Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
donderdag 18 juli 2019 om 16:02
Ik test met ochtendurine, omdat je minimaal vier uur niet geplast mag hebben en dat heb ik alleen vlak na het opstaan. Met mijn test zie ik alleen of ik een lh-piek heb of niet, dus ik kan de toename niet zien. Het is geen streepje, maar een smiley. Volgens mijn app heb ik morgen een middelgrote kans, en overmorgen een grote kans om zwanger te raken. Maar volgens clearblue zou dat juist vandaag of morgen zijn. Ik wacht het gewoon maar af.
Hoe groot is de kans om zwanger te raken met ivf per keer, is daar iets over te zeggen? Spannend zo'n eerste ronde lijkt mij!
Hoe groot is de kans om zwanger te raken met ivf per keer, is daar iets over te zeggen? Spannend zo'n eerste ronde lijkt mij!
Geen motto
donderdag 18 juli 2019 om 16:07
Emanina, is het de test van clearblue? Dan kun je ookeen streepje zien. Als het het teststripje uit de houder haalt zie je een controlestreep en daarnaast een licht streepje die donkerder wordt
Google even op clearblue ovulatietest positief. Bij afbeeldingen zie je rechtsboven plaatje met teststrip naast de tester. Links in het venster zie je dan een blauw streepje en een vaag streepje erboven.
Ik gebruik altijd clearblue en kijk naast de smiley ook hiernaar.
Google even op clearblue ovulatietest positief. Bij afbeeldingen zie je rechtsboven plaatje met teststrip naast de tester. Links in het venster zie je dan een blauw streepje en een vaag streepje erboven.
Ik gebruik altijd clearblue en kijk naast de smiley ook hiernaar.
donderdag 18 juli 2019 om 16:41
Apestaartje sterkte met wachten! Hoe gaat het met je?
Betsy, balen voor je dat deze ronde mislukt is. Hopelijk vind je snel je moed weer!
Emanina en Enigma, het vinden van je eisprong is ook een onzeker iets. Bij mij heeft dat zeker te maken met het feit dat het voor het echie is. Er hangt nu wat van af en in je oefenrondes niet.
Ik test met CB, in de ochtend en hoe dichter ik naar mijn eisprong toe ga, dan ga ik twee keer testen. En nu voor de eerste keer met pregnyl omdat ze het vanuit de kliniek eens wat meer gecontroleerd willen doen. Ben benieuwd.
Succes!
Betsy, balen voor je dat deze ronde mislukt is. Hopelijk vind je snel je moed weer!
Emanina en Enigma, het vinden van je eisprong is ook een onzeker iets. Bij mij heeft dat zeker te maken met het feit dat het voor het echie is. Er hangt nu wat van af en in je oefenrondes niet.
Ik test met CB, in de ochtend en hoe dichter ik naar mijn eisprong toe ga, dan ga ik twee keer testen. En nu voor de eerste keer met pregnyl omdat ze het vanuit de kliniek eens wat meer gecontroleerd willen doen. Ben benieuwd.
Succes!
donderdag 18 juli 2019 om 17:09
Bedankt voor de tip Sciencerocks, ik heb mijn laatste test net even uit de prullenbak gevist. Ik zie één streepje en misschien een heel licht, ieniemienie tweede streepje.
Dat is waar, Rosie en ik ga me ineens over van alles zorgen maken, of ik wel een eisprong heb bijvoorbeeld. Jij ook succes : )
Dat is waar, Rosie en ik ga me ineens over van alles zorgen maken, of ik wel een eisprong heb bijvoorbeeld. Jij ook succes : )
Geen motto
vrijdag 19 juli 2019 om 08:05
Goedemorgen allemaal.
Spannende dingen gebeuren er weer hier.
@apestaartje. hoe gaat het met je?
@Betsy balen
en voor de rest allemaal succes weer deze maand!
Hier gaat het mwah. Maandag is mijn NOD. Voel mij door de prednison altijd zo belabberd en dat is gisterenmiddag begonnen. buikpijn. hele dag honger ,wat nu weer juist geen honger is, helemaal niet lekker voelen en een enorm opgeblazen buik. Erg fijn dus die medicatie. En doordat ik eergisteren nog pregnyl heb gezet kan ik niet testen aangezien deze zoiezo positief zal zijn door de pregnyl. Ben er vanochtend dus even helemaal klaar mee. Als het niet raak is, heb ik die ellende allemaal steeds voor niets pfffff.....
Sorry voor het klaagmomentje.
@Betsy balen
Hier gaat het mwah. Maandag is mijn NOD. Voel mij door de prednison altijd zo belabberd en dat is gisterenmiddag begonnen. buikpijn. hele dag honger ,wat nu weer juist geen honger is, helemaal niet lekker voelen en een enorm opgeblazen buik. Erg fijn dus die medicatie. En doordat ik eergisteren nog pregnyl heb gezet kan ik niet testen aangezien deze zoiezo positief zal zijn door de pregnyl. Ben er vanochtend dus even helemaal klaar mee. Als het niet raak is, heb ik die ellende allemaal steeds voor niets pfffff.....
zaterdag 20 juli 2019 om 21:31
Ha allemaal.
De miskraam is in volle gang sinds gisteren. Kramp die komt en gaat (net als weeën) en bloedverlies. Al is dat laatste nog niet veel, de pijn maakt wel duidelijk dat dit het is. Ik leef dus even in mijn eigen wereldje. Niet vanwege de emotionele kant, ik denk dat dat wel 'goed' zit, maar meer vanwege niet rechtop kunnen staan vanwege de pijn en bang dat ik straks veel bloed verlies. Super naar voor dochter dus ik probeer elke dag íets leuks te doen zodat haar vakantie niet volledig verpest is. (Ze weet overigens nu alles).
Zo mocht ze gisteren voor het eerst alleen naar de Lidl om de hoek (drukke straat over) met vijf euro voor koekjes. En vandaag heb ik (stoned van de pcm) een hele grote lego friends doos in elkaar gezet. Ze is al uren aan het spelen en komt soms huppelend laten zien wat er allemaal bij zit.
Ik tel mijn zegeningen nog steeds en als ik topics van AnnaC en Wombat lees relativeert dat ontzettend.
De miskraam is in volle gang sinds gisteren. Kramp die komt en gaat (net als weeën) en bloedverlies. Al is dat laatste nog niet veel, de pijn maakt wel duidelijk dat dit het is. Ik leef dus even in mijn eigen wereldje. Niet vanwege de emotionele kant, ik denk dat dat wel 'goed' zit, maar meer vanwege niet rechtop kunnen staan vanwege de pijn en bang dat ik straks veel bloed verlies. Super naar voor dochter dus ik probeer elke dag íets leuks te doen zodat haar vakantie niet volledig verpest is. (Ze weet overigens nu alles).
Zo mocht ze gisteren voor het eerst alleen naar de Lidl om de hoek (drukke straat over) met vijf euro voor koekjes. En vandaag heb ik (stoned van de pcm) een hele grote lego friends doos in elkaar gezet. Ze is al uren aan het spelen en komt soms huppelend laten zien wat er allemaal bij zit.

Ik tel mijn zegeningen nog steeds en als ik topics van AnnaC en Wombat lees relativeert dat ontzettend.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 22:44
0.68% gewijzigd
zaterdag 20 juli 2019 om 21:32
zaterdag 20 juli 2019 om 21:34
Dat is het ook vooral. Je wilt heus wel de pijn en dat rot humeur. En last van je darmen of whatever....als je maar wist dat het effect heeft.innerpeace schreef: ↑19-07-2019 08:05Goedemorgen allemaal.
@Betsy balen

Sterkte. Ook voor jou duim ik mee!
zaterdag 20 juli 2019 om 22:59
Emanina, spannend!! Duimen draaien. Ik hoop ergens komende week bij je op het wachtbankje te komen zitten.
Apestaartje, dikke knuffel. Ik hoop dat de pijn en het bloedverlies mee gaan vallen. Emotioneel zal het toch ook wel een dingetje zijn, ik hoop dat het gevoel dat het 'goed' is blijft overheersen en je er niet teveel last van krijgt.
Hopelijk heeft je dochter wat koekjes voor je bewaard
Apestaartje, dikke knuffel. Ik hoop dat de pijn en het bloedverlies mee gaan vallen. Emotioneel zal het toch ook wel een dingetje zijn, ik hoop dat het gevoel dat het 'goed' is blijft overheersen en je er niet teveel last van krijgt.
Hopelijk heeft je dochter wat koekjes voor je bewaard

zondag 21 juli 2019 om 16:56
Heel veel sterkte appestaartje, hopelijk duurt het allemaal niet te lang en gaat het mee vallen voor je.
Hier is de menstruatie 2 dagen te laat toch doorgebroken. Kon het vanmorgen al zien aan mijn temp dat het eraan ging komen vandaag. Poging 1 mislukt helaas maar vol goede moed op naar de volgende poging.
Succes voor iedereen op het wachtbankje!
Hier is de menstruatie 2 dagen te laat toch doorgebroken. Kon het vanmorgen al zien aan mijn temp dat het eraan ging komen vandaag. Poging 1 mislukt helaas maar vol goede moed op naar de volgende poging.
Succes voor iedereen op het wachtbankje!

zondag 21 juli 2019 om 23:11
dinsdag 23 juli 2019 om 22:32
Apenstaartje, sterkte!
Ja-gen, wat jammer. Wat zou het fijn zijn geweest als het gelijk was gelukt.
Emanina, succes

Alle anderen op het wachtbankje of binnenkort, ik duim jullie.
Ik ben inmiddels lekker aan het spuiten. Zit nu op dag 8 van cyclus, echo op dag 3 liet een aantal eitjes op elke eierstok zien dus ben vanaf donderdag fostimon aan het spuiten en sinds gisteren fyremadel erbij. Donderdag weer een echo om te kijken hoeveel eitjes er gerijpt zijn. Als alles op koers ligt zou ik maandag een punctie hebben. Ik voel zelf helemaal niks van de hormonen. Had me helemaal voorbereid op complete emotionele meltdown, ziekvoelen etc. Heel soms wat misselijk maar het is dan ook 30 graden dus niet raar om een beetje blah te voelen. Dusnu gaat mijn brein overdrive en denkt ie dat de hormonen gewoon niet werken
. Soms zou ik mijn hersens uit willen kunnen zetten. Maar goed, tot nu toe dus redelijk relaxt allemaal.
Ja-gen, wat jammer. Wat zou het fijn zijn geweest als het gelijk was gelukt.
Emanina, succes
Alle anderen op het wachtbankje of binnenkort, ik duim jullie.
Ik ben inmiddels lekker aan het spuiten. Zit nu op dag 8 van cyclus, echo op dag 3 liet een aantal eitjes op elke eierstok zien dus ben vanaf donderdag fostimon aan het spuiten en sinds gisteren fyremadel erbij. Donderdag weer een echo om te kijken hoeveel eitjes er gerijpt zijn. Als alles op koers ligt zou ik maandag een punctie hebben. Ik voel zelf helemaal niks van de hormonen. Had me helemaal voorbereid op complete emotionele meltdown, ziekvoelen etc. Heel soms wat misselijk maar het is dan ook 30 graden dus niet raar om een beetje blah te voelen. Dusnu gaat mijn brein overdrive en denkt ie dat de hormonen gewoon niet werken
woensdag 24 juli 2019 om 13:28
@Sciencerocks Fijn dat je eerste ivf-behandeling tot nu toe meevalt, zeker gezien deze hitte. Hopelijk kan je de zorgen verder een beetje loslaten.
Ik vind de twee weken nu al lang duren en ik zit pas op twee of drie dagen dpo.
Zaterdagochtend testte ik voor het eerst positief (LH-piek), vrijdagavond nog negatief. Is mijn eisprong dan op zondag geweest of kan het ook maandag zijn? Hoe tellen jullie?
Ik vind de twee weken nu al lang duren en ik zit pas op twee of drie dagen dpo.

Geen motto
woensdag 24 juli 2019 om 15:07
Science wat fijn dat het allemaal relaxed verloopt. Hopelijk kun je het piekeren een beetje loslaten. Er zij een aantal eitjes te zien dus het komt vast goed ook al voel je niks van de Hormonen.
Emania ik zou ook van zondag uit gaan. Dat gevoel dat het zo lang duurt had ik ook idd. Dagen lijken niet vooruit te gaan. Ik duim voor je!
Emania ik zou ook van zondag uit gaan. Dat gevoel dat het zo lang duurt had ik ook idd. Dagen lijken niet vooruit te gaan. Ik duim voor je!
woensdag 24 juli 2019 om 15:24
Hoi allemaal.
Emania: ik zou ook zeggen op zondag! Bij mij is dat ook geconstateerd met op zaterdagochtend een positieve test (vrijdagavond nog negatief).
Science: spannend dat je nu echt begonnen bent met ivf.
Mijn miskraam heeft nog een staartje gekregen. Na een ruime week bloedverlies en krampen dacht ik vorige week vrijdag dat het toch echt begon. Bloed werd helder en de krampen heftiger. Zaterdag idem en zondag was hel. Pijn! Het waren precies de weeën zoals ik ze had bij de bevalling van dochter. Ze bleven uren aanhouden. Daarna een zware druk in mijn buik en toen werd alles afgedreven. Wat een bloed. Later nog zo'n zelfde verlies en ik wist: dit was het.
De dag erna stond sowieso een afspraak gepland in de kliniek. Ik deed mijn verhaal ("gisteren mijn miskraam gehad") en de arts ging kijken of alles weg was.
"Nou meisje, het zit er nog allemaal"
Ik was in shock. Na weken van pijn en bloedverlies. Tussen de bedrijven door eten koken en rechtop blijven staan voor mijn dochter. Alle emoties en weeën van zondag: voor niks? Ik kon niet meer. Ik heb om een curretage gevraagd. Zo niet wat ik wilde, ik wilde werken voor mijn vruchtje, niet de makkelijke weg kiezen. Dat was hij/zij waard. Maar ik heb er nog één waar ik voor moet zorgen. Ik kon zo niet naar huis.
En dat hoefde niet. De arts in NijGeertgen heeft direct geregeld dat ik opgenomen werd en maandag om 18.00 ben ik gecurreteerd.
Het viel me alleszins mee, lichamelijk gezien. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
Voor nu weet ik even niet wat ik wil. Door met iui? Is het de paniek waard? De kans dat dit weer gebeurt? Ik heb al één kind.... zucht. Lastig. Iets in mij zegt dat ik nog niet klaar ben met proberen maar voor nu even pas op de plaats.
Emania: ik zou ook zeggen op zondag! Bij mij is dat ook geconstateerd met op zaterdagochtend een positieve test (vrijdagavond nog negatief).
Science: spannend dat je nu echt begonnen bent met ivf.
Mijn miskraam heeft nog een staartje gekregen. Na een ruime week bloedverlies en krampen dacht ik vorige week vrijdag dat het toch echt begon. Bloed werd helder en de krampen heftiger. Zaterdag idem en zondag was hel. Pijn! Het waren precies de weeën zoals ik ze had bij de bevalling van dochter. Ze bleven uren aanhouden. Daarna een zware druk in mijn buik en toen werd alles afgedreven. Wat een bloed. Later nog zo'n zelfde verlies en ik wist: dit was het.
De dag erna stond sowieso een afspraak gepland in de kliniek. Ik deed mijn verhaal ("gisteren mijn miskraam gehad") en de arts ging kijken of alles weg was.
"Nou meisje, het zit er nog allemaal"
Ik was in shock. Na weken van pijn en bloedverlies. Tussen de bedrijven door eten koken en rechtop blijven staan voor mijn dochter. Alle emoties en weeën van zondag: voor niks? Ik kon niet meer. Ik heb om een curretage gevraagd. Zo niet wat ik wilde, ik wilde werken voor mijn vruchtje, niet de makkelijke weg kiezen. Dat was hij/zij waard. Maar ik heb er nog één waar ik voor moet zorgen. Ik kon zo niet naar huis.
En dat hoefde niet. De arts in NijGeertgen heeft direct geregeld dat ik opgenomen werd en maandag om 18.00 ben ik gecurreteerd.
Het viel me alleszins mee, lichamelijk gezien. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
Voor nu weet ik even niet wat ik wil. Door met iui? Is het de paniek waard? De kans dat dit weer gebeurt? Ik heb al één kind.... zucht. Lastig. Iets in mij zegt dat ik nog niet klaar ben met proberen maar voor nu even pas op de plaats.
woensdag 24 juli 2019 om 17:01
Tja, en dan is dat ook nog niet 100% zeker. Bij mij werd de test pas 2 dagen later echt duidelijk positief, terwijl ik toch echt zwanger was.
Probeer jezelf echt even ferm toe te spreken dat je het voor nu zo goed mogelijk parkeert, anders word je gek van jezelf vrees ik. Ik snap het wel, maar het is echt gewoon afwachten (en dan weer wachten op eerste echo, nipt, 20 weken echo enz). Het hele proces is wachten to the max. Succes voor iedereen!
woensdag 24 juli 2019 om 17:04
Apenstaartje: wat ellendig zeg! Hopelijk ben je nu in elk geval lichamelijk van je klachten af.
En kiezen voor curretage is niet ‘de makkelijke weg’ hè! Hoe gewenst het vruchtje ook was, dat schiet er ook niks mee op als jij gaat lijden alleen maar omdat jij denkt dat je dat verschuldigd bent. Dat je voor jezelf het liever spontaan wilt, kan ik me voorstellen, maar ga je alsjeblieft niet ook nog schuldig voelen. Jouw primaire taak is goed voor jezelf en dochter zorgen, en als dat een curretage is, is dat ook prima.
En kiezen voor curretage is niet ‘de makkelijke weg’ hè! Hoe gewenst het vruchtje ook was, dat schiet er ook niks mee op als jij gaat lijden alleen maar omdat jij denkt dat je dat verschuldigd bent. Dat je voor jezelf het liever spontaan wilt, kan ik me voorstellen, maar ga je alsjeblieft niet ook nog schuldig voelen. Jouw primaire taak is goed voor jezelf en dochter zorgen, en als dat een curretage is, is dat ook prima.
woensdag 24 juli 2019 om 23:32
Apestaartje, wat heftig. Kiezen voor curretage was zeker niet makkelijk! Dikke knuffel voor je. Zorg goed voor jezelf
Science, hoe gaat het nu? Fijn dat het tot nu toe vrij relaxed gaat. Hoop dat het zo doorgaat!
Emanina, die tijd tot je mag testen is wel slopend hè! Ik vind nu de tijd tot ovulatie al vreselijk. Ei blijft maar dwarsliggen en weigert mee te gaan doen

Science, hoe gaat het nu? Fijn dat het tot nu toe vrij relaxed gaat. Hoop dat het zo doorgaat!
Emanina, die tijd tot je mag testen is wel slopend hè! Ik vind nu de tijd tot ovulatie al vreselijk. Ei blijft maar dwarsliggen en weigert mee te gaan doen