Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.
Weer even een berichtje van mij want ik zit inmiddels voor de eerste keer op het wachtbankje! Maar jemig de pemig wat een rare gewaarwording allmaal.
Ik voel van alles sinds de avond van de iui. Heb al dagen wat lichte krampjes in mn onderbuik die af en aan komen en niet de hele dag door en dan met name aan de rechterkant waar ook mn ei gesprongen is. Sinds gister ook pijnlijke borsten.
De nuchtere persoonlijkheid in mij zegt je nog niks kan voelen en dat ik gewoon trouw die weken af moet wachten en dat mn lichaam gewoon speelt met mn hoop.
Aan de andere kant zijn dit krampjes die ik totaal niet herken.

Nu vroeg ik me af of jullie dit herkennen? Wat is jullie ervaring de eerste dagen na de iui?
Alle reacties Link kopieren
TheFiepie, balen van deze ronde!! En inderdaad zoals de rest ook zegt, dan doorduimen voor ronde 4 !!

Innerpeace..dan sterkte met het toeleven naar donderdag! Hoop met je mee voor goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace wart spannend! Ik hoop het zo voor je dat alles goed gaat. Je hebt wel genoeg achter de rug, tijd voor een plakker!

@betsy welkom in de wereld vd mindfuck. De wachtweken vind ik echt vreselijk! Houd je lichaam je voor de gek of voel je echt iets, dat is tot het laatst spannend. Tot de test. Killing vind ik die periode! Succes en sterkte!

Hier na ruim 10 weken nog niet ongesteld. Mijn rustmaand duurt langer dan zou moeten. Heb provera gehad en wacht nu alweer 4 dagen op de menstruatie die nog niet in zicht is. Ben nu wel wat chaggie aan het worden merk ik. Mijn geduld raakt wel een beetje op.. Ik wil ook op dat rottige wachtbankje ;)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Betsy!

Ik mag morgen het wachtbankje op. Vanochtend positieve test dus iui5 zal morgen een feit zijn. Dit is weer sinds lange tijd dat ik precies op uitgerekende dag ovuleer. Na de vroeg miskraam niet meer gebeurd, altijd een beetje rommelig en wat later. Misschien een goed teken dat ik weer ben waar ik begon toen het lukte? Of is dit gewoon wishful thinking 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor je duimen science
Spannend Science! Ik duim ook mee voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen. Kreeg vandaag de bevestiging voor mijn 1ste intakegesprek bij MCK.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt, hoe het precies eraantoe gaat, welke vragen gesteld worden, welke medische / psychologische onderzoeken gedaan worden etc?

Ben een beetje een control freak en wil zo goed mogelijk voorbereid zijn. Merkte bij de vragenlijst eigenlijk al dat ik soms nog niet zo goed het antwoord wist op sommige vragen. Wil daar niet met mond vol tanden zitten als het niet hoeft.

Alvast bedankt voor jullie input.
Betsy: Ja idd welkom bij de mindfuck weken... Elk dingetje lijkt iets te zijn. Goed van je om te proberen t naast je neer te leggen ;) Succes deze weken! Spannend zal t zeker zijn!

Innerpeace: ik duim extra vr je! Hoop donderdag op goed nieuws vr je... en daarna natuurlijk ook!

Science: wat fijn dat t weer loopt zoals het moet! Succes morgen!

Efemes: Ik loop niet bij t mck (maar genoeg hier wel) en ben ook een controlfreak.... was erg lastig los te laten maar maak je ajb geen zorgen. Mijn ervaring is een kennismaking en kijken in hoeverre je al hebt nagedacht over hoe en wat.... Komt echt goed!

Hier nog steeds pauze! Zei ze met een wijntje in dr hand ;) Maar blijf volgen meiden!

Vergeet ik nu iemand? Meerdere op de w8bank?
Alle reacties Link kopieren
Efemes: zolang je er gewoon over nagedacht hebt, zou ik me geen zorgen maken. Je kunt dingen ook gewoon uitleggen. Bij mij stond bv op het intake formulier of ik al foliumzuur slikte. Nou nee, want ik wist dat ik nog anderhalf jaar moest wachten. Dus nee ingevuld, en dan kwam er automatisch dat det toch echt moest. Maar toen kon ik gewoon uitleggen dat ik dat ook wel wist, maar nu nog niet.
Je zult helaas een hoop controle moeten laten varen in dit hele proces, niet in het minst als het lukt.
Alle reacties Link kopieren
@Science, succces!!! Ik duim ook mee.
@Globe, geniet lekker van je wijntjes. Doet het je goed deze pauze?
Met mijn zwangerschap gaat alles opzich goed, ik heb eigenlijk nergens last van wat ik ergens ook lastig vind want het maakt het zo onwerkelijk, ookal heb ik gezien op de echo dat alles goed is...toch blijft die stem hangen van de eerste keer: het is niet goed, helaas. En de andere stem van de 2e keer: de kans is heeeel klein. Ik weet dat ik dat los moet laten, maar best lastig. Ik kan niet wachten tot de 26e...12 weken echo, spannend.
@Eeffie, jij bent ook aan het aftellen tot de 26e, kom je de tijd goed door?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer 🤞🏻🤞🏻🤞🏻😙🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
Efemes, ik loop wel bij het MCK en de intake valt echt mee hoor. Het is een gesprek waarin je de vragenlijst doorloopt om te kijken of je alles goed hebt overdacht of dat er nog dingen zijn waarvan de arts denkt denk daar nog eens over na. Iedereen is een beetje nerveus denk ik omdat het toch weer een echte stap vooruit is!
Bloedprikken doen ze dacht ik wel gelijk, en waarschijnlijk een afspraak maken met maatschappelijk werk ( dat is ook gewoon een gesprekje hoor), en dan tijdens eerstvolgende menstruatie een afspraak voor een AFC echo.

Het komt allemaal stapje voor stapje op je af en ze zijn vriendelijk en begripvol, komt echt wel goed hoor!

Hailee: de 26e is al best snel, hopelijk heb je er daarna meer vertrouwen in dat het echt goed zit.

Science, succes op het bankje!!

Ik zit alweer bijna een week, de ergste week komt er dus weer aan 😉
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, weer een paar meiden op de bank! Spannend weer, heel veel geluk, sterkte etcetera etcetera, dat deze maand maar heel vruchtbaar mag zijn.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Truelove, sciencerocks gezellig zo op de bank hihi.
Wat doen jullie om de tijd door te komen? Ik merk dat ik (ondanks alle afleiding) toch best mee bezig ben. Ik moet nog anderhalve week wachten! Een eeuwigheid voelt dat. Wachten jullie echt tot je nod met testen? Of doen jullie een sensitieve test iets eerder?
Alle reacties Link kopieren
@ Betsy, het is echt killing die 2 weken wachten! Bij mij is meestal de 2e week erger, ik voel elke keer iets anders, en Google vroege zwangerschaps symptomen kan ik ook steeds niet laten..
Ik test vaak wel eerder, maar eigenlijk heeft dat geen zin. Bij negatief denk ik toch: het kan nog te vroeg zijn.

All you can do is wait..
Zoek afleiding, is het enige dat ik je kan aanraden. Gewoon aan het werk en erop uit. Sterkte en good luck!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de eerste week ook nooit zo moeilijk. De tweede wel ja. ik heb bij 9x iui nooit hoeven testen omdat mijn menstruatie al kwam voor de testdatum. Ik heb dus ook nooit te vroeg getest. Bij mijn eerste IVF TP heb ik wel te vroeg getest. Maar zoals truelove zegt, heeft dat niet zoveel zin. Negatief of positief, dat kan nog alle kanten op.

Ik ben nog even aan het genieten (lees stappen en wijntjes drinken) deze maand. :cheers: Volgende cyclus weer verder.
Hailie schreef:
17-02-2019 09:48
@Eeffie, jij bent ook aan het aftellen tot de 26e, kom je de tijd goed door?
So far so good hier......
Dacht dat de 2 weken wachtbankje hel waren, maar nu lijkt de tijd tot 1ste echo echt nog langzamer te gaan :bonk:
Vind t echt heel spannend! Nog een weekje geduld.......
Eeffie1 schreef:
18-02-2019 18:56
So far so good hier......
Dacht dat de 2 weken wachtbankje hel waren, maar nu lijkt de tijd tot 1ste echo echt nog langzamer te gaan :bonk:
Vind t echt heel spannend! Nog een weekje geduld.......
Het heet niet voor niks de verlengde wachtbank ;) Bij mij nam dat gevoel na de 20 weken echo af, maar nu met bijna 35 weken kan ik niet wachten tot de bevalling zich aandient.. En het ergste is dat je niet weet hoe lang je nog moet aftellen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
maris86 schreef:
18-02-2019 19:23
Het heet niet voor niks de verlengde wachtbank ;) Bij mij nam dat gevoel na de 20 weken echo af, maar nu met bijna 35 weken kan ik niet wachten tot de bevalling zich aandient.. En het ergste is dat je niet weet hoe lang je nog moet aftellen :facepalm:
Ja, stom hè! Dat idee van ‘tja, ik kan over 3 weken bevallen, maar ook over 8’. Bij mij was dat met de feestdagen, dus iedereen die vroeg of ik nog naar feestje/borrel/diner zus en zo kwam; geen idee!
En als het dan eenmaal zo ver is, denk je: wat, nu al??
maris86 schreef:
18-02-2019 19:23
Het heet niet voor niks de verlengde wachtbank ;) Bij mij nam dat gevoel na de 20 weken echo af, maar nu met bijna 35 weken kan ik niet wachten tot de bevalling zich aandient.. En het ergste is dat je niet weet hoe lang je nog moet aftellen :facepalm:
Goh dat voelt helemaal nog eeuwen ver weg! 😂 Nou ja, t is in ieder geval het wachten waard......
Hoop voor je dat het wachten er voor jou bijna op zit!!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met wachten allemaal!

Ik zag vandaag dat ESB nu ook BTW berekend.. 😩 bijna net zo duur dus nu als Cryos.. helaas
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend al dat wachten! Hopelijk voor jullie goed nieuws!
Ik mag morgen voor mijn intake naar Nij Geertgen! Ik ben zo benieuwd en heb er vooral veel zin in dat ik een stapje kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend meisjen. Succes.

Ik ben bijna een week na iui. En hoeveel 'klachtjes' ik de eerste dagen had zo weinig heb ik er nu. Merk nu helemaal niks. Het kan nog steeds alle kanten op maar ergens had ik het idee dat je toch 'iets' zou voelen.
Nog even 8 dagen volhouden. (Al kan ik niet beloven dat ik maandag geen sensitest doe 😇)

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Succes meisjen 🤞🏻

Hier pas dag 4 na iui. Lekker weekje vrij.

Trouwens gesprek met arts scheen nieuw licht op voortgang. Alhoewel ze bij Antonius dus na 6 x ivf aanbieden, tellen ze vanaf de laatste zwangerschap. Dus voor mij is dit pas de 3e poging na miskraam en heb ik sowieso nog 3x iui voordat ivf ter sprake zou komen. De arts zei ook dat omdat ik dus wel zwanger kan worden ivf in principe geen hogere kans geeft van slagen dan iui.

Als deze keer niet lukt even een maandje rust om papierwerk voor opslag in MKZ Leiderdorp te doen. Maar wie weet niet nodig. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
Spannend Meisjen! Veel succes vandaag! Het zal vast meevallen :)

Betsy, je hoeft niet te voelen natuurlijk.... Maar dat idee had ik zelf ook altijd ja. Maar als je niets voelt ,hoeft niet te betekenen dat het niet gelukt is.

Sciencerocks, vind je dat fijn dat je niet over hoeft/kan op IVF? Succes met de wachtdagen/ weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven