Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Hai Linnie, mijn baby is inmiddels ook geboren, schuif je me een plekje op in de tabel?
Wat een boel baby's eeneens!

Gefeliciteerd allemaal!
@ blij_ei,

een paar weken valt mee. Ik sta inmiddels al 10 maanden op de wachtlijst voor een intake. Hierna waarschijnlijk weer 10-12 maanden voor ik kan beginnen.

Soms was ik het liefste gisteren al begonnen maar het geeft ook wel wat rust en mogelijkheden om andere dingen te regelen

@Frizz

Gefeliciteerd!
Hee dames,

Hier vandaag gaan menstrueren

We gaan voor de 4e ronde.

Liefs san
Wat balen San!! Sterkte en de 4e keer gaat het echt lukken!
Dat is echt balen San. Sterkte en ik hoop echt dat het snel gaat lukken.

Had gedacht dat we misschien wel gelijktijdig zouden lopen...

Ik heb in januari mijn eerste IUI gehad, zondag getest en maandag nog een test gedaan, omdat ik het nog niet kon geloven: Zwanger!!

Het is natuurlijk nog pril, dus ik hou het ook in mijn achterhoofd dat er nog wat mis kan gaan.

Gisteren Geertgen gebeld en de reactie van de verpleegkundige was ook al: O, dat komt niet vaak voor dat het bij de 1e keer gelijk raak is...!

Begin maart staat de 1e echo gepland.
Gefeliciteerd Kyka!

Hoe voel je je? Heb je al kwaaltjes?

Ik heb begin februari mijn 1e iui gehad en merk dat ik steeds minder geduld begin te krijgen.. Ik wil zo graag testen, maar dit mag volgende week pas!
San succes bij mij was t de vierde keer raak mag ik niet klagen.kyka super wat een geluk. Hope dat ongeduldig zijn snap t hoor. Toen t bij raak was heb ik netjes tot 16 dag gewacht dus voor mijn doen twee dagen over tijd geloofde er niks van. Terwijl daarvoor ik al testte voor nod
@Hope: Spannend! Nog een beetje geduld....

Ik heb netjes gewacht met testen tot de 16e dag. Gek genoeg had ik daar niet zo'n moeite mee, want op de een of andere manier voelde ik al een week dat het raak was... Kan niet benoemen waarom. Intuïtief. Mijn cyclus is altijd met de klokslag gelijk, dus toen dat de 14e dag ook niet kwam.

Ik voel mijn prima! Nergens last van, alleen af en toe iets kramp in mijn buik en wat vaker plassen....
quote:Blij_ei schreef op 04 februari 2016 @ 19:13:

@ allen, mijn kinderwens is al een tijd aanwezig maar nu de afgelopen weken zit het zoveel in mn hoofd...het kan me allemaal niet snel genoeg gaan en ik vind een aantal weken moeten wachten op een intake al te lang.. Herkenbaar? Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik vind het juist wel fijn dat het nog zo lang duurt. Vind het toch best heftig..

Kyka, gefeliciteerd wat tof!

Ik was toch doorverwezen door de huisarts? Had vrijdag gelijk een brief in de bus van het UMC met een datum voor een afspraak.. Maakte de envelop alleen vandaag pas open en de afspraak stond al voor aankomende vrijdag.. Ik kan alleen dan niet want ik ga op vakantie. Nu dus over anderhalve week de afspraak.

Hoe gaan jullie trouwens om met relaties tijdens de wachttijd? Ik ben al jaren vrijgezel en denk niet dat dit zo maar zou veranderen.. maar toch. Straks kom ik nu ineens een leuke man tegen? (ik ben nu bv nogal geïnteresseerd in iemand. denk niet wederzijds maar zet me toch aan het denken). Het voelt zo dubbel om toch naar mannen te kijken nu ik deze afspraak heb staan
quote:vivadiva85 schreef op 09 februari 2016 @ 23:00:

[...]

Ik vind het juist wel fijn dat het nog zo lang duurt. Vind het toch best heftig..

Kyka, gefeliciteerd wat tof!

Ik was toch doorverwezen door de huisarts? Had vrijdag gelijk een brief in de bus van het UMC met een datum voor een afspraak.. Maakte de envelop alleen vandaag pas open en de afspraak stond al voor aankomende vrijdag.. Ik kan alleen dan niet want ik ga op vakantie. Nu dus over anderhalve week de afspraak.

Hoe gaan jullie trouwens om met relaties tijdens de wachttijd? Ik ben al jaren vrijgezel en denk niet dat dit zo maar zou veranderen.. maar toch. Straks kom ik nu ineens een leuke man tegen? (ik ben nu bv nogal geïnteresseerd in iemand. denk niet wederzijds maar zet me toch aan het denken). Het voelt zo dubbel om toch naar mannen te kijken nu ik deze afspraak heb staan

B

In het UMC is toch een wachtlijst?
quote:vivadiva85 schreef op 09 februari 2016 @ 23:00:

[...]

Wat een toeval. Ik surfte naar dit topic om precies deze vraag te stellen. Je bent me voor Ik ben nog niet zo lang vrijgezel, maar wel begin dertig, en ik zou het heel mooi vinden als ik nog de optie voor een broertje of zusje open kan houden. Ik heb nog geen enkele 'volwassen' relatie gehad met samenwonen en alles er op en er aan. Het hoogst haalbare was tot nu toe een weekendrelatie van ruim 2 jaar. Ik houd er dus ernstig rekening mee dat ik mijn kinderwens op deze manier ga proberen te laten uitkomen.

Maar dan, als je een leuke man treft? Wanneer vertel je dat je met dit traject bezig bent? En wanneer zet je het traject stop? Of wanneer stop je met hem? Je kunt moeilijk in de eerste drie maanden zeggen: "Ik wil een kind met je maken." Toch?
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn, maar zeker niet het traject stoppen. Dit iets wat je heel graag wilt en dat begrip moet er zijn. Straks gaat de relatie toch niet goed en heb je spijt.

Ik ben zelf nog druk bezig met lezen, denken en besluiten te nemen. Hope is zo lief om mijn vragen te beantwoorden
quote:Blij_ei schreef op 10 februari 2016 @ 14:29:

[...]

B

In het UMC is toch een wachtlijst?

ja klopt. Ik geloof 16 maanden. Mijn afspraak is voor een eerste gesprek.

quote:Macarinata schreef op 10 februari 2016 @ 16:13:

[...]

Wat een toeval. Ik surfte naar dit topic om precies deze vraag te stellen. Je bent me voor Ik ben nog niet zo lang vrijgezel, maar wel begin dertig, en ik zou het heel mooi vinden als ik nog de optie voor een broertje of zusje open kan houden. Ik heb nog geen enkele 'volwassen' relatie gehad met samenwonen en alles er op en er aan. Het hoogst haalbare was tot nu toe een weekendrelatie van ruim 2 jaar. Ik houd er dus ernstig rekening mee dat ik mijn kinderwens op deze manier ga proberen te laten uitkomen.

Maar dan, als je een leuke man treft? Wanneer vertel je dat je met dit traject bezig bent? En wanneer zet je het traject stop? Of wanneer stop je met hem? Je kunt moeilijk in de eerste drie maanden zeggen: "Ik wil een kind met je maken." Toch?Die vragen heb ik dus ook. Ik ken trouwens een vrouw die eind 30 was, al een jaar probeerde met een donor zwanger te worden.. Een man tegen kwam in de kroeg en binnen een jaar na de eerste ontmoeting bevallen is van hun eerste kind. Supermooi verhaal maar ik zou dat dus nooit durven.
Fuk. 16 maanden. Maar de huisarts heeft me aangeraden tot eind dit jaar geen beslissing te nemen omdat mijn relatie nog niet zo lang uit is. Lieve help. Geen tijd te verliezen.

[edit] Klopt het dat de wachttijden in de Fertiliteitsmonitor op Freya niet kloppen? Ik zie overal 0 staan bij KID.
Graag gedaan hoor Naalaa!

Ik merk bij mezelf dat nu ik echt met het traject ben begonnen helemaal niet meer bezig ben met een eventuele man/vriend/relatie. Dat past nu gewoon even niet in mijn leven. Sta er geloof ik nu ook niet voor open doordat ik mijn focus ergens anders heb gelegd..
Char-ade en Frizz ik heb jullie beiden opgeschoven in de tabel! (Nogmaals) gefeliciteerd!
Goedemiddag,

Ik ben op deze forum gekomen via Google. Ik wil graag mijn hart luchten, ik ben op zoek naar een luisterend oor. Ik ben 28 jaar oud, heb een kind van 6 jaar oud. Ik had toen een relatie, wij waren allebei jong en kozen voor een kindje. Helaas wou hij er niets mee te maken hebben. Sinds mijn kind is geboren doe ik alles alleen. Ik red me prima, wij komen niets tekort, ik heb een studie afgemaakt en heb een baan. De 1e paar jaren besloot ik om alleen te blijven en me te richten op school en kind. Mijn moeder hielp en helpt tot waar zij kan. Door de jaren heen stond ik open voor een nieuwe relatie. Af en toe een leuke man ontmoet maar hun wilden niets serieus. Alleen lol en absoluut geen vader figuur willen zijn. Waar ik niet op zoek naar ben.. Ik heb datingsites geprobeerd, echt van alles en nog wat maar helaas.. Nog geen fijne partner gevonden. T/m vorig jaar zat ik er enorm mee omdat ik voor mijn gevoel gedoemd ben om alleen te blijven en mijn kinderwens niet meer uit te zien komen. En nu is het 2016.. Ik ben net 28 geworden.. Sinds een paar weken denk ik er constant aan.. Ik zou graag een 2e kindje willen krijgen. Ik heb me suf gegoogled.. Ik heb het alleen aan 1 persoon verteld. Hij vindt dat ik nog jong ben en heus nog iemand zal ontmoeten. Maar zo ervaar ik het totaal niet. Ik ben het alleen zijn, zelfstandig zijn, alles alleen doen gewend. Ik geniet er onwijs van en heb het goed, mag niet klagen. Ik had besloten vorig jaar om er niet meer energie en tijd in te steken en te accepteren dat ik alleen met 1 kind zal blijven. Maar sinds dit jaar voelt het alsof ik in opstand kom van binnen.. Waarom moet ik mijn wens opgeven, me erbij neerleggen? Ik weet zeker dat ik het alleen kan, de ervaring heb ik al. Is er iemand die mij begrijpt? Sorry voor mijn lange verhaal. Volgend jaar word ik 29 en wil ik echt eraan gaan beginnen.
quote:linnie_1983 schreef op 11 februari 2016 @ 11:24:

Char-ade en Frizz ik heb jullie beiden opgeschoven in de tabel! (Nogmaals) gefeliciteerd!Thanks!
@ Jay, welkom!

Fijn dat je dit topic hebt gevonden, ik denk dat alle meiden hier je kinderwens wel zullen begrijpen.

Ik lees uit je verhaal dat je je niet neer kan leggen bij het feit dat je geen kindje meer zal krijgen. Dat hoeft toch ook niet?

Je vriend heeft gelijk in het feit dat je nog jong bent en er van alles kan gebeuren in je toekomst. Maar er kan ook veel niet gebeuren en je kan er ook voor kiezen zelf het heft in handen te nemen en je droom te verwezenlijken.

Gelukkig leven we in een tijd dat het alleen moederschap niet meer zo'n taboe is en er vele mogelijkheden zijn.

Onderzoek of dit echt de weg voor jou is en maak dan de keuze!

Veel succes
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Hee dames,

Bedankt voor alle lieve berichtjes,

Ik zit er zelf aan te denken om een pauze te nemen van het traject.. (6maanden ofzo)

Na de vorige teleurstelling was ik heel erg verdrietig, maar dat is niet waarom in een pauze wil inlasten.

De hormonen wie ik slik maken me echt ziek, ik ben minimaal 2 weken van de cyclus heel erg ziek, overgeven, koorts, extreme duizelingen(zo erg dat ik niet rechtop kan blijven staan)

Ik ben enorm prikkelbaar, enorm moe.. En dat zijn alleen de lichamelijke klachten pas, daarnaast begin ik ook te merken dat mijn hele leven draait om het (niet)zwanger worden.

Maar ik heb toch enorm het gevoel een opgever te zijn... Alsof ik het niet graag genoeg wil( kijk nou moet ik huilen terwijl ik dit schrijf)

Het is mijn grootste wens om moeder te worden, maar ik heb het gevoel mijn lichaam even rust te moeten geven.

Het voelt alleen zo als opgeven.. Gedachtes als :en die dames wie 10 jaar bezig zijn dan? Blijven maar in mijn hoofd rondspoken.

Sorry als ik hier iemand mee voor de kop stoot,maar ik moest het even kwijt.

Dinsdag moet ik naar geertgen en ga ik het er met de arts over hebben.

Pffffffffffff

Ik moest het even van me af schrijven.. Liefs san
San,

Ik snap je gedachte volledig waarom je een pauze wil inlasten! De klachten die je noemt zijn heftig..

Jij moet doen wat voor jou goed is! Even weer energie bijtanken en dan kan je er weer met de volle 100% er tegen aan.

Knuffel..
Lieve San,

Een pauze inlassen is zeker geen opgeven maar een moment om lichamelijk en geestelijk weer op te kunnen laden. Maar begrijpelijk dat het gevoel heel dubbel is. Het is ook geen makkelijke beslissing. Doe wat voor jou het beste voelt!

Liefs linnie
Hoi meiden, ik lees af en toe mee met jullie en ik denk eigenlijk dat jullie keuze misschien ook ooit de mijne gaat worden. Laat ik het zo zeggen, als ik ooit voor een kindje ga, dan is het alleen. Ik vroeg me gewoon af, vinden jullie het "alleen zijn" als moeder niet eng? Hoe combineren jullie het met je werk? Want dat is eigenlijk de enige beer die ik op de weg zie. Dat als ik zoiets zou doen, dat mijn kindje constant in de opvang zou moeten, omdat ik ook nog gewoon wil werken. Hoe doen jullie dit?
Bij mij is de eerste domper binnen..

Ik ben ongesteld geworden en wat valt me dit zwaar.

Deze week was echt met enorme ups and downs. Vrijdag verloor ik oud bloed. In eerste instantie natuurlijk helemaal in de stress omdat ik dacht dat ik ongesteld zou worden maar het zette niet door. Toen besefte ik dat het innestelingsbloeding kon zijn dus had ik weer hoop. Het was 4/5 dagen voor mijn nieuwe cyclus dus dat zou kunnen.

Vandaag weer hetzelfde, de hele dag oud bloed als ik me afveegde op de wc en weer leek het niet door te zetten. Tot zo net, helaas wordt het steeds meer.. Zo ben ik eigenlijk niet gewend om ongesteld te worden, het zet normaal altijd wel gelijk door.

Vandaag heb ik ook echt wat tranen gelaten.. Merk dat dit traject emotioneel wel wat met me doet, meer dan ik verwacht had. Morgen maar het ziekenhuis bellen en starten met poging 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven