Kleinere borsten dan voor de zwangerschap

28-01-2019 10:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Sinds 4 maanden ben ik gestopt met borstvoeding geven. Heb 11 maanden volledig borstvoeding gegeven (vanaf 6 maanden natuurlijk ook kleine hapjes. Maar mijn borsten zijn heel veel kleiner dan voor de zwangerschap (volle cup c nu een kleine b). Tijdens de borstvoedingsperiode cup d. Ik merk wel dat het in 4 maanden tijd langzaam steeds voller wordt, maar ben bang dat het niet meer zal zijn als eerst. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Moeder van dochtertje van 15 maanden
Ik ken niemand bij wie ze niet leeggelopen zijn. Borstvoeding of niet.
Hier geen positief nieuws, mijn borsten zijn nooit meer geweest wat ze waren voor de zwangerschap.. Had altijd echt hele mooie, volle borsten. Na de zwangerschap waren ze kleiner maar ook gewoon minder vol, hingen een beetje. Nu zwanger van de tweede, weer een flinke bos hout. Maar ik vrees dat deze ook weer weg gaan straks.. Hoop dat het bij jou niet zo is!
Haha Haasje, leeggelopen.. Mooi ;-)
Ik ben een cupmaat kleiner geworden en gebleven. Al 4 jaar lang...
.
Borsten veranderen niet door borstvoeding maar door de zwangerschaphormonen. Daarnaast heeft je lijf ook tijd nodig om hormonale balans terug te vinden.

Verder nog geen nuttig antwoord want ging van zwanger naar borstvoeding en weer over in zwangerschap. Tweede zwangerschap zijn borsten nog meer gegroeid als eersre maar geen idee hoe ze er straks na weer periode borstvoeding aan toe zijn.
Oh ja, ter aanvulling: ik heb maar 1 week bv gegeven dus daar ligt t niet aan..
Ik had hele grote borsten, maar was ook heel dik.
Eerst (dmv GBP) 60 kilo afgevallen en toen zijn mijn borsten logischer wijs ook al een stuk gekrompen, maar had nog steeds wel een volle voorgevel.
9 maanden na de operatie zwanger geraakt en na de bevalling ongeveer 3 maanden bv gegeven en toen ik ben gestopt is er werkelijk niets van overgebleven (voor mijn doen, heb nog steeds 75F)

Nu ben ik vorige maand bij de chirurg langs geweest die mij geopereerd heeft voor de jaarlijkse controle en daar heb ik toen navraag gedaan over eventuele plastische chirurgie voor buik en borsten (in anderhalf jaar 60 kilo afvallen én bevallen+bv heeft de boel geen goed gedaan)
En de chirurg gaf aan dat ik het eerst een jaar (dochter was toen ruim 4 maanden) aan moest kijken, blijkbaar maakt het vet in je borst bij borstvoeding plaats voor de melkklieren en heeft het vetweefsel even tijd nodig om weer (gedeeltelijk) terug te keren.
Of dit ook zonder zoveel afvallen het geval is weet ik niet, want ik ben natuurlijk sowieso heel veel vet verloren.

Het zal nooit meer worden wat het was, maar het daadwerkelijke resultaat was volgens de chirurg pas na een jaar echt duidelijk (dit gold volgens de chirurg ook voor de buik) dus daar put ik een beetje hoop uit dat het nog ietsje opvult en er wat vetweefsel terugkomt, al vrees ik het ergste....
rosepudding wijzigde dit bericht op 28-01-2019 11:40
4.82% gewijzigd
Ik heb gewoon dezelfde borsten terug als voor mijn zwangerschappen.

Ik had een kleine C/grote B en die heb ik nog. Tijdens zwangerschap wel flink groter. Duurde wel een jaartje hoor voor ze weer hetzelfde waren.
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 12:01
45.78% gewijzigd
Die van mij zijn weer goedgekomen, en nog misschien wel mooier dan ervoor. Ik heb 10/11 maanden volledig bv gegeven. Geef het even tijd.
Ik heb bij elkaar opgeteld 5 jaar (ja, jaar) borstvoeding gegeven. Mijn borsten zijn nog steeds de cup B die ze waren. Ze hangen ook niet; ik zie geen verschil met voor mijn zwangerschappen. Het kan alle kanten op gaan; gewoon afwachten :)
Hier bij de tweede ruim 1,5 jaar BV gegeven. Na die tijd was ik ook wel twee cumpaten kwijt. Het is bij lange na niet wat het geweest is, maar ruim een half jaar nadat ik gestopt was met BV merkte ik wel dat mijn borsten weer iets voller zijn geworden. Je kan er sowieso weinig aan doen maar het kan dus nog wel iets bijtrekken.
1-Aapje schreef:
28-01-2019 11:29
Borsten veranderen niet door borstvoeding maar door de zwangerschaphormonen. Daarnaast heeft je lijf ook tijd nodig om hormonale balans terug te vinden.

Verder nog geen nuttig antwoord want ging van zwanger naar borstvoeding en weer over in zwangerschap. Tweede zwangerschap zijn borsten nog meer gegroeid als eersre maar geen idee hoe ze er straks na weer periode borstvoeding aan toe zijn.
Laat weten hoe het is na de periode borstvoeding. Ik zal over een tijdje ook wel update geven over mijn borsten. Ik kijk er nog even tegenaan. Het kan na elke zwangerschap weer anders zijn. Ik wil eind dit jaar beginnen aan de tweede en ik wil niet dat ik daarna helemaal niets meer overhoud..
rosepudding schreef:
28-01-2019 11:38
Ik had hele grote borsten, maar was ook heel dik.
Eerst (dmv GBP) 60 kilo afgevallen en toen zijn mijn borsten logischer wijs ook al een stuk gekrompen, maar had nog steeds wel een volle voorgevel.
9 maanden na de operatie zwanger geraakt en na de bevalling ongeveer 3 maanden bv gegeven en toen ik ben gestopt is er werkelijk niets van overgebleven (voor mijn doen, heb nog steeds 75F)

Nu ben ik vorige maand bij de chirurg langs geweest die mij geopereerd heeft voor de jaarlijkse controle en daar heb ik toen navraag gedaan over eventuele plastische chirurgie voor buik en borsten (in anderhalf jaar 60 kilo afvallen én bevallen+bv heeft de boel geen goed gedaan)
En de chirurg gaf aan dat ik het eerst een jaar (dochter was toen ruim 4 maanden) aan moest kijken, blijkbaar maakt het vet in je borst bij borstvoeding plaats voor de melkklieren en heeft het vetweefsel even tijd nodig om weer (gedeeltelijk) terug te keren.
Of dit ook zonder zoveel afvallen het geval is weet ik niet, want ik ben natuurlijk sowieso heel veel vet verloren.

Het zal nooit meer worden wat het was, maar het daadwerkelijke resultaat was volgens de chirurg pas na een jaar echt duidelijk (dit gold volgens de chirurg ook voor de buik) dus daar put ik een beetje hoop uit dat het nog ietsje opvult en er wat vetweefsel terugkomt, al vrees ik het ergste....
Jeetje jij hebt wel een hele grote cup. Wat betreft mijn buik, is dat bij mij dus wel heel snel gegaan. Ik moet alleen trainen om het wat strakker te krijgen. Maar ik vind mijn borsten zielig vergeleken met eerst. Ik zit nu op 4 maandjes, zal het dus maar nog 7 maandjes tegenaan kijken. Hopelijk komt het nog goed. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar het is toch wel hetgeen waardoor ik me meer vrouw voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven