Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@rosie succes!!
Alle reacties Link kopieren
Eeffie1 schreef:
16-03-2019 19:29
Thanx allemaal voor de lieve berichten.
Heb besloten niet te lang af te wachten, maar kan donderdag pas terecht bij de gynaecoloog dus toch nog even wachten.
Dan kijken wat de beste optie is, pillen of curretage.
Voorlopig gebeurt er in ieder geval helemaal niks en voel ik me nog net zo zwanger als gisteren. Echt klote!
:hug:

Het is echt kut om te weten dat het over is maar je lijf dat nog niet laat merken. Ik heb een aantal jaar terug een mk gehad van een leeg vruchtzakje. Op de echo te zien en heeft echt nog even geduurd voor het kwam. Ik hoop dat je lijf snel de boel zelf in gang zet.

Ik wens je heel veel sterkte :rose: .
Alle reacties Link kopieren
@ Sooff, ik was ook half twintig toen ik de keuze maakte om het alleen te gaan doen. De kinderwens is altijd groter geweest dan de wens voor een relatie. Ik heb wel altijd gedacht als ik een leuke vent tegenkom fijn, zo niet, ik kan de wereld prima alleen aan. En mijn netwerk is totaal niet verbaasd :) .

@ Inner, succes!!! Ik ga voor je duimen maandag :kiss:

Goed over mij, (niet quoten aub, pas het later wat aan ivm herkenbaarheid) ik ben halverwege de dertig inmiddels, heb helaas heel lang moeten wachten voor ik kon beginnen ivm fysieke omstandigheden en extra genetische testen. Nu éindelijk begonnen. Februari was poging één (en dat wachtbankje was een hel :$ ) en de poging van maart dus gemist. Nu moet ik twee rondes wachten ivm omstandigheden in december waardoor dan mogelijk bevallen echt niet handig is. En dat is best lastig. Maar ach die paar extra weken overleef ik ook wel.
Eeffie en Happy wat een niet leuk nieuws, beide sterkte en hoop voor jullie snel betere tijden.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Innerpeace!
Alle reacties Link kopieren
@Eeffie dit is gewoon een hel voor je nu. Alle stadia's van rouw komen langs lijkt me, maar je kan geen kant op nu. Vreselijk dat je nog tot donderdag moet wachten. Misschien kan je morgen nog even bellen en vragen of je op een reservelijst kan mocht ik er iemand uitvallen. Sterkte hoor, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh overheen gelezen, sorry Rosie! Dat is wel spannend hoor, die eerste keer. Ik zal voor je duimen
@ eeffie, niet te bevatten en zo oneerlijk wat jij nu doormaakt. Vervelend dat je ook nu weer moet wachten tot je terecht kunt bij de gynaecoloog. Ik wens je heel veel sterkte 😘

@ inner en rosie succes gewenst!

@ mieuw balen hè zo’n cyclus missen en dat je nu een paar cycli moet wachten!

Ik heb zelf heel erg het gevoel dat ik snel verder wil. Maar pas op de plaats, eerst afwachten wat Mn cyclus gaat doen en dan 1x sowieso overslaan.
Nu moet ik ook weer gaan bestellen en kom er echt even niet uit. Misschien hebben jullie goed advies.
Begonnen met :
3x donor 1, deze was daarna uitverkocht
4x donor 2, bij 4e zwanger maar nu dus vroege miskraam.
Zal ik nu donor 2 nogmaals bestellen of voor nieuwe donor 3 gaan?
Mijn gevoel zegt nieuwe donor. Ik lees verschillende berichten dat als t na 3x met donor niet raak is er gekeken moet worden naar andere donor
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Afgelopen delen alles mee gelezen, af en toe ook gereageerd, maar lijkt me leuk en fijn om toch ook wat meer mee te schrijven.
In 2017 ben ik moeder geworden van een super lieve en mooie zoon, en nu sinds een maand of 8 bezig voor een 2e (met bekende donor). Helaas nog niet gelukt.
Alles wat jullie schrijven is zo herkenbaar, die onzekerheid, elke keer weer dat wachten en dan die teleurstelling als het niet is gelukt.

Lees dat er weer een paar mensen op het wachtbankje zitten (ik nu ook), maar ook dat er verdrietige berichten zijn. Sterkte voor jullie allemaal!

Hoop dat dit jaar veel geluk brengt voor jullie en dat jullie wensen mogen uitkomen!
Alle reacties Link kopieren
Happy; tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ze na 4 pogingen een donorwissel doen. Maar ik snap dat je nu twijfelt omdat de 4de keer wel zwanger bent geraakt. Wat zegt je gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Happy en Lee, dankjewel!

@Happy,ik denk dat ik ook voor nieuwe donor zou gaan als je eentje vindt die je aanspreekt. Mocht die er nu niet zijn dan 2 pogingen donor nummer 2 weer of zo.
Inner, toi toi toi :rose:
Ik hoop dat je lekker plakkerig bent!

Hortensia, jij ook welkom :)

Wat een kutnacht. Om t uur wakker en vanaf 4 uur helemaal niet meer geslapen. In 1x allerlei beren op deze weg zien en niet t stuk zalm dat ze weg tovert. Momentopname, ongesteldheid die door moet breken.. Ik heb altijd het idee dat mijn lichaam extra hard zijn best moet doen om ongesteld te worden en daarom van slag raakt. Dus slechte nachten, slechte buien en beren op de weg.
Vanmiddag na het werk eerst maar een dutje.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel depster!

Die beren op de weg zijn vervelend. En kan best komen doordat je menstruatie eraan komt. Werkse en lekker dutje doen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
18-03-2019 05:51
Inner, toi toi toi :rose:
Ik hoop dat je lekker plakkerig bent!

Hortensia, jij ook welkom :)

Wat een kutnacht. Om t uur wakker en vanaf 4 uur helemaal niet meer geslapen. In 1x allerlei beren op deze weg zien en niet t stuk zalm dat ze weg tovert. Momentopname, ongesteldheid die door moet breken.. Ik heb altijd het idee dat mijn lichaam extra hard zijn best moet doen om ongesteld te worden en daarom van slag raakt. Dus slechte nachten, slechte buien en beren op de weg.
Vanmiddag na het werk eerst maar een dutje.
Ik had dat heel erg toen ik nog niet begonnen was en als ik dan bv ziek was. Dan kon ik half in paniek raken, en denken: maar als ik straks een baby heb, hoe moet dat dan, en misschien kan het wel helemaal niet en dan krijg ik dus nooit kinderen en en en....
Tot ik zwanger was, en dacht: tja, dan zal ik een oplossing moeten vinden, het komt nu, dus niks meer aan te doen.

Dus niet heel gek hoor, het is iets wat toch behoorlijk in je achterhoofd steeds speelt.
Alle reacties Link kopieren
Depster, zulke nachten zijn gewoon kut. Ik heb ook wel eens wakker gelegen en dikke tranen gehuild om alles en iedereen. Om wat er zou gebeuren als ik wel zwanger zou zijn ( relatie zal heel anders worden aangezien het mijn kind zal zijn en hij mijn standpunt snapt naar zelf er niet voor zou kiezen) en wat er zou gebeuren als ik niet zwanger zou zijn. En dan is het lastig je verdriet te delen, want je doet het alleen en is dit jouw eigen verlangen en verdriet. Het blijft een moeilijke weg.
:hug: gewoon omdat dat even fijn is.

Hier 5 dagen na inseminatie en ovulatie. Vanochtend beetje misselijk gevoel. Stom natuurlijk want 99% zeker dat dit niets met eventuele zwangerschap te maken heeft. Toch kan ik het niet laten om te denken en hopen dat dit misschien wel een heeeeeel vroeg teken is. Alhoewel innesteling nog helemaal niet plaats zou hebben gevonden.

Pffff kom dat hoofd maar even uit 🤣
Alle reacties Link kopieren
Happy en Eefie wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte!!

Voor de dames op het bankje weer veel geduld en positieve testen gewenst 🤞

Ik heb nu 2 maanden geen positieve ovulatietest gehad. Ben heel benieuwd wat de arts zegt over starten met ivf. We zouden tot 12 iui's gaan, maar heb er 10 gehad en nu dus 2 maanden niks en maak me nogal zorgen.
Was ook even niet aanwezig hier. Ik merk dat het me zó veel energie kost om er steeds mee bezig te zijn! Ga ook alleen nog tegen mn 2 beste vriendinnen vertellen hoe of wat, in tegenstelling tot eerst, toen iedereen wist wat mijn cyclus was en wanneer ik een inseminatie had. Is toch wat beter voor mijn mentale gestel.
Hoe ervaren jullie dat?
Thanks lieve meiden! Gelukkig weet ik dat ik die beren nu juist zie door (naderende) ongesteldheid en vermoeidheid door het weer. Het zijn ook met name practische dingen, waar echt gerust oplossingen voor zijn.
(Oke en toegegeven, ik las die avond er voor allemaal verhalen over de eerste weken. Babies met krampen en niet te troosten etc...)
Ondertussen maar beetje lief zijn voor mezelf.

science; In die wachtweken ben je zo hypergevoelig voor elk ding anders in/aan je lichaam. Niet te hard vechten tegen de gedachte hoor, hoe harder je vecht hoe moeilijker..(iets met roze olifant enzo..)

Wensmama; ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik kan mij goed voorstellen dat je soms even wat afstand moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
@depster voel je je al wat beter?

@science herkenbaar! Je bent je dan bewust van alles

@wensmama hier vertel ik het ook niet meer aan iedereen wanneer en hoe. Even geen zin in.

Update: zojuist een tp gehad van een 3 dagen oude embryo. Was een topembryo volgens het lab. Alle 11 embryo’s waren nog aan het delen! 3 lopen er wat achter maar waren vanochtend wel weer gedeeld. Ze kijken morgen weer welke er nog goed zijn en geschikt om in te vriezen!
innerpeace schreef:
18-03-2019 16:24
@depster voel je je al wat beter?

@science herkenbaar! Je bent je dan bewust van alles

@wensmama hier vertel ik het ook niet meer aan iedereen wanneer en hoe. Even geen zin in.

Update: zojuist een tp gehad van een 3 dagen oude embryo. Was een topembryo volgens het lab. Alle 11 embryo’s waren nog aan het delen! 3 lopen er wat achter maar waren vanochtend wel weer gedeeld. Ze kijken morgen weer welke er nog goed zijn en geschikt om in te vriezen!
Wauw innerpeace wat een goed nieuws!! Nu duimen!
Depster, zulke gedachten had ik ook tijdens mn zwangerschap. Heb het maar op de hormonen gegooid :facepalm:
Inner; Ook hier sta ik versteld van het resultaat! haha
Ja ik voel mij qua beren op de weg wel beter. Wel onwijs moe, niet zo gek na vannacht.

Maris; Haha! Ja..ik kan het wel gooien op zwangerschapshormonen :p
Ik denk dat alle vrouwen last van deze beren hebben, alleen of niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed innerpeace. Ik duim voor je.

Zo herkenbaar science! Ik zit op bijna een week na iui en begin nu ook vage klachtjes te ervaren. Ook zere boobs sinds vandaag. Lijkt me nog veel te vroeg maar ergens hoop ik het zo.
Ga er misschien zondag een vroege test aan wagen 🙈

Maar toch weer wat nieuwe ontwikkelingen hier. Ik hoop zo dat sit ons jaar wordt meiden! Zet hem op!
Inner wat een fijn nieuws!!!!!! Succes!!!

Ik ga nog ff verder met mn pauze. Serieus waar, dat die echt op zn plaats was. Nog zeker 2 maanden. Na mn vakantie ga ik weer "aan de slag"
Alle reacties Link kopieren
@Depster, dankjewel!
Vervelend, zo’n nacht! Herkenbaar, die momenten dat je alleen maar de negatieve dingen ziet, maar wat mij heel erg hielp was te bedenken dat ik niet de enige zou zijn die tegen dit soort dingen aan kon lopen, en dat er vast altijd wel een oplossing voor is. Sommige dingen heb je gewoon niet in de hand en dan is een relatie (of het met z’n tweeen doen) ook niet eens een garantie dat je deze zorgen niet hebt.

@Sciencerocks Vreselijk he, hoe je lijf en vooral je hoofd reageert. Toen ik nog niet bezig was merkte ik al die symptomen niet eens op. Ik wist bij zoon meteen dat ik zwanger was door de symptomen. Daarvoor nooit opgemerkt. Nu weet ik welke symptomen ik kan hebben als het gelukt zou zijn, en voel ik ineens elke maand van alles, wat ik waarschijnlijk altijd al wel heb gehad, maar nooit zo heb bemerkt.

Iemand vroeg naar de wachtweken, de eerste is voor mij eigenlijk ook best ontspannen, maar dan die tweede week. Dan wil ik de tijd wel graag even doorspoelen. Ook als het niet gelukt is, dan wil ik dat liever zo snel mogelijk weten. Geduld is niet mijn beste eigenschap wat dit betreft.

@Wensmama Hier zijn paar mensen op de hoogte, en als ik er zin/behoefte aan heb dan deel ik ook of er een kans op zwangerschap is, maar dat wisselt. Ene keer gaat me dat goed af, andere keer ben ik enorm verdrietig als het niet gelukt is en vind ik het erg lastig om dit in mijn eentje te moeten accepteren, al weet ik mezelf zodra ik eenmaal echt ongesteld ben ook wel weer vrij snel bij elkaar te rapen om door te gaan.

@Innerpeace Dat klinkt heel goed! Hoop dat je topembryo zich ook als zodanig zal bewijzen!

@Globe83 Fijn dat pauze goed doet!

Iedereen op het wachtbankje succes en nogmaals sterkte voor Eeffe en Happy (ik denk dat ik nog een keer zou proberen met huidige donor als ik jou was….. je hebt deze donor niet voor niets uitgezocht neem ik aan, ga er vanuit dat hier je grootste voorkeur naar uit gaat, dus zou ik het denk ik echt nog een of twee (of misschien wel meer als dat mogelijk is) kansen geven),
Alle reacties Link kopieren
Inner heb je al nieuws?
Depster hoe gaat het nu met je?

Wensmama heb nog geen ervaring met wat je zegt omdat ik pas aan het begin sta..maar kan me er wel wat bij voorstellen.. geloof dat nu ook iedereen alweer al weet hoe mijn cyclus is...😁

Hier ben ik onrustig...test me suf met de ovulatietesten maar nog niks gevonden. Dag 16 nu..dus kan nog wel. Maar vind dit al een gedoe...met oefenen vond ik hem steeds..en nu ben ik bang dat ik hem niet vindt nu het voor het 'echie' is. Maar ik neem aan dat jullie deze onzekerheid wel herkennen😉

Hortensia welkom trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven