Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

vrijdag 5 januari 2018 om 13:59
Wat een verdrietige berichten... sterkte!
Welkom aan de nieuwe!
Morgen schuif ik weer aan op het w8bankje! Ronde moeten overslaan mbt bijbestellen maar eergisteren bij de 1e echo gelijk al een goed ei!!
Zelf vandaag Pregnyl moeten spuiten (ohhh wat waren daar zenuwen voor maar viel me mee)
Morgenochtend is het weer zover... poging 5...
Welkom aan de nieuwe!
Morgen schuif ik weer aan op het w8bankje! Ronde moeten overslaan mbt bijbestellen maar eergisteren bij de 1e echo gelijk al een goed ei!!
Zelf vandaag Pregnyl moeten spuiten (ohhh wat waren daar zenuwen voor maar viel me mee)

vrijdag 5 januari 2018 om 17:56
Succes morgen Globe!Globe83 schreef: ↑05-01-2018 13:59Wat een verdrietige berichten... sterkte!
Welkom aan de nieuwe!
Zelf vandaag Pregnyl moeten spuiten (ohhh wat waren daar zenuwen voor maar viel me mee)![]()
zaterdag 6 januari 2018 om 18:12
zondag 7 januari 2018 om 10:07
Succes dames op het wachtbankje. Kan me voorstellen dat het lange dagen zijn. Ik kan niet wachten tot ze een donorvoostel voor me hebben en vind dat al behoorlijk zenuwslopend.
Ik zou trouwens graag mijn gegevens willen invullen maar weet niet goed hoe ik bij het algemene startaccount kom.
Kan iemand me daarbij helpen? Alvast bedankt.
Ik zou trouwens graag mijn gegevens willen invullen maar weet niet goed hoe ik bij het algemene startaccount kom.
Kan iemand me daarbij helpen? Alvast bedankt.
zondag 7 januari 2018 om 11:33
Dankjewel allemaal. Lief van jullie. Doet mij goed. Afgelopen donderdag heb ik een echo gehad en alles was weer schoon en zag er goed uit. Baarmoederslijm was alweer aan het groeien en er waren alweer eiblaasjes aan het groeien.
In overleg heb ik besloten toch direct door te gaan. Er is geen reden om te wachten. Ze gaven uit zichzelf al aan dat als ik met een partner was ik het nu ook zou proberen. Dus zei ze, wat ons betreft mag je direct door. En ik heb de dag ervoor besloten dat ik dat graag wil. Dus het was fijn dat zij dat uit zichzelf zei. Dit keer ga ik wel utrogestan gebruiken na de inseminatie. Baat het niet, schaad het niet. Dinsdag mag ik weer voor de uitgangsecho en ik verwacht vrijdag weer op het wachtbankje te zitten.
In overleg heb ik besloten toch direct door te gaan. Er is geen reden om te wachten. Ze gaven uit zichzelf al aan dat als ik met een partner was ik het nu ook zou proberen. Dus zei ze, wat ons betreft mag je direct door. En ik heb de dag ervoor besloten dat ik dat graag wil. Dus het was fijn dat zij dat uit zichzelf zei. Dit keer ga ik wel utrogestan gebruiken na de inseminatie. Baat het niet, schaad het niet. Dinsdag mag ik weer voor de uitgangsecho en ik verwacht vrijdag weer op het wachtbankje te zitten.
zondag 7 januari 2018 om 16:47
Wat een knappe beslissing Innerpeace. En mooi dat ze bij de kliniek dan ook zo achter je staan. Als alles er weer zo goed 'klaar voor is' dan moet het misschien ook zo zijn dat je idd direct doorgaat. Ik hoop voor je dat de utrogestan zijn werkt doet. Ik duim heeeeel erg voor je! Veel succes vrijdag.
zondag 7 januari 2018 om 18:23
Hi allen,
Ik ben nieuw hier, lees heel soms mee. Ik sta zelf sinds oktober 2017 op de wachtlijst bij RdGG en Leiderdorp. Van Leiderdorp heb ik 16 januari een informatie bijeenkomst.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik dit echt wil, heb nog steeds hoop dat ik iemand tegen kom.
Desondanks wil ik dit jaar een huis kopen bij familie in de buurt, zodat ik een goed sociaal achterban heb, mocht ik er toch alleen voor gaan.
Een vraag voor jullie, hoe hebben jullie deze keuze gemaakt.
En voor diegene die in het proces zitten of kindjes hebben hoe ervaren jullie dit, voelt het eenzaam, valt het je mee of tegen?
Ik hoor het graag van jullie.
Ik ben nieuw hier, lees heel soms mee. Ik sta zelf sinds oktober 2017 op de wachtlijst bij RdGG en Leiderdorp. Van Leiderdorp heb ik 16 januari een informatie bijeenkomst.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik dit echt wil, heb nog steeds hoop dat ik iemand tegen kom.
Desondanks wil ik dit jaar een huis kopen bij familie in de buurt, zodat ik een goed sociaal achterban heb, mocht ik er toch alleen voor gaan.
En voor diegene die in het proces zitten of kindjes hebben hoe ervaren jullie dit, voelt het eenzaam, valt het je mee of tegen?
zondag 7 januari 2018 om 18:53
Knap van je om meteen door te gaan! Gaan ze nog wel verder onderzoek doen om te kijken waarom het misgaat?innerpeace schreef: ↑07-01-2018 11:33Dankjewel allemaal. Lief van jullie. Doet mij goed. Afgelopen donderdag heb ik een echo gehad en alles was weer schoon en zag er goed uit. Baarmoederslijm was alweer aan het groeien en er waren alweer eiblaasjes aan het groeien.
Wat doet utrogestan precies?
zondag 7 januari 2018 om 18:59
Welkom Jolietje!jolietje85 schreef: ↑07-01-2018 18:23Hi allen,
Ik zelf liep al wat langer met deze keus in mijn hoofd maar ook ik had de hoop nog om 'de ware' tegen te komen. helaas is dat er nog niet van gekomen maar mijn biologische klok begint wel te tikken.
Ik heb voor dit traject gekozen omdat ik mijn kinderwens niet op wil geven voor het niet tegenkomen van de juiste man. Ik had het ook wel anders willen zien, maar ik sta 100% achter mijn keuze.
En ik vind het wel prettig dat ik nu nog even de tijd heb om alles te regelen en te wennen aan het idee aangezien de wachtlijsten best lang zijn. Ik merk wel dat ik er veel mee bezig ben (hoe staat alles er financieel voor? wat kost de opvang? kan ik minder gaan werken? Ben aan het sparen om een goeie spaarpot achter de hand te hebben. Ws dit jaar nog verbouwen of verhuizen om het kindje genoeg ruimte te geven etc)
maandag 8 januari 2018 om 22:34
Beste dames,
al een tijd meelezer, tussen jullie spannende, moeilijke, verdrietige maar ook mooie berichten. Tijdens de kerst besloten zeker deze stap te willen zetten.
Ik heb enkele vragen aan jullie ondanks het doorlezen van vele forum delen.
Ik wil graag gebruik make van donorzaad van Cryos of eventueel ESB. Wat zijn jullie ervaringen met die 2? Waarom juist voor de 1 of voor de ander gekozen.
Belangrijke uitgangspunten vind ik dat het een uitgebreid volledig profiel moet zijn, inclusief foto's en niet anoniem.
Ik heb contact gehad met Viva Neo Leiderdorp (MCK). Ik kom niet in aanmerking voor behandeling aangezien ik nog geen 30 ben. (Het scheelt 2 jaar)
Zowel bij Reinier de graaf als Nij Geertgen kom ik er niet duidelijk achter of zij samenwerken / open staan voor buitenlandse donorbank?
Kan iemand mij dat vertellen?
Daarnaast als die laatste 2 klinieken hierboven afvallen vraag ik mij af of sommigen hier het ook zelf hebben geprobeerd alvorens hulp van een kliniek?
Dank alvast voor jullie tijd en moeite. Ik zal de volgende keer uitgebreid reageren op jullie, van wachtbankje tot alle andere fases
Groetjes Cathelijne
al een tijd meelezer, tussen jullie spannende, moeilijke, verdrietige maar ook mooie berichten. Tijdens de kerst besloten zeker deze stap te willen zetten.
Ik wil graag gebruik make van donorzaad van Cryos of eventueel ESB. Wat zijn jullie ervaringen met die 2? Waarom juist voor de 1 of voor de ander gekozen.
Belangrijke uitgangspunten vind ik dat het een uitgebreid volledig profiel moet zijn, inclusief foto's en niet anoniem.
Ik heb contact gehad met Viva Neo Leiderdorp (MCK). Ik kom niet in aanmerking voor behandeling aangezien ik nog geen 30 ben. (Het scheelt 2 jaar)
Zowel bij Reinier de graaf als Nij Geertgen kom ik er niet duidelijk achter of zij samenwerken / open staan voor buitenlandse donorbank?
Daarnaast als die laatste 2 klinieken hierboven afvallen vraag ik mij af of sommigen hier het ook zelf hebben geprobeerd alvorens hulp van een kliniek?
Dank alvast voor jullie tijd en moeite. Ik zal de volgende keer uitgebreid reageren op jullie, van wachtbankje tot alle andere fases

Groetjes Cathelijne
maandag 8 januari 2018 om 23:10
Hallo, welkom!MJS1234 schreef: ↑08-01-2018 22:34Beste dames,
Dank alvast voor jullie tijd en moeite. Ik zal de volgende keer uitgebreid reageren op jullie, van wachtbankje tot alle andere fases![]()
Groetjes Cathelijne
Ik heb een donor van cryos, maar de enige reden was dat ze in het umc alleen die donorbank hebben genoemd. Dus makkelijke keus!
Ergens in het afgelopen anderhalf jaar heeft iemand wel wat geschreven die het zelf had geprobeerd maar dat was volgens mij geen succes. Terwijl mijn collega donor is geweest bij een aantal vrouwen en die deden het ook zelf in de badkamer.
Ik ging zelf naar het ziekenhuis omdat ik pcos heb en daar wat extra controle/hulp voor wilde.
Succes!
dinsdag 9 januari 2018 om 09:12
Heel veel sterkte voor iedereen waar het niet zo loopt als we allemaal zo hopen 
Ik duim voor iedereen op snel mooi nieuws!
Hoi MJS1234,
Welkom! Ik ben zelf bij Nijgeertgen geweest. En dacht van te voren gebruik te maken van cryos maar zij kwamen ook met de optie esb. En uiteindelijk was dit iets goedkoper en omdat ze adviseren om voor 6x te bestelllen toch best een bedrag. En toen zag ik ook nog een donor bij ESB waar ik een goed gevoel bij had. Maar zowel cryos als esb kan dus bij nijgeertgen.
En ik ben nu 21 weken zwanger van een druk meisje. Dus ik kan alleen maar positief zijn over nijgeertgen
Succes met de stap en de keuze!
Hoi MJS1234,
Welkom! Ik ben zelf bij Nijgeertgen geweest. En dacht van te voren gebruik te maken van cryos maar zij kwamen ook met de optie esb. En uiteindelijk was dit iets goedkoper en omdat ze adviseren om voor 6x te bestelllen toch best een bedrag. En toen zag ik ook nog een donor bij ESB waar ik een goed gevoel bij had. Maar zowel cryos als esb kan dus bij nijgeertgen.
En ik ben nu 21 weken zwanger van een druk meisje. Dus ik kan alleen maar positief zijn over nijgeertgen

Succes met de stap en de keuze!
dinsdag 9 januari 2018 om 10:22
Hoi MJS1234,
Isala werkt alleen met eigen bank of Cryos. Maar omdat de ESB niet de 25% btw hanteert en Cryos wel ben ik daar afgelopen week ook ingedoken. Want beiden zitten ze in Denemarken, waarom zit er zo'n verschil in de btw? Ik heb de ESB gebeld en ze gaven aan dat ze nu 0% btw hanteren, maar niet weten wanneer die EU regels veranderen. Het gekke is dat conform de EU regelgeving ze 25% moeten hanteren, maar dat wisten ze allemaal niet. Dus toen heb ik met de Deense belastingdienst gebeld en de ESB staat onder subaccounts ingeschreven op dat adres (?) en ze konden niets vinden over een andere regeling dan 25% die ze echt moeten hanteren.
De conclusie van de belastingdienst was dat als ik daar zou bestellen ik rekening moest houden met een naheffing van 25% btw. Ik ga dit niet gokken, dat is echt veel geld. En daarnaast begon ik sterk te twijfelen door de sub bv's op de adressen van hun website.
Nou werkt Isala er ook niet mee, maar mocht de kliniek waar jij loopt met ESB werken zou je dit dan eens willen navragen? Want het is wel heel erg apart dat de EU regelgeving, en de belastingdiensten in Nederland en Denemarken zeggen dat dit niet kan. Er is wel een uitzondering voor bloed, moedermelk, organen, etc, maar sperma valt daar niet onder.
De enige uitzondering kan zijn als ze in voorgaande jaar meer dan 100.000 euro aan sperma hebben geleverd aan Nederland. En dat lijkt me sterk. Ze werken overigens met 2 klinieken in Nederland gaven ze zelf aan.
Dit waren mijn bevindingen na uren zoeken, bellen en mailen tot aan het ministerie van financiën en de belastingsdienst van Denemarken aan toe. Maar mocht er iemand hier een andere uitkomst hebben dan hoor ik dit graag. 25% btw is echt veel
Isala werkt alleen met eigen bank of Cryos. Maar omdat de ESB niet de 25% btw hanteert en Cryos wel ben ik daar afgelopen week ook ingedoken. Want beiden zitten ze in Denemarken, waarom zit er zo'n verschil in de btw? Ik heb de ESB gebeld en ze gaven aan dat ze nu 0% btw hanteren, maar niet weten wanneer die EU regels veranderen. Het gekke is dat conform de EU regelgeving ze 25% moeten hanteren, maar dat wisten ze allemaal niet. Dus toen heb ik met de Deense belastingdienst gebeld en de ESB staat onder subaccounts ingeschreven op dat adres (?) en ze konden niets vinden over een andere regeling dan 25% die ze echt moeten hanteren.
De conclusie van de belastingdienst was dat als ik daar zou bestellen ik rekening moest houden met een naheffing van 25% btw. Ik ga dit niet gokken, dat is echt veel geld. En daarnaast begon ik sterk te twijfelen door de sub bv's op de adressen van hun website.
Nou werkt Isala er ook niet mee, maar mocht de kliniek waar jij loopt met ESB werken zou je dit dan eens willen navragen? Want het is wel heel erg apart dat de EU regelgeving, en de belastingdiensten in Nederland en Denemarken zeggen dat dit niet kan. Er is wel een uitzondering voor bloed, moedermelk, organen, etc, maar sperma valt daar niet onder.
De enige uitzondering kan zijn als ze in voorgaande jaar meer dan 100.000 euro aan sperma hebben geleverd aan Nederland. En dat lijkt me sterk. Ze werken overigens met 2 klinieken in Nederland gaven ze zelf aan.
Dit waren mijn bevindingen na uren zoeken, bellen en mailen tot aan het ministerie van financiën en de belastingsdienst van Denemarken aan toe. Maar mocht er iemand hier een andere uitkomst hebben dan hoor ik dit graag. 25% btw is echt veel

anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 10:24
Reden: tekstueel
Reden: tekstueel
3.49% gewijzigd