Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Door een loepje ergens anders kwam ik in dit topic terecht.
Apenstaartje, ik wil je een hart onder de riem steken. Je hebt echt genoeg geleden en soms kom je gewoon niet onder een curettage uit, gewoon door dikke vette pech! Je kunt er niets aan doen. Sterkte en knuffel!
Vanochtend echo gehad. Ben nu een week aan het spuiten. 4 follikels, 2 grote en 2 kleine. Aan de ene kant wel teleurgesteld want had graag iets meer gewild. Aan de andere kant kan er ineens van alles gebeuren komende dagen. En kwantiteit over kwaliteit. Zaterdag weer een echo dus nog 2 dagen spuiten. Daarna punctie inplannen. Hopen dus dat de 2 kleintjes mee gaan groeien en eitjes bevatten 🤞🏻🤞🏻
Ik ga voor je duimen science! Hopelijk gaan de 2 kleine nog meedoen. Doen ze wel iets? Dus wel wat groter dan bij je vorige echo?
Apenstaartje wat heftig! Zo naar dat je uiteindelijk zulke zwaren dagen gehad hebt! En dan nog een curettage...maar idd ik zie dat ook niet als ‘de makkelijke weg’ hoor. Sterkte nog!!

Emanina dan lopen wij tegelijk.. ik mag ook 5 aug testen 🤞🏼

Enigma succes met het vinden van je eisprong!
Heftig Apestaartje dat je na alles toch nog een curettage hebt moeten krijgen. Komt een beetje overeen met mijn verhaal en moet zeggen dat ik zelf niet het gevoel had de makkelijkste weg te kiezen. Vond het vrij heftig. Maar kan me wel iets van je gevoel voorstellen.
Hoop dat het herstel voorspoedig gaat!

Science, spannend weer hoor. Hoop dat ze goed doorgroeien met z’n vieren. Enne.....je hebt maar 1 plakker nodig..... Hoop het zo voor je!

Hier laat t ei op zich wachten helaas.
Had verwacht afgelopen dinsdag eisprong te hebben maar dus niet. Misschien is ie wel gesmolten met dit warme weer 😉😱.
Eindelijk! Positieve ovulatietest. Paar dagen later dan gepland. Morgen iui. Ronde 1 is nu dan echt een feit. :) Vind het best spannend moet ik eerlijk zeggen, hoe de iui zal gaan... nou ja, we gaan het beleven.
Spannend en leuk enigma. Het gaat heel snel. Stelt eigenlijk niks voor 🤪. Gaat er iemand mee of ga je alleen?

Ik ga morgen voor echo. Hopelijk zijn er wat meer follikels. Voel me vandaag wel hormonaal. Opgezwollen en beetje blah, maar de 39 graden helpen ook niet.
Dat stelde idd niet veel voor enigma, hoef je je geen zorgen over te maken. Maar altijd spannend een eerste keer. Succes!

Jij ook succes morgen Science, hopelijk zijn er wat meer gegroeid.

Voor iedereen op het bankje, succes deze weken.

Ik ben ook weer aan het testen waarschijnlijk ergens volgende week eisprong.
Het is ook stom, heb het al zo vaak van de andere kant gezien, maar nu ik er zelf moet liggen vind ik het ineens spannend :rofl:
Mijn zus gaat mee, dat is wel heel fijn! Wel fijn om de eerste keer er niet helemaal alleen naartoe te moeten.
Ik zit officieel op het wachtbankje :hyper: IUI ging goed, dus stond zo weer buiten. Utro meegekregen om de lf te verlengen en nu dus afwachten...
nausicaa schreef:
24-07-2019 17:01
Tja, en dan is dat ook nog niet 100% zeker. Bij mij werd de test pas 2 dagen later echt duidelijk positief, terwijl ik toch echt zwanger was.
Probeer jezelf echt even ferm toe te spreken dat je het voor nu zo goed mogelijk parkeert, anders word je gek van jezelf vrees ik. Ik snap het wel, maar het is echt gewoon afwachten (en dan weer wachten op eerste echo, nipt, 20 weken echo enz). Het hele proces is wachten to the max. Succes voor iedereen!
Je hebt helemaal gelijk, ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik kijk ook maar niet meer elke dag op dit forum, dat is beter. ;-D

Spannend, Rosieflower en Enigma! Succes met de wachtweken.
Geen motto
Dames, ik lees nog regelmatig mee en wil jullie laten weten dat ik mee leef met jullie. Ik weet hoe het is en voelt en ik hoop echt voor iedereen dat jullie snel zwanger mogen zijn. Ik duim voor jullie.
En Globe, ik weet niet of je dit nog leest maar wat een dapper besluit. Dat zal niet makkelijk geweest zijn. Ik hoop dat het een btje met je gaat. En je weet nooit wat de toekomst brengt.
Pfff denk dat gisteren de test positief was. Niet gemaild voor een afspraak voor vandaag omdat Ik niet zeker was. En dan zou mijn cyclus deze maand ook maar 18 dagen zijn waarbij ik dan ook wel twijfel of er dan wel echt een eitje zou zijn. Hopelijk heb ik het mis en komt het nog, qua temperatuur was het niet duidelijk namelijk. Anders een maand wachten voor ik weer kan.

Succes met wachten Enigma
Spannend ja-gen! Wat zei de arts?
Ik heb de arts er niet over gesproken. Het weekend moet je mailen en dat heb ik dus niet gedaan. Verloren maand helaas want ben er nu wel zeker van dat hij geweest is.
Hailie schreef:
27-07-2019 13:18
Dames, ik lees nog regelmatig mee en wil jullie laten weten dat ik mee leef met jullie. Ik weet hoe het is en voelt en ik hoop echt voor iedereen dat jullie snel zwanger mogen zijn. Ik duim voor jullie.
En Globe, ik weet niet of je dit nog leest maar wat een dapper besluit. Dat zal niet makkelijk geweest zijn. Ik hoop dat het een btje met je gaat. En je weet nooit wat de toekomst brengt.
Lief van je Hailie, netals jij lees ik ook nog mee ;) Makkelijk was het niet nee. Maar uiteindelijk is dit voor nu de goede weg ;)
Kom je de laatste weken een btje door? Zal niet meevallen met de hitte afgelopen week! Spannend zeg!
Enigma, succes op het wachtbankje! Ik duim voor je

Haillie, hoe gaat het? Laatste loodjes?

Ja-gen, wat vervelend dat je nu gedwongen wordt een week te wachten. Raar dat jein het weekend niet kan bellen maar alleen kan mailen?

Ik heb morgenochtend mijn allereerste punctie, en begin toch wel zenuwachtig te worden. Wat als de follikels leeg zijn, wat als de eitjes niet goed zijn? Hopelijk zijn er afgelopen dagen wat bijgekomen, afgelopen zaterdag waren er 5 te zien waarvan 3 er nog een spurtje nodig hadden, en 1 erg kleine. Ik hoop dat er toch nog een aantal verstopt zaten en ineens door zijn gaan groeien. Inmiddels heb ik mijn donorzaad opgehaald, het doosje zit in mijn vriezer, tussen het brood en de ijsjes hahaha.
Ben vanavond ineens erg misselijk geworden en het trekt niet weg. Ik denk dat het de Ovitrelle is, plus wat zenuwen. Hoort erbij, maar net echt fijn haha. Ik voel me ook echt opgeblazen en ben wat aangekomen in gewicht. Is voornamelijk vocht, dat weet ik, maar niet echt leuk. Maar goed, dat wist ik van te voren en ik heb het er voor over. Vanavond beetje afleiding krijgen en alles klaarleggen. Ik doe de punctie alleen met lokale verdoving en geen roesje, omdat ik graag mee wil met het wegbrengen van de eicellen en donorzaad. Helaas is het Antonius alleen een trnsportziekenhuis waar de punctie plaatsvind, en moet iknaar het UMCU voor het bevruchten en ntwikkelen van embryos. Daar zal ook de terugplaatsing plaatsvinden, hopelijk vrijdag. Dus even duimen allemaal :-)
Ik duim voor je Science!! Succes!
Succes Science, ik ga voor je duimen.

Nij geertgen is alleen op kantoor dagen open. In het weekend voeren ze alleen de noodzakelijke behandeling uit die niet op een andere dag kunnen. Dus wat dat betreft niet zo heel vreemd dat je dan alleen kan mailen. Op zaterdag moet het alleen wel voor 10 uur s morgens wat ik wel lastig vind. Had weinig tijd om er even rustig over te denken en wat op te zoeken. Had achteraf betrr kunnen mailen en het dan kunnen vragen. Als je dan mailt bellen ze die dag dan om een afspraak te plannen. En als je op zondag mailt bellen ze maandag al vroeg in de ochtend.
Succes vandaag Sciencerocks. Denk aan je en duimen draaien!
Zo, vanochtend mijn eerste punctie gehad. Ik was toch best zenuwachtig, niet zo zeer voor de procedure, maar voor de uitkomst. Wat als er niks uitkomt? De punctie zelf zonder roesje, alleen met lokale verdoving, en ik dacht dat het echt behoorlijk pijnlijk zou zijn, maar heb een paar keer gezegd, 'oh, is dit het? nou, ik voel eigenlijk niks'. Eerst werden er 2 verdovingen gezegd, aan elke kant 1. Die waren compleet pijnloos. Daarna de punctienaald, die voelde ikw el, maar bijna geen pijn. Ook het aanprikken en leegzuigen van de follikels was weinig voelbaar. Links was iets gevoeliger, en de kleine follikels ietsje gevoeliger. Ik was met 17 minuten weer uit de behandelkamer. Daarna mocht ik met ouders, een doos droogijs en donorzaad en een warmhoudkoffertje met eicellen naar het UMCU om alles af te leveren.

Daar werd verteld hoeveel eicellen:, 6!!! eicellen. Waar het afgelopen donderdag leek op maximaal 4, en vrijdag maximaal 6, heeft de arts echt alle follikels aangeprikt en er dus 6 kunnen verkrijgen. En nu afwachten hoeveel er bevrucht worden en goed doordelen. Vrijdag als alles goed verloopt de terugplaatsing.

Ik doe rustig aan vandaag, en heb wel wat steekjes in mijn onderbuik nu de verdoving is uitgewerkt. Ik hoop dat mijn opgezwollen gevoel en extra gewicht komende dagen verdwijnt. Maar wat ben ik opgelucht hoe goed vandaag verlopen is.
Wat goed om te horen science! Supergaaf dat het er zelfs 6 waren. Ik duim voor jedat ze ook alles 6 goed bevrucht raken en gaan delen. 🤞
Ha meiden,
Ik lees zo nu en dan ook nog mee! Science, wat fijn! Hopelijk heb je er straks nog 6 over!
Apestaartje wat heftig!! Hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter!
Haillie succes met de laatste loodjes!
En voor iedereen: veel succes en houd vol, het is het zoo meer dan waard!
Science, wat fijn dat het er zes waren!

Hier de eerste dagen op het wachtbankje vrij relaxed doorgekomen. Voel wel de hele tijd wat steken in mijn buik, maar denk dat dat door de utro komt. Door de utro kan ik ook niks zeggen over mijn nod dag, dus er rest me niks anders dan wachten... na het weekend vast een vroege test doen gaat ook niet lukken. Heb ze niet meegenomen op vakantie en ze zijn hier ook niet gewoon vrij verkrijgbaar bij drogist. Dus ik moet gedwongen netjes wachten.
Globe, als het voor nu voelt dat je een goede keuze hebt gemaakt is dat alleen maar heel goed. Take care!
Spannend Science, fijn dat het goed is gegaan. Ik duim voor je.
Maris, hoe gaat het allemaal?

Met mij gaat het heel goed. Nog een weekje werken en dan verlof. Ben nu 35 weken. Ook met de hitte had ik op wat vocht vasthouden niet veel last. Heel raar maar het voelt nog steeds onwerkelijk dat dat mini mensje in mijn buik er straks ook echt uitkomt. Kan me het nog steeds niet voorstellen.

Voor iedereen in welke fase dan ook, heel erg veel succes en sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven