Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Ohhh @innerpeace ik doe dansjes voor je!! Wat een super fijn, mooi, fantastisch nieuws! De MOET blijven plakken inderdaad. Hoop voor je dat de stressperiode heel snel om gaat. Voor nu, gefeliciteerd!

Vandaag echo nr 2 en weer geen ei te vinden :( ik ben normaal toch best stabiel, dus maak me toch wel zorgen of ik deze maand überhaupt mee kan doen.. Pfff..
@ nausica, ik werk in de zogenaamde kantoortuin, met zn allen + baas in 1 grote ruimte. Het valt zelfs al op als je lang op het toilet zit 😉 Verschillende collega’s weten wel dat ik in dit traject zit. Ik neig zelf ook naar open kaart spelen, dan hoef ik daar iig niet over te stressen.

Wat onwijs fijn dat jouw leidinggevende zo positief heeft gereageerd! En die extra centen die zijn ook zeker meegenomen!

@ innerpeace, voorzichtig gefeliciteerd!

@ lee, wat balen! Is dat eigenlijk standaard dat ze eerst een echo doen?
Dank voor jullie lieve woorden, @sciencerocks, @innerpeace en @lee83.

Gistermiddag een heeeel licht streepje (mag officieel pas vrijdag testen ;-) ), kon het nog niet geloven. Maar vanochtend toch echt duidelijk: ik ben zwanger. Een lange weg te gaan, maar nu o zo blij met dit prille begin!
@Lee helemaal geen ei? op welke cd zit je? vervelend zeg.
@angela heb je weer getest?
En jij ook voorzichtig gefeliciteerd, @innerpeace! Ik vind het ook een lastig gegeven hier: voor de een vreugde en voor de ander (weer) verdriet. Dat contrast is zo groot en maakt het ook moeilijk om goed nieuws te brengen.
@kusjeopjekop maar juist goed nieuws geeft (iig mij) hoop. Er was een tijdje minder goed nieuws hier en ik zag het somber in. Nu een paar keer goed nieuws en ik merk dat ik ook weer wat positiever erin sta. Dus vooral niet schuldig voelen. Ik ben blij voor je.

@Innerpeace helemaal geen ei. Ik heb altijd wel wat kleine eitjes klaarstaan, dus dat ik nu ineens zo laat ben is wel gek. Ik hoop maar dat er nog wel 1 komt..

@truelove nee dat is niet standaard. Bij iedereen doen ze weer anders. Ik gebruik oa clomid omdat mijn ei wel groeit, maar niet een super duidelijke sprong heeft. Dus vandaar de echo's ook.
@innerpeace cd 13. Het kan nog.
@Lee een vriendin van mij heeft deze maand ook geen eitjes klaarstaan en moet helaas ook overslaan. Volgende maand gaan ze weer kijken. Balen zeg. Het voelt zo als een verloren maand dan.

@kusjeopjekop gefeliciteerd! nu wordt het spannend. je moet je nod nog krijgen?
Dank je wel, @Lee83. Hoop doet leven, en zo is het :) Ik duim voor jou.

@Innerpeace: Mijn NOD is vandaag. Heb bijna altijd een cyclus van 27 dagen en had de afgelopen keer pas een positieve ovulatietest op dag 15. Normaal dag 12, soms 13. Ik dacht dan ook de afgelopen keer dat ik ‘m gemist had. De IUI was op vrijdag en dus zou ik officieel pas deze vrijdag mogen testen. Ik heb dus vroeg getest. Fingers crossed. Maar goed dat zal het de hele route worden. Ik kom in aanmerking voor prenatale screening in het AMC en die weg zal nog spannend genoeg worden. Ik neem het zoals het komt en probeer te genieten van het moment. Vandaag lukt dat goed. Hoewel het zoooo raar is om het voor me te houden hier op m’n werk. Ik lach van binnen :)
@kusjeopjekop spannend!
.
Wat lees ik fijn nieuws! Gefeliciteerd meiden!
Voor de meiden waar t niet is gelukt een dikke knuffel!

Hier rustig aan het genieten van het niet tellen en opletten ;)
Voorzichtig gefeliciteerd Innerpeace en Kusjeopjekop!
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie beiden nog wel even een hele tijd spannend blijft, maar de eerste stap is er tenminste!
Innerpeace enkusjeopjekop, voorzichtig gefeliciteerd! Op naar een plakker!
Angelaloes, hoe staat het er bij jou voor?
Innerpeace en kusjeopjekop, wat fijn, gefeliciteerd!

Ik heb nog niet getest, wel net de predictor gekocht (wilde naar de action maar kwam er niet van, en kruidvat had alleen deze voor vroege testen. Morgenochtend maar testen. Wel eng hoor.
@sciencerocks oooeeehhh spannend. Wanneer is je nod?
@innerpeace, NOD is vrijdag. Ik probeer echt heel erg vanuit te gaan dat ik niet zwanger ben, en ben de volgende ZI al aan het plannen, maar toch een ieniemienie stemmetje in mijn hoofd...wie weet is het wel gelijk raak, ook al voel je helemaal niks en was je iets te vroeg met insemineren....
Ik heb vandaag niet getest. Ik vond t gisteren zo heftig dat ie amper zichtbaar was dat ik vandaag liever relaxt aan t werk ging.
Morgen ochtend test ik weer want dan heb ik afspraak met de arts staan(toevallig) borsten doen nog goed zeer maar dit heb ik vaker.
Ik weet wel. Ik test nooit meer eerder dan Mn nod
@sciencerocks je weet het nooit 😉

@angela ja dat is ook lastig deze situatie. Hopelijk is er toch iets te zien morgen. In ieder geval veel succes bij de arts. Laat je het ons weten?
KusjeOjkop gefeliciteerd ook voor jou, een andere spannende tijd breekt nu aan. Heel veel geluk gewenst!

Angela, ik hoop op een knaller morgen! En ik heb ook een gesprek met mijn arts morgen, ben benieuwd of ze iets kan met de twee vmk die ik heb gehad. En of ze wijzigingen voorstelt voor de komende poging(en).
Ik verwacht geen knaller nora. Gisteren was ie praktisch wit dus dan moet er denk ik een wonder gebeuren;-)

Succes morgen!
Gefeliciteerd voor de zwangeren. Wat spannend..

Ik ben vandaag ongesteld geworden na de 9e mislukte iui. Ben er heel erg kapot van.
Nog nooit ook maar een pietsie zwanger geweest na 18 pogingen..
Morgen begin ik met spuiten voor ivf/icsi 1.
Mn vertrouwen is ver te zoeken, maar ik kan het niet niet proberen. We gaan het zien.
Ach Ella, even een dikke knuffel. Wat verdrietig dat je je zo voelt, en ook zo begrijpbaar.
Dag meiden, wat een helden zijn jullie met zijn allen. Ik lees al een tijd mee en het is fijn om te weten dat we inderdaad niet alleen zijn in onze dromen en dat we hier allemaal zo met elkaar meeleven.

Ik heb na een relatie die leuk begon, maar in het laatste jaar steeds meer bergafwaarts ging en een tweede verbroken relatie (verloving) besloten om me in te gaan schrijven bij twee donorbanken. Ik ben nu enigszins aan het opkrabbelen uit die tweede relatie, waarin we samen hadden besloten binnen 1-2 jaar aan kids en een koophuis te gaan beginnen. Ik ben tijdens die relatie vanwege ziekte van mijn moeder en andere persoonlijke omstandigheden in een grote dip terechtgekomen en, ondanks de beloften er voor me te zijn, heeft mijn vriend gezegd het niet aan te kunnen. Is begrijpelijk, maar voor mij geen reden om mijn kinderwens on hold te zetten.

Ik wordt over 2 maanden 29jr, heb een vaste baan maar momenteel een tijdelijk huurhuis. Alleenstaand een huis vinden valt me erg tegen en daarom wil ik die 1-2 jaar wachttijd besteden aan onder andere hierin stabiel worden. Misschien kom ik iemand tegen ondertussen, maar eigenlijk heb ik dat nu losgelaten. Ik wil vooral nu voor mezelf kiezen en daar hoort ook een kleintje bij. Ik hoop dat het me rond mijn 31-32e gegund is. :-)

Voor nu mijn hoofd rustig krijgen. Ik ben hard aan het solliciteren voor een écht leuke baan die me weer energie gaat geven en met het idee in mijn achterhoofd dat ik hiermee een kleintje een nog beter leven kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven