
dinsdag 1 juli 2014 om 12:39
Hoi.
Ik heb een paar weken geleden voor mijzelf besloten, dat mocht het de komende jaren niet gaan lukken om een partner te vinden ik een bewust alleenstaande moeder wil worden. Op dit moment ben ik nog maar 25, maar ik heb altijd geroepen dat ik vroeg moeder wilde worden. Omdat ik hier lees dat mensen op wachtlijsten staan lijkt het mij verstandig mij vast op de wachtrij te laten plaatsen zodat ik wanneer ik er klaar voor ben, ik bovenaan sta. Of denk ik nu helemaal verkeerd? Ik heb nu een vaste baan, maar ik heb geen huis waar ik eventueel een kind in zou willen opvoeden. Wel heb ik het huis waarin ik nu woon te koop staan om op zoek te kunnen gaan naar een goed huis.
Ik vraag mij gewoon af wat er allemaal bij komt kijken. Moet je naar de huisarts om door gestuurd te worden naar een UMC? Is er ergens een bestand waarin staat hoe lang de wachtrijen nu zijn? Kan je als je op de wachtrij staat altijd nog weer beslissen dat je er weer af wilt? Ik ben van plan wat stukken van de vorige delen te gaan lezen. Maar dat is zo veel.. En ik merk dat ik daar even geen geduld voor heb, ik wel actie, ik wil bezig, ik wil mijn droom verwezenlijken.
Daarbij komt trouwens dat ik een paar jaar geleden ook te horen heb gekregen dat ik PCOS heb. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb een paar weken geleden voor mijzelf besloten, dat mocht het de komende jaren niet gaan lukken om een partner te vinden ik een bewust alleenstaande moeder wil worden. Op dit moment ben ik nog maar 25, maar ik heb altijd geroepen dat ik vroeg moeder wilde worden. Omdat ik hier lees dat mensen op wachtlijsten staan lijkt het mij verstandig mij vast op de wachtrij te laten plaatsen zodat ik wanneer ik er klaar voor ben, ik bovenaan sta. Of denk ik nu helemaal verkeerd? Ik heb nu een vaste baan, maar ik heb geen huis waar ik eventueel een kind in zou willen opvoeden. Wel heb ik het huis waarin ik nu woon te koop staan om op zoek te kunnen gaan naar een goed huis.
Ik vraag mij gewoon af wat er allemaal bij komt kijken. Moet je naar de huisarts om door gestuurd te worden naar een UMC? Is er ergens een bestand waarin staat hoe lang de wachtrijen nu zijn? Kan je als je op de wachtrij staat altijd nog weer beslissen dat je er weer af wilt? Ik ben van plan wat stukken van de vorige delen te gaan lezen. Maar dat is zo veel.. En ik merk dat ik daar even geen geduld voor heb, ik wel actie, ik wil bezig, ik wil mijn droom verwezenlijken.
Daarbij komt trouwens dat ik een paar jaar geleden ook te horen heb gekregen dat ik PCOS heb. Iemand daar ervaring mee?
It ain't me
dinsdag 1 juli 2014 om 19:33
Cocomo, ik zelf heb ook pcos. Ik krijg een hormonale behandeling in de vorm van tabletten, daarna een injectie pregnyl om een eisprong op te wekken. Dit werkt goed, eerste poging met stimulatie meteen zwanger, helaas miskraam. Ik wacht nu op mijn 3e iui. Afhankelijk van hoe erg je het hebt zal behandeling zijn, ik heb lichte vorm.
dinsdag 1 juli 2014 om 20:00
Hier een stille meelezer. In de tijd dat ik zoekende was heb ik veel gehad aan deze site. Nu mijn dochter er is (net een jaar geworden) heb ik minder behoefte om mijn verhaal te doen. Wel lees ik nog vaak mee.
@cocomo, met je 25 jaar ben je nog vrij jong. Veel ziekenhuizen hanteren een minimale leeftijd van 30 jaar. Nu is er wel een wachtlijst bij het umc (maar geen 5 jaar ). Op de site van de diverse ziekenhuizen staat vaak hoe lang de wachtlijst is en vaak krijg je op deze site up dates van degene die al op de wachtlijsten staan.
@cocomo, met je 25 jaar ben je nog vrij jong. Veel ziekenhuizen hanteren een minimale leeftijd van 30 jaar. Nu is er wel een wachtlijst bij het umc (maar geen 5 jaar ). Op de site van de diverse ziekenhuizen staat vaak hoe lang de wachtlijst is en vaak krijg je op deze site up dates van degene die al op de wachtlijsten staan.
dinsdag 1 juli 2014 om 20:03
Hoi
Ik ben er over aan het nadenken om alleen mama te worden. Ik ben 27 en heb een grote kinderwens maar nooit de juiste man tegen gekomen. Verder wil ik niet wachten tot ik te oud ben.
Hoe zijn jullie tot een definitieve beslissing gekomen om bam-moeder te worden? Ik heb een vaste baan en eigen appartement dus dat zit goed. Is er een lange wachtlijst? Wordt je medisch gekeurd voordat je bam-moeder mag worden? Ik ben namelijk een aantal maanden geleden voor de 2e keer geopereerd en wil niet dat dat een probleem wordt. Ik denk misschien al veel te ver na maar hoe doen jullie dat met werk? Blijven jullie fulltime werken? Ik werk onregelmatig dus ook avond, nacht en weekenddiensten en dan moet ik ook opvang hebben.
Ik kijk uit naar jullie reacties
Ik ben er over aan het nadenken om alleen mama te worden. Ik ben 27 en heb een grote kinderwens maar nooit de juiste man tegen gekomen. Verder wil ik niet wachten tot ik te oud ben.
Hoe zijn jullie tot een definitieve beslissing gekomen om bam-moeder te worden? Ik heb een vaste baan en eigen appartement dus dat zit goed. Is er een lange wachtlijst? Wordt je medisch gekeurd voordat je bam-moeder mag worden? Ik ben namelijk een aantal maanden geleden voor de 2e keer geopereerd en wil niet dat dat een probleem wordt. Ik denk misschien al veel te ver na maar hoe doen jullie dat met werk? Blijven jullie fulltime werken? Ik werk onregelmatig dus ook avond, nacht en weekenddiensten en dan moet ik ook opvang hebben.
Ik kijk uit naar jullie reacties
dinsdag 1 juli 2014 om 21:13
Wat is er hier ontzettend veel gebeurd sinds mijn laatste post! Iedereen is druk bezig in hun eigen proces, spannend hoor! Heel veel respect voor jullie allemaal! Wat is het toch een ontzettende stoere stap, wat een stelletje sterke vrouwen!
Ik ben vorige week gebeld door KID dat ze 2 donoren voor me hebben gevonden. Nr 1 gaan we eerst mee aan de slag voor de eerste 3 pogingen. Als ik dan nog niet zwanger ben mag nr 2 z'n kans wagen.
Ik mag bij mijn volgende ovulatie starten maar ik heb besloten nog een maandje over te slaan. Ik wil nog even wat extra tijd inbouwen en daarnaast komt het ook goed uit dat ik dan op de verjaardag van mijn broer nog een wijntje kan drinken...
Ik merk dat ik er wel heel erg mee bezig ben. 'S nachts kan ik nog wel eens wakker liggen en dan denk ik: waar ben je in godsnaam mee bezig?!?!?!
Maar overdag kan ik niet wachten totdat ik kan beginnen. Ik had deze twijfel al een hele tijd maar ik merk nu het allemaal dichterbij komt dat mijn verlangen steeds sterker wordt. Herkennen jullie dit?
Ik ben vorige week gebeld door KID dat ze 2 donoren voor me hebben gevonden. Nr 1 gaan we eerst mee aan de slag voor de eerste 3 pogingen. Als ik dan nog niet zwanger ben mag nr 2 z'n kans wagen.
Ik mag bij mijn volgende ovulatie starten maar ik heb besloten nog een maandje over te slaan. Ik wil nog even wat extra tijd inbouwen en daarnaast komt het ook goed uit dat ik dan op de verjaardag van mijn broer nog een wijntje kan drinken...
Ik merk dat ik er wel heel erg mee bezig ben. 'S nachts kan ik nog wel eens wakker liggen en dan denk ik: waar ben je in godsnaam mee bezig?!?!?!
Maar overdag kan ik niet wachten totdat ik kan beginnen. Ik had deze twijfel al een hele tijd maar ik merk nu het allemaal dichterbij komt dat mijn verlangen steeds sterker wordt. Herkennen jullie dit?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
dinsdag 1 juli 2014 om 21:20
Na mijn miskraam heb ik een dag gehad waarop ik me afvroeg of ik dit wel alleen wilde. Maar ja antwoord is volmondig ja. Het zal niet altijd makkelijk zijn maar dat is het met partner ook niet. Ik heb een tijd gehad dat ik snachts droomde dat ik mijn kind was vergeten te voeden etc, nu beval ik al regelmatig haha. Ik ben er klaar voor....
Deb87, mijn keuze heb ik 10 jr geleden al gemaakt. Mijn eerste actie was augustus 2013, een afspraak maken bij geertgen voor een orienterend gesprek, toen ben ik meteen de screening in gegaan. Ik mocht meteen door maar heb een paar maanden gewacht.
Deb87, mijn keuze heb ik 10 jr geleden al gemaakt. Mijn eerste actie was augustus 2013, een afspraak maken bij geertgen voor een orienterend gesprek, toen ben ik meteen de screening in gegaan. Ik mocht meteen door maar heb een paar maanden gewacht.
woensdag 2 juli 2014 om 00:28
Zo, wat een drukte opeens hier!
@daten : ik was niet op zoek, maar werd een soort van gekoppeld en dat klikte heel goed (toen was ik nog niet zwanger). Maar ik vond het moeilijk (dit is míjn proces en wordt míjn kind), maar het gevoel misschien iemand gevonden te hebben met wie ik verder zou willen botste met elkaar. Hij vond het ook moeilijk; was ik al zwanger geweest dan was het anders voor hem geweest. Uiteindelijk werd hij het dus niet. Dus denk dat het er om gaat met welk doel je gaat daten (nieuwe mensen leren kennen, sex, relatie). Ik zou daten om de relatie en dat past er nu niet bij, dus date ik niet.
@zwangerschap: fijn dat jullie het leuk vinden om er over te lezen. Begin steeds meer zin te krijgen in de bevalling. Ik kan pas beseffen wat het is áls het zover is, dus laat ik het gevoel van "ik wil helemaal voorbereid zijn" stukje bij beetje los. Vandaag bevallingsgesprek bij vk gehad, ik weet nu voldoende en ga op het m'n gevoel vertrouwen. Ik kan dit en mbv m'n baar-buddies gaat het me zeker lukken.
Al schrik wel een klein beetje bij elke steek of kramp die ik nu voel haha.
'@thefiepie dat gevoel heb ik nog bijna dagelijks haha! En een alleenstaande moeder die ik ken denkt dit nog steeds en haar zoon is 6 maanden. Dus zeer herkenbaar.
Nu slapen. Naar vk én boodschappen doen op 1 dag is wel erg vermoeiend haha
@daten : ik was niet op zoek, maar werd een soort van gekoppeld en dat klikte heel goed (toen was ik nog niet zwanger). Maar ik vond het moeilijk (dit is míjn proces en wordt míjn kind), maar het gevoel misschien iemand gevonden te hebben met wie ik verder zou willen botste met elkaar. Hij vond het ook moeilijk; was ik al zwanger geweest dan was het anders voor hem geweest. Uiteindelijk werd hij het dus niet. Dus denk dat het er om gaat met welk doel je gaat daten (nieuwe mensen leren kennen, sex, relatie). Ik zou daten om de relatie en dat past er nu niet bij, dus date ik niet.
@zwangerschap: fijn dat jullie het leuk vinden om er over te lezen. Begin steeds meer zin te krijgen in de bevalling. Ik kan pas beseffen wat het is áls het zover is, dus laat ik het gevoel van "ik wil helemaal voorbereid zijn" stukje bij beetje los. Vandaag bevallingsgesprek bij vk gehad, ik weet nu voldoende en ga op het m'n gevoel vertrouwen. Ik kan dit en mbv m'n baar-buddies gaat het me zeker lukken.
Al schrik wel een klein beetje bij elke steek of kramp die ik nu voel haha.
'@thefiepie dat gevoel heb ik nog bijna dagelijks haha! En een alleenstaande moeder die ik ken denkt dit nog steeds en haar zoon is 6 maanden. Dus zeer herkenbaar.
Nu slapen. Naar vk én boodschappen doen op 1 dag is wel erg vermoeiend haha
donderdag 3 juli 2014 om 14:33
donderdag 3 juli 2014 om 22:57
quote:tessado schreef op 03 juli 2014 @ 14:33:
Wow veeeel geschreven!
Suc6 aan alle starters toi toi toi!
Op de wachtlijst? Voor je het weet..
Aan zoeter en mmm wauw het is al bijna zover!!!
Spannend!
Hier na 9x iui nu de ivf molen in!
Hoe is t Veronique ben je er al uit?
Ben zo benieuwd!!
Lekker van het zonnetje genieten allemaal
(zwaait)
Dank je! Inderdaad spannend, maar heb er ook zin in. Wil nu die knul van me wel eens ontmoeten!
Trouwens, als je vragen hebt over de ivf-behandelingen, ik heb 3 pogingen gedaan (inclusief alle terugplaatsingen dus van cryo's), dus heb wat ervaring
Zorg er in ieder geval voor dat je na een punctie door iemand Nasr huis gebracht wordt en dat je wel rust neemt daarna. Verder heel veel succes!
Wow veeeel geschreven!
Suc6 aan alle starters toi toi toi!
Op de wachtlijst? Voor je het weet..
Aan zoeter en mmm wauw het is al bijna zover!!!
Spannend!
Hier na 9x iui nu de ivf molen in!
Hoe is t Veronique ben je er al uit?
Ben zo benieuwd!!
Lekker van het zonnetje genieten allemaal
(zwaait)
Dank je! Inderdaad spannend, maar heb er ook zin in. Wil nu die knul van me wel eens ontmoeten!

Trouwens, als je vragen hebt over de ivf-behandelingen, ik heb 3 pogingen gedaan (inclusief alle terugplaatsingen dus van cryo's), dus heb wat ervaring
Zorg er in ieder geval voor dat je na een punctie door iemand Nasr huis gebracht wordt en dat je wel rust neemt daarna. Verder heel veel succes!
vrijdag 4 juli 2014 om 16:40
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest om mijn kinderwens met haar te bespreken. Ze heeft me meteen een verwijzing gegeven voor het UMC. Ik heb het UMC gebeld voor een afspraak en kan over 1.5 week al terecht.
Wie kan mij vertellen wat je van een eerste afspraak kan verwachten?
Iedereen die zwanger is; vooral genieten van je zwangerschap!
Voor degene die al in het traject zitten om zwanger te worden, heel veel succes!
Wie kan mij vertellen wat je van een eerste afspraak kan verwachten?
Iedereen die zwanger is; vooral genieten van je zwangerschap!
Voor degene die al in het traject zitten om zwanger te worden, heel veel succes!