Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Linda wat balen!! Ik snap je gevoel of angst ook dat je lijf je in de steek laat.
Ik ben net 41 en ga morgen naast Koolmees op de wachtbank zitten.
Ik heb zelf de tic als ik ergens iets lees of zie van iemand die kinderen heeft mer daarbij de leeftijden, ga ik altijd even tellen of die net zo oud zijn als ik, met het idee, dan kan het dus nog.

@koolmees, maak mijn plekje maar vast warm! ;)

Ik had al een bericht gestuurd naar de moderator voor het wachtwoord, zodat ik de tabel kon aanpassen, maar nog geen antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag ongesteld geworden. 16 dagen na de inseminatie. Gelukkig valt het mee hoe lang er tussen heeft gezeten. Maar wachten tijdens de wachtweken is eigenlijk elke dag te lang....

Ik ga weer voor jullie duimen uiteraard!!!
2021 is hopelijk ons jaar.

Ik word trouwens over 3 maanden 40
Hè wat naar Linda! Je had er al wel rekening mee gehouden natuurlijk, maar het blijft verdrietig als een ronde niet gelukt is...

Voor de dames die ook vaak koude voeten hebben (en dus misschien ook een zgn koude baarmoeder volgens de traditionele Chinese geneeskunde) : ik heb sloffen gekregen die je in de magnetron kunt opwarmen :hihi: ik heb nog nooit zulke warme voeten gehad!
Alle reacties Link kopieren
Knuffels voor alle wachtbankers!

@Linda: Balen dat het niet gelukt is deze maand =( Hopelijk volgende maand wel raak!

Ik denk dat ik de jongste ben...:) Ik ben 28!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik kom me ook weer even melden en even wat succes wensen voor komende inseminaties ivf en wachtbankjes!

Hier 25 weken inmiddels en de buik groeit snel nu. Wat kwaaltjes hier en daar en vooral op vermoeidheid moet ik goed letten. Morgen suikertest, hopelijk is die in orde. Verder bezig met de babykamer en spulletjes verzamelen(en balen dat de winkels nog wel even dicht zulen zijn, sommige dingen wil ik toch graag eerst eens in een winkel bekijken, zoals de kinderwagen).
Alle reacties Link kopieren
Alpaca10 schreef:
20-01-2021 21:18
Ik kom me ook weer even melden en even wat succes wensen voor komende inseminaties ivf en wachtbankjes!

Hier 25 weken inmiddels en de buik groeit snel nu. Wat kwaaltjes hier en daar en vooral op vermoeidheid moet ik goed letten. Morgen suikertest, hopelijk is die in orde. Verder bezig met de babykamer en spulletjes verzamelen(en balen dat de winkels nog wel even dicht zulen zijn, sommige dingen wil ik toch graag eerst eens in een winkel bekijken, zoals de kinderwagen).
Wat leuk om even van je te lezen Alpaca, denk wel om jezelf he in je zwangerschap! ;-) Ik duim voor een goede uitslag van de suikertest. En idd, wat balen nu net in deze lockdown! Het leuke babyshoppen is er zo helemaal niet bij... Hopelijk kun je toch een beetje alle spulletjes naar wens vinden! :-)
Hoe gaat het met jullie dames? Mus, jij hebt vandaag toch je fm? En Otta, ben jij inmiddels weer aangeschoven op onze mega loungebank?

Wat leuk om ook van jou te horen Alpaca! Heb je de uitslag van de suikertest inmiddels al binnen? Hopelijk is alles in orde. Wel erg jammer en onhandig dat je nu niet echt goed kan shoppen met die lockdown.

Mijn eerste week op de wachtbank zit er alweer bijna op. Heb bericht gehad dat er 3 embryo’s ingevroren zijn. Maar... eerst deze ronde maar weer eens afwachten. Ik voel nog niet echt wat bijzonders of zo. En als ik al iets zou voelen, dan komt het waarschijnlijk van de kunstmatige hormonen...
Hoi allemaal, ik kwam net op de site van het Fiom terecht. Daar kun je aangeven of je interesse hebt in een webinar over zgn. donorconceptie en hoe je daar met je kind over kunt praten, aangepast aan de leeftijd. Geen idee of het wat is, maar wellicht zijn er meer mensen geïnteresseerd.

Daarna zag ik op de site van Freya ook nog een online kinderwenscafé voor singles op de planning staan. Dit gaat via Vivaneo in Leiderdorp. Misschien wel interessant voor de dames die zich nog aan het oriënteren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik kom als jullie het goed vinden proberen mee te schrijven.
Ik ben niet echt een regelmatige schrijver van mijzelf maar ik heb vooralsnog veel aan dit topic (en de vorige delen gehad) toen ik mij oriënteerde op de plek waar ik dit proces mee aan wilde gaan, wat uiteindelijk Leiderdorp is geworden.

Ik zag dat iedereen momenteel haar leeftijd erbij zet dus bij deze ik ben 35.
Ik heb als tiener altijd geroepen dat ik als ik de juiste man niet zou vinden alleen voor het moederschap zou gaan en dat blijkt nu inderdaad.

Ik ben inmiddels al zover in het proces dat ik al op het wachtbankje zit sinds afgelopen donderdag. De bedoeling was dat ik afgelopen december al zou beginnen maar de bestelde rietjes moesten teruggestuurd worden aangezien er een hele specifieke genetische fout bij de donor werd ontdekt. Vooralsnog ben ik vrij relaxed misschien ook omdat ik er vanuit ga dat het vast niet meteen de eerst keer raak is ook al hoop ik uiteraard van wel.

@koolmees bedankt voor de tip van het fiom, ik heb mezelf ingeschreven voor een webinar aangezien het nooit kwaad kan om zo goed mogelijk voor bereid te zijn.
sneep wijzigde dit bericht op 23-01-2021 11:48
Reden: extra tekst toevoegen
47.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sneep, welkom! En meteen op de loungebank aangeschoven, gezellig! :-D Wat trouwens goed dat die genetische fout ontdekt is! Natuurlijk wel balen dat ie daardoor een maandje later begon, maar wel heel fijn dat die controle er is! Nu een andere donor moeten kiezen? Ik zou dat best lastig vinden, heb zelf nu rietjes van Cryos maar Cryos heeft voor mij niet echt een tweede keus waar ik hetzelfde goede gevoel bij heb dus ik zou voor eventueel een andere donor al naar ESB gaan... ;-)

Koolmees de eerste week goed doorgekomen? Ik duim voor je! Fijn ook dat er een aantal mooie embryo’s ingevroren zijn, maar hopelijk blijven die dat nog een flinke tijd voor eventueel een broertje of zusje in de toekomst ;-)

Ik had idd gister FM, eitje is 13,5mm dus gyn gaf aan dat ik vanaf morgen zou kunnen beginnen met ovulatietesten. Verwachting is ergens dinsdag/woensdag IUI. Zit dan op dag 14/15 ;-) BM slijmvlies was ook al mooi, echt dik voor mijn doen. Had bij de eerdere pogingen op dag 10 ongeveer 7/8mm, maar nu was het al 10. Misschien zegt t niets, maar misschien is het ook wel net dat extraatje wat nodig gaat zijn. We zullen zien ;-) Eitje zit links trouwens, en ik denk dat dat een goed teken is maar ben vergeten te vragen of dat ook echt zo is :rofl: Mn bbz zat namelijk rechts en op de HCG was rechts een heeeele minimale onregelmatigheid te zien wat littekenweefsel zou kunnen zijn, dus ik hoop dat links ‘m’n betere kant’ is om een eitje te hebben. :p
Welkom Sneep! Jeetje wat verdrietig dat je nu je vader moet missen, die zo naar z’n eerste kleinkind uitkeek. Hopelijk krijgt die donkere wolk binnenkort toch een gouden randje vanwege een positieve zwangerschapstest. Gezellig dat je meteen aanschuift op de bank in ieder geval. Lijkt me trouwens best schrikken als je zo’n bericht krijgt over de donor. Wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden.

Mus, dat klinkt goed! Volgens mij heb ik weleens gehoord dat een goede eileider het werk kan overnemen als het eitje aan de “verkeerde” kant springt, maar dit weet ik niet meer zeker. We houden in ieder geval ruimte voor je vrij op de bank volgende week ;)
Alle reacties Link kopieren
@mus het was juist mijn tweede keus aangezien de eerste keus bij esb was uitverkocht dus nu wel voor mijn eerste keus kunnen gaan dus dat is wel weer een voordeel.
En inderdaad wel prettig dat ze erachter kwamen aangezien het anders toch een risico was geweest.

@koolmees ik hoop inderdaad op dat gouden randje maar het blijft wel heel moeilijk dat mijn vader dit allemaal niet meer mee mag maken. Hij vroeg bijna wekelijks of ik al ging beginnen aangezien hij al jaren hoopte opa te worden. Hij zou ook echt een fantastische opa zijn geweest dus ik weet hoeveel mijn kindje zal moeten missen.
@Sneep :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sneep, welkom! Wat een heftig verhaal zeg. Ik word er een beetje stil van.

Koolmees, eerste week zit erop! Nu komt (vind ik) de ergste week.
Morgen zit mijn eerste week er ook op.

Otta, hoe is het bij jou?
En Linda, beetje gezakt?
Alle reacties Link kopieren
Schuif maar een stukje op. Ik kom erbij op de bank!

Leuk om van je te horen Alpaca. Wel jammer dat door de lockdown dingen wat anders lopen dan gewenst. Maar met een beetje geluk straks wel een 'normale' kraamtijd.

Welkom Sneep.

Pat en Koolmees al in week 2. Dat schiet op. Ik vind week 2 ook altijd erger. Alhoewel ik in week 1 ook al de tijd vooruit wens. Ik ben gewoon echt geen geduldig persoon...
Welkom Sneep! Wat heftig van je vader, kan me heel goed voorstellen dat dat heel lastig is nu. Je had het je vaddr zo gegund om opa te zijn en je kind tzt om zo'n leuke opa te hebben! Hier ook wel herkenning, mijn moeder is overleden. Wel inmiddels al 5 jaar geleden, dus minder vers en mijn moeder was door haar gezondheid wel meer beperkt, dus een andere situatie. Ik mis soms wel een moeder in dit proces en vragen die je aan je moeder zou stellen, maar het is niet anders. Gelukkig is mijn vader heel betrokken!

En tis druk op de wachtbank! Hopelijk is dit een goede maand! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ben blij, ik heb deze maand een turbo-ei! :hello: :rofl:
CD12 vandaag en zojuist een hele duidelijke smiley op de test. Morgen IUI 4, ik kom na een hele tijd weer op de bank! :D
Alle reacties Link kopieren
@mus wat houdt een turbo ei in!

@alpaca, dat is toch ook heftig lijkt mij normaal vraag je denk ik toch veel aan je moeder aangezien die het immers allemaal al eens heeft meegemaakt.

@koolmees dank je wel voor de knuffel.

Hopelijk krijgen we een vruchtbaar 2021 ik denk dat we allemaal wel een hoop positiviteit kunnen gebruiken als tegenwicht van alle ellende die er nu overal om ons heen is.
Ik hoorde dat Gommers afraadt om nu zwanger te worden en normaal luister ik veel naar wat hij te zeggen heeft maar nu neem ik het risico.

Was wel lekker toevallig dat mijn leerlingen toevallig vrijdag begonnen over babynamen geen idee hoe ze op het onderwerp kwamen maar ik vond het wel lekker toevallig. Er zat helaas geen mooie naam bij wat mij betreft maar het was wel even een gek moment.

Hoe groot is onze loungebank the eigenlijk?
Ik probeer het bij te houden maar dat lukt niet altijd even goed. Ik stond alleen voorheen in de leesstand
Alle reacties Link kopieren
@sneep ik had eerder dan verwacht een positieve ovulatietest, bedoelde met turbo-ei dus een ‘snel’ ei deze cyclus :p normaal pas positieve ovulatietest op dag 13, 14 of 15 dus gister op cd 12 had ik niet verwacht.

Over de loungebank: ik zit erop sinds vanmiddag :-D
Hahaha een turbo ei :rofl:

Als ik het goed heb, zitten we nu met z’n vijven op de bank: ikzelf, Pat, Sneep, Otta en Mus. Gelukkig ben ik alweer halverwege, wordt een spannende week. Heb wel wat vage “klachten” maar durf niet te zeggen of dat van een zwangerschap is. Ik gebruik ook progesteronbolletjes, dus het kan net zo goed daarvan komen. Volgende week weet ik hopelijk meer! 🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, ik duim voor alle wachtbankers! Hopelijk strakjes heel veel mensen in het zwangerrijtje in het nieuwe topic :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Meiden ik ben voorzichtig optimistisch : vanmiddag heb ik positief getest :-D Ik voelde me al een paar dagen anders en ik was met vlagen een beetje misselijk. Dinsdag twee weken geleden heb ik wel een supershot pregnyl gespoten, maar denk niet dat ik daar nu pas misselijk van word. Zondag ga ik opnieuw testen!
Alle reacties Link kopieren
Ooooooooh, spannend! Duim duim duim!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend koolmees!!!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk ben je het eerste uppie van het jaar Koolmees. Ik ga voor je duimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven