Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zaterdag 13 juli 2013 om 11:00
@Houston: Stop met het woord egopost!! Die bestaan echt niet hier!!! Je mag hier schrijven wat je wil, als je het maar kwijt bent hoor, kom nou!
En misschien helpt dit: ik voelde NIKS na de tweede terugplaatsing. Tot de dag dat ik mocht testen, toen was ik ineens hondsberoerd.
En dat is 3 maanden gebleven. Niet alleen ochtend, maar hele dag. Hoe ik die maanden op het werk ben doorgekomen is me een raadsel, want ik was net een lijk (lieve collega's wezen daar af en toe ook subtiel op ) .
Eten voor je overeind komt, al is het maar een biscuitje met een slok water.
En ik had (heb ze nog steeds voor wie wil trouwens!) gemberpillen. Je kan ze opendraaien en in bijv thee doen, maar dat werkte bij mij niet, hing alweer boven de wc voor ik een slok had genomen. Dus ik heb ze wel gewoon heel ingenomen.
(zo, dat was even een overgang van de ene na de ander)
@Veronique, omdat ik niet wist waar ik moest beginnen, ben ik juist eerst naar de HA gegaan. Ze had gelijk twee keer een doorverwijzing voor me gemaakt zodat ik naar GG en Rijnstaete kon. Daarin stond idd ook iets in de trant van Mevrouw heeft een jarenlange sterke kinderwens en wil graag bla bla.
Voor wat je kan aanvragen:
* Kinderopvangtoeslag
* Huurtoeslag
* Zorgtoeslag
* Kindgebonden budget
* Alleenstaande ouderkorting
* Verhoging alleenstaande ouderkorting
* Inkomensafhankelijke combinatiekorting
* Ouderschapsverlofkorting
* Kinderbijslag
Niet iedereen zal overal recht op hebben, maar dan weet je in ieder geval waarop je kan Googlen.
Ik heb een heel document met berekeningen en toelichting over aanvragen, gekregen van een collega die het al een tijd onbewust alleen moet doen (zo'n fijne vent die m eruit naaide toen ze zwanger bleek).
Hier nog steeds geen gerommel. Alleen vreselijke pijn onderin mn rug, net boven mn rechter bil.
Gisteren naar de HA geweest en het gaat richting Ischias, maar hoort er dus gewoon bij.
Beetje balen, want voel me verder prima, maar ben niet zo mobiel en dat is irritant
En misschien helpt dit: ik voelde NIKS na de tweede terugplaatsing. Tot de dag dat ik mocht testen, toen was ik ineens hondsberoerd.
En dat is 3 maanden gebleven. Niet alleen ochtend, maar hele dag. Hoe ik die maanden op het werk ben doorgekomen is me een raadsel, want ik was net een lijk (lieve collega's wezen daar af en toe ook subtiel op ) .
Eten voor je overeind komt, al is het maar een biscuitje met een slok water.
En ik had (heb ze nog steeds voor wie wil trouwens!) gemberpillen. Je kan ze opendraaien en in bijv thee doen, maar dat werkte bij mij niet, hing alweer boven de wc voor ik een slok had genomen. Dus ik heb ze wel gewoon heel ingenomen.
(zo, dat was even een overgang van de ene na de ander)
@Veronique, omdat ik niet wist waar ik moest beginnen, ben ik juist eerst naar de HA gegaan. Ze had gelijk twee keer een doorverwijzing voor me gemaakt zodat ik naar GG en Rijnstaete kon. Daarin stond idd ook iets in de trant van Mevrouw heeft een jarenlange sterke kinderwens en wil graag bla bla.
* Kinderopvangtoeslag
* Huurtoeslag
* Zorgtoeslag
* Kindgebonden budget
* Kinderbijslag
Niet iedereen zal overal recht op hebben, maar dan weet je in ieder geval waarop je kan Googlen.
Ik heb een heel document met berekeningen en toelichting over aanvragen, gekregen van een collega die het al een tijd onbewust alleen moet doen (zo'n fijne vent die m eruit naaide toen ze zwanger bleek).
Hier nog steeds geen gerommel. Alleen vreselijke pijn onderin mn rug, net boven mn rechter bil.
Gisteren naar de HA geweest en het gaat richting Ischias, maar hoort er dus gewoon bij.
Beetje balen, want voel me verder prima, maar ben niet zo mobiel en dat is irritant
zaterdag 13 juli 2013 om 11:55
Wauw Mila gefeliciteerd!!!
Wat lekker dat je nu al niet meer zo misselijk bent Emma. Ik had er tot de dag na de bevalling last van. Wat was dat een opluchting dat dat over was zeg! Emasefene hielp bij mij geen zier. Ik was aan het eind van mijn zwangerschap gewoon blij dat ik maagzuur kreeg want dan voelde ik de misselijkheid even niet. Als ik dit zo schrijf, dan kijk ik niet uit naar een tweede zwangerschap. Toch hoop ik in november weer contact te leggen met Geertgen...
quote:Fearless schreef op 13 juli 2013 @ 11:00:
* Kinderopvangtoeslag
* Huurtoeslag
* Zorgtoeslag
* Kindgebonden budget
* Kinderbijslag
Even voor de duidelijkheid de bovenste 4 hiervan kun je dus aanvragen via Mijn toeslagen belastingdienst. Over de kinderbijslag krijg je een brief thuis gestuurd. De kortingen krijg je je inkomstenbelastingaangifte doet in maart/april. Als je een vooraf ingevulde inkomstenbelastingsformulier download is dit echt een eitje! Komend jaar gaat er wel wat in de wet/regelgeving veranderen, maar dit jaar kreeg ik flink veel terug.
Wat lekker dat je nu al niet meer zo misselijk bent Emma. Ik had er tot de dag na de bevalling last van. Wat was dat een opluchting dat dat over was zeg! Emasefene hielp bij mij geen zier. Ik was aan het eind van mijn zwangerschap gewoon blij dat ik maagzuur kreeg want dan voelde ik de misselijkheid even niet. Als ik dit zo schrijf, dan kijk ik niet uit naar een tweede zwangerschap. Toch hoop ik in november weer contact te leggen met Geertgen...
quote:Fearless schreef op 13 juli 2013 @ 11:00:
* Kinderopvangtoeslag
* Huurtoeslag
* Zorgtoeslag
* Kindgebonden budget
* Kinderbijslag
Even voor de duidelijkheid de bovenste 4 hiervan kun je dus aanvragen via Mijn toeslagen belastingdienst. Over de kinderbijslag krijg je een brief thuis gestuurd. De kortingen krijg je je inkomstenbelastingaangifte doet in maart/april. Als je een vooraf ingevulde inkomstenbelastingsformulier download is dit echt een eitje! Komend jaar gaat er wel wat in de wet/regelgeving veranderen, maar dit jaar kreeg ik flink veel terug.

zaterdag 13 juli 2013 om 15:32
Dank voor al jullie felicitaties, dat maakt het nog echter! Ben zo blij, heb ook het idee dat iedereen aan m'n kop kan zien wat er aan de hand is
Ik voel soms idd prikjes zoals emma ook omschrijft. Niet vervelend, lijkt niet op menstruatiekrampjes.
voor Houston, ik blijf voor je hopen!
Gavia sterkte met de misselijkheid.
Ik voel soms idd prikjes zoals emma ook omschrijft. Niet vervelend, lijkt niet op menstruatiekrampjes.
voor Houston, ik blijf voor je hopen!
Gavia sterkte met de misselijkheid.
zaterdag 13 juli 2013 om 16:02
quote:ClaudeFiolle schreef op 13 juli 2013 @ 11:04:
Ik word zo opgehaald om met een zwangere vriendin naar de (oh gruwel) Babydump te gaan. Op zaterdag. Ben heel benieuwd hoe dat is. En ik heb een lang lijstje mee en een bankpas
Veel plezier!!!!
Vertel je wel even wat je allemaal gekocht hebt?
Zoeter, leuk dat je eind van het jaar weer naar GG gaat!
Fearless, vervelend van je rugpijn. Hopelijk is het snel weer over!
Ik word zo opgehaald om met een zwangere vriendin naar de (oh gruwel) Babydump te gaan. Op zaterdag. Ben heel benieuwd hoe dat is. En ik heb een lang lijstje mee en een bankpas
Veel plezier!!!!
Vertel je wel even wat je allemaal gekocht hebt?
Zoeter, leuk dat je eind van het jaar weer naar GG gaat!
Fearless, vervelend van je rugpijn. Hopelijk is het snel weer over!
zaterdag 13 juli 2013 om 17:43
zaterdag 13 juli 2013 om 18:14
Waaaaaauwwwwwwwwwww!!!! Gefeliciteerd!!!!
Zooooo Mila;yesssss!!!Al had ik het bij jou stiekem al n beeeetje verwacht....
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit iui-proces een enorme mind-f#ck vind..heftig en dat al na 3 pogingen..
Ik ga nu even volkomen hysterisch doen..maar ik voel van alles en toch niks..steekjes en plopjes (darmen?)..ook richting mijn navel en opgezette buik-en borsten (teveel slagroomsoesjes ), vanmorgen een doos bonbons op werk opengetrokken (maar doe ik dat eigenlijk niet altijd al..) Tja...en zo kan ik nog even doorgaan....En dat al na een week! Wat n ongeduld he..
Ik kan ook niet mijn mond houden..dus mijn collega zei vanmorgen ook al "je hebt zo'n andere blik.." Tuurlijk..
Dus ik maak voorlopig nergens meer grapjes over..
Emma wow 11 weken alweer!! Zal ik alvast over de babykamer beginnen..al iets leuks gescoord?
@CF;het shoppen overleefd?
@Amphere;gefeliciteerd wat n beauty!!! De foto aan mijn moeder laten zien..wat n droppie! Ben je je nu al iets meer op de been?
En hoe is het met de kleine? Heb je nu ook genoeg hulp? Ik volgde je blog al trouw..en je lijkt mij zo'n ontzettend lieve moeder! Geniet ervan meis!
@ Allen;Dacht wel dat we elkaar ook misschien kunnen supporten..als we een beetje bij elkaar in de buurt wonen..?
Ik heb ongelofelijke zin om mijn badkamer eruit te slopen (maar niet verstandig met een ontslag op komst)..dus jullie zijn gewaarschuwd.
@Tammy;waar ben je en hoe is het? Vertel!!!!
@Houston dikke , ik duim door!!!
@Chantal;klasse!! Spaaaaannnnnend!!!
@Sterre;ik hoop idd dat het medicatiegerelateerd is..hij heeft wat te bewijzen..suc6 met jouw IVF-traject!
@Zoeter;ik hoop het ook! Bij mijn collega's is de maat vol;een moest ik opvangen toen ik het vanmorgen vertelde..tja werktechnisch valt er echt niks opmij aante merken..Ik ben alleen niet zo goed in het houden van mijn mond..
Bedankt voor al je tips!
@Gavia;ja je zal weten dat die kleine er is! Hopelijk is de misselijkheid snel minder..en kun je relaxed genieten van je vakantie!
@Fearless;bedankt..ben echt een dierengek en het is echt n leuke hond..slim en lui..Hoop datje lekker van je verlof kunt genieten nu!
Zooooo Mila;yesssss!!!Al had ik het bij jou stiekem al n beeeetje verwacht....
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit iui-proces een enorme mind-f#ck vind..heftig en dat al na 3 pogingen..
Ik ga nu even volkomen hysterisch doen..maar ik voel van alles en toch niks..steekjes en plopjes (darmen?)..ook richting mijn navel en opgezette buik-en borsten (teveel slagroomsoesjes ), vanmorgen een doos bonbons op werk opengetrokken (maar doe ik dat eigenlijk niet altijd al..) Tja...en zo kan ik nog even doorgaan....En dat al na een week! Wat n ongeduld he..
Ik kan ook niet mijn mond houden..dus mijn collega zei vanmorgen ook al "je hebt zo'n andere blik.." Tuurlijk..
Dus ik maak voorlopig nergens meer grapjes over..
Emma wow 11 weken alweer!! Zal ik alvast over de babykamer beginnen..al iets leuks gescoord?
@CF;het shoppen overleefd?
@Amphere;gefeliciteerd wat n beauty!!! De foto aan mijn moeder laten zien..wat n droppie! Ben je je nu al iets meer op de been?
En hoe is het met de kleine? Heb je nu ook genoeg hulp? Ik volgde je blog al trouw..en je lijkt mij zo'n ontzettend lieve moeder! Geniet ervan meis!
@ Allen;Dacht wel dat we elkaar ook misschien kunnen supporten..als we een beetje bij elkaar in de buurt wonen..?
Ik heb ongelofelijke zin om mijn badkamer eruit te slopen (maar niet verstandig met een ontslag op komst)..dus jullie zijn gewaarschuwd.
@Tammy;waar ben je en hoe is het? Vertel!!!!
@Houston dikke , ik duim door!!!
@Chantal;klasse!! Spaaaaannnnnend!!!
@Sterre;ik hoop idd dat het medicatiegerelateerd is..hij heeft wat te bewijzen..suc6 met jouw IVF-traject!
@Zoeter;ik hoop het ook! Bij mijn collega's is de maat vol;een moest ik opvangen toen ik het vanmorgen vertelde..tja werktechnisch valt er echt niks opmij aante merken..Ik ben alleen niet zo goed in het houden van mijn mond..
Bedankt voor al je tips!
@Gavia;ja je zal weten dat die kleine er is! Hopelijk is de misselijkheid snel minder..en kun je relaxed genieten van je vakantie!
@Fearless;bedankt..ben echt een dierengek en het is echt n leuke hond..slim en lui..Hoop datje lekker van je verlof kunt genieten nu!
zaterdag 13 juli 2013 om 19:07
Oke, daar gaan we dan maar...
Na een tijdje met jullie meegelezen te hebben, heb ik toch maar besloten om gezellig met jullie mee te komen kletsen.
Ik ben een vrouw van bijna 26 jaar met al jarenlang een sterke kinderwens, maar ook al jarenlang happy single.
Mijn eierstokken hoeven biologisch gezien nog helemaal niet te rammelen, maar toch word ik er gek van... De wens is zó sterk, vast erg herkenbaar voor sommige.
Na veel informatie gelezen te hebben afgelopen weken en veel, erg veel, nagedacht te hebben, geloof ik dat ik echt de stap ga zetten richting het o zo gewilde moederschap.
Waarbij ik gelijk al tegen praktische problemen oploop.
Helaas ben ik iemand die soms nogal veel beren op de weg kan zien, maar leert de ervaring wel dat ik soms de sprong moet wagen...
- Hoe moet dat in mijn huis? 1 slaapkamer waar precies mijn bed, zo'n commodekastje en een wasmand inpast. Wel een grote woonkamer waar ik mogelijk nog een extra kamer zou kunnen maken. Klein is het wel, en dat met mijn 3 katten...
Maar ik sta ook alweer tijdje ingeschreven bij woningbouw, dus dat probleem lost zich misschien wel vanzelf op.
- Hoe moet het met werken? Ik werk in de zorg en draai de daarbij behorende wisselende diensten... Ik denk dat het een combinatie van kinderdagverblijf en gastouder wordt... Iemand tips?
- Ga ik het financieel allemaal redden?
Ik heb nog een aardig tijdje om mijn praktische problemen op te lossen. In november ga ik starten met een vervolgopleiding die minimaal 16 maanden duurt. Wel wil ik alvast naar huisarts/ziekenhuis zodat ik wel vast op de wachtlijst kan en dan kan gaan starten wanneer ik er klaar voor ben na mijn opleiding.
@ Gavia, jij hebt geloof ik ervaring met Utrecht he? Kan je mij daar wat meer over verellen?
Ik heb het zo stilletjes aan tegen mijn 2 beste vriendinnen en mijn moeder verteld, dat ik mij aan het orienteren ben en wat mijn concrete plannen voor nu zijn. Gelukkig zijn die enthousiast!
Ik moet eerlijk zeggen dat er openlijk over praten echt hele goede positieve kriebels geeft!! Bijna jammer dat ik nog zolang 'moet' wachten.
Ik heb uit deze topics in ieder geval een hoop wijsheid en tips kunnen halen, thanks!
Groetjes!
Na een tijdje met jullie meegelezen te hebben, heb ik toch maar besloten om gezellig met jullie mee te komen kletsen.
Ik ben een vrouw van bijna 26 jaar met al jarenlang een sterke kinderwens, maar ook al jarenlang happy single.
Mijn eierstokken hoeven biologisch gezien nog helemaal niet te rammelen, maar toch word ik er gek van... De wens is zó sterk, vast erg herkenbaar voor sommige.
Na veel informatie gelezen te hebben afgelopen weken en veel, erg veel, nagedacht te hebben, geloof ik dat ik echt de stap ga zetten richting het o zo gewilde moederschap.
Waarbij ik gelijk al tegen praktische problemen oploop.
Helaas ben ik iemand die soms nogal veel beren op de weg kan zien, maar leert de ervaring wel dat ik soms de sprong moet wagen...
- Hoe moet dat in mijn huis? 1 slaapkamer waar precies mijn bed, zo'n commodekastje en een wasmand inpast. Wel een grote woonkamer waar ik mogelijk nog een extra kamer zou kunnen maken. Klein is het wel, en dat met mijn 3 katten...
Maar ik sta ook alweer tijdje ingeschreven bij woningbouw, dus dat probleem lost zich misschien wel vanzelf op.
- Hoe moet het met werken? Ik werk in de zorg en draai de daarbij behorende wisselende diensten... Ik denk dat het een combinatie van kinderdagverblijf en gastouder wordt... Iemand tips?
- Ga ik het financieel allemaal redden?
Ik heb nog een aardig tijdje om mijn praktische problemen op te lossen. In november ga ik starten met een vervolgopleiding die minimaal 16 maanden duurt. Wel wil ik alvast naar huisarts/ziekenhuis zodat ik wel vast op de wachtlijst kan en dan kan gaan starten wanneer ik er klaar voor ben na mijn opleiding.
@ Gavia, jij hebt geloof ik ervaring met Utrecht he? Kan je mij daar wat meer over verellen?
Ik heb het zo stilletjes aan tegen mijn 2 beste vriendinnen en mijn moeder verteld, dat ik mij aan het orienteren ben en wat mijn concrete plannen voor nu zijn. Gelukkig zijn die enthousiast!
Ik moet eerlijk zeggen dat er openlijk over praten echt hele goede positieve kriebels geeft!! Bijna jammer dat ik nog zolang 'moet' wachten.
Ik heb uit deze topics in ieder geval een hoop wijsheid en tips kunnen halen, thanks!
Groetjes!
zaterdag 13 juli 2013 om 19:43
Hoi zuster123, welkom!!
Goed dat je je nu al aan het oriënteren bent en leuk/fijn dat je moeder en 2 vriendinnen zo enthousiast reageerden.
Wat je huis/slaapkamer betreft, ik heb zelf ook maar 1 slaapkamer. Ik heb besloten mijn 2-persoonsbed weg te doen (voor mij voorlopig toch geen man in bed en het was ook geen fijn/duur bed) en dus in een 1-persoonsbed te slapen. Dan heb ik wel ruimte voor een ledikantje, commode enz.
En verder werken met planken en lades (zorg voor een commode met veel lades, een box met een lade lijkt mij ook wel handig).
@Tessado, grappig dat jij ook al van alles voelt. Het is gewoon een feit, je gaat overal op letten. Steekjes en plopjes klinken goed.
Ik zag vandaag een mooie voedingskussen in de aanbieding, maar ik wilde niet met dat grote ding door de stad lopen. Nog heel even verbergen dat ik zwanger ben (tot na de combinatietest).
Verder nog niet bezig met het kamertje, alleen in mijn hoofd.
Goed dat je je nu al aan het oriënteren bent en leuk/fijn dat je moeder en 2 vriendinnen zo enthousiast reageerden.
Wat je huis/slaapkamer betreft, ik heb zelf ook maar 1 slaapkamer. Ik heb besloten mijn 2-persoonsbed weg te doen (voor mij voorlopig toch geen man in bed en het was ook geen fijn/duur bed) en dus in een 1-persoonsbed te slapen. Dan heb ik wel ruimte voor een ledikantje, commode enz.
En verder werken met planken en lades (zorg voor een commode met veel lades, een box met een lade lijkt mij ook wel handig).
@Tessado, grappig dat jij ook al van alles voelt. Het is gewoon een feit, je gaat overal op letten. Steekjes en plopjes klinken goed.
Ik zag vandaag een mooie voedingskussen in de aanbieding, maar ik wilde niet met dat grote ding door de stad lopen. Nog heel even verbergen dat ik zwanger ben (tot na de combinatietest).
Verder nog niet bezig met het kamertje, alleen in mijn hoofd.
zaterdag 13 juli 2013 om 20:40
Houston ik had wel menstruatiekrampjes en wist echt zeeeeker dat ik ongesteld moest worden en toen ik drie dagen overtijd was heb ik toch maar een test gedaan... En ja toen was ik echt zwanger.
Ik herken zo wat je schrijft, ik wil ook zo graag zere tieten en kotsend boven de pot hangen. Genoeg mensen hier die je begrijpen dus kom maar op met je zogenaamde egoposten die in mijn ogen gewone normale teleurgestelde vrouwen posten zijn. Dikke vette knuffel voor jou.
Ik ga nu richting ongesteldheid en ik zit hem echt te knijpen ben heel erg bang na die mk, bang dat er misschien weer iets niet gaat zoals het hoort te gaan hahaha. Wel lekker om even een keer geen twijfels te hebben of ik misschien toch niet zwanger ben. Aan de andere kant liep ik vandaag in het centrum en dan lijkt er een bus met zwangere vrouwen en een bus met kinderwagens te zijn leeggelopen en dan wordt het me wel ff teveel en wil ik het liefst ook weer naar het AMC rennen en me laten bezwangeren Maarja rationeel weet ik dat dat niet goed is dus blijf ik even geduldig nog een maandje feest vieren.
Zoooo dit was ook even een teleurgestelde vrouwen post van mij.
Ik herken zo wat je schrijft, ik wil ook zo graag zere tieten en kotsend boven de pot hangen. Genoeg mensen hier die je begrijpen dus kom maar op met je zogenaamde egoposten die in mijn ogen gewone normale teleurgestelde vrouwen posten zijn. Dikke vette knuffel voor jou.
Ik ga nu richting ongesteldheid en ik zit hem echt te knijpen ben heel erg bang na die mk, bang dat er misschien weer iets niet gaat zoals het hoort te gaan hahaha. Wel lekker om even een keer geen twijfels te hebben of ik misschien toch niet zwanger ben. Aan de andere kant liep ik vandaag in het centrum en dan lijkt er een bus met zwangere vrouwen en een bus met kinderwagens te zijn leeggelopen en dan wordt het me wel ff teveel en wil ik het liefst ook weer naar het AMC rennen en me laten bezwangeren Maarja rationeel weet ik dat dat niet goed is dus blijf ik even geduldig nog een maandje feest vieren.
Zoooo dit was ook even een teleurgestelde vrouwen post van mij.
zaterdag 13 juli 2013 om 20:46
Hi Zuster123, spannend hè?
Wat goed dat je al wat mensen in vertrouwen hebt genomen en super leuk dat ze zo enthousiast waren.
Die beren zie ik ook in alles hoor, stel dat ik mn baan kwijt raak, stel dat mn auto het begeeft, stel dat ik mn huis uit moet...pffff ik verzin ze wel hoor
maar uiteindelijk komt er voor alles wel een oplossing denk ik zo.
Misschien kun je qua opvang kijken voor flexibele opvang?
Veel succes met alles.
Wat goed dat je al wat mensen in vertrouwen hebt genomen en super leuk dat ze zo enthousiast waren.
Die beren zie ik ook in alles hoor, stel dat ik mn baan kwijt raak, stel dat mn auto het begeeft, stel dat ik mn huis uit moet...pffff ik verzin ze wel hoor
maar uiteindelijk komt er voor alles wel een oplossing denk ik zo.
Misschien kun je qua opvang kijken voor flexibele opvang?
Veel succes met alles.
zaterdag 13 juli 2013 om 23:05
@chantal Jij bent al een stukje verder, maar de beren blijven dus wel... Maar je hebt gelijk, voor bijna alles is wel een oplossing!
Qua opvang hoop ik op werk iig naar 28 uur en evt zelfs 24 uur te gaan. Voordeel van lang moeten wachten is dat ik ook lang kan sparen!!
@Emma. Allereerst gefeliciteerd!!! Wat moet jij je voelen stralen, geniet er van! Thanks voor je tips! Gelukkig heb ik een huurhuis en de komende periode houd ik het aanbod gewoon goed in de gaten!
En dat voedingskussen.... Ik heb pas een gekke actie gedaan vandaag! Omdat ik nu echt de eerste stap zet/heb gezet mocht ik van mijzelf alvast een rompertje kopen, als symbool voor mijn eerste stapje.... Ik verstop het maar goed hahaha!
Qua opvang hoop ik op werk iig naar 28 uur en evt zelfs 24 uur te gaan. Voordeel van lang moeten wachten is dat ik ook lang kan sparen!!
@Emma. Allereerst gefeliciteerd!!! Wat moet jij je voelen stralen, geniet er van! Thanks voor je tips! Gelukkig heb ik een huurhuis en de komende periode houd ik het aanbod gewoon goed in de gaten!
En dat voedingskussen.... Ik heb pas een gekke actie gedaan vandaag! Omdat ik nu echt de eerste stap zet/heb gezet mocht ik van mijzelf alvast een rompertje kopen, als symbool voor mijn eerste stapje.... Ik verstop het maar goed hahaha!
zaterdag 13 juli 2013 om 23:17
oja en wat ik ook nog ff kwijt moet is het advies van mensen en dat ze zeggen je moet proberen er niet mee bezig te zijn...alsof ik die weken hormonenspuiten kan wegmoffelen, die stomme onzekere wachtweken er plotseling niet meer zijn en als je dan de tekenen krijgt van het ongesteld worden dat je dan kan doen als of je niks voelt... Whaaaaa om gek van te worden!!!! Zoooo dat moest er ook nog even uit.
zaterdag 13 juli 2013 om 23:22
@zuster, de beren die horen gewoon bij mij haha ik probeer altijd twintig stappen voor uit te denken en dan inallerlei scenarios en ja daar horen gelukkige sprookjes bij maar dus ook de boze beren op de weg. Meestal praat ik er dan met vriendinnen over die kindjes hebben en dan zie ik het weer allemaal in een ander perspectief.
Wat heerlijk dat je misschien minder uren kan werken, heerlijk lijkt me dat. Ik moet wel echt 4 dagen werken anders kan ik de hypotheek niet betalen en dan komt er een heel berenbos op me af hoor hahaha.
Goeie aktie van die romper trouwens, pak hem af en toe even vast zodat je je droom en wens kan voelen.
Wat heerlijk dat je misschien minder uren kan werken, heerlijk lijkt me dat. Ik moet wel echt 4 dagen werken anders kan ik de hypotheek niet betalen en dan komt er een heel berenbos op me af hoor hahaha.
Goeie aktie van die romper trouwens, pak hem af en toe even vast zodat je je droom en wens kan voelen.