Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@nausicaa, dank je wel. Toch nog niet helemaal af van de hormonen want ik moest even slikken toen ik het las. Het was/is meer een samenloop; geen 40 weken, niet zonder ruggenprik, geen vaginale bevalling en toen lukte de bv ook nog eens niet. Maar goed, ik vind en vond dat het met mijn kind goed moest gaan en dat is het belangrijkste!
Hoe lang moet jij nog?
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
18-09-2018 15:36
Wat leuk ook die bevallings verhalen!

Zijn er ook moeders die geen ruggenprik etc wilde? Ik hoor zoveel verhalen om mij heen over vrouwen die echt geen ruggenprik of keizersnede wilde hebben..

Persoonlijk heb ik zo iets van, als de kleine maar goed, veilig en gezond ter wereld komt. Voor mij ook erg prettig als het een klein beetje pijnloos is
Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding. Ik wilde dat graag omdat het meer voordelen voor het kindje heeft. Daarnaast zijn voor mij verschillende vormen van pijnbestrijding een contra-indicatie vanwege een hartritmestoornis die ik heb.
Wel heb ik gevraagd of ze klaar wilden staan met de pijnpomp mocht ik het echt niet trekken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pijn wel goed aankon. Het deed idd pijn maar ik kon er goed doorheen puffen. Bovendien zat ik in zo’n andere sfeer toen ik aan het bevallen was, ik vind het moeilijk te omschrijven maar ik was zo naar binnen grfocused dat heel veel langs mij heen ging. En ik heb echt geen makkelijke bevalling gehad hoor! Ik ben 56 uur bezig geweest en was uitgeput tegen de tijd dat ik kon gaan persen, maar als je me toen had gezegd dat het maar 3 uur was had ikje ook geloofd.

De kleine man is uiteindelijker een aantal knippen en de vacuümpomp gehaald omdat ik geen energie meer had om te persen.
Dat vond ik trouwens het meest pijnlijk, het moment van de echte geboorte dus toen zijn hoofdje eruit kwam. Maar dat moment duurt 1 of 2 seconden en dan is het voorbij en heb je je kind op je borst.

Hopelijk heb ik de aanstaande mama’s niet bang gemaakt. De geboorte van mijn kind was het mooiste wat ik in mijn leven heb meegemaakt
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa, wat een goede post. De bevalling die je hebt zegt niets over de kracht die je hebt of de moederliefde die je in je hebt.

Ik ben zonder pijnbestrijding bevallen omdat ik daarvoor te laat in het ziekenhuis kwam. Was thuis begonnen, bijna volledige ontsluiting aldaar, hartslag van kindje leek niet goed te herstellen na pers-pogingen, toen met ambu naar ziekenhuis en uiteindelijk met vacuümpomphulp bevallen. Was echt wel pijnlijk die bevalling, maar ja, je kan het heus aan en het gaat echt voorbij.

Ik wil weer zwanger worden, dus het heeft me niet zodanig ontmoedigd dat ik het niet nog een keer aandurf ;)

Vanaf vandaag weer op het bankje, hopelijk voor de laatste keer!
Alle reacties Link kopieren
Nora_recaptcha, ik hoop echt voor je dat deze poging gaat lukken en blijft plakken bij je!

Interessant om alle verhalen te lezen. Wat ik grappig vind is om te zien dat er in NL toch nog heel anders wordt gekeken naar pijnbestrijding. In Engeland, waar ik 12,5 jaar heb gewoond is pijnbestrijding gewoon onderdeel van de bevalling en kijken ze raar op als je zonder wilt. Ook vriendinnen uit andere landen gaan voor pijnbestrijding want zo zeggen ze, je gaat toch ook geen operatie zonder pijnbestrijding laten doen. Dus interessant om verschillende visies te lezen. Maar ook natuurlijk helemaal afhankelijk van de situatie. En het zegt niks over de persoon.
Ik heb echt nog geen idee wat ik zelf zou willen, daar is het nog te vroeg voor. Maar wat ik wel al heb geleerd is dat wat je wilt en wat er gaat gebeuren heel verschillend kunnen zijn. En dat elke bevalling uniek is.
Alle reacties Link kopieren
blegh, beetje afscheiding alsof ik ongesteld zou worden. Weet niet wat te denken ....
Alle reacties Link kopieren
@ Science, als je je zorgen maakt kan je altijd even de verloskundige bellen.
Afscheiding zo vroeg in je zwangerschap komt vaak voor hoor.
Heb ik ook gehad tot in week 6
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
18-09-2018 23:06
@Pat: daar is echt niks zwaks aan hoor! Een keizersnede is niet makkelijker dan een normale bevalling, zeker niet als je al zo lang weeen hebt, en het herstel is ook niet mis. En de ‘keuze’ heeft niks met zwakheid te maken, maar met de omstandigheden. Ben jij minder zwak dan iemand waarbij het fluitend ging, en die er met een paar uurtjes weeen en drie keer persen vanaf kwam? Dat lijkt me niet. Die had gewoon meer mazzel dan jij, net iets handiger bekken, net iets kleiner of handiger gedraaid kind, enz.

Het enige wat zwak was geweest, was als je jouw angst voor een keizersnede voorrang had gegeven op de gezondheid van je kind. Dus als je zelfs als het echt moest, daar niet over heen had kunnen stappen. Jij hebt gedaan wat nodig was, en je had de pech dat dat bij jou een keizersnede was. Ik vind het echt jammer dat de manier en duur van bevallingen zo gezien wordt als een verdienste. Terwijl als de een van een stoepje valt en verder wandelt, en de ander breekt vanaf hetzelfde stoepje zijn enkel op twee plaatsen, iedereen gewoon zal zeggen dat nummer twee pech had. Niet dat hij zwak is oid.
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
@sciencerocks afscheiding is normaal, maar als je je zorgen maakt zou ik de vk even bellen. Zij kunnen er ws ook niks zinnigs over zeggen, maar dan heb je misschien meer het gevoel dat je er iets aan doet.. liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel even nog een test halen. Het is behoorlijk wat afscheiding, echt zoals ik het zou hebben als ik ongesteld word. Heb ook helemaal geen weeig gevoel of zere borsten meer...

Verloskundige kan denk ik ook niet veel zeggen behalve afwachten denk ik.
Sciencerocks schreef:
19-09-2018 15:35
Ik ga wel even nog een test halen. Het is behoorlijk wat afscheiding, echt zoals ik het zou hebben als ik ongesteld word. Heb ook helemaal geen weeig gevoel of zere borsten meer...

Verloskundige kan denk ik ook niet veel zeggen behalve afwachten denk ik.
Er zit sowieso hsg in je urine, ook als het mis zou gaan.. Heb je al een eerste echo gepland? Ik mocht met 6,5 week 'al'.
Alle reacties Link kopieren
Net test gedaan van kruidvat. Zon druppeltjes. Helemaal wit.
Ben bang dat het door gaat zetten... Was wel weinig gecon entreerde urine natuurlijk maar heb er geen goed gevoel bij😢
Alle reacties Link kopieren
Ai Science, wat naar!
Ik blijf wel voor je hopen tot er echt niets meer te hopen is.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Oh Sciencerocks wat vervelend dat je nu zulke afscheiding hebt. En een witte test is natuurlijk niet geruststellend. Wat een rotgevoel hè. Je kan ook niet anders dan afwachten. Sterkte meid!
Verloskundige bellen helpt in die zin dat je even met iemand kan praten die het vaker aan de hand heeft gehad. Ik vond het toch wel fijn zelf om even een begripvolle stem aan de lijn te hebben.

Ik duim nog even door.
Science, hoop voor je mee.



Kane, hier ook een stel dames, mijn toekomstige meemoeder had ook wat moeite maar heeft na de 2 jaar wachten wel stuk minder twijfels. En we geven kind haar achternaam zodat het ook wat van haar heeft (we trouwen, maar hou mijn eigen achternaam officeel, onofficeel ga ik die van haar wel gebruiken).

Roosje, het geeft wel moet voor de wachtende, bij ons in de familie is 1x zwanger raken ook niet normaal. Maar heb dan kans..

3 oktober hebben wij de intake na wachtlijst in zwolle. Weet eimand de bmi die je maximaal mag hebben?  Ben wel aardig afgevallen maar weet de waarde niet meer.. 
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal. Moeder is net even langsgeweest.
Nu is het afwachten inderdaad. Ik voel me beetje koud en premenstrual enzo, maar vertrouw mijn eigen gevoel even niet meer. Kan er geen pijl op trekken. Net lekker gedoucht en ga even netflixen/binge watchen in bed. Afwachten wat morgen brengt .....
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks, sterkte en hopelijk lukt het even je gedachten te verzetten met Netflix 😘
Alle reacties Link kopieren
Toch echt einde verhaal 😢. Hartstikke ongesteld. Dus zeer vroege miskraam.

En alle rationele uitleg 'dan was het toch niet goed met het vruchtje' etc kunnen me nu even gestolen worden. Ik weet het, en het was nog heel vroeg, en er is gewoon een grote kans dat het niet blijft plakken etc. Maar nu is het gewoon even heel erg kut en verdrietig....
Alle reacties Link kopieren
Oh nee science wat ongelofelijk k*t!!! Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend k*t, geen andere woorden voor. Heel veel sterkte 😘
Truelove79 schreef:
20-09-2018 06:36
Wat ontzettend k*t, geen andere woorden voor. Heel veel sterkte 😘
Sterkte Science!!
Alle reacties Link kopieren
Test gedaan. Ook negatief dus geen twijfel. Vanmiddag ziekenhuis bellen om afspraak voor termjnnecho af te zeggen en te vragen wat de beste stap is om te zetten.
Ouders zijn superlief, ook verdrietig. En lieve collega die er van weet.
Dit is gewoon ook super kut en verdrietig science! Dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Sciencerocks, heel erg verdrietig. Knuf!
Alle reacties Link kopieren
😢 ah nee, wat verdrietig. Ik had zo gehoopt dat het vals alarm was Science. Dikke knuffel voor jou en heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Oh science wat ontzettend KL*TE!!! Maakt niet uit hoe vroeg het is, het doet pijn. Zorg even extra goed voor jezelf en doe wat je nodig hebt.
Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Science.....wat kut! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven