Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
vrijdag 4 juli 2014 om 21:07
Ik heb de docu ook gezien, maar vond het zeer raar dat je niet mag zeggen dat het kind geen "papa" heeft. Je moet maar liegen dat hij ergens in het buitenland zit. Nou ja!
Ik weet wel hoe ik het mijn dochter uit ga leggen en ik zal altijd de naam "donor" gebruiken.
Deb87, wat kun je al snel terecht! Ik vond de gesprekken reuze meevallen.
Hier even een update, dochter is nu ruim 5 maanden oud. Het gaat heel goed. Het is zo'n vrolijke meid! Op het kdv heeft ze wel heel erg moeten wennen, dat was niet leuk (veel huilen, flessen weigeren). Gelukkig is het maar 2 dagen in de week en gaat het sinds kort beter, maar ik vond het vreselijk om aan het eind van de dag te moeten horen dat ze niet zo vrolijk was.
Maar ondanks dat ze al week week 's nachts weer wakker wordt voor een fles, haar eerste keer ziek zijn, vind ik het allemaal totaal niet zwaar. Ik geniet enorm!
Jullie heel veel succes!!!
Ik weet wel hoe ik het mijn dochter uit ga leggen en ik zal altijd de naam "donor" gebruiken.
Deb87, wat kun je al snel terecht! Ik vond de gesprekken reuze meevallen.
Hier even een update, dochter is nu ruim 5 maanden oud. Het gaat heel goed. Het is zo'n vrolijke meid! Op het kdv heeft ze wel heel erg moeten wennen, dat was niet leuk (veel huilen, flessen weigeren). Gelukkig is het maar 2 dagen in de week en gaat het sinds kort beter, maar ik vond het vreselijk om aan het eind van de dag te moeten horen dat ze niet zo vrolijk was.
Maar ondanks dat ze al week week 's nachts weer wakker wordt voor een fles, haar eerste keer ziek zijn, vind ik het allemaal totaal niet zwaar. Ik geniet enorm!
Jullie heel veel succes!!!
zaterdag 5 juli 2014 om 00:28
quote:honeybaby schreef op 04 juli 2014 @ 20:21:
Heb deze ook net zitten kijken via uitzending gemist. Mooie docu, kreeg een beter beeld van de inseminaties. Maar ik ben toch blij dat iedereen het op zijn eigen manier doet!
Ja absoluut! Dat vond ik er ook mooi aan; dit was hún reis en ieder heeft zijn/haar eigen reis. Maar wat ik wel herkende was de angst van de filmmaakster of ik mijn kind niet tekort doe zonder vader. Ook omdat ik zelf voor een anonieme donor heb gekozen, moet ik nog wel het proces met m'n kind door over het niet hebben van een papa.
En eerlijk gezegd.... Daar kom ik niet goed uit en ben ook van plan om hier hulp bij te zoeken. Maar eerst maar even bevallen hèhè
Heb deze ook net zitten kijken via uitzending gemist. Mooie docu, kreeg een beter beeld van de inseminaties. Maar ik ben toch blij dat iedereen het op zijn eigen manier doet!

Ja absoluut! Dat vond ik er ook mooi aan; dit was hún reis en ieder heeft zijn/haar eigen reis. Maar wat ik wel herkende was de angst van de filmmaakster of ik mijn kind niet tekort doe zonder vader. Ook omdat ik zelf voor een anonieme donor heb gekozen, moet ik nog wel het proces met m'n kind door over het niet hebben van een papa.
En eerlijk gezegd.... Daar kom ik niet goed uit en ben ook van plan om hier hulp bij te zoeken. Maar eerst maar even bevallen hèhè
zaterdag 5 juli 2014 om 00:32
quote:emma77emma schreef op 04 juli 2014 @ 21:07:
Ik heb de docu ook gezien, maar vond het zeer raar dat je niet mag zeggen dat het kind geen "papa" heeft. Je moet maar liegen dat hij ergens in het buitenland zit. Nou ja!
Ja dat vond ik ook raar.... Liegen ga ik zeker niet, wat wel ben ik nog niet uit. Ik weet wel dat ik hem zal vertellen over de liefde die ik al voor hem voelde toe ik nog niet eens zwanger was...
Maar wil er wel dieper induiken om het voor mezelf wel duidelijk te hebben en niet overvallen wordt door vragen.
En fijn te horen dat het zo goed gaat met jou en je dochter!!!
Ja dat vond ik ook raar.... Liegen ga ik zeker niet, wat wel ben ik nog niet uit. Ik weet wel dat ik hem zal vertellen over de liefde die ik al voor hem voelde toe ik nog niet eens zwanger was...
Maar wil er wel dieper induiken om het voor mezelf wel duidelijk te hebben en niet overvallen wordt door vragen.
En fijn te horen dat het zo goed gaat met jou en je dochter!!!
zaterdag 5 juli 2014 om 08:27
zaterdag 5 juli 2014 om 13:43
Dank CF!!! Ik hooooop t zo!!!!
Mm; wat lief! Ik denk dat het wel goed komt met onze kids maar ik heb wel broers en vaderfiguren in mijn leven en mijn pa nog..Die is dol op kids! Zelfs de kinderen van zijn collega's komen langs om met hem armbandjes te maken hilarisch ( mijn pa heeft een zwaar ongeval gehad, werkt in de bouwwereld)en ik ben van mening dat elk kind A) niet beter weet en
er komen genoeg mannen langs in hun leven!
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen MM heb jij nog tips?
2 evt. cryo's laten terugplaatsen? Al bij IVF 1? En zij adviseren ICSI
Mm; wat lief! Ik denk dat het wel goed komt met onze kids maar ik heb wel broers en vaderfiguren in mijn leven en mijn pa nog..Die is dol op kids! Zelfs de kinderen van zijn collega's komen langs om met hem armbandjes te maken hilarisch ( mijn pa heeft een zwaar ongeval gehad, werkt in de bouwwereld)en ik ben van mening dat elk kind A) niet beter weet en

zaterdag 5 juli 2014 om 13:48
zaterdag 5 juli 2014 om 22:18
Ik denk dat ik ga zeggen dat ieder kind wel een papa heeft maar dat niet iedereen die papa kent, en dat het iemand is die mama geholpen heeft met het krijgen van een kindje dat mama heel graag wilde hebben. En dan denk ik dat ik de nadruk ga leggen op het feit dat ook niet iedereen een heel leuke en fijne opa heeft, maar mijn kindje toevallig wel. Iets in die zin, maar dat boekje ga ik ook eens bekijken uit de link van hierboven.
zondag 6 juli 2014 om 09:30
quote:emma77emma schreef op 05 juli 2014 @ 08:27:
http://www.mvscreations.n ... tje/boekje-kid-ma-ma.html
Het bovenste boekje heb ik. Is heel fijn.Ah, ziet er leuk uit! Tnx voor de tip. Ben over 2,5 week uitgerekend én jarig (op de dag af haha) dus misschien leuk verjaardagscadeautje
http://www.mvscreations.n ... tje/boekje-kid-ma-ma.html
Het bovenste boekje heb ik. Is heel fijn.Ah, ziet er leuk uit! Tnx voor de tip. Ben over 2,5 week uitgerekend én jarig (op de dag af haha) dus misschien leuk verjaardagscadeautje

zondag 6 juli 2014 om 09:51
quote:tessado schreef op 05 juli 2014 @ 13:43:
er komen genoeg mannen langs in hun leven!
Ja, ik denk echt niet dat ik mijn kind, die ik uit liefde voor hem, zó graag wilde hem ernstig kan beschadigen. Maar wil wel goed en bewust en met zorg hiermee om gaan. Gaat goed komen
Icsi is wat ze (toen) standaard in Utrecht doen met donorzaad, dus volgens mij heb je daar niet veel in te kiezen. Las toevallig dat icsi iets meer kans van slagen heeft en elke procent telt mee!
Terugplaatsen na een hormoonbehandeling, dus de "verse" terugplaatsing, heb ik gekozen voor "op basis van kwaliteit". Dit had geloof ik ook met mijn leeftijd te maken, maar dat weet ik niet zeker meer. Zou ik navragen in Arnhem wat hun advies is.
De cryo's, dus de ingevroren bevruchte eicellen die van beste kwaliteit waren, daar heb ik gekozen voor 1 per keer. Want er is mij destijds uitgelegd in Arnhem dat als 1 cryo terugplaatsen bijvoorbeeld 15% kans van slagen heeft (ken de procenten niet meer, dusmheb maar even een getal gekozen) het dus NIET betekent dat het terugplaatsen van twee cryo's dan 30% kans van slagen heeft! Dat scheelt amper in procenten en kan je beter gaan voor 2x 15% kans los van elkaar, dat heeft dan procentueel meer kans. Beetje wiskundig verhaal was het toen, maar dat is mij geadviseerd.
Verder als tip: er verandert nog wel eens wat in de procedure in Utrecht en dat vond ik best lastig soms. Omdat ik namelijk alles wil weten en op basis daarvan bepaalde keuzes maak, heb ik nog wel eens met wat lompe reacties te maken gehad in Utrecht (niet in Arnhem trouwens, daar vind ik ze super). Dus ik zou goed informatie opvragen over alle procedures (zo laten ze nu (althans, toen) in Utrecht de net niet perfecte bevruchte eicellen nog een dag doorgroeien om te kijken of ze dan tóch nog ingevroren kunnen worden) en eens in de zoveel tijd eens vragen of er iets is veranderd.
En trek je vooral niks aan van lompe laboranten in Utrecht! Zoals ze in Arnhem zeiden; "die mensen werken niet voor niks in een laboratorium" haha!

Ja, ik denk echt niet dat ik mijn kind, die ik uit liefde voor hem, zó graag wilde hem ernstig kan beschadigen. Maar wil wel goed en bewust en met zorg hiermee om gaan. Gaat goed komen

Icsi is wat ze (toen) standaard in Utrecht doen met donorzaad, dus volgens mij heb je daar niet veel in te kiezen. Las toevallig dat icsi iets meer kans van slagen heeft en elke procent telt mee!

Terugplaatsen na een hormoonbehandeling, dus de "verse" terugplaatsing, heb ik gekozen voor "op basis van kwaliteit". Dit had geloof ik ook met mijn leeftijd te maken, maar dat weet ik niet zeker meer. Zou ik navragen in Arnhem wat hun advies is.
De cryo's, dus de ingevroren bevruchte eicellen die van beste kwaliteit waren, daar heb ik gekozen voor 1 per keer. Want er is mij destijds uitgelegd in Arnhem dat als 1 cryo terugplaatsen bijvoorbeeld 15% kans van slagen heeft (ken de procenten niet meer, dusmheb maar even een getal gekozen) het dus NIET betekent dat het terugplaatsen van twee cryo's dan 30% kans van slagen heeft! Dat scheelt amper in procenten en kan je beter gaan voor 2x 15% kans los van elkaar, dat heeft dan procentueel meer kans. Beetje wiskundig verhaal was het toen, maar dat is mij geadviseerd.
Verder als tip: er verandert nog wel eens wat in de procedure in Utrecht en dat vond ik best lastig soms. Omdat ik namelijk alles wil weten en op basis daarvan bepaalde keuzes maak, heb ik nog wel eens met wat lompe reacties te maken gehad in Utrecht (niet in Arnhem trouwens, daar vind ik ze super). Dus ik zou goed informatie opvragen over alle procedures (zo laten ze nu (althans, toen) in Utrecht de net niet perfecte bevruchte eicellen nog een dag doorgroeien om te kijken of ze dan tóch nog ingevroren kunnen worden) en eens in de zoveel tijd eens vragen of er iets is veranderd.
En trek je vooral niks aan van lompe laboranten in Utrecht! Zoals ze in Arnhem zeiden; "die mensen werken niet voor niks in een laboratorium" haha!
zondag 6 juli 2014 om 09:55
quote:tessado schreef op 05 juli 2014 @ 13:48:
Sorry mobiel is niet handig forumen
Dit ivm het slecht ontdooien van het donorzaad( kuch ook bij iui dus????)...
Vond jij het te doen?
Emma Fijn dat het zo goed gaat!!! Gwnieten!! Is het druk of..?
Vlinder toi toi toi! Spaaaannend!!!
Wat een heftig proces toch..jongens!!!En oh, of ik het zwaar vond? Ja, het is best pittig, maar ook wel te doen met al die hormonen. Wat ik eigenlijk het zwaarst vond was het elke maand hebben van hoop en dan toch weer die teleurstelling. Maar nu heeft het bij mij 3,5 jaar geduurd, dus dat waren best veel momenten van hoop en steeds grotere teleurstellingen...
Sorry mobiel is niet handig forumen
Dit ivm het slecht ontdooien van het donorzaad( kuch ook bij iui dus????)...
Vond jij het te doen?
Emma Fijn dat het zo goed gaat!!! Gwnieten!! Is het druk of..?
Vlinder toi toi toi! Spaaaannend!!!
Wat een heftig proces toch..jongens!!!En oh, of ik het zwaar vond? Ja, het is best pittig, maar ook wel te doen met al die hormonen. Wat ik eigenlijk het zwaarst vond was het elke maand hebben van hoop en dan toch weer die teleurstelling. Maar nu heeft het bij mij 3,5 jaar geduurd, dus dat waren best veel momenten van hoop en steeds grotere teleurstellingen...
zondag 6 juli 2014 om 15:06
@ MM thanks!!! Ik zit bij het MCK en heb wel die keuze maar ik hoop dat ICSI idd beter werkt zij doen vlgns mij niet half half...
Mocht t lukken dan denk ik nog na over se cryo tp toch lastig...
Er is behoefte aan n meet ik ben voor!!!
Respect btw MM 3,5 jaar ik ben ni 3 jaar verder
Nu de laatste loodjes meis en dan genieten!!!

Nu de laatste loodjes meis en dan genieten!!!
zondag 6 juli 2014 om 18:30
quote:tessado schreef op 06 juli 2014 @ 15:06:
@ MM thanks!!! Ik zit bij het MCK en heb wel die keuze maar ik hoop dat ICSI idd beter werkt zij doen vlgns mij niet half half...
Nu de laatste loodjes meis en dan genieten!!!Als je meer vragen hebt, roep dan maar. Hoop niet dat jij, of wie dan ook, 3,5 jaar bezig is, dat was wel heftig. Daarom nu extra blij en dankbaar.

Nu de laatste loodjes meis en dan genieten!!!Als je meer vragen hebt, roep dan maar. Hoop niet dat jij, of wie dan ook, 3,5 jaar bezig is, dat was wel heftig. Daarom nu extra blij en dankbaar.
zondag 6 juli 2014 om 23:46
Grmbl de hormonen beginnen toe te slaan vrees ik... Net een fikse jankbui gehad. Los van het feit dat ik er echt heel veel zin in heb en dat het natuurlijk super tof is dat het allemaal zo kan, is het verdorie ook gewoon kei klote dat ik dit niet samen met iemand kan doen. Verdorie zeg, het is zo'n emotionele rollercoaster van blijdschap
, spanning, maar ook verdriet en afscheid nemen van het ideaalplaatje...
, spanning, maar ook verdriet en afscheid nemen van het ideaalplaatje...
zondag 6 juli 2014 om 23:47
quote:novaa schreef op 06 juli 2014 @ 23:46:
Grmbl de hormonen beginnen toe te slaan vrees ik... Net een fikse jankbui gehad. Los van het feit dat ik er echt heel veel zin in heb en dat het natuurlijk super tof is dat het allemaal zo kan, is het verdorie ook gewoon kei klote dat ik dit niet samen met iemand kan doen. Verdorie zeg, het is zo'n emotionele rollercoaster van blijdschap
, spanning, maar ook verdriet en afscheid nemen van het ideaalplaatje...Een dikke knuffel voor jou!
, spanning, maar ook verdriet en afscheid nemen van het ideaalplaatje...Een dikke knuffel voor jou!