KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hallo allemaal,

Na lange tijd meelezen ben ik er aan toe om mee te schrijven. Ik ben begin dit jaar 30 geworden en ook rond die tijd vertelde mijn zus dat ze zwanger was. Voor mij was dit de 'trigger' om het traject alleenstaand moederschap in gang te zetten.

Ik heb altijd al moeder willen worden, maar het vinden van een partner valt tegen. Ik merkte dat het niet meer om de man ging maar om de potentiële vader kwaliteiten. Daarnaast ben ik een autonoom type en heb daardoor ook weinig behoefte aan een partner, maar wel wil ik heel graag mama worden.

Ik sta bij zowel Isala als het AMC ingeschreven. Van Isala hoor ik vrijdag of ik door mag. Ik wacht in spanning af.

Maaar... mogelijk ben ik al zwanger. Afgelopen maand besloten om 1 maal via ZI te proberen met zaadjes besteld via Cryos. Ik heb op 27 oktober geinsemineerd. Ik had afgelopen vrijdag of gisteren ongesteld moeten worden, maar tot op heden niets... maar ook geen positieve zwangerschapstest.

Wel heb ik aardig wat symptomen sinds 2 dagen, namelijk zichtbare aderen op mijn borst, bloedend tandvlees en sinds vannacht misselijk (en braken :(). Ben eigenlijk bang dat ik het me in beeld dus ik hou rekening met een tochoge komende menstruatie. Bij het uitblijven overmorgen maar weer testen!

Ik vind het fijn om al jullie verhalen te lezen en mee te kunnen leven. Ik hoop dat ik me bij dit groepje aan mag sluiten en dat iedereen maar snel zwanger wordt/kan starten met proberen zwanger te worden.

Groetjes,

Miepje
Succes Miepje wat spannend! En wat zou het super zijn als het gewoon meteen raak is!

Fingers crossed....
Saffron! Leuk, spannend, veel succes morgen. heb je tijd om jezelf lekker te verwennen (oeps dat klinkt misschien dubbelzinnig, maar bedoel met maskertje, thee en boek, massage, oid) zodat je lekker ontspannen bent als je daar naartoe gaat?

Senso, geef jezelf lekker de tijd.

Er valt me wat op aan je woorden, namelijk 'dat ik het alleen ga doen'. Zouden jouw woorden iets kunnen zeggen over welke optie bij jou past of hoe je er in staat? Voelt co-ouderschap voor jou ook als 'het alleen doen'?

Voor mij voelt co-ouderschap heel sterk als het samen doen. Word je enthousiast van die gedachte?
O ja, ik verwacht morgen ongesteld te worden.
@stjerna, spannend! ik duim met je mee..

Welkom miepje!! Ook voor jou spannende dagen.. Wanneer ga je weer testen?

@saffron, succes morgen!!
@stjerna: Oeh, spannend. Bijna!

Alleen als in zonder relatie.. Dus ja ook co-ouderschap zie ik dan wel als alleen. Ondanks dat je veel samen doet, zie ik het voor een deel wel als alleen.

Maar ja veel doe je dan ook samen en daar kan ik en heel blij en heel "bang" van worden. "Bang" in de zin van dingen los moeten laten die je anders zelf zou beslissen ( of die meer automatisch gaan in een relatie ).

Co-ouderschap is iets wat daarin echt super goed moet voelen. Anders zal ik er niet aan beginnen.

Dus misschien komen de twijfels ook juist voort uit het nog niet de juiste match gevonden te hebben en verdwijnen die bij de juiste personen.
Welkom Miepje! Wat spannend zeg dat je menstruatie uitblijft na zo'n eerste ZI!

Saffron succes morgen, ik duim voor je!

Stjerna, ook spannend zo voor jou... Wel of niet ongesteld worden.

Senso, vervelend die twijfels. Maar ook wel herkenbaar. Ik weet ook zeker dat ik het wil doorzetten, maar soms zijn er toch de twijfels. In mijn geval dan niet over in welke vorm. Maar meer in die zin dat je dan ineens weer beren op de weg ziet.
Jippie eindelijk is het zover. Morgen mag ik voor de eerste inseminatie naar het UMC.

Spannend
Ik lees weer een hoop spannende dingen zeg!!

Hier aan t w88 tot ik een bericht krijg dat t donorzaad beschikbaar is

Kan ik alvast oefenen met geduld hebben.... ben ik al zooooooo goed in
Spannend Linnie!

Ik ga door naar ronde 3

Voel me trouwens oké hoor.
Linnie, spannend!! Succes morgen..

Globe, haha je geduld wordt inderdaad erg op de proef gesteld!! Ik dacht altijd dat ik engelen geduld had maar ben er nu wel achter dat dat best wel meevalt..

Balen Stjerna!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen met hopelijk wel een goed resultaat!
Oh spannend Linnie! Ik duim voor je!

Jammer Stjerna, hopelijk volgende keer beter nieuws!

Ja Globe, dat geduld hè...

Biebke succes morgen!! Ik zal de zwemmers flink aanmoedigen!
Dank jullie voor je berichten. Ik ga woensdag weer testen denk ik. Vandaag nog steeds misselijk en geen menstruatie in zicht. Ik zat gisteren huilend met mijn beste vriendin aan de telefoon omdat ik symptomen heb maar een negatieve test... ik zou bijna gewoon willen menstrueren... dan heb ik tenminste zekerheid.

Linnie, spannend de eerste inseminatie. Succes!
He wat vervelend miepje, Ben je normaal heel regelmatig?

@senso, ik begrijp het. Voelt het nog niet goed met de mannen met wie je aan het daten was? Of heb je niet het gevoel dat zij volledig voor je gaan?
Linnie, succes vandaag! Ben benieuwd hoe je het vond gaan. Biebke ook jij veel succes deze keer weer.

Senso..ik denk zeker dat Hoe meer tijd je hebt om na te denken over dit traject Hoe groter de kans is dat er ruimte is voor twijfels. Aan de andere kant merk ik nu dat er zelfs nu ik bezig ben de twijfels af en toe de kop opsteken. Over praktische zaken vooral. Het hoort erbij denk ik en het laat je nadenken over je beslissingen en je gevoel erbij.

Ik heb gisteren de 2e inseminatie gehad. Ik heb daarna gisteren best wel wat buikpijn en een opgeblazen gevoel gehad. Ben nog steeds ook best moe.
Stellen die zwanger willen worden/zijn hebben ook twijfels het is een ingrijpende keuze tenslotte. Lijkt me gezond dat dat niet 'zomaar' even gebeurt maar dat er nog over gepiekerd wordt.
9.2 miljoen vreemde zaadcellen zitten er weer in me. Blijft een gek idee haha.

Ik heb me voorgenomen om deze keer echt niet eerder te testen dan 30 november.

Hopelijk hou ik dat ook vol..
Spannend biebke, success met wachten!
Spannend Saffron en Biebke, het grote wachten begint weer!

Ik heb vanochtend een kofferbak vol verf gehaald bij de Gamma. Besloten om m'n huis van boven naar beneden een vers laagje verf te geven nu ik nog zelf mag en kan schilderen... Soort van nesteldrang denk ik . Zal wel een meer-maanden project worden want ik moet natuurlijk ook gewoon werken.

Verder merk ik dat mijn zusje wat sceptisch is over het hele BAM verhaal. Kan nog niet zo goed peilen want het nu is. M'n moeder zei gisteren dat m'n zusje en ik eens moeten praten omdat er bij m'n zusje kennelijk oud zeer in de weg zit. Nouja ik wacht het maar af. Ik sta altijd voor haar klaar, ook rondom haar kids en ze kan alles tegen me zeggen. Dus wat haar nu dwars zit... Geen idee.
MitakuyeOyasin als je het oud zeer van je zusje maar niet tussen jou en je grote wens laat staan! Jij hebt hier niet voor niets voor gekozen wat anderen er ook van vinden...
Zo vandaag voor de eerste keer geweest. Ik moet zeggen dat de eendenbek vandaag geen prettige ontmoeting was. Toen die eenmaal zat was het allemaal zo gebeurd. Heb wel wat last van mijn buik nu, beetje zeurend gevoel en moe.

Nu weer afwachten! Over 16 dagen of ongesteld of een testje :-) ik wacht het "rustig" af.
@Stjerna: Het voelt nog wel goed met hun maar vindt het heel lastig peilen hoe zijn er nu instaan. Dat maakt mij weer onzeker en geeft bij mij ook weer extra twijfels. Heerlijk zo'n vicieuze cirkel, haha.

@Saffron: Klopt! Zo'n wachtlijst is lang en dus veel tijd om na te denken, te twijfelen en beren op de weg te zien. Gelukkig sta ik helemaal achter de BAM-keuze dus die twijfels heb ik zeker niet.

Ik duim voor een goede afloop voor jou

@Linnie: Spannend! Fijn dat je eerste keer er op zit en hopelijk blijft het hier gewoon bij ;)

@Biebke: 9,2 zwemmers.. hop hop! Ik moedig ze vanaf hier aan.

@mita: Wil je moeder nu met je praten of wilt zij dat jij met je zusje gaat praten? Lastig! Al vind ik eigenlijk dat als zij ergens moeite mee heeft dat ze dan ook zelf wel even aan zou kunnen geven bij jou.
@sensotouch, zeker spannend! Ik ga nergens vanuit maar het zou wel mooi zijn als het lukt met de 1e poging :-)
Mag ik in ook in de tabel? Lees nu vooral mee maar schrijf niet zo veel, sta op de wachtlijst bij UMC dus er gebeurt niet zoveel.. wel in mijn hoofd natuurlijk. Merk vooral dat ik keuzes maken (welk kant ga ik op qua werk, ga ik verhuizen of blijf ik hier?) etc heel erg twijfel over alles.

Maar ok

VD85 31 UMC intake feb 2016
Biebke, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik laat niks tussen mij en mijn grootste wens inkomen.

Senso, ik bedoelde dat ik en m'n zusje eens moeten praten. Stond er wat onduidelijk. Heb het ff aangepast. En idd, ze had dat gewoon kunnen zeggen.

Linnie ik duim ook voor jou!

Hier weinig nieuws onder de zon, anders dan dat ik vandaag ineens weer wat moeite en verdriet heb om dat twee-ouder gezin wat er niet is en gaat komen. Ik was begonnen met schilderen en had de radio aan. Dan komen er natuurlijk een berg liefdesliedjes voorbij... Bah bah. Ik sta helemaal achter mijn keuze maar soms vind ik het toch verdrietig dat ik de juiste vrouw maar niet tegen kom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven