Kindje al voelen

17-03-2018 10:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Toch maar even hier een vraagje plaatsen na mijn vorige topic dat ik heel bang ben/was voor zwangerschap en bevalling.
Gelukkig is deze angst een beetje na de achtergrond gegaan.

Ik ben op het moment vandaag 11 weken en 1 dag zwanger van mijn 5 de kindje.
Nu denk ik het gevoeld te hebben maar is dit wel mogelijk?
Na 4 eerdere zwangerschappen was dit toch wel een heel herkenbaar gevoel dat wel,maar 11 weken is best vroeg dacht ik zo.
Heb dit al 3x gevoeld drie dagen geleden 1x en 2 x gisteren op bed en in de loop van de dag nog een keer .
Het is toch een Zo herkenbaar het gevoel en toch twijfel ik juist omdat ik pas 11 weken ben.
Wat denken jullie? Zou het toch mogelijk kunnen zijn?
Durf het niet goed uit te spreken tegen mijn partner en ouders dat ik iets gevoeld heb, stel dat de echo maandag niet goed is dan denken ze dat ik gek ben 😂
Ja, kan. Ik voelde het bij mijn jongste ook al vroeg (met 10 weken geloof ik). Soort gefladder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel wat jaren niet meer zwanger, maar toch voel ik soms in mijn buik iets waarbij ik zou zweren dat de kleine beweegt.
Maar bij mij zijn het dus darmen. En ja, dat weet ik zeker ;-)

Geen idee of je bij 11 weken al iets zou kunnen voelen. Lijkt mij wel heel vroeg eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde mijn tweede bij 13 weken. Jij kent het gevoel nog veel beter dus zult het sneller herkennen. Hoewel het niet per se je kindje zal zijn (dat is bij 11 weken pas zo groot als een walnoot) maar eerder je ingewanden die plaats maken voor de groei die eraan komt.

Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ja bij een volgende kan het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Ik voelde het zoals je een vingertopje op je huid voelt. Maar dan dus van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn tweede voelde ik 't ook al heel vroeg. Een soort gefladder. Heerlijk gevoel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde mijn vierde ook met 11 weken zwangerschap. Heerlijk gefriemel tijdens een vergadering toen niemand nog wist dat ik zwanger was. Ik was er niet echt bij met mijn hoofd, die zat weg te zwijmelen bij dat gefriemel. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde ook een soort gefladder van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde mijn tweede met tien weken, als ik op een stoel zittend ver voorover boog. Inderdaad, als gefladder. Ik denk dat het kan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e voelde ik ook al vroeg, vanaf een week of 11-12. Dit met niemand gedeeld want ik dacht dat ik voor gek verklaard zou worden. Met 13-14 weken wist ik het wel echt super zeker dat het de baby was. Je kon t bij mij ook al snel van de buitenkant voelen (17wk).
Alle reacties Link kopieren
Bij verliefdheid schijn je dat ook te voelen. Ik ga voor darmbewegingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Kindje is dan zo'n 4,5 cm geloof ik. Die kan toch nog nooit de kracht hebben om zo te bewegen dat je het voelt?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
17-03-2018 13:09
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Kindje is dan zo'n 4,5 cm geloof ik. Die kan toch nog nooit de kracht hebben om zo te bewegen dat je het voelt?
Geen idee waarom de 1 het wel voelt en de ander niet. Schijnt ook met de plaats van de placenta te maken te hebben.

Misschien was het een erg beweeglijk kind, werd wel elke controle weer gezegd.

Bij de echo met 11 weken en 3 dagen hebben we zitten lachen want we zagen haar springen. Ze zette zich af op de baarmoederwand. Floepte een stukje omhoog en gleed weer naar beneden. Zat niet stil genoeg voor een nekplooimeting. Hebben gewacht tot ze in slaap viel.
Alle reacties Link kopieren
ik voelde mijn 2e ook met 13 weken. Ook een heel bewegelijk kindje, terug moeten komen bij de pretecho omdat er niets mee te beginnen was :-D
ook heel sterk, dat merkte ik wel later toen ze me in mijn ribben begon te trappen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik voelde mijn kinderen ook met een week of 14-15. Met 17 weken mijn partner ook dermate duidelijk dat hij er wakker geschopt door werd. (Mijn buik tegen zijn rug)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof zeker dat het kan, spreek uit ervaring.
Ik heb 4 kinderen. Mijn eerste voelde ik niet heel vroeg, maar de tweede net als jij al met 11 weken. Ik wist het zeker,want iedere keer als ik ging pianospelen voelde ik het. Baby reageerde dus duidelijk op geluid. Het was ook een erg beweeglijk kindje in de buik, maar dat waren al mijn kinderen in de buik. Het grappige is dat maar 2 van de 4 ook buiten de buik erg beweeglijk bleken:)
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Nee ik geloof echt niet dat je iets van 10 gram voelt bewegen in je buik.

Ik heb wel altijd tijdens mijn zwangerschappen dat mijn darmen precies voelen als de eerste baby bewegingen. Buiten de zwangerschap had ik dat echt nog nooit gehad. Maar hier begon het met 6 weken, dus weet vrijwel zeker dat het geen baby was :p
Ik voelde het bij eerste rond de 18-20 weken, tweede bij 15-16, derde bij 13, en vierde ook bij11 weken. Je weet gewoon inmiddels wat je moet voelen dus herkent het veel sneller. Ik weet nog dat ik bij de jongste een echo kreeg met 11 weken en dat ik letterlijk zag dat ie bewoog en ik zei: Oeh, voel je dat? Ik voel het! Ik voel dat ie beweegt. Kan niet zei de echoscopiste. Toen zei ik: ik draai effe weg en jij echo'd even verder, kiijken of ik kan raden wanneer Jantje beweegt. En ja hoor. Ik wist het precies.
Dus antwoord op je vraag: ja het kan!
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 08:58
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik voel op dit moment plopjes in mijn buik, alsof er een baby inzit. Maar ik denk dat het door mijn koffie komt...
Alle reacties Link kopieren
Och wat mooi dat het toch kan! :love:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Ik ben niet gek 😂😂
Heb vandaag mijn echo gehad alles was goed er was een heel bewegelijk kindje te zien, dus heb t echt gevoeld nu weet ik het zeker. heb het net ook na gevragen Of ik het kon voelen en het is inderdaad vroeg, maar ze noemden mij een soort van ervaringsdeskundige na 4 zwangerschappen 😂 ze zei je herkend het gevoel eerder en aangezien het zo bewegelijk is waren/zijn de plopjes die je voelt zeer waarschijnlijk het kindje en niet mijn darmen 😉
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het er zo goed uitzag op de echo. En ik ben jaloers op het gevoel in je buik hoor! Zo speciaal... en daar mag jij nu heel lang van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Zizozaza schreef:
19-03-2018 15:27
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het er zo goed uitzag op de echo. En ik ben jaloers op het gevoel in je buik hoor! Zo speciaal... en daar mag jij nu heel lang van genieten.
Dankje wel 😊
Alle reacties Link kopieren
Jaloers, jaloers.. Zwanger van de eerste met de placenta aan de voorkant. Ben nu 22 weken en ik denk af en toe echt wel iets te voelen, maar omdat het maar heel af en toe is (max 1-2 keer per dag, soms ook dagen niks), twijfel ik nog steeds of dat nou wel het kindje is dat ik voel.
Laat staan dat ik het mijn man al kan laten voelen.. ik moet nog een paar weekjes geduld hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven