Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Hoe lang is jouw cyclus Wiesg?

Nee kan ik me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat hij even op jouw bed zit, of in het toilet of badkamer ofzo. Lijkt me voor de man in kwestie ook wat ongemakkelijk.

Hoe heb je jouw donor gevonden?
@suzie mijn cyclus is elke keer anders. Het langst was 31 dagen. Ik heb de donor via bam-mam.nl...maar er zitten daar ook veel rare types tussen. Ik heb iig gekeken of ze zichzelf hadden laten testen en of ze eventueel bij een kliniek waren geweest.
@Dinobaby, spannend zeg en wat gaat het snel! Ben benieuwd naar het gesprek.

@Wies, dag 30 nu dan toch? Ik duim voor je, leuk!

Hier ineens super kriebels nu, over 3 dagen de intake! Kan de tijd wel weg kijken sinds vandaag haha.
Wat spannend wies! Ik duim heel hard voor je :D

Succes alvast dinobaby, komt helemaal goed!

Het is best wel gek hoe snel je eraan went suzie. Ik ga nu voor de 5e iui (rond de 16e) en voor mijn gevoel ben ik al jaren bezig haha
ik merk dat ik niet o van het schrijven ben, maar aan de andere kant valt er ook nog maar weinig te schrijven, misschien na volgende week weer een stapje verder.

@dino en @chica, heel veel succes aankomende week!!
Spannend meiden! Heel veel succes allemaal!

Nieuwjaar, nieuwe kansen.

Iedereen een heel erg positief en vruchtbaar jaar toegewenst. Ik hoop dat al jullie dromen ( en de mijne natuurlijk! Hahahahaha ) mogen uitkomen!
Zet m op Chica!!

Thanks allemaal!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Gisteravond een test gedaan maar was negatief....pfff had ik de test misschien 's ochtends moeten doen of word ik toch nog ongi vandaag of morgen. Weet dus nog niks!
Oh wat ontzettend spannend wiesg!

Kan idd zijn dat je het beter in de ochtend kan. Zeker wanneer je wat vroeger test.......
Chica natuurlijk ook veel succes!!

Aaah wies, das altijd zo rot he.. Ik duim nog steeds!
Bedankt meiden!

@wannabe: volgende week misschien weer stapje verder? Vertel, wat is er volgende week?

@Wies: ik blijf duimen voor je hoor!
dan heb ik mijn eerste gesprek in zwolle, jij loopt een weekje voor ;)
Ow ja, das waar ook! Hoe kon ik dat nou vergeten...
Wannabe en Chica, wat spannend zeg. Eerste gesprek. Wat houd dat precies in? En moeten jullie daarna nog lang "wachten" voordat het echt gaat beginnen?

Succes in elk geval.
@dinobaby Succes vandaag!
Ik zit ook nog in de afwachtfase, volgende week mijn eerste gesprek bij Geertgen.

Ben wel heel benieuwd wat ik mag verwachten van het gesprek met de arts.

Succes Dinobaby!
Ik wacht ook nog steeds rustig af, ik zou ergens volgende maand ongeveer de uitnodiging voor de intake voor het Rijnstate moeten ontvangen, volgens de laatste berichten ben ik in maart aan de beurt. Die 7 maanden wachten gaan eigenlijk best snel :S Spannend hoor!

Iedereen die nu echt gaat beginnen heel veel succes!
@Suzie, ik heb geen idee wat zo'n intake precies allemaal inhoudt en hoe lang je daarna nog moet wachten hihi. Ik laat het je weten zodra ik ben geweest. Moest al wel een hele vragenlijst van te voren invullen en opsturen, dus die zullen we ongetwijfeld gaan doornemen.

@Noa-Lynn, spannend zeg, komt ook al dichtbij voor jou!

@Ocean, fijn dat het wachten je meevalt! Je zult zien, het is maart voor je het weet.

@Dinobaby, en hoe is het gegaan vandaag? Vertel!

Zo leuk, we zitten met veel meiden echt in precies dezelfde fase allemaal! Vind het echt leuk dat we zo dicht op elkaar zitten en hier allemaal meeschrijven
@suzie ik heb ook geen idee wat ik er van moet verwachten volgende week. ik heb alleen d verwijzing van de huisarts doorgestuurd en ik kreeg van hen een vragenlijst in huis die ik denk ik mee moet nemen.

qua wachttijd daarna ik heb er geen idee van, dat is een van de vragen op mijn lijstje.

en die laatste 2 zinnen van chica hadden de mijne kunnen zijn ;)
wannabe79 wijzigde dit bericht op 07-01-2015 18:31
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Ik kan me nu echt uitschrijven bij Rijnstate! Gesprek met de psych ging prima. Ze had een hele lijst vragen waar we zo doorheen waren. Aangezien ik al een kind in m'n eentje heb en nogal wat meegemaakt heb in m'n leven de laatste jaren zonder dat ik daardoor ooit ingestort ben, gaf ze me meteen goedkeuring. Daarna door naar de arts om de opties te bespreken en meteen alles in werking te zetten. Officieel heb je 2 tot 3 weken bedenktijd.. De verpleegkundige (maakt afspraken) keek me aan en zei: ehm.. Volgens mij heb jij die weken niet nodig he, je hebt je keuze al gemaakt.. Kun je volgende week?? Ehm.. JA!!

Ik ga dus voor de "deal IVF"/wensouder voor wensouder. Het is maar 1 keer een cyclus spuiten en 1 punctie.. Dat overleef ik wel! Daarna door met iui mocht ik niet meteen zwanger raken.

Binnen 1 tot 2 maanden kan ik starten. Maar dat zal ik volgende week wel horen..

Al met al ben ik zeer tevreden over de gang van zaken.. En ik ben super blij!! Hihi..
If destiny speaks, I don't ask questions..
Wow wat een ontwikkelingen dino! Gefeliciteerd!

Ik wacht hier lekker geduldig op de volgende uitnodiging vanuit Arnhem!
Gefeliciteerd dinobaby, kan me voorstellen dat je hier heel erg blij mee bent! Wat ontzettend fijn voor je!
gefeliciteerd dinobaby!
En dan word je vannacht wakker met vreselijke kramp en word je ongesteld!

Super dinobaby!

@chica Jij mag morgen voor de intake toch?
Dinobaby, superleuk en mooi gesprek! Gefeliciteerd!

Wiesg, <vindiknietleuk>! Ik zou dr ook van balen! Vertroetel jezelf maar fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven