KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Maar hoe weet je dan echt dat die exclusieve donor echt alleen maar een kind met jou krijgt. Misschien ontmoet hij de dag erna wel de vrouw van zijn dromen en krijgt hij daar nog drie kinderen mee en tien jaar later wordt hij opeens nog voor zijn onvruchtbare broer ook nog donor bv. Je weet het niet. Ik denk dat die exclusieve donor wel een wassen neus is waar je veel voor betaalt. Een man heeft nou eenmaal sex en kan kinderen krijgen. Of kan doneren. En dat kan ook buiten cryos om. Moet die man dan bv tekenen dat mocht hij ooit nog een kind bij een ander verwekken er abortus gepleegd kan worden ofzo.
paarsesuikerspin schreef:
07-10-2017 13:31
Maar hoe weet je dan echt dat die exclusieve donor echt alleen maar een kind met jou krijgt. Misschien ontmoet hij de dag erna wel de vrouw van zijn dromen en krijgt hij daar nog drie kinderen mee en tien jaar later wordt hij opeens nog voor zijn onvruchtbare broer ook nog donor bv. Je weet het niet. Ik denk dat die exclusieve donor wel een wassen neus is waar je veel voor betaalt. Een man heeft nou eenmaal sex en kan kinderen krijgen. Of kan doneren. En dat kan ook buiten cryos om. Moet die man dan bv tekenen dat mocht hij ooit nog een kind bij een ander verwekken er abortus gepleegd kan worden ofzo.
Wauw wat bot zeg! Je kan ook even naar de site en kijken wat exclusief betekent. Daar staat niet dat een donor zijn leven moet opgeven en zelf geen kinderen mag krijgen. Zou wel erg egoïstisch zijn vind je zelf ook niet?

Heb je oprecht interesse in dit onderwerp omdat je zelf twijfelt of deze weg iets voor je is of ben je kritisch naar de mensen die ervoor kiezen om een kind te krijgen met donorzaad? Ik krijg namelijk het gevoel dat jij een discussie zoekt over donoren en ik denk dat je dan beter even je eigen topic kan starten.
Nee ik vraag het me oprecht af omdat ik denk dat vrouwen die voor een exclusieve donor gaan echt opgelicht worden. Er worden echt extreme bedragen gevraagd tov gewone donoren zeg maar. En als je er dan later achter komt dat die man met een vrouw nog drie kinderen heeft gekregen lijkt me dat nou niet bepaald leuk.

wat is dan mentaal het verschil tussen een donor die met een andere vrouw in de vorm van relatie een kind heeft gekregen of een donor die aan een andere vrouw nog een zaadcel heeft gedononeerd. in beide gevallen heeft je kind er een halfbrusje bij. dus zo exclusief is het niet. je weet nooit of die man en zo ja met wie nog sex heeft.
Exclusief is dat iemand anders niet de rietjes voor je neus weg kan kopen. Ik neem aan dat iedereen realistisch genoeg is om te bedenken dat dit niet betekend dat er geen half broertjes en zusjes rondlopen. Sowieso dat je dat absoluut niet zou willen, dan moet je deze weg niet in slaan.
ok maar stel je wilt twee kinds van dezelfde man, dan blijft die man denk ik wel gewoon doneren hoor.

nee dat is ook een reden dat ik nooit een donor zou willen, ik zit er neit echt op te wachten om straks dertig halfbrusjes verspreid over heel europa voor de deur te hebben.
Donor zou willen worden bedoel je, je bent een man? Dus het reageren was toch meer tijdsverdrijf dan dat je er echt in wilde verdiepen..
Nogmaals een exclusieve donor is een exclusieve donor. Geen partner voor het leven, geen vader, maar een donor. Dat is een verschil die jij door elkaar lijkt te halen nu. En als er geen vertrouwen is dat de regels worden nageleefd dan moet je er niet aan beginnen. Maar deze vragen komen denk ik uit de media, die over het verleden gaan toen de dingen nog niet goed geregeld waren toch

Ik ga trouwen, krijg kinderen, ga scheiden en man krijgt elders weer kinderen of gaat vreemd, heeft een kind in het verleden lopen... Als jij zeker wil zijn dat je kinderen nooit half broertjes of zusjes krijgen zou ik niet aan kinderen beginnen als ik jou was. Want zekerheden heb je nooit.
Ik zeg alleen dat dat exclusieve een wassen neus is en commercieel echt bizar. Mensen betalen tig keer meer voor een rietje met sperma dan van een donor die dus niet exclusief is. Maar zoals je zelf al zegt heb je geen garantie. Je kent die donor niet en kan hem ook neit verbieden met zijn nieuwe vlam of tijdens een onenightstand een kind te verwekken. Dat maakt ook verder niet zoveel uit, maar omdat je dat dus niet weet kan je net zo goed voor een gewone donor gaan dat scheelt veel geld.
Ligt eraan hoeveel pogingen je nodig bent. Exclusieve rechten kan je weer opgeven, krijg je weer geld terug. Als je maar genoeg pogingen doet dat is exclusief niet perse duurder. Dat is een afweging die iedereen voor zich maakt en voor mij is het sowieso geen optie oa vanwege het grote bedrag.
Commercieel ben ik niet perse tegen, omdat als het gratis zou zijn er misschien mensen net iets te makkelijk over denken. De hele zorg is trouwens commercieel en een kind adopteren zijn ook mensen die daar aan verdienen. Maar ook dat is niet altijd slecht, want liever betalen en de juiste zorg en regels naleven dan gratis en er een enorme puinhoop van maken.
Ja het is ook niet erg dat er geld voor wordt gevraagd maar ik denk dat het gewoon sneu is als je denkt ik betaal een enorm vermogen om dan met die man als enige op de wereld een kind te hebben en dan blijkt dat die man gewoon met zijn nieuwe vlam twee kinderen krijgt.

Ik moet bij een donor altijd aan sister wives denken een beetje zoals polygamie. Allemaal vrouwen die kinderen van dezelfde man hebben en die man staat enorm hoog. Beetje zoals die Cody. Het zou niks voor mij zijn.
Het lijkt me heel normaal dat een donor zelf ook een leven heeft hoor. Als je ervan uit gaat dat ze zelf geen leven hebben en nooit kinderen krijgen omdat ze iemand wilden helpen die om welke reden dan ook geen kinderen kon krijgen, dan denk ik dat je je er niet echt in hebt verdiept.
En ik vind het nogal een rare vergelijking met polygamie, maar ik vind dit topic ook niet de juiste plek om hierover een discussie te starten (wellicht een ander topic een idee voor je?). Denk ook niet dat het je intentie is om kwetsend over te komen, maar je bevind je wel op glad ijs nu in een topic vol met vrouwen die nu met polygamie vergeleken worden :bonk:
Nee het is ook niet erg dat die man met andere vrouwen kinderen krijgt, het is juist normaa. Maar dan moet er in mijn ogen niet gedaan worden of het exclusief is.

Net als de plaatjes van Albert Heijn. Stel er wordt gezegd als je nou bijbetaalt krijgt je kind plaatjes die verder niemand heeft met een handtekening van Freek Vonk erop. Dan zijn er ouders die daar grif voor betalen. Als dan blijkt dat dat dezelfde plaatjes zijn als die alle andere kinderen hebben dan voelt dat gewoon niet eerlijk.
Nou ik zie regelmatig in bladen en op internet langskomen dat halfbroers en halfzussen reunies hebben of elkaar opzoeken en veel in elkaar herkennen. Dat voelt bij mij polygaam. Een man die bij meerdere vrouwen kinderen verwekt.
die andere kinderen hebben die plaatjes niet want dan kan een donor niet exclusief zijn. Als iemand al een plaatje had gekregen was deze donor niet meer EXCLUSIEF en dat staat ook duidelijk aangegeven op de site met een sterretje = nog exclusief te krijgen. Heeft iemand anders nou al een plaatje weten te bemachtigen dan zal dit betreffende plaatje niet meer EXCLUSIEF verkocht kunnen worden bij de appie. Als Freek dan het gaat proberen bij de Jumbo dan is de bedoeling dat er een alarmbel afgaat dat dit niet ok is wettelijk gezien. Hier blijft denk ik altijd verbetering mogelijk, net als de kassa's die iedere keer gemoderniseerd worden ;)
Maar heeft Freek ieder weekend een uitbundig uitdeelparty bij hem thuis, dan heb je daar net zoals een Hans, Gerrit, Pietje, geen zicht op nee.
Maar als Freek nou zelf kindjes krijgt dan is het zijn goed recht om zijn kindje een plaatje met zijn handtekening te geven. Het is immers ZIJN handtekening. En zijn kind.
Paarsesuikerspin, ik denk dat je het exclusieve verkeerd interpreteert.. het zal exclusief zijn in de zin van het zijn van een donor. Niet exclusief in de zin van "alle" kinderen die hij verwekt, al dan niet als donor (of met een partner).

En ik vind het ook een beetje een vreemde opmerking over polygamie, maar goed iedereen mag een eigen mening hebben.
paarsesuikerspin schreef:
07-10-2017 16:34
Nou ik zie regelmatig in bladen en op internet langskomen dat halfbroers en halfzussen reunies hebben of elkaar opzoeken en veel in elkaar herkennen. Dat voelt bij mij polygaam. Een man die bij meerdere vrouwen kinderen verwekt.
Tja, ik voel me ook wel eens lelijk, maar dan kijk ik in de spiegel en blijk ik toch verrekte knap te zijn :p Wat de waarheid is daar zijn de meningen dan weer over verdeeld, maar feiten niet, die staan vast. En polygaam is echt wat anders. Ik ben overigens wel klaar met deze discussie.
anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:57
Reden: zinsopbouw verkeerd
2.79% gewijzigd
Ja maar hij is niet exclusief want het staat hem vrij met andere vrouwen kinderen te krijgen. Dat maakt ook verder niet uit want zo is de natuur, maar dan is het wel lullig om je zaad als exclusief te verkopen. Dan denken de vrouwen mooi ik ben de enige op de hele wereld die van deze man een kind heeft en dat blijkt dan misschien wel helemaal niet zo te zijn.
Dit is het laatste berichtje wat ik hieraan spendeer, want dit word een nutteloze discussie.. exclusiviteit betekend ook niet dat hij buiten het doneren aan 1 vrouw geen kinderen kan/mag krijgen in zijn privé leven. Dit staat nergens beschreven en als je zo'n donor kiest weet je van te voren dat de donor ook een eigen leven heeft en dus zelf ook kinderen kan krijgen.. ik denk dat je in dit geval het "exclusieve" verkeerd interpreteert/begrijpt. Ja de donor is exclusief w.b.t. het doneren en ja dan kan hij in zijn privé leven ook kinderen krijgen..
Ok, maar wat maakt het dan uit. Het is echt iets wat ik oprecht niet snap. Als het niet exclusief is omdat hij in zijn prive leven mag en kan doen wat hij wil, dan heb je toch geen enkele garantie, waarom zou je dan niet voor de goedkopere variant gaan.
:bonk:
Je hebt helemaal gelijk, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. :roll:
Is er ook een normaal iemand die mij dit kan uitleggen. Je betaalt een godsvermogen om zogenaamd iets exclusiefs te hebben terwijl die man ook gewoon in zijn priveleven kinderen kan krijgen. Dan is het toch al niet exclusief meer. Waarom zou je dan voor die dure optie gaan terwijl je het geld ook gewoon kunt gebruiken voor studie van je kind later.

Het lijkt mij namelijk hetzelfde als de donor een kind met een geliefde heeft gekregen als wanneer hij aan een andere vrouw heeft gedoneerd. In beide gevallen is er sprake van een half broertje of zusje. Misschien is bij de exclusieve kans op wat minder broertjes of zusjes, maar om daar nou zoveel geld voor neer te tellen.
Serieus wat wil je nou eigenlijk horen dan? Er zijn al meerdere malen antwoorden voorbij gekomen, maar je blijft steeds hetzelfde herhalen. Ik krijg de indruk dat je gewoon even overal tegenaan wil schoppen. Ik zie dat je sinds een paar dagen een account hebt en op meerdere plekken even tegen de draad in loopt te schoppen.
Meerdere mensen hebben het geprobeerd uit te leggen en je snapt het niet, wil het niet snappen of bent het er niet mee eens. Dus. Ik zou er niet aan beginnen (maar dat wilde je toch al niet, je bent nu gewoon aan het doordrammen vind ik) en als je dan perse van een normaal iemand (geen polygaam dus) een correct antwoord wil dan moet je bij Cryos zelf zijn. Maandag gewoon even bellen, ze staan je vriendelijk te woord en willen het je vast wel nog 15 keer uitleggen. Succes verder.
Ok nou prima, succes ermee dan. Ben hartstikke opgelicht op MP dus ik zit inderdaad wat in de recalcitrante fase vrees ik .
Pat36 schreef:
07-10-2017 00:03
Als je bij het umc bent, zijn er sowieso bepaalde ‘regels’ voor de donor. Niet anoniem, iui geprepareerd, verzonden in ijs geloof ik en minimaal mot 5. Je krijgt daar een lijstje van.
Toen ik begon daar vorig jaar, betaalde je 100 euro per jaar opslag kosten. Nu kreeg ik laatst een brief dat het 100 euro per bestelling is. Ik heb elke keer 3 rietjes besteld. Half uurtje van te voren melden, zodat ze het kunnen ontdooien. Dat doen ze pas als je er bent, om zeker te weten dat ze het niet voor niks ontdooien als jij in de file staat ofzo.
Bij het umc moet je tegenwoordig ook van te voren aangeven dat je wil bestellen. Er mogen nog maar een X aantal leveringen op een dag komen. Maar ook dat krijg je allemaal op papier.
Je krijgt ook een kortingscode.

Wat ik de laatste keer heb gedaan bij cryos is mijn zaad reserveren. Eindelijk was mijn nummer 1 keus weer beschikbaar (na een half jaar wachten) en dat zag ik op maandag. Op vrijdag zou ik gaan testen of ik zwanger was.
Ik heb toen mijn nummer 1 gereseveerd. Als je het dan niet gebruikt, krijg je 75% van je aankoop bedrag terug.

Umc raadt ook aan twee verschillende donoren te kiezen.

Beetje uitgebreid antwoord, maar misschien heb je er iets aan. Of misschien wist je alles al, druk dan maar oo verwijder!
Thnx voor je antwoord! Ik moet het alleen op laten slaan in het umc, ben onder behandeling in het St Antonius!
Maar heb nu wel een beetje een idee van de kosten!
Helemaal eens met Lee! Bel Cryos als je het zo graag wilt weten, die kunnen het je vast heeeel goed uitleggen! Einde discussie😇
Die heb ik allang een keer gebeld haha maar het enige wat ze me vertelden was dat er geen verschil is tussen anoniem en niet anoniem omdat elk kind dat verwekt wordt dna bezit. Niet anoniem bestaat dus niet en het is eenvoudig voor de kinderen later om hun vader te vinden. Dat vond ik opmerkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven