Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleine update: verwijsbrief binnen en inmiddels gebeld en sta ik op de wachtlijst voor een eerste gesprek. Najaar 2018 wordt dat pas ws, maar ik sta er in ieder geval op! Nog tijd genoeg om nog te sparen hihi.
Had een aardige dame aan de lijn. Legde meteen uit dat de wachtlijst wat langer was, hoe het gaat met de eerste oproep, dat je nog even gebeld wordt ter herinnering en dat ik qua leeftijd mooi zit. (hahahaha vond ik toch even leuk om te horen)

@nausicaa daar heb je helemaal gelijk in. Stellen vinden dit waarschijnlijk ook net zo eng. Is ook allemaal onbekend terrein zeg maar. Ik sta wel helemaal achter mijn keuze en ik zie de vragen in mijn hoofd ook maar als iets positiefs. Ik ben er bewust mee bezig en maak zo ook geen overhaaste beslissingen.
Wel superfijn dat je hier zo met iedereen ervaringen kan delen. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje.
Nou t gaat hier nu opeens snel! Als t meezit neem ik over een week of twee ook voor t eerst plaats op t wachtbankje!! Spannend!!

@wannebee, jij bent alweer een end op weg zeg! Gaat t allemaal goed?

@Betsy, spannend hoor de eerste stappen zijn gezet!

@Biebke, pfff zal n zware tijd zijn geweest voor je! Hoop dat je in januari weer vol goede moed kan beginnen!
Betsy, welk ziekenhuis is het uiteindelijk geworden?
Alle reacties Link kopieren
@maris86 RdG. wachtlijst inmiddels alweer iets langer dan bij jou dus. Ze had het over najaar 2018.

@eeffie1 ja nu is het voorlopig weer afwachten. Hoe is het bij jou gegaan? Qua wachttijd en vooronderzoeken? Welk ziekenhuis loop je?
Alle reacties Link kopieren
@betsy. Goed dat je gebeld hebt! Ik heb nog steeds geen spijt van mijn keuze voor RdG.

Morgen mag ik weer voor de uitgangsecho. Spannend!
Betsy_01 schreef:
29-11-2017 15:50
@maris86 RdG. wachtlijst inmiddels alweer iets langer dan bij jou dus. Ze had het over najaar 2018.
Inderdaad iets langer. Ik heb eind feb gebeld en kon begin november op de intake komen. Ach de tijd gaat zo voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Nou er is weer veel bij te lezen na een paar dagen! Welkom aan de nieuwe 'gezichten'.
Biebke.. helemaal begrijpelijk. Het moet vast even pittig zijn allemaal.

Wannabe, wat leuk om te lezen! Succes nog de laatste weken.

Innerpeace dus weer bijna inseminatie ook?

Plien.. jij kan alweer bijna testen toch?

En Lee.. weet je al meer? Spannend nog even!
Zo he alweer een nieuwe!!!

Weet even niet meer wie op mijn vraag antw gaf mbt bijbestellen.
Gebeld en bijbesteld en op advies zelfs een nieuwe donor. Nu w88 op de factuur en hopen dat ik deze ronde nog door kan. Zullen dan spannende kerstdagen worden haha!

Wie zit er nog op het bankje???
Welkom vr de nieuwe "uppies"!
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
29-11-2017 18:49
op advies zelfs een nieuwe donor
Globe.. ik ben benieuwd waarom? Zelf twijfel ik over wanneer/wel niet switchen.. om wellicht de kans te vergroten. Maar vergroot je ze wel? In het umc wordt na 3x geswitched naar je 2e keus.. maar is dit wel gunstig?
Stellen hebben die keus natuurlijk niet.. maar wat is jullie max qua aantal pogingen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe andere uppies hierin staan.
Betsy_01 schreef:
29-11-2017 15:50
@eeffie1 ja nu is het voorlopig weer afwachten. Hoe is het bij jou gegaan? Qua wachttijd en vooronderzoeken? Welk ziekenhuis loop je?
Ik loop bij t MCK in Leiderdorp. Sinds vorig jaar November op wachtlijst voor n donor. Dit zou een jaar duren maar bericht gehad dat t nog zeker een half jaar (minimaal) langer zou duren. Dus besloten toch zelf te bestellen.

Daarna ging t snel! Half november bericht, gisteren startgesprek en deze cyclus meteen beginnen. Vorig jaar na intake echo en bloedonderzoek gehad.

Moet zeggen dat het jaar wel echt voorbij is gevlogen!
@Innerpeace; spannend weer! Op naar n succesvolle ronde!

@Globe83; hopelijk kan je deze ronde weer door! Als t bij mij loopt zoals gepland hoop ik ook op n mooi kerstcadeautje! 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor een kerstkadootje. Verwacht rond 24 december aan het einde van m'n cyclus te zijn weer. Leuk dames!
Alisa86 schreef:
29-11-2017 19:10
Globe.. ik ben benieuwd waarom? Zelf twijfel ik over wanneer/wel niet switchen.. om wellicht de kans te vergroten. Maar vergroot je ze wel? In het umc wordt na 3x geswitched naar je 2e keus.. maar is dit wel gunstig?
Stellen hebben die keus natuurlijk niet.. maar wat is jullie max qua aantal pogingen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe andere uppies hierin staan.
Ja eigenlijk geen "goede reden" had zelf bij poging 3 al zo'n ged88 van he... misschien is een andere donor wel een optie ( door ooit een verhaal over een m/v die niet klikte op ei/zaadgebied )
En had de dokter aan de lijn en hij zei "joh zullen we anders eens een keer een andere donor proberen, wie weet".
Ik heb de kliniek mij laten matchen dus geen 1e/2e keus oid. In de praktijk merk ik daar nu dus niks van.
Zit nu weer in spanning op de factuur te w88.... heb zelf vorig jaar besteld en weet niet wat de nieuwe prijs is....
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
28-11-2017 09:56
Om mijn eisprong te timen. Ik heb de eerste drie pogingen zonder pregnyl gedaan. dus middels ovulatietesten en bij toeval kwam ik erachter dat mijn ovulatietesten 3 dagen positief waren. En daar werd ik helemaal gek van. dus in overleg met de arts pregnyl gekregen om mij wat relaxter te krijgen.
Ja kan me voorstellen dat je daar niet heel relaxed van bent want dan heb je geen idee of je optid geinsemineerd wordt!!
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace en angelaloes succes morgen met de echo!! Ben benieuwd!

Ik ga morgen weer beginnen met ovulatietesten🍀
Alle reacties Link kopieren
@alisa nog niets.. Ik dacht gister een heel licht streepje te zien, maar die is vandaag weer weg. Heb sinds zondag krampen, wat wel een stuk minder is nu. Hoofdpijn sinds 2 dagen en ik ben nog niet ongesteld -klopt heel hard af- Killing nu.

Best wat terug te lezen hier, ga ik zo doen. Wie zitten er nog meer op het bankje nu?
Alle reacties Link kopieren
Net weer terug van de echo. 2 follikels van 11,6mm. Ze doen rustig aan dus. Zaterdag terug om te kijken of ze ook beiden gegroeid zijn. Ik vermoed rond dinsdag inseminatie. Erg spannend of er daadwerkelijk 2 gaan springen... heb ik niet eerder gehad
innerpeace schreef:
30-11-2017 13:13
Net weer terug van de echo. 2 follikels van 11,6mm. Ze doen rustig aan dus. Zaterdag terug om te kijken of ze ook beiden gegroeid zijn. Ik vermoed rond dinsdag inseminatie. Erg spannend of er daadwerkelijk 2 gaan springen... heb ik niet eerder gehad
Misschien domme vraag, maar heb je dan ook meer kans op een tweeling?
Alle reacties Link kopieren
@maris, ik had ook 2 eitjes, dus dan ook kan dat er 2 eitjes bevrucht worden.

Ben er net vanaf gevallen. En om het nog erger te maken zie ik nu op Cryos dat je perse moet bestellen met een Quotumreservering van 350 euro. Wat betekend dat als je 1 rietje besteld je 1100 euro kwijt bent in mijn geval. En als je niet zwanger bent krijg je die 350 euro terug (lees ik dat goed?) maar dan moet ik wel eerst die 350 euro erbij sparen. Wat een rotdag vandaag :( Nu weet ik zeker dat ik nog een jaar moet wachten tot de wachtlijst.
Alle reacties Link kopieren
Hier doen ze ook rustig aan. Lijkt 1 prominente te zitten. Eignelijk wilde ze me nog x terug voor echo maar vanwege de afstand laten ze t zitten. Als ik woensdag nog geen piek heb wel weer echo. Spannend dus
Alle reacties Link kopieren
Mijn ovulatietest is nog verre van positief maar het zaad is al wel binnen! Gelukkig op stikstof dus nog wel ff goed!

Lee, klopt idd!! Ik heb van de week ook bericht en contact gehad met denemarken. Als je niet zwanger raakt via cryos krijg je het bedrag weer terug. €350, daar komt nog 25% btw bij, hou hier rekening mee!

Innerpeace en angelaloes, die van mij deden het ook rustig aan😂 hoop toch dat mijn ovu test morgen wat meer laat zien🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
@maris er is altijd een kans dat beide eitjes bevrucht worden en succesvol innestelen. Maar die kans is niet veel hoger. Ik zie het meer als een grotere kans op een zwangerschap ;).

Zou het aan de tijd vh jaar liggen dat ze allemaal zo rustig aan doen :)
Alle reacties Link kopieren
Haha. Nou, die van mij lag gewoon strak op schema, dus ik zit al weer een paar dagen. Overigens alleen meting met ovulatietest, geen echo's.

Lee, dus als ik het goed begrijp kost het jou sowieso 750 per poging, plus dan nog 350 extra als je zwanger wordt? Dat is flink zeg. Je staat dus ook op de wachtlijst voor een Nederlandse donor?
Alle reacties Link kopieren
Lee, wat balen! En dat is niet niks, dat bedrag! Poeh hee, niet leuk...

Plien, al nieuws?

Nausicaa, succes op het bankje!
Alle reacties Link kopieren
@nora dank je wel. Het is mijn NOD dag en ik vraag mij af waarom mijn menstruatie niet doorzet. Ik wacht toch nog maar even met doorbellen dat het niet gelukt is, maar omdat ik toch iedere keer wat vaag bloedverlies en last van mijn rug heb kan het niet missen dat het vandaag doorzet.

@nausica Ik betaal 1100 euro voor 1 rietje of 1600 euro voor 2 rietjes. Dat komt omdat er 1 keer verzendkosten van 170 euro bij zit (plus 25% btw) en 1 keer de quotumgarantie van 350 euro plus 25% btw. Volgens de site krijg je dat laatste terug als je NIET zwanger bent.
Ik sta ook op de wachtlijst voor de Nederlandse en ik ben hopelijk volgend jaar deze tijd aan de beurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven