Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eef en happy vind het zo erg voor jullie. En ook spannend wat er nu gaat gebeuren.
Eef voor jou helemaal nu denk ik, wat nu? Oh ik vind het echt zo vreselijk oneerlijk.

@nora ik ga altijd dood op dat bankje.. Heel veel sterkte
@innerpeace wat mooi nieuws! Heb jij nu de verkorte IVF gedaan, in je natuurlijke cycles? Ik vraag dit omdat ik dit ook wil. Mijn lijf is nog steeds van slag na de ivf van okt/nov en ik kan maar niet door. Wel super mooie opbrengst, ik hoop dat er veel mooie eitjes overblijven!
@mieuw welkom

verder iedereen succes op het bankje. Er is zoveel geschreven, ik volg het even niet zo goed meer.
Alle reacties Link kopieren
Nora15, de eerste week is altijd makkelijk. De 2e week killing. Je begint van alles te voelen wat beide kanten op kan gaan. Het lastige is dat zwangerschapsverschijnselen hetzelfde kunnen zijn als menstruatieberschijnselen. Het enige wat je kan doen is afwachten.

Ik zit dus ook sinds donderdag op het bankje. Woensdagavond en donderdagavond ZI gedaan, beide keren 1 rietje 20MOT. Dus 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Het is een maand van emoties geweest, maar ik hoop datum de rust er even inkomt. Ik ben wel bezig bij cryos om mijn quotum reservering terug te krijgen van vorige donor. Het lukt me niet via de website waar ze me elke keer weer naar terug verwijzen. Irritant want ik kan dat geld goed gebruiken. Toch even €350 euro.

Ik ga toch proberen on de kosten van donorzaad aan te geven bij belastingdienst. Mocht ik terugkrijgen apart zetten voor het geval ze zich to bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Nora15 schreef:
16-03-2019 08:39
Eeffie & Happy; wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte!

Ik zit nu voor de eerste keer op t wachtbankje. Ik moet nog een week wachten om te testen. Maar ik voel van alles in mijn lichaam terwijl dat natuurlijk nog helemaal niet kan. Mn darmen zijn enorm van slag en heb al vanaf het begin continue een zeurend gevoel rechts onderin mn buik alsof je ongesteld moet worden. Ik had niet verwacht dat het me zo zou bezig houden, vind het lastig om het wat naar de achtergrond te parkeren. Hoe doen jullie dit? Nog een goede tip?😉
Ik had dat vorige maand ook (mijn eerste iui). Helaas is die niet gelukt.
Deze maand ervaar ik het al makkelijker op een of andere manier. Sta niet zo stil bij de dingen. Kan het beter van me af zetten.
Tuurlijk hou ik nog steeds momenten dat ik denk ik voel wat, zou het?
Maar stukken minder dan vorige maand. Ik zit nog niet eens op de helft van de wachtweken. Denk dat het komende week lastiger en spannender gaat worden.


@science spannend! Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, fijn om de herkenning te lezen! Er zit inderdaad niets anders op dan afwachten.

Science en Betsy; jullie ook succes met wachten de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
@ Science, spannend weer! Fingers crossed...

@ Nora, die 2e wachtweek is echt een mindfuck! Je hebt er gewoon echt geen controle over en die onzekerheid maakt mij altijd gek.
Heel veel sterkte!

Ik kom ergens volgende week ook weer op wachtbank voor poging 5
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@Nora, helaas geen goede tip haha! De meeste worden gillend gek in die weken ;) Misschien is dat de tip.... tis niet raar of gek dat je vanalles voelt. Je lichaam doet rare dingen met je.... Nou ja vooral die hormonen doen rare dingen.
Afleiding is de eeuwen oude tip voor deze weken. Maar he.... dat roepen we allemaal en ook weten we allemaal dat als het eenmaal in je kop zit ;) Succes met w88 nog even maar.
@science, succes!
Over die quota, ik heb ook erg moeten zoeken uiteindelijk was het heel eenvoudig, ik heb nog ergens de omschrijving. Maar ik denk dat je die ook van Cryos gemaild zal krijgen. Ik kreeg het geld wel snel terug!

Ik twijfel ook nog over de opgave aan de belasting..

Succes allemaal op het bankje 😘

Ik ben gisteren nog gebeld en het lijkt geen BBZ te zijn gelukkig. Hopelijk wordt de bloeding snel minder en komt mijn cyclus weer gewoon op gang.
Wil toch graag weer snel verder proberen.
Alle reacties Link kopieren
Even een update lieve meiden.

Van de 14 gevonden eicellen waren er 12 geschikt vokr bevruchting. En vanochtend heb ik te horen gekregen dat er 11 bevrucht zijn!
Wauw inner wat een super mooi aantal zeg! Klinkt belovend!!

mbt wachtbankje, ik denk dat..zeker de eerste keren.. echt een ramp is. Dus niet gek dat je alles voel... Ik voel nu ook van alles terwijl ik nog niet eens bezig ben. Maar wil mijn cyclus gewoon eens door krijgen. Volgens tracker zou ik bijna ongesteld moeten worden en qua verschijnselen klopt t enigzins. We shall see.
Jeetje, mooie berichten maar sommige ook verdrietig, wat een strijd soms. Ik twijfel zo of ik dit aan moet gaan, maar we’ll see, ik probeer er nuchter in te stappen (maar dat deden jullie waarschijnlijk ook)

Respect 2U :rose:
Alle reacties Link kopieren
Mooie score Innerpeace!

Happy: voor nu gelukkig maar. Het is allemaal al naar genoeg, dan hoef je niet ook nog de stress van een bbz er bij.

En wat die belasting betreft: had iemand hier niet vrij duidelijk te horen gekregen dat dat dus niet kan? Want het maar gewoon proberen is best tricky. De meeste aangiftes worden niet gecontroleerd, dus dan komt het er wel door. Maar de belastingdienst mag tot vijf jaar later alsnog geld terug vorderen, dus dan zou je het wel heel lang moeten bewaren ‘voor de zekerheid’.
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
15-03-2019 17:05
Mag ik als outsider vragen wat de beweegredenen zijn om op jonge leeftijd van 24/25 jaar al te kiezen voor een kind in je uppie? En wat is de reactie van je omgeving? Dit is geen kritiek maar puur nieuwschierigheid.
Stille meelezer hier :) 26 jaar en de knoop doorgehakt dat ik alleen voor een kind wil gaan.
Beweegreden: Ik wil geen relatie. Totaal geen behoefte aan een man/vrouw in mijn leven, maar ik heb wel een hele grote kinderwens, altijd al gehad. Ik weet ongeveer sinds mijn twintigste dat ik aseksueel ben en sindsdien is het voor mij ook duidelijk dat ik gelukkiger ben zonder de 'druk' van een relatie met iemand die wél seksuele gevoelens ervaart.
Stiekem weet ik dus ook al zes jaar dat ik in mijn eentje voor een kind wil gaan, maar steeds uitgesteld op basis van 'te jong'. Nu voelt het goed om eraan te gaan beginnen. Op dit moment is mijn BMI nog te hoog voor de grenzen die de kliniek bij mij in de buurt aanhoudt, dus daar ben ik nu eerst mee bezig. Zodra ik daar op zit, ga ik me officieel aanmelden.

Reacties uit mijn omgeving zijn over het algemeen heel positief. Mijn ouders en vrienden weten dat ik aseksueel ben en weten hoe groot de wens is, iets wijdere omgeving (ooms, tantes, opa en oma's) weten het nog niet. Die horen het tzt als ik daadwerkelijk gestart ben wel.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
femmelotje schreef:
16-03-2019 12:10
Stille meelezer hier :) 26 jaar en de knoop doorgehakt dat ik alleen voor een kind wil gaan.
Beweegreden: Ik wil geen relatie. Totaal geen behoefte aan een man/vrouw in mijn leven, maar ik heb wel een hele grote kinderwens, altijd al gehad. Ik weet ongeveer sinds mijn twintigste dat ik aseksueel ben en sindsdien is het voor mij ook duidelijk dat ik gelukkiger ben zonder de 'druk' van een relatie met iemand die wél seksuele gevoelens ervaart.
Stiekem weet ik dus ook al zes jaar dat ik in mijn eentje voor een kind wil gaan, maar steeds uitgesteld op basis van 'te jong'. Nu voelt het goed om eraan te gaan beginnen. Op dit moment is mijn BMI nog te hoog voor de grenzen die de kliniek bij mij in de buurt aanhoudt, dus daar ben ik nu eerst mee bezig. Zodra ik daar op zit, ga ik me officieel aanmelden.

Reacties uit mijn omgeving zijn over het algemeen heel positief. Mijn ouders en vrienden weten dat ik aseksueel ben en weten hoe groot de wens is, iets wijdere omgeving (ooms, tantes, opa en oma's) weten het nog niet. Die horen het tzt als ik daadwerkelijk gestart ben wel.
Klinkt als een overwogen beslissing!
Het verschilt per kliniek, maar houd ook rekening met de wachtlijst. Je zou je ook alvast kunnen aanmelden en dan ondertussen aan je gewicht werken. Zonde als je daarna nog 1-2 jaar moet wachten.

@Innerpiece: wauw wat een opbrengst! Kan het nu alleen bij ontdooien en innesteling (en daarna) nog misgaan of zijn er nog meer spannende stappen in het proces?
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace wat een geweldig mooi nieuws!! Zo blij voor je! Mag ook wel eens een keer meezitten, echt super goed!
Ben wel benieuwd of dit in je natuurlijke cycles is?
Ik had vandaag ongesteld moeten zijn.. Ik hoop maar dat het deze maand wel op gang komt. Pfff. Duurt lang zo. OKT/NOV was mijn ivf en sindsdien is mijn of oh zo regelmatige cyclus complet weg.
Alle reacties Link kopieren
@lee vergeet helemaal te reageren op je vraag. Ik doe het inderdaad in de natuurlijke cyclus. Dat is ook de voorkeur van voorburg. Heel soms doen ze het anders. Heb uiteindelijk maar 9 dagen hormonen gespoten.

@maris 11 bevrucht. Kans is nu wel heel groot dat er maandag een tp is. Er kunnen er nu nog wel afvallen komende dagen. Als er maandag een tp is, laten ze de overige nog 1 nachtje door ontwikkelen en welke daar dan nog van over zijn vriezen ze in. Er kan dus nog meer afvallen. Het is dus echt een afvalrace. Maar ben al heeeeeel tevreden met de 11 bevruchtingen. Vorige keer had ik 9 eicellen, 6 bevrucht en uiteindelijk maar 2 tp’s gehad. Er waren er 2 niet goed ontdooid en 2 het ontwikkelingsproces niet overleefd.
Alle reacties Link kopieren
Oh en even over de wachtweken. Ik haat ze! LOL
anoniem_316337 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 14:01
Reden: Tikfout
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace, dat scheelt enorm! Ik ga dit ook doen (als het een keer weer op gang komt) want ik reageer echt shit op die troep. Geeft me moed te lezen dat het zo goed ging bij je. Wanneer het je TP? Ik ga duimen voor je hoor!
Alle reacties Link kopieren
@lee waarom hebben ze het bij jou in een kunstmatig cyclus gedaan? Om het buiten het weekend te kunnen houden?

Ik ben er blij om dat ze het in natuurlijke cyclus doen. Hoe minder rotzooi in lijf hoe beter.

Hoop dat jouw cyclus snel weer op orde is en je kan starten
Alle reacties Link kopieren
Maandag is de tp!
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
16-03-2019 14:56
@lee waarom hebben ze het bij jou in een kunstmatig cyclus gedaan? Om het buiten het weekend te kunnen houden?

Ik ben er blij om dat ze het in natuurlijke cyclus doen. Hoe minder rotzooi in lijf hoe beter.

Hoop dat jouw cyclus snel weer op orde is en je kan starten
Dat was de eerste keer. Toen moest ik eerst 2 weken pil, daarna decaptil (of zoiets, dan zetten ze je in de overgang) en daarna nemen ze het over met weer andere troep. Dat wil ik dus niet weer. Ik was altijd zo keurig netjes op tijd ongesteld. Ben nog steeds van slag. Vandaar dat we nu in de natuurlijke cycles doen (als ik ongesteld wordt en mijn hormoonwaarde niet weer te hoog is). Maar ik heb niet het idee dat ik nu ineens ongesteld ga worden. Dus wacht het af.
Maandag, super! Ben zo blij voor je dat je een goede opbrengst had! Ik ga voor je duimen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel :). En ik duim voor jou!
welkom femmelotje!

Inner ik ga aan je denken maandag!
Thanx allemaal voor de lieve berichten.
Heb besloten niet te lang af te wachten, maar kan donderdag pas terecht bij de gynaecoloog dus toch nog even wachten.
Dan kijken wat de beste optie is, pillen of curretage.
Voorlopig gebeurt er in ieder geval helemaal niks en voel ik me nog net zo zwanger als gisteren. Echt klote!
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
15-03-2019 17:41
Ik ben ietjes ouder, weet niet of dat uit maakt.
Voor mij de beweegreden is dat ik niet wil wachten op de 'juiste' partner. Mijn kinderwens is groter dan de wens van het hebben van een relatie.
Bedankt voor de reacties. Ik vind het een interessant onderwerp en kan me zeker voorstellen waarom je hiervoor kiest op iets latere leeftijd. Voor de vrouwen van 24/25 vind ik het een bijzondere beslissing dus verhelderend om een reden zoals aseksualiteit langs te zien komen. Ik zal jullie topic niet meer kapen en ik wens jullie veel geluk en succes komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Eeffie en Happy, wat een rot nieuws! Heftig! Heel veel sterkte voor jullie 😔

Innerpeace, gelukkig voor jou goed nieuws! Spannend nu!

Ik krijg als alles goed gaat, komende week mijn eerste IUI. Nu aan het testen..benieuwd wanneer hij positief is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven