Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

donderdag 20 december 2018 om 23:01
Het is sowieso een kostenplaatje en ik neem aan dat je overal moet betalen voor donorzaad...
mbt eiceldonatie.. Ja risico is dat ik niet zwanger raak en een ander wel van mijn eitje.. Maar hoe groot zou dat risico nou eigenlijk zijn?
Die punctie zal idd vervelend wordem (als ik t zo lezen mag..) maar ach. We zien t wel.
Hoelang was de wachttijd bij Geert voor jullie? (allemaal baby's van geert..populaire man :p )
mbt eiceldonatie.. Ja risico is dat ik niet zwanger raak en een ander wel van mijn eitje.. Maar hoe groot zou dat risico nou eigenlijk zijn?
Die punctie zal idd vervelend wordem (als ik t zo lezen mag..) maar ach. We zien t wel.
Hoelang was de wachttijd bij Geert voor jullie? (allemaal baby's van geert..populaire man :p )
vrijdag 21 december 2018 om 03:46
Eigen donorbank is inderdaad wel echt veel goedkoper. Ik zat bij AMC en daar hebben vijf pogingen me uiteindelijk twee keer mijn eigen risico gekost (liep over twee jaren, maar goed, dan is de rest van je zorg dat jaar wel gratis natuurlijk) plus 500 (100 per poging ICI, iui zou 200 per poging geweest zijn, maar gezien mijn leeftijd begonnen met ICI). Dat valt dus reuze mee eigenlijk, zeker in vergelijking met Denemarken oid.
Uiteraard is een kind wel altijd een kostenplaatje. Tijdens de zwangerschap zijn er kosten, en hoeveel je ook krijgt, je hebt toch wat spullen nodig. En eenmaal daar kost het uiteraard ook geld. Mijn meisje is nog heel klein, maar gaat door indrukwekkende hoeveelheden luiers en voeding (borstvoeding is niet altijd een optie), en dan komt natuurlijk nog iets als opvang etc. En die kosten lopen veel langer door.
Uiteraard is een kind wel altijd een kostenplaatje. Tijdens de zwangerschap zijn er kosten, en hoeveel je ook krijgt, je hebt toch wat spullen nodig. En eenmaal daar kost het uiteraard ook geld. Mijn meisje is nog heel klein, maar gaat door indrukwekkende hoeveelheden luiers en voeding (borstvoeding is niet altijd een optie), en dan komt natuurlijk nog iets als opvang etc. En die kosten lopen veel langer door.
vrijdag 21 december 2018 om 06:20
Hoi allemaal
Inmiddels heb ik de intake gehad en gaat ook bij het balletje rollen.
Ik moet nu tempen, bloedprikken en naar de psycholoog. Daarna nog een keer een hsg.
Ik begreep dat de kosten van de psych voor eigen rekening zijn. Hoe zat dat bij jullie? Is dit vergoed? Ik moet naar een externe praktijk vermoeselijk daarom voor eigen kosten.
Hoe zijn de ervaringen met de hsg? Welke pijnstiller hebben jullie vantevoren genomen?
Ik moet nu tempen, bloedprikken en naar de psycholoog. Daarna nog een keer een hsg.
Ik begreep dat de kosten van de psych voor eigen rekening zijn. Hoe zat dat bij jullie? Is dit vergoed? Ik moet naar een externe praktijk vermoeselijk daarom voor eigen kosten.
Hoe zijn de ervaringen met de hsg? Welke pijnstiller hebben jullie vantevoren genomen?

vrijdag 21 december 2018 om 07:51
Mijn intake ed bij Geertgen is inmiddels alweer een lange tijd geleden
Maar toen eigenlijk geen noemenswaardige wachttijden. Ik kon een maand na mijn 1e contact terecht voor intake. Vervolgens 2x gesprek met psych en toen op de lijst voor matching (staat een paar weken voor) Maar heb zelf wat maanden uitgesteld omdat t erg snel ging. Kostenplaatje is een ding ja.... Zorg dat je voor de 'eerste keer' een aantal rietjes hebt en vervolgens rustig aan verder sparen. (zo heb ik het gedaan, 3 rietjes de 1e keer gekocht. Vervolgens per ronde gekeken om er 1 te kopen. Niet alleen zodat ik kon door sparen maar ook voor evt donorwissel (donor 3 op dit moment) En natuurlijk ondertussen sparen voor de babyuitzet ed maar dit kan je zo duur maken als je wilt net als de donor hahahahahaha!
Betsy: Psych in bij Geertgen intern en betaal je idd zelf. Heb begrepen dat zelfs 1 van die gesprekken vervangen kan worden door het bijwonen van een informatieavond over donoren.
Hsg pijnstilling was bij dyclofinac en kreeg nog wat pillen maar dat was tegen infecties. Geen zware medicijnen dus.
Maar spannend Betsy! Heerlijk om te beginnen!

Betsy: Psych in bij Geertgen intern en betaal je idd zelf. Heb begrepen dat zelfs 1 van die gesprekken vervangen kan worden door het bijwonen van een informatieavond over donoren.
Hsg pijnstilling was bij dyclofinac en kreeg nog wat pillen maar dat was tegen infecties. Geen zware medicijnen dus.
Maar spannend Betsy! Heerlijk om te beginnen!

vrijdag 21 december 2018 om 10:44
Wat fijn dat het gaat beginnen!!Betsy_01 schreef: ↑21-12-2018 06:20Hoi allemaal
Ik moest de psycholoog ook zelf betalen. Volgens mij wordt het niet vergoed omdat het geen consult voor een psychisch probleem is.
Qua pijnstillers ben ik voor Aleve feminax gegaan. Dat werkt tijdens mn menstruatie ook als een trein en heeft toen ook redelijk goed geholpen. Ze raadden toen aan om voor iets te kiezen wat tijdens je menstruatie ook goed werkt.
Succes!!
Nu ik toch weer ff inbreek: Hier gaat het lekker! Nu 26 weken zwanger en het enige waarover ik te klagen heb zijn mn rug/bekkenklachten. De reguliere fysio heeft me afgelopen week doorverwezen naar een bekkenfysio. Hopelijk kan zij me wat gerichter helpen. Nu 2 weken vakantie en daarna nog 7 weken werken.
Het nadeel van alleen zijn is bij mij dat ik nog teveel zelf doe.. Mn huis heeft te koop gestaan dus ik was 3-4 ochtenden in week nog aan het stofzuigen /dweilen voordat ik naar mn werk ging.. Niet heel goed voor je

Ik duim voor de meiden op het wachtbankje, succes!

vrijdag 21 december 2018 om 16:38
Depster, bij mij na invullen van t matchingsformulier dus 3 weken.
Het intakegesprek kon bij bij 2 weken nadat ik belde al ingepland worden. Ik heb steeds 6 rietjes gekocht. In totaal 12, allemaal van dezelfde donor.
Psycholoog moest ik idd zelf betalen. Kan wel voor je nazoeken hoe duur dat was als je dat fijn vindt.
Betsy, ik denk dat ik beter niks over mijn hsg kan vertellen... want ik weet niet of je dan nog wil...
ik hoor hele wisselde ervaringen. Krijg jij meteen een hsg voordat je begint? Bij bij Geertgen was dat na 6 x iui
Maris, fijn dat het zo goed gaat!
Het intakegesprek kon bij bij 2 weken nadat ik belde al ingepland worden. Ik heb steeds 6 rietjes gekocht. In totaal 12, allemaal van dezelfde donor.
Psycholoog moest ik idd zelf betalen. Kan wel voor je nazoeken hoe duur dat was als je dat fijn vindt.
Betsy, ik denk dat ik beter niks over mijn hsg kan vertellen... want ik weet niet of je dan nog wil...
Maris, fijn dat het zo goed gaat!
vrijdag 21 december 2018 om 17:02
Hier is de menstruatie doorgebroken
Even uithuilen bij de mama en nu even mijn lichaam tot rust laten komen met een maandje pauze. Volgend jaar gaan we met volle moed weer verder!
@Eeffie1: ik twijfel ook altijd bij de IUI of het niet te vroeg of te laat is. De gynaecoloog volgt het wel op dmv echo's, maar nu met mijn twee pogingen was er nooit een duidelijke eisprong te zien op echo (ondanks Pregnyl 36u vooraf). Je probeert ergens idd de hoop te houden door te denken dat zaadcellen ongeveer 3 dagen kunnen overleven, maar die onzekerheid blijft. Moest er nu een duidelijk teken bestaan om zeker te zijn op welk moment je je eisprong hebt, zou alles veel eenvoudiger zijn...Maar voorlopig moeten we gewoon vertrouwen dat de zaadcellen op het goede moment op de goede plaats zijn
In de wachtweken probeer ik ook te letten op wat ik eet. Alcohol drink ik sowieso nooit, dus dat is geen probleem. Maar ik let toch op rauw vlees, rauwe eieren.... mezelf wel vaak afvragend of het wel nodig is en zin heeft... Maar ik zit altijd in het achterhoofd met het idee 'het zou nu maar eens moeten lukken....' dan wil je uiteraard niet dat je je achteraf zorgen moet maken om wat je gegeten hebt en of dit van invloed zou kunnen zijn....
@Maris86: 26w zwanger, wat fijn! De kwaaltjes zullen nu inderdaad de kop op steken en de drukke weken die je achter de rug hebt, zullen er wel een rol in hebben gespeeld. Hopelijk de komende weken iets rustiger zodat je optimaal kunt genieten!

Even uithuilen bij de mama en nu even mijn lichaam tot rust laten komen met een maandje pauze. Volgend jaar gaan we met volle moed weer verder!
@Eeffie1: ik twijfel ook altijd bij de IUI of het niet te vroeg of te laat is. De gynaecoloog volgt het wel op dmv echo's, maar nu met mijn twee pogingen was er nooit een duidelijke eisprong te zien op echo (ondanks Pregnyl 36u vooraf). Je probeert ergens idd de hoop te houden door te denken dat zaadcellen ongeveer 3 dagen kunnen overleven, maar die onzekerheid blijft. Moest er nu een duidelijk teken bestaan om zeker te zijn op welk moment je je eisprong hebt, zou alles veel eenvoudiger zijn...Maar voorlopig moeten we gewoon vertrouwen dat de zaadcellen op het goede moment op de goede plaats zijn

In de wachtweken probeer ik ook te letten op wat ik eet. Alcohol drink ik sowieso nooit, dus dat is geen probleem. Maar ik let toch op rauw vlees, rauwe eieren.... mezelf wel vaak afvragend of het wel nodig is en zin heeft... Maar ik zit altijd in het achterhoofd met het idee 'het zou nu maar eens moeten lukken....' dan wil je uiteraard niet dat je je achteraf zorgen moet maken om wat je gegeten hebt en of dit van invloed zou kunnen zijn....
@Maris86: 26w zwanger, wat fijn! De kwaaltjes zullen nu inderdaad de kop op steken en de drukke weken die je achter de rug hebt, zullen er wel een rol in hebben gespeeld. Hopelijk de komende weken iets rustiger zodat je optimaal kunt genieten!

vrijdag 21 december 2018 om 21:05
Ik zou eigenlijk minimaal een half jaar tot een jaar moeten wachten. Dat is de tijd die ze nodig hebben om een match te vinden. Uiteindelijk had ik dus na 3 weken al een match. Geen idee waarom zo snel... toeval? Misschien waren mijn ‘eisen’ van de donor heel erg veel voorkomend? Kweet niet.
Oh thilly balen!! Ik je niet om de tabel vinden? Doe jij IUI?
Oh thilly balen!! Ik je niet om de tabel vinden? Doe jij IUI?

zaterdag 22 december 2018 om 14:33
He plien, die zeurderigheid is niet fijn! Zou het geen innestelingachtig iets kunnen zijn? Het is nu nogal vroeg toch om klachten van je ongesteldheid te krijgen?
Thilly wat naar! Knuffel, huil, ijs en even genieten van dat extra glaasje fijn! 2019 staat voor de deur, jaar met mooie nieuwe kansen
Hier: Ik heb besloten. Ik ga de doorverwijzing aanvragen in januari en ik wil mij gaan inschrijven bij Nij Geertgen. Wel wil ik pas vanaf maart 2020 het traject in. 2019 staat dus in het teken van sparen sparen, opruimen en opruimen en persoonlijke groei dubbel en dwars in te zetten. Plus even goed bedenken hoe ik het practisch mogelijk ga maken in mijn huidige woning (drie hoog, geen lift, 1 slaapkamer.......) Het is te doen en ik sta wel ingeschreven bij woningbouw, echter heel snel gaat dat niet. Wachten op een woning die geschikt is heb ik geen zin in. Dus als jullie tips hebben voor dit appartement...
2020 haal ik mijn (zoveelste) diploma en ga dan lekker in loon omhoog. Daarna wil ik sowieso rust qua leren (wie weet wat de toekomst nog gaat brengen). Dus mag vanaf maart 2020 Geert gerust eerder komen dan dat zij aangeven.
zo, ga ik nu weer lekker Pinterest afstruinen naar ideëen, wat wordt ik daar blij van!
Edit: Mijn gevoel is helemaal bevestigd. Ik deelde het net met een collega die er toevallig naar vroeg. Vertelde ze zelf eens bij Geertgen het te hebben geprobeerd..erg fijne ervaring geweest voor haar (helaas niet gelukt)
Mij ook maar officieel het tabel gezet
Thilly wat naar! Knuffel, huil, ijs en even genieten van dat extra glaasje fijn! 2019 staat voor de deur, jaar met mooie nieuwe kansen
Hier: Ik heb besloten. Ik ga de doorverwijzing aanvragen in januari en ik wil mij gaan inschrijven bij Nij Geertgen. Wel wil ik pas vanaf maart 2020 het traject in. 2019 staat dus in het teken van sparen sparen, opruimen en opruimen en persoonlijke groei dubbel en dwars in te zetten. Plus even goed bedenken hoe ik het practisch mogelijk ga maken in mijn huidige woning (drie hoog, geen lift, 1 slaapkamer.......) Het is te doen en ik sta wel ingeschreven bij woningbouw, echter heel snel gaat dat niet. Wachten op een woning die geschikt is heb ik geen zin in. Dus als jullie tips hebben voor dit appartement...
2020 haal ik mijn (zoveelste) diploma en ga dan lekker in loon omhoog. Daarna wil ik sowieso rust qua leren (wie weet wat de toekomst nog gaat brengen). Dus mag vanaf maart 2020 Geert gerust eerder komen dan dat zij aangeven.
zo, ga ik nu weer lekker Pinterest afstruinen naar ideëen, wat wordt ik daar blij van!
Edit: Mijn gevoel is helemaal bevestigd. Ik deelde het net met een collega die er toevallig naar vroeg. Vertelde ze zelf eens bij Geertgen het te hebben geprobeerd..erg fijne ervaring geweest voor haar (helaas niet gelukt)
Mij ook maar officieel het tabel gezet
dinsdag 25 december 2018 om 11:31
Lieve uppies,
Zelf vind ik deze feestdagen best confronterend, in deze familietijden geen partner hebben en helaas ook nog geen zwangerschap. Relativeren en moed verzamelen voor weer een etentje met de geijkte vragen.. hopelijk hebben jullie wel echt leuke dingen te doen
Allemaal fijne kerstdagen gewenst, en hopelijk komt in 2019 onze grootste wens uit!
Zelf vind ik deze feestdagen best confronterend, in deze familietijden geen partner hebben en helaas ook nog geen zwangerschap. Relativeren en moed verzamelen voor weer een etentje met de geijkte vragen.. hopelijk hebben jullie wel echt leuke dingen te doen
Allemaal fijne kerstdagen gewenst, en hopelijk komt in 2019 onze grootste wens uit!

dinsdag 25 december 2018 om 11:45
dinsdag 25 december 2018 om 12:46
Ik probeer Mn dagen zo vol mogelijk te plannen en tussendoor zit ik huilend op de bank met All you need is love...ik huil daar normaal echt niet bij, maar ik heb echt heldagen!
Buikpijn die komt en gaan, 2 dagen heel af en toe een drupje bruine afscheiding. Kan nog alle kanten op gaan. Mag vrijdag testen en hou normaal evht wel vol tot die dag, maar heb toch de test klaarliggen om eventueel morgen al te testen... maar durf m niet te doen omdat ik bang ben dat t negatief is.
Buikpijn die komt en gaan, 2 dagen heel af en toe een drupje bruine afscheiding. Kan nog alle kanten op gaan. Mag vrijdag testen en hou normaal evht wel vol tot die dag, maar heb toch de test klaarliggen om eventueel morgen al te testen... maar durf m niet te doen omdat ik bang ben dat t negatief is.
dinsdag 25 december 2018 om 22:35
Hey hallo, zo op 1ste kerstdag 
In mijn zoektocht naar informatie en ervaringen over het alleenstaand moederschap lees ik al geruime tijd mee op dit forum. Nu het moment van starten steeds dichterbij komt heb ik besloten een account aan te maken om ook mee te schrijven. Ik weet nog niet hoe veel of vaak dit zal zijn, dit is al een hele stap
Ik zal beginnen met mezelf voor te stellen..Ik ben Rosieflower
en 39 jaar oud. Nu de 40 in zicht komt heb ik toch besloten niet langer meer te wachten op die juiste man, maar zoals de meesten van jullie de zoektocht om te draaien. Die leuke man vinden kan altijd nog, moeder worden echter niet.
Ik heb me aangemeld voor een intake bij NijGeertgen en deze is in januari. Dus dat moment komt snel dichterbij! Ik vind het nu wel erg spannend (en leuk) worden. Ik vind het ook een hele grote stap/verantwoordelijkheid. Maar dit is zo'n soort besluit wat altijd eng blijft denk ik..Maar door niets te doen, schuift de tijd alleen maar op..dus vandaar toch aanmelden en dan met elke stap in het proces kijken hoe het voelt. Ik ben in ieder geval blij hier ook ervaringen te lezen van dames die al moeder geworden zijn en zeggen dat ze helemaal happy zijn! Dat geeft wel een goed gevoel! Maar tegelijkertijd is moeder worden iets wat ik altijd gewild heb, dus het is nu of nooit. Maarja, jullie zullen deze gedachtenspinsels allemaal wel kennen
Voor nu wens ik jullie ondanks alle onzekerheden, moeilijke en verdrietige momenten, toch hele fijne kerstdagen toe! Dat 2019 maar een mooi jaar mag worden waar zoals Wensmama zegt, all your wishes may come true!
Groetjes Rosieflower

In mijn zoektocht naar informatie en ervaringen over het alleenstaand moederschap lees ik al geruime tijd mee op dit forum. Nu het moment van starten steeds dichterbij komt heb ik besloten een account aan te maken om ook mee te schrijven. Ik weet nog niet hoe veel of vaak dit zal zijn, dit is al een hele stap

Ik zal beginnen met mezelf voor te stellen..Ik ben Rosieflower

Ik heb me aangemeld voor een intake bij NijGeertgen en deze is in januari. Dus dat moment komt snel dichterbij! Ik vind het nu wel erg spannend (en leuk) worden. Ik vind het ook een hele grote stap/verantwoordelijkheid. Maar dit is zo'n soort besluit wat altijd eng blijft denk ik..Maar door niets te doen, schuift de tijd alleen maar op..dus vandaar toch aanmelden en dan met elke stap in het proces kijken hoe het voelt. Ik ben in ieder geval blij hier ook ervaringen te lezen van dames die al moeder geworden zijn en zeggen dat ze helemaal happy zijn! Dat geeft wel een goed gevoel! Maar tegelijkertijd is moeder worden iets wat ik altijd gewild heb, dus het is nu of nooit. Maarja, jullie zullen deze gedachtenspinsels allemaal wel kennen

Voor nu wens ik jullie ondanks alle onzekerheden, moeilijke en verdrietige momenten, toch hele fijne kerstdagen toe! Dat 2019 maar een mooi jaar mag worden waar zoals Wensmama zegt, all your wishes may come true!

Groetjes Rosieflower