Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

woensdag 3 januari 2018 om 22:58
Spannend Alisa!!
Nou ik zit vandaag op dag 10.... Normaal werd ik meestal op dag 10 of 11 na eisprong ongesteld. Maar omdat mijn cyclus een beetje in de war was en ik pas op dag 28 een eisprong had (normaal rond dag 20) is t nu niet helemaal duidelijk wanneer nod is. Arts raadde aan tot dag 14 te wachten.....
Nou ik zit vandaag op dag 10.... Normaal werd ik meestal op dag 10 of 11 na eisprong ongesteld. Maar omdat mijn cyclus een beetje in de war was en ik pas op dag 28 een eisprong had (normaal rond dag 20) is t nu niet helemaal duidelijk wanneer nod is. Arts raadde aan tot dag 14 te wachten.....
woensdag 3 januari 2018 om 23:56
Hoi allemaal,
Fijn dat er een forum als deze bestaat. Ik ben redelijk nieuw hier. Alleen nog maar verhalen gelezen. Ik ben 25 jaar, leerkracht basisonderwijs en heb al jaren een sterke kinderwens. Altijd geroepen dat ik jong moeder wil worden. De juiste man nog niet gevonden en daarnaast ben ik ook erg op mezelf. Ik weet dat ik graag moeder wil worden en dat ik hier ook niet lang mee wil wachten. Ik weet ook dat ik het alleen zou kunnen doen en zie hier juist ook voordelen van in. Natuurlijk zou ik ook graag het ideale plaatje willen voor mezelf met een vader voor mijn kind. Maar mijn kinderwens is groter dan mijn wens om de ideale partner te vinden. En ja.. ik ben nog jong.. Misschien komt het nog. Maar misschien ook niet.. Ik lees dat veel van jullie 30+ zijn. Ik ben toch van plan mezelf al in te gaan schrijven, vanwege de lange wachtlijsten, zodat ik als ik ongeveer 27 ben aan de beurt kom. Wie weet duurt het ook even voordat het lukt en dan is er zomaar weer een jaar voorbij. Zijn er meerdere vrouwen op deze leeftijd begonnen/ bezig met het traject?
Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts, vanwege de verwijzing die je nodig hebt. Dit vind ik nog wel erg spannend. Ik woon in een klein dorp, dus de huisarts kent je dan ook redelijk goed.
Heel veel succes allemaal. Ik leef met jullie mee.
Fijn dat er een forum als deze bestaat. Ik ben redelijk nieuw hier. Alleen nog maar verhalen gelezen. Ik ben 25 jaar, leerkracht basisonderwijs en heb al jaren een sterke kinderwens. Altijd geroepen dat ik jong moeder wil worden. De juiste man nog niet gevonden en daarnaast ben ik ook erg op mezelf. Ik weet dat ik graag moeder wil worden en dat ik hier ook niet lang mee wil wachten. Ik weet ook dat ik het alleen zou kunnen doen en zie hier juist ook voordelen van in. Natuurlijk zou ik ook graag het ideale plaatje willen voor mezelf met een vader voor mijn kind. Maar mijn kinderwens is groter dan mijn wens om de ideale partner te vinden. En ja.. ik ben nog jong.. Misschien komt het nog. Maar misschien ook niet.. Ik lees dat veel van jullie 30+ zijn. Ik ben toch van plan mezelf al in te gaan schrijven, vanwege de lange wachtlijsten, zodat ik als ik ongeveer 27 ben aan de beurt kom. Wie weet duurt het ook even voordat het lukt en dan is er zomaar weer een jaar voorbij. Zijn er meerdere vrouwen op deze leeftijd begonnen/ bezig met het traject?
Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts, vanwege de verwijzing die je nodig hebt. Dit vind ik nog wel erg spannend. Ik woon in een klein dorp, dus de huisarts kent je dan ook redelijk goed.
Heel veel succes allemaal. Ik leef met jullie mee.

donderdag 4 januari 2018 om 01:02
Hallo allemaal,
Ben ik weer na lange tijd. Ik heb mezelf in het lijstje gezet, maar ben nooit echt gaan oriënteren, mede omdat ik nog te lief een man wilde tegenkomen om het allemaal mee te beleven. Dacht iemand te hebben maar dat is nooit ook maar van de grond gekomen. Ik moet dit toch gaan doen, want geen moeder worden is onacceptabel. Ook al vind ik het een vreselijk idee dat er een anoniem potje zaad in me gespoten wordt.
Ik dacht nog wel tijd te hebben toen ik met het wachttijdenlijstje van de huisarts kwam, en dacht, ik kijk in de loop van 2018 wel. Blijken nu overal de wachttijden voor KID 2 jaar te zijn! Dus veel en veel langer dan wat de huisarts me vertelde. Afschuwelijk! Dan ben ik 37 voor ik überhaupt los kan gaan met inseminatie. Ik ken niemand die ik wil vragen, behalve dan een ex die ik nog benaderd heb en er over na zou denken. Ik ga dus volgende week écht bellen en vragen naar de procedures en me laten verwijzen. Deze week geen gelegenheid meer, ik werk in een kantoortuin. Verder uitstel kan echt niet meer. Ik ben verdrietig dat het zo moet maar ik heb geen andere optie meer waar ik invloed op heb. Cryos durf ik nog niet aan omdat je kind dan nooit de vader zal kunnen leren kennen.
Ben ik weer na lange tijd. Ik heb mezelf in het lijstje gezet, maar ben nooit echt gaan oriënteren, mede omdat ik nog te lief een man wilde tegenkomen om het allemaal mee te beleven. Dacht iemand te hebben maar dat is nooit ook maar van de grond gekomen. Ik moet dit toch gaan doen, want geen moeder worden is onacceptabel. Ook al vind ik het een vreselijk idee dat er een anoniem potje zaad in me gespoten wordt.
Ik dacht nog wel tijd te hebben toen ik met het wachttijdenlijstje van de huisarts kwam, en dacht, ik kijk in de loop van 2018 wel. Blijken nu overal de wachttijden voor KID 2 jaar te zijn! Dus veel en veel langer dan wat de huisarts me vertelde. Afschuwelijk! Dan ben ik 37 voor ik überhaupt los kan gaan met inseminatie. Ik ken niemand die ik wil vragen, behalve dan een ex die ik nog benaderd heb en er over na zou denken. Ik ga dus volgende week écht bellen en vragen naar de procedures en me laten verwijzen. Deze week geen gelegenheid meer, ik werk in een kantoortuin. Verder uitstel kan echt niet meer. Ik ben verdrietig dat het zo moet maar ik heb geen andere optie meer waar ik invloed op heb. Cryos durf ik nog niet aan omdat je kind dan nooit de vader zal kunnen leren kennen.
anoniem_67dfd0d38a1ae wijzigde dit bericht op 04-01-2018 11:24
0.25% gewijzigd
donderdag 4 januari 2018 om 06:37
Ook via cryos heeft je kind recht om zijn donor te ontmoeten, dus misschien moet je je daar nog eens in verdiepen?Macarinata schreef: ↑04-01-2018 01:02Hallo allemaal,
Ben ik weer na lange tijd. Ik heb mezelf.in het lijstje gezet, maar ben nooit echt gaan oriënteren, mede omdat ik nog te lief een man wilde tegenkomen om het allemaal mee te beleven. Dacht iemand te hebben maar dat is nooit ook maar van de.grond gekomen. Ik moet dit toch gaan dodn, want geen moeder worden is onacceptabel. Ook al vind ik het een vreselijk idee dat er een anoniem potje zaad in me gespoten wordt.

donderdag 4 januari 2018 om 11:23
Verrek, je hebt gelijk! Ik dacht echt dat Cryos en die Duitse spermabank altijd contact met de donor onmogelijk maakten. Ik begrijp overal dat het belangrijk is dat je kind de mogelijkheid heeft om de donor te leren kennen. Ik wil dat niet in de weg staan. Dan wordt het zeker een optie. Ik moet de kosten nog wel eens goed uitrekenen.
Jootje, ik zie dat jij bij St. Antonius zit, maar hoe dan? Heb je een eigen donor? Op de site van het St. Antonius staat dat ze alleen paren helpen.
Hoe kies je nu goed een kliniek uit? Ik woon centraal. Voorburg is het dichtstbij, maar wat als de aanpak van Isala me het meest aanspreekt? Kun je bij meerdere klinieken tegelijkertijd op de wachtlijst?
donderdag 4 januari 2018 om 14:28
Hoi, wat leuk dat ik deze site tegen kom. Ik ben nieuw hier en het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
Ik sta sinds januari 2017 op de wachtlijst bij het MCK Leiderdorp. @Eeffie1, ik zag dat jij daar sinds november 2016 op de wachtlijst staat. Ik vroeg me af hoe het nu bij jou gaat. Ik lees in een vorig berichtje dat je op de wachtbank zit? Sorry maar deze term ken ik nog niet. Wat houdt dit precies in?
Ik sta sinds januari 2017 op de wachtlijst bij het MCK Leiderdorp. @Eeffie1, ik zag dat jij daar sinds november 2016 op de wachtlijst staat. Ik vroeg me af hoe het nu bij jou gaat. Ik lees in een vorig berichtje dat je op de wachtbank zit? Sorry maar deze term ken ik nog niet. Wat houdt dit precies in?

donderdag 4 januari 2018 om 14:45
Hoi Hailie!
Ik stond inderdaad op de wachtlijst bij MCK, maar omdat de wachttijd flink is opgelopen ben ik toch voor n buitenlandse donor gegaan.
November 2016 was het nog een jaar of minder. November 2017 zou t nog minimaal een half jaar en waarschijnlijk langer duren. Gezien mijn leeftijd heb ik toen een andere keuze gemaakt. Behandeling wel nog steeds bij MCK trouwens.
1e kerstdag eerste iui gehad en daarna op “t wachtbankje” of t wel of niet is gelukt
Ik stond inderdaad op de wachtlijst bij MCK, maar omdat de wachttijd flink is opgelopen ben ik toch voor n buitenlandse donor gegaan.
November 2016 was het nog een jaar of minder. November 2017 zou t nog minimaal een half jaar en waarschijnlijk langer duren. Gezien mijn leeftijd heb ik toen een andere keuze gemaakt. Behandeling wel nog steeds bij MCK trouwens.
1e kerstdag eerste iui gehad en daarna op “t wachtbankje” of t wel of niet is gelukt
donderdag 4 januari 2018 om 15:30
Aha..dat wachtbankje
Wat ontzettend vervelend dat de eerste poging waarschijnlijk niet gelukt is Eeffie1.
Ik hoorde inderdaad dat de wachttijden verlengd zijn met zeker een half jaar. De arts vertelde me dit begin december ( 2017 ) ik heb toen ook sterk getwijfeld om voor een Deense donor te gaan gezien mijn leeftijd, word volgende week 39. Maar eind dec had ik de arts weer aan de telefoon en toen gaf ze aan dat ze hoopt ( met de nadruk op hoopt ) dat ze mij eind van deze maand een donorvoorstel kan doen. Dus ik wacht het nog even af.
Heb jij drie rietjes "afgenomen"? Volgens mij adviseren ze dat?

Wat ontzettend vervelend dat de eerste poging waarschijnlijk niet gelukt is Eeffie1.
Ik hoorde inderdaad dat de wachttijden verlengd zijn met zeker een half jaar. De arts vertelde me dit begin december ( 2017 ) ik heb toen ook sterk getwijfeld om voor een Deense donor te gaan gezien mijn leeftijd, word volgende week 39. Maar eind dec had ik de arts weer aan de telefoon en toen gaf ze aan dat ze hoopt ( met de nadruk op hoopt ) dat ze mij eind van deze maand een donorvoorstel kan doen. Dus ik wacht het nog even af.

donderdag 4 januari 2018 om 15:39
Ja inderdaad 3 rietjes afgenomen.Hailie schreef: ↑04-01-2018 15:30Aha..dat wachtbankje![]()
Misschien dat er meer mensen t besluit hebben genomen om van de lijst af te gaan waardoor t toch weer wat sneller gaat....
Hopelijk krijg je goed nieuws eind van de maand!
donderdag 4 januari 2018 om 15:56
Dat zou inderdaad een logische verklaring zijn. Dat hoop ik ook, ik wacht het af. En hopelijk heb jij aan drie rietjes genoeg. Spannend nu allemaal voor je. (En voor velen hier)
donderdag 4 januari 2018 om 16:30
Beau, ik werk fulltime in t basisonderwijs. Ik kan bijna alle afspraken buiten lestijd plannen. Toevallig moet ik vaak in t weekend en mijn kliniek is ook 3 avonden open. Mijn directrice is op de hoogte van mijn traject, maar ik heb met haar afgesproken dat ze er niets over vraagt. Ik ben 2x onder lestijd weggeweest. Mijn collega’s moesten toen mijn leerlingen opvangen. Ik zorg dan wel dat t begin van de ochtend of einde van de middag is en niet midden op de dag.
donderdag 4 januari 2018 om 17:53
Wat ik begrepen heb is dat je inderdaad bij meerdere klinieken aan kan melden. Maar het snelst gaat het als je al een donor hebt of alles uit Denemarken of Duitsland laat komen. De klinieken helpen je dan wel met de inseminatie. Al kan je ook kiezen voor zelfinseminatie.Macarinata schreef: ↑04-01-2018 11:23Verrek, je hebt gelijk! Ik dacht echt dat Cryos en die Duitse spermabank altijd contact met de donor onmogelijk maakten. Ik begrijp overal dat het belangrijk is dat je kind de mogelijkheid heeft om de donor te leren kennen. Ik wil dat niet in de weg staan. Dan wordt het zeker een optie. Ik moet de kosten nog wel eens goed uitrekenen.
Jootje, ik zie dat jij bij St. Antonius zit, maar hoe dan? Heb je een eigen donor? Op de site van het St. Antonius staat dat ze alleen paren helpen.
Hoe kies je nu goed een kliniek uit? Ik woon centraal. Voorburg is het dichtstbij, maar wat als de aanpak van Isala me het meest aanspreekt? Kun je bij meerdere klinieken tegelijkertijd op de wachtlijst?
Ik weet alleen niet of alle klinieken je ook helpen met die 'bestellingen' uit het buitenland.
donderdag 4 januari 2018 om 18:19
In nederland is een anonieme donor verboden, dus de mogelijkheid is er altijd!Macarinata schreef: ↑04-01-2018 11:23Verrek, je hebt gelijk! Ik dacht echt dat Cryos en die Duitse spermabank altijd contact met de donor onmogelijk maakten. Ik begrijp overal dat het belangrijk is dat je kind de mogelijkheid heeft om de donor te leren kennen. Ik wil dat niet in de weg staan. Dan wordt het zeker een optie. Ik moet de kosten nog wel eens goed uitrekenen.
Ik woon ook in het midden van het land, vandaar het st antonius. Ze hebben geen eigen bank, dus ben zwanger geworden via een deense donor. Ze helpen ook zeker alleenstaande vrouwen, dit staat er inderdaad niet op. Wachttijden zijn daar erg kort en ik ben zeer tevreden!
Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel!

donderdag 4 januari 2018 om 20:26
Plien, Bedankt voor je reactie. Heel fijn om te horen. Ik werk ook fulltime in het basisonderwijs en nu naar de dokter of tandarts vind ik al een hele organisatiePlien1985 schreef: ↑04-01-2018 16:30Beau, ik werk fulltime in t basisonderwijs. Ik kan bijna alle afspraken buiten lestijd plannen. Toevallig moet ik vaak in t weekend en mijn kliniek is ook 3 avonden open. Mijn directrice is op de hoogte van mijn traject, maar ik heb met haar afgesproken dat ze er niets over vraagt. Ik ben 2x onder lestijd weggeweest. Mijn collega’s moesten toen mijn leerlingen opvangen. Ik zorg dan wel dat t begin van de ochtend of einde van de middag is en niet midden op de dag.

vrijdag 5 januari 2018 om 11:20
Innerpeace, wat verdrietig! Sterkte met het te boven komen van deze teleurstelling, alweer. Kan me voorstellen dat je even tijd nodig hebt.
Eefje en Plien, jammer dat het niet gelukt is
Nieuwen, welkom allemaal en succes met kiezen, beslissen en wachten.
Ik zit net weer op het wachtbankje. 18 januari d-day

Eefje en Plien, jammer dat het niet gelukt is

Nieuwen, welkom allemaal en succes met kiezen, beslissen en wachten.
Ik zit net weer op het wachtbankje. 18 januari d-day