Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hallo, ik heb met Nij Geertgen gebeld. Zal even kort terugkoppelen wat mij verteld is. Voor elke behandeling in een traject moet Nij Geertgen aangeven dat er een medische noodzaak is. Dat wordt nu in principe altijd standaar gedaan. Als er er echt een kogel door de kerk gaat mbt de huidige berichtgeving kan het dus zo gaan zijn dat ze niet meer standaard medische indicatie gaan aanvinken. En dan betekent het idd geen vergoeding meer. Ze zijn het hier zelf niet mee eens en hopen volgende week meer duidelijkheid te krijgen.
Ik heb de vraag gesteld wat als ik 3 keer een iui krijg en dan nog niet zwanger ben...krijg ik dan wel een medische indicatie. Dat lijkt me nl gerichter proberen dan regulier in de slaapkamer. Daar was nog geen antwoord op. Maar dat soort ideeen zouden ze wel meenemen.
Daarnaast mag een verzekeraar in principe niet de inhoud van de verwijsbrief zien, die wordt eigenlijk ook niet snel opgevraagd.
Het hangt nu op hoe concreet en definitief het besluit is wat gaan vallen. En hoe ver gaan ziekenhuizen en klinieken mee in de grens opzoeken van medische noodzaak. Tot zover weer.
Rosieflower, bedankt voor het navragen! Dat scheelt mij een telefoontje.
Zou trouwens wel zeggen, als je IUI met medicatie doet waardoor je 5x per cyclus terug moet komen het helemaal niet meer te betalen is...
Bruin bloedverlies 😥. Het voelt alsof het door gaat zetten. Poging 5 iui lijkt zo goed als mislukt ...
Balen Science!
Ah nee, balen Science! 😞
Ah klote Science! Sterkte!

Nog een toevoeging op mijn telefoontje wat ik vergeten was te zeggen. Ze gaven ook aan dat verzekeraars verschillend reageren. CZ (de verzekering waar ik ook bij zit) zit aan de strenge kant en zal dus al gauw niet meer vergoeden..terwijl VGZ voorlopig wel zou blijven vergoeden...hoezo oneerlijk? Ben juist me duurder gaan verzekeren en dan krijg je dit...
Ik durf zelf niet met CZ te bellen want wil niet de aandacht op me vestigen dat ik alleenstaand ben..

@Plien...je zou toch zeggen dat als je IUI met medicatie hebt, er toch wel een medische noodzaak aanwezig is..?
Oh nee science wat super kut :( het is je zo gegund!

Rosie: Oh, ik ben verzekerd bij VGZ IZZ, klein geluk dus. Ik hoop dat 'ze' terugkomen op de beslissing om dit uit de basisverzekering te halen. Bel jij volgende week zelf weer met GG, of nemen ze contact op met jou als ze meer weten?

Als alleenstaande/lesbisch koppel heb je toch (in mijn ogen) sowieso een medische indicatie, je mist namelijk bepaalde lichaamsdelen/sappen. Puh.

edit: moeten we niet naar een nieuw topic na de 3000 posts?
Balen. Ik zit bij CZ en kan dat sowieso niet wijzigen want het wordt vanuit werk collectief vergoed. Vertrekken bij hun betekent zorgverzekering helemaal zelf betalen.

Mijn grote vraag nu is eigenlijk of dit wel vergoed zal blijven vanuit de aanvullende verzekering. Maar ook ik durf geen slapende honden wakker te maken....
@depster, nee ik word niet door ze gebeld. Weet niet of ik nog ga bellen volgende week. Zodra er nieuws was zouden zij hun website bijwerken. Afhankelijk of dat vragen bij me gaat oproepen bel ik...

@Efemes..zoals ik het nu begrijp heeft dit niks te maken met een aanvullende verzekering. Maar gaat het er echt of er bij ons een medische noodzaak tot behandelen is. Als die er is, dan heb je niks te vrezen. Dan wordt een single of een lesbisch stel net zo goed vergoed. Maar zou die er feitelijk niet zijn...ja dan begint het getouwtrek..,want wat is een medische noodzaak? Wanneer niet en wanneer wel..er is zoveel grijs gebied..en hoe controleer je? Je kunt ook zeggen dat je al een half jaar zelfinseminatie geprobeerd hebt...hoe controleer je dat?
Als ik het verkeerd zie, dan hoor ik dat graag :-)
Ik schrik me dood van het nieuws. Ik start volgende week met een nieuwe icsi behandeling. Wat als dat niet meer vergoed wordt? Ben ik wel medische noodzaak door de miskramen? Ik ben even lamgeslagen van dit nieuws...
Rosie; Ik hou het nieuws iig in de gaten
Inner, zoals het er nu staat hebben wij er gewoon geen recht op omdat wij geen hetero stel zijn, maar alleenstaand/lesbische koppel. Als je meer zekerheid wil over je volgende poging zou ik contact opnemen met je zorgverzekeraar en behandelaar.

Ik probeer mij er nog niet TE druk om te maken, omdat er nu dus eigenlijk sprake is voor discriminatie. Daar waar NL oh zo op tegen is, 'iedereen is gelijk' etc. Ik kan gewoon echt niet geloven dat dit standpunt van minister Eikel voor 100% wordt doorgevoerd.

naast petitie zouden we eigenlijk met zn alleen bij minister eikel langs gaan.

Neemt niet weg dat het ontzettend spannend en verwarrend en teleurstellend is.

Onderstaande even in kleine letters;
Morgenochtend ga ik een test doen, er zijn wat gekke dingen gaande en ik wil een zwangerschap uitsluiten (of bevestigen..) 90% zeker van niet, maar wil er gewoon zeker van zijn
innerpeace schreef:
01-03-2019 18:11
Ik schrik me dood van het nieuws. Ik start volgende week met een nieuwe icsi behandeling. Wat als dat niet meer vergoed wordt? Ben ik wel medische noodzaak door de miskramen? Ik ben even lamgeslagen van dit nieuws...
Jij hebt toch ook meerdere iui gehad die niet gelukt zijn? Dan heb je in principe al een ‘medische indicatie’ natuurlijk, want die lukten niet. Dat is vergelijkbaar met ‘een tijdje thuis proberen’. Het is niet alsof je uit het niks ineens voor icsi binnen komt wandelen.
Ik denk dat het grootste ‘risico’ is voor mensen die nog niet begonnen zijn, dus nog geen enkele indicatie hebben dat hulp nodig zou zijn, en die volgend jaar willen beginnen. Maar grote kans dat het dan weer terug gedraaid is hoor (of eigenlijk gewoon gebleven zoals het was).
@depster, spannend!!!

En dan nu mijn verhaal, maandag was nod en negatieve test, woensdag heel licht streepje, vandaag zon test gedaan tekst en er stond ZWANGER!!!
Ik besef het nog niet en denk steeds dat ik iets voel of dat het misgaat.
Echte blijdschap durf ik nog niet toe te laten... maar diep van binnen maakt mijn hart vreugdesprongetjes.

Weet niet of jullie allemaal Barbara kennen van meer dan gewenst?
Zij heeft zojuist een hele goede blog geschreven over de vergoeding-discussie: https://alleenmetkinderwens.nl/blog/294 ... in-de-tijd

Er is vandaag ook al aandacht voor geweest bij Radio 1 en rtl4 nieuws.

Deel zoveel mogelijk de petitie, al is het maar alleen je beste vriendin of moeder die van je plannen weet en aan wie je hem doorstuurt , elke handtekening is er 1!!
Hierbij nog een keer de link:
https://petities.nl/petitions/vergoedin ... ?locale=nl
https://www.nijgeertgen.nl/nieuws/kunst ... asispakket

Update van NG van zojuist...niet leuk...en dan moet ik over 3 weken starten met mijn eerste inseminatie...duim nu heel hard dat ik op een of anderen manier als medische noodzaak gezien word..laat bijvoorbeeld mijn leeftijd van 39 nu eens in mijn voordeel werken..vind dit echt stressvol..

Truelove, wat een super nieuws!! Van harte gefeliciteerd!!!!
Truelove: gefeliciteerd!! Ik had ook zo’n ‘niks te zien op nod, maar daarna toch echt wel’ streepje, en die ligt nu op haar speen te sabbelen.

Ik ga de petitie ook zo veel mogelijk delen. Dit is niet alleen oneerlijk, maar ook ronduit belachelijk dat dat ineens zou veranderen. Zelfs dingen die echt uit het pakket gehaald worden, worden van tevoren aangekondigd.
Truelove gefeliciteerd!!! en spannend niet echt. Ik weet eigenlijk wel zeker dattie negatief gaat zijn, wil t gewoon even bevestigd hebben. Mijn hoofd gaat anders fratsen uithalen
Rose; ik had dat bericht inderdaad ook al gelezen. Toch blijf ik hoop houden.
@ True, gefeliciteerd!!!
Wat een heerlijk nieuws in deze spannende tijd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Truelove79 schreef:
01-03-2019 19:24
Weet niet of jullie allemaal Barbara kennen van meer dan gewenst?
Zij heeft zojuist een hele goede blog geschreven over de vergoeding-discussie: https://alleenmetkinderwens.nl/blog/294 ... in-de-tijd

Er is vandaag ook al aandacht voor geweest bij Radio 1 en rtl4 nieuws.

Deel zoveel mogelijk de petitie, al is het maar alleen je beste vriendin of moeder die van je plannen weet en aan wie je hem doorstuurt , elke handtekening is er 1!!
Hierbij nog een keer de link:
https://petities.nl/petitions/vergoedin ... ?locale=nl
Hi, hier een reactie van een hetero niet-alleenstaande meelezer die geen mmm nodig heeft gehad. Ik heb dit nieuws helemaal gemist, maar doordat ik het in dit topic zie, meteen de petitie getekend. Ik weet niet of het mag op Viva (anders even checken/navragen aan beheer), maar misschien idee om er even een topic van te maken (met duidelijke titel zodat veel mensen het lezen), zullen er vast meer zijn die wel willen tekenen?

Heel veel succes voor iedereen hier, hopelijk snel meer duidelijkheid in positieve zin!
Goed idee Lilly, ik probeer het gewoon!
Hier is het nu ook even als bom ingeslagen. Ik ben express even rustig op forum, om die 10 kg te focussen. Zit nu op 5,1 kg kwijt. En eind maart een afspraak staan voor kijken of we nu wel mochten starten...

Maar dan zou ik al deze moeite voor niks nu doen.... Waar is die reep chocolade!!!!!!

Weet eimand al het standpunt van isala??
Truelove: geweldig nieuws voor jou! Gefeliciteerd!
Truelove79 schreef:
01-03-2019 21:10
Goed idee Lilly, ik probeer het gewoon!
Ik word echt boos en heel verdrietig om de reacties die er gegeven worden. Ik blijf er maar weg.
Via connect (weightwatchers platform) ook de oproep gedaan te tekenen. Daar zijn de reacties een stuk liever en ondersteunender.
Nou kortzichtige mensen vind je hier op Viva genoeg blijkbaar. Ook een beetje dommige reacties zitten erbij.
Nora_reCaptcha schreef:
01-03-2019 22:19
Nou kortzichtige mensen vind je hier op Viva genoeg blijkbaar. Ook een beetje dommige reacties zitten erbij.
Pff ja inderdaad. Misschien naïef idee van mij om dit op het Viva forum te plaatsen.... Sorry als ik dit veroorzaakt heb door mijn tip. Was natuurlijk niet de bedoeling... :-[

Tegelijk geeft het wellicht ook de verdeeldheid over de onderwerp aan.

Ik ga hard voor jullie meehopen dat dit snel goed komt, zodat jullie allemaal door kunnen gaan met de geplande behandelingen/pogingen om jullie kinderwens te vervullen.

Ik heb in ieder geval veel respect voor het pad dat jullie volgen.

Houd moed hoor! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven