Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Sciencerocks schreef:
08-08-2019 11:22
Succes Mikla met jullie weg. Goed dat je informatie gaat inzamelen, er zijn gelukkig heel veel fora waar je info kunt vinden. De eerste stap is gezet door dat te doen, de rest volgt nu gewoon :-)
Thanks! Jullie hebben me ook weer verder geholpen. Ben benieuwd..
Jij ook succes met het hele traject!
Alle reacties Link kopieren
Ja als ze specifiek een keuze maken is dat wel handig. Ik heb vooral eerst een keus gemaakt in zelf een donor zoeken en wie dan of via een donorbank. En voor mij was het al duidelijk dat ik liever geen Deense donor wil dus wel bewust naar een kliniek met eigen donorbank gegaan.
Voor mij was het eerste contact hoe een kliniek of ziekenhuis over kwam ook erg belangrijk, plus de afstand natuurlijk. Alles is voor mij minstens een uur rijden.
Heel veel succes met uitzoeken wat jullie willen en waar. De eerste stap is iig al gezet!
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
08-08-2019 07:19
Dat is ook wel een goeie ja. Ik vind het niet nodig om het iedereen te vertellen zoals de assistente. Ik vind het sowieso al jammer dat de dokter erbij gehaald moet worden.
Voor mij is het nu in ieder geval duidelijk dat ik dus eerst de kliniek helder moet hebben, dank! (En sorry dat ik jullie topic volspam)
Geen probleem van het volspammen, daar is het (mede) voor.
Wel een opmerking van mijn kant: het klinkt alsof je nog wat moeite hebt met accepteren dat jullie ‘hulp’ nodig hebben. Of dat het niet ‘gewoon’ kan gaan. Dat mag natuurlijk, maar je maakt het jezelf wel makkelijker als je daar minder last van hebt. Want je zult niet alleen de assistente van de huisarts tegen komen, maar ook de baliemedewerker van de poli, de keer daarna weer een andere, een arts, en ook weer een andere, een verpleegkundige, en wellicht nog een psycholoog of counselor. Het is niet anders. En als je eenmaal zwanger bent, mag je bij elke afspraak met een nieuw iemand uitleggen dat ‘nee, mijn kind heeft geen vader, die heeft twee moeders’. Want de maatschappij gaat nog steeds uit van een vader en een moeder. Ik begrijp dat wel, dat is natuurlijk ook het meest gangbaar. En het is ook zeker niet zo dat ze iets anders afkeuren, het is gewoon niet het eerste wat ze bedenken.

In mijn ervaring is het voor anderen het minst een ding, als je dat er zelf ook niet van maakt. Dus geef ik gewoon antwoord op vragen over hoe dat dan gaat (nee, dat hoeft lang niet altijd via ivf), of ik de vader ken (nee, ze heeft geen vader, ze heeft een donor), enz. Dat hoef je natuurlijk niet te doen, je hebt alle recht om dat prive te vinden. Maar juist omdat er niet zo veel vraagtekens meer zijn, merk ik dat mensen het eigenlijk ook best normaal gaan vinden.

Dit is natuurlijk mijn mening, en die kun je gewoon negeren :proud: . Het viel me alleen op, en wilde het toch even gezegd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mikla, veel succes!

Apestaartje hoe gaat het nu met je? Ik denk ook dat ze écht niet zomaar stoppen hoor. En ik kan me je paniek goed voorstellen, ik mag aannemen dat ze dat daar ook kunnen.

Ik zit nu op 8 dagen na terugplaatsing en maak mezelf weer helemaal gek. Heb sinds dag 4 steeds krampjes die voelen als de vorige keren toen ik (even) zwanger was en ik heb zo'n gevoel dat dit hem is, maar jemig straks is het toch weer niks 😣 konden we die wachtweken maar gewoon slapend doorbrengen ofzo!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks ladies nog voor jullie lieve woorden!
Betsy hoe is het nog met jou?
En Enigma weet jij al meer?

Wensmama en Science ,toi toi toi!! 🍀🕯️🤞🏼
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik gisterochtend zo vreselijk misselijk was heb ik een predictor early gehaald en vanochtend getest. Witter dan wit...
Zal nog braaf de utro blijven gebruiken tot zondag en dan nog voor de zekerheid een test doen, maar eigenlijk wil ik nu gewoon al stoppen zodat menstruatie maar kan komen en ik door kan. Had vandaag toch echt wel een streepje moeten zien als het raak was geweest :(
Nou ja, uithuilen maar en door naar volgende ronde...
Heeft iemand ervaring met de utrogestan en hoe lang het dan duurt na het stoppen voor je menstruatie begint?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal voor het meedenken. Ik sta er nu ook anders in, mede door jullie woorden. Ik denk dat het inderdaad wel meevalt.

Spannend Wensmama!!!

Enigma, ik snap je gevoel. Dan maar liever gelijk klaar....sterkte met (af)wachten.

Ik heb naar mijn gevoel afgelopen maandag (precies twee weken na de curretage) een eisprong gehad. Niet getest want deze ronde wacht ik mijn menstruatie gewoon af. Maar als mijn gevoel klopt, dan vind ik dat wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege dit topic heb ik me geregistreerd op Viva. Verwacht dat ik naast meelezen, binnenkort ook mee zal schrijven.

Ik ben 29 jaar, lesbisch èn alleenstaand, dus dat kind gaat er niet vanzelf komen. Vandaar dat ik dus sinds september 2018 op de wachtlijst bij het AMC sta.

Ik vind het heel fijn om ervaringen van gelijkgestemden te lezen; in mijn directe omgeving ken ik geen bewust alleenstaande moeders. Trouwens, geen van mijn vrienden hebben kinderen of een serieuze kinderwens
Alle reacties Link kopieren
@ saudade, welkom!
Het is inderdaad wel ontzettend fijn om met meiden te kunnen praten die hetzelfde meemaken. Je zit hier dus goed!
Ik ben momenteel 10 weken zwanger van mijn tweede kindje. Allebei zijn ze er gekomen met de hulp van het AMC.
Heb jij al een idee wanneer je van start mag gaan? Dat zal nu wel dichtbij zijn hè?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Welkom Saudade!

Hier vandaag getest wat ik al wist... niet zwanger. Meteen de utro laten staan en nu maar hopen dat menstruatie een beetje vlot komt en ovulatie niet weer zo ontzettend laat is. Vandaag maar even uithuilen en dan morgen vol goede moed door naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
Enigma82 schreef:
11-08-2019 16:32
Welkom Saudade!

Hier vandaag getest wat ik al wist... niet zwanger. Meteen de utro laten staan en nu maar hopen dat menstruatie een beetje vlot komt en ovulatie niet weer zo ontzettend laat is. Vandaag maar even uithuilen en dan morgen vol goede moed door naar de volgende ronde!
Jammer Enigma! Zat je al voorbij de 16 dagen?

Welkom Saudade, hier ook een AMC kindje. Sta je nog op de wachtlijst voor de intake, of heb je die al gehad?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom allemaal :winkie:

@ Thefiepie: Ja, ik had echt heel veel behoefte om te praten met gelijkgestemden. Volgens mij zit ik hier goed! Mijn omgeving is trouwens superenthousiast over mijn plannen (vooral mijn moeder, die haar 'kleinkatten' geweldig vindt, maar toch kleinkinderen prefereert), maar ik heb vooral ook behoefte om ervaringen uit te wisselen met andere (toekomstige alleenstaande) moeders.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat leuk dat je al een eerste hebt via hetzelfde ziekenhuis.

Naar verwachting kan ik ergens begin volgend jaar van start gaan. Ik sta al erg hoog op de wachtlijst.

@ Nausicaa: Hè wat leuk, nog een AMC'er. De intake moet nog plaatsvinden. Ik heb wel al eerder een gesprek met de gynaecoloog gehad. Zij heeft me aanbevolen vóór de intake nog een preconceptioneel te voeren, omdat ik helaas wat extra risicofactoren heb. Daar vertel ik later nog wel over.

@Enigma: Wat een teleurstelling zeg. Hoe lang ben je al bezig als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
@nausicaa, Vandaag was dag 16. Zonder de utro was begin afgelopen week menstruatie al begonnen en heb nu ook echt al een paar dagen 'ongesteldbuikpijn'. Heb echt het idee dat menstruatie nu ook niet heel lang op zich zal laten wachten.

@Saudade, het was ronde 1 voor mij. Als ik het zo eens bekijk ben ik helemaal nog niet superlang bezig al voelt het inmiddels al als een eeuwigheid en word ik erg ongeduldig. Heb het geluk dat Wolvega geen wachtlijst heeft. Kon binnen twee weken terecht voor eerste intake. Daarna ging er natuurlijk nog wel wat tijd overheen voor ik daadwerkelijk mocht beginnen (testen en onderzoeken etc), maar achteraf is het wel vrij vlot gegaan. Hoop dat zwanger worden ook zo vlot mag gaan...
Is nog wel kans dat ik straks alsnog tijd moet wachten. Heb nu een paar rietjes van Deense donor, maar daarna moet ik waarschijnlijk toch wachten op een Nederlandse donor en aangezien de donorbank nog steeds niet van start is en ik dan ook niet meteen aan de beurt ben kan dat nog wel een dingetje worden... ik hoop maar dat ik het dan al niet meer nodig heb.
Ik heb me hier ook aangemeld speciaal voor dit topic trouwens. Het is toch wel fijn om even te kunnen kletsen met mensen die precies snappen hoe het is.
Alle reacties Link kopieren
Balen Enigma, zou mooi zijn als het lukt en je daar niet op hoeft te wachten

Welkom Saudade, snap het idd. Fijn om even wat te kunnen vertellenaan dames die er ook in zitten en het precies snappen. Kan het er met genoeg mensen over hebben, maar dat is toch anders.

Wensmama hoe is het bij jou?

Ik ga weer met ovulatie testen aan de gang. Waarschijnlijk het weekend of net erna voor de tweede poging.
Alle reacties Link kopieren
thefiepie: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Enigma: Jammer dat het nu niet gelukt is.
emanina wijzigde dit bericht op 25-08-2019 08:27
61.47% gewijzigd
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
emanina, ik hoop dat het nog op tijd was! Kan best dat je ei vandaag nog moet springen. Hoef jij niet 's ochtends en 's avonds te testen?

Hier is menstruatie alweer begonnen gelukkig. Weet niet of er toch misschien iets gaande was of dat de utro invloed erop heeft, maar pfff geen fijne menstruatie zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Engima: Dat is wel beter om te doen, maar omdat mijn eisprong ineens zo vroeg was, testte ik nog maar één keer per dag. Volgende cyclus maar even rekening mee houden.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Welkom saudade!
Enigma dikke knuffel 😔

Hier dag 15 na tp nog geen menstruatie, maar dat kan door de utrogestan komen. Morgen testen 🤞🤞🤞🤞🤞
Welkom nieuwelingen!!
Ik lees echt mee en denk echt aan jullie allemaal. Zit niet zoveel meer op mijn laptop en berichten plaatsen via de telefoon vind ik gewoonweg ruk..

Maar wil jullie even een knuffel geven bij deze :high5:

Hier nog niets gaande, rustig afwachten op beschikbaar NL donor.
Alle reacties Link kopieren
Ach Enigma82, ja, dan denk je misschien nog van is het een verlate innestelingsbloeding of is het een net afgestoten maar wel degelijk bevruchte eicel? En dan blijk je gewoon keihard ongesteld... Balen en niet leuk!

Wensmama, hoe is het gegaan? Durf je nu al te testen of wacht je nog tot na het weekend?

Hier bericht van de kliniek dat ik nu z'n beetje halverwege de wachtlijst sta. Ik verwacht dat ik binnen nu een jaar een oproep krijg. Heel spannend. En ik ben dan wel al bijna 38. De Cryos-optie sluit ik nog steeds niet uit. En ik wil een nieuwe baan, en is dat nou wel zo handig want ik heb zo'n goede ouderschapsverlofregeling hier en een vast contract.... Eigenlijk nog te vroeg om me daar door te laten weerhouden. Ik moet ook zelf gelukkig zijn en extra inkomen is gewoon hartstikke welkom als BAM'mer.

Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe zekerder ik weet dat ik dit wil en dat ik het kan. Relatie is helaas/gelukkig uit, dus de toekomst als BAM ligt weer helemaal open. Ik ga er voor.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Niet zwanger, ik reageer later weer op jullie
Alle reacties Link kopieren
Wensmama :hug:
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Balen wensmama :heart:
Alle reacties Link kopieren
Balen wensmama :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wensmama, klote.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven