Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
https://petities.nl/petitions/vergoedin ... ?locale=nl

Deze petitie wordt onder andere door Meer dan gewenst en COC ondersteund, Freya zal deze ook delen in hun netwerk.

Graag allemaal tekenen en delen!!!
getekend!
en mij zojuist aangemeld bij Geertgen O_O
Heb getekend en gedeeld in verschillende FB-groepen :)
Getekend!
Ik ben al gebeld door Geertgen. 24 april heb ik een afspraak staan voor intake.
Ze zei wel aan de telefoon dat ik rekening moet houden met bovenstaande, zij staan er echter helemaal niet achter.
Als het erop aan komt dat ik zelf moet gaan betalen houd deze weg op voor mij.
Hier ook getekend!

Wat een onzin trouwens, want de ‘work around’ ligt nogal voor de hand. Dan gaat iedereen natuurlijk melden dat hij al een jaar met zelfinseminatie probeert, maar dat het niet lukt. Waardoor er een DBC fertiliteitsproblematiek opgestart wordt inclusief onderzoeken die helemaal niet nodig zijn (want een hoop mensen hebben natuurlijk helemaal geen probleem), en uiteindelijk komt dan dezelfde procedure als nu. Dus het wordt alleen maar duurder zo.

Spannend hè Depster! Ik vond dat heel raar, net als zo’n eerste gesprek. Het leidt nog tot niks, er verandert nog niks, je kunt gewoon terug, en toch is iedereen zenuwachtig.
nausicaa schreef:
28-02-2019 15:13
Hier ook getekend!

Wat een onzin trouwens, want de ‘work around’ ligt nogal voor de hand. Dan gaat iedereen natuurlijk melden dat hij al een jaar met zelfinseminatie probeert, maar dat het niet lukt. Waardoor er een DBC fertiliteitsproblematiek opgestart wordt inclusief onderzoeken die helemaal niet nodig zijn (want een hoop mensen hebben natuurlijk helemaal geen probleem), en uiteindelijk komt dan dezelfde procedure als nu. Dus het wordt alleen maar duurder zo.

Spannend hè Depster! Ik vond dat heel raar, net als zo’n eerste gesprek. Het leidt nog tot niks, er verandert nog niks, je kunt gewoon terug, en toch is iedereen zenuwachtig.
Ik vond t vooral bizar dat ze na aanmelding al zo snel belde haha.

Ja de work around is erg simpel, ik snap niet zo goed waarom men dit zou willen..alles uit de basis te halen. Als ze zorgkosten willen besparen zijn er wel snellere en betere methodes.
Ook getekend! Wil over 3 weken met de eerste inseminatie starten. Dus duim ook heel hard mee. Krijg hier toch ook wel stress van ondertussen 😔
Sterkte voor iedereen!
Ook getekend.

Maar ze kunnen dit voor dit jaar toch niet terugdraaien? Dat zal dan m.i.v. 2020 zijn neem ik aan.

Inderdaad de work arround is vrij simpel maar laten we toch hopen dat dat niet nodig gaat zijn!
Ik lees op een fb groep het bericht van iemand die net voor IUI 6 is gegaan dat ze de behandeling stop zetten. Het ziekenhuis gaat niet verder en er is met CZ onduidelijkheid over de betaling. Die persoon helemaal in de stress nu.
En daarnaast zou het niet een nieuwe maatregel zijn. Medische indicatie was altijd al nodig. Maar er werd gedoogd, en nu zou er sprake gaan zijn van strengere handhaving.

Al met al geen goede berichten dus!
Ik moest sowieso morgen met Nij Geertgen bellen, dus dan ga ik er ook naar vragen. Kijken of ik hetzelfde antwoord als depster krijg.
Eerste tekenen van menstruatie zijn er. Heel licht gekleurd slijm. Nod is pas zondag maar vermoeden dat het niet is gelukt. Alle menstruatieklachten heb ik, zere borsten, zeurende onderrug etc. Ik weet dat het ook zwangerschaptekenen kunnen zijn maar afgelopen keren was het elke keer zo dus reken er op dat het niet is gelukt.

Pffff zeker nu met het nieuws zie ik even niet meer hoe verder. Het heeft me al heel wat geld gekost. Donor die ik gebruikte is nu op dus moet sowieso switchen. Wil
Gebruik maken van Leiderdorp voor opslag maar eerst uitzoeken wat er staat te gebeuren.

Even flinke dip
Nora15 schreef:
27-02-2019 18:35
@Mus; bedankt voor de info! ik heb net de oproep gehad van Isala en kan starten. Ik heb 22 maanden op de wachtlijst gestaan. Ik moest weer een nieuwe verwijzing van de huisarts meenemen zodat de behandelingen vergoed worden. Je betaalt nu alleen wel standaard een eigen bijdrage van 70 euro per poging, maar misschien wist je dat ook al wel😊
@nora15: ja, dank je, van de 70 euro ben ik op de hoogte, van een nieuwe verwijzing wist ik nog niet, maar dat zal tzt wel gezegd worden. Heel veel succes ook!!
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/28/mi ... n-a3726207

NRC heeftde tweedekamervragen al opgepikt in een krantenbericht. Laten we hopen dat de petitie iets kan betekenen...

Science sterkte met je dip...kan het me goed voorstelken..
misschien moet ik een aantal keren weer ICI proberen, dus gewoon thuis. Voordeel, goedkoper, en minder afspraken om te maken via ziekenhuis dus ik hoef niet meer constant verlof te vragen. Nadeel, voelt toch wel als lagere kans. Net even gekeken en donor die mij aanspreekt, waarvan veel rietjes beschikbaar zijn, en 1/3 van de prijs in vergelijking met vorige donor, plus MOT20 ipv MOT10. Dus zou 2 of 3 rietjes per keer kunnen bestellen en over en periode van 1-2 dagen inbrengen.Scheelt ook opslagpapierwerk bij Leiderdorp.

Eerst komende dagen afwcahten of ik daadwerkelijk ongesteld wordt. Dan Antonius en zorgverzekeraar bellen. Dan een besluit nemen.
Vraagje Science, hoe wil je dat doen? Want je kunt zaad van Cryos en volgens mij ESb ook niet (meer) thuis laten bezorgen. Alleen nog bij een professionele zorgverlener. Zou je het daar dan ophalen? Kan dat? Ben benieuwd!
Science, wat vervelend :( en zeker met de onzekerheid wat er gaat gebeuren met deze discussie. Het zou echt gewoon niet eerlijk zijn!

Rosieflower, ben benieuwd inderdaad wat ze tegen jou zullen gaan zeggen!

Mijn moeder heb ik mee gevraagd voor 24 april. Beide ouders vinden het een heftige keuze, maar staan wel 100% achter mij. Wat een erg fijn gevoel geeft.
De mallemolen in het ziekenhuis is sowieso plan B voor mij. Plan A hoop ik binnenkort meer te onderzoeken.
Rosie, er is een loophole, en Cryos kan nog wel naar huis sturen, alleen wel een veel kleiner aanbod, Het wordt dan via Cyprus gestuurd. Zo lukt het dan wel.
Nare berichten dit, vooral nu ik net ga beginnen bij MCK en bij CZ zit. Ik heb wel een hele goede aanvullende verzekering maar ik weet niet of dat uitmaakt.

Iemand enig idee hoeveel IUI kost als dat uit eigen zak moet komen? Los van het zaad dus.
Science dankje! Indien nodig hoor ik graag meer over deze loophole..

Efemes..via onderstaande link kun je alle tarieven vinden zoals Nij Geertgen ze hanteert.
https://www.nijgeertgen.nl/over-ons/tarieven
Efemes, in de tarievenlijst van GG kost t €850....
Hoe moet ik dat lezen? Per poging €850?

Ben benieuwd of de contactmomenten en onderzoeken wat betreft intake dan ook uit eigen zak moeten. Is ook meteen +300 euro. Maar goed, dat ben je nu ook kwijt aan eigen risico dus kan je tegen elkaar wegstrepen.

Met het oog hierop ga ik denk ik toch anders bestellen bij Cryos. Misschien toch maar 2 rietjes ipv 3. Dan heb ik een buffer voor het geval ik het zelf moet betalen.
depster schreef:
28-02-2019 20:08
Efemes, in de tarievenlijst van GG kost t €850....
Ik denk dat dit inderdaad per poging gaat Efemes. Die kosten die er allemaal is staan zijn echt niet leuk.
Cryos is toch ook vrij prijzig allemaal? Wat is voor jullie dan de overweging geweest om voor Cryos te gaan en geen donor uit de omgeving? Wellicht staat dit wel in één van de vele topics. Maar.. terug lezen..mweh

Ik vroeg mij vannacht trouwens af of bovenstaande discussie ook zou gelden als je besluit om eiceldonatie te doen, wat dus sowieso mijn plan is. Zo niet, dan zeg ik wel tegen mijn huisarts straks dat ik al een jaar bezig ben met Z.I, de doorverwijzing moet ik toch nog aanvragen. Daarnaast heb ik POCS, dat is ook medisch toch? Mag dat ook gelijk in de doorverwijzing. Zou: Mijn wereld vergaat als ik geen kind krijg, ook medisch genoeg zijn :P? (Proef het sarcasme he?)
@depster voor mij simpel, ik wil mijn kind foto's van donor als kind en volwassene kunnen aanbieden zonder 18 jaar wachttijd. Alleen Cryos biedt me die optie in Europa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven