Kolfapparaat kiezen

27-02-2021 11:02 32 berichten
Goedemorgen,
Ik ben me alvast aan het oriënteren op verschillende kolfapparaten. Eerst maar eens kijken hoe het borstvoeding geven me überhaupt afgaat natuurlijk.

Ik verwacht, mits alles goed gaat, dat ik 6-9 maanden bv ga geven. Ik ga pas weer beginnen met werken als ze bijna 5 maanden is. Maar ik wil de baby vrij snel laten wennen om ook uit een flesje te drinken. En ik moet zelf natuurlijk met dat apparaat oefenen. Dus ga ik er toch vrij lang gebruik van maken. Hoe deden jullie het met oefenen/opbouwen? Ik ga uiteindelijk 2, maximaal 3 dagen per week gebruik maken van de kolf (als ik weer ga werken).

De moeders in mijn omgeving gebruiken eigenlijk allemaal de duurste apparaten van bijv. Medela. In die prijsklasse zou ik er zeker een kunnen aanschaffen. Het liefst neem ik dan de roze van Avent.

Echter ik zie online ook veel goedkopere en leuke (roze) apparaten. Natuurlijk is de kleur/het uiterlijk en ook de prijs ondergeschikt aan het belang van de kwaliteit. Maar als je voor veel minder geld een goed én leuk apparaat kan kopen, waarom niet. Daarom vroeg ik me af wie ervaring heeft met goedkopere modellen. En zo ja, welke?

Ik las ergens in een artikel dat de dubbelzijdige elektrische kolf van NurtureGoods (SMART 2.0) niet goed is, omdat die kennelijk de borsten afwisselend kolft. Wat niet goed schijnt te zijn. En deze schijnt ook niet sterk genoeg te zijn. Dus die valt helaas af. Best verraderlijk trouwens, want als je de recensies bij deze kolf leest, zie je alleen maar zeer positieve ervaringen.

Maar ik kan geen artikelen vinden over andere minder dure/goedkope modellen. Bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/toddly-dubbele ... 122578372/

Of hebben de goedkopere modellen hoe dan ook altijd een slechtere kwaliteit? Want dan ben ik snel klaar en ga ik tegen die tijd gewoon een kolf van Avent of Medela aanschaffen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 28-02-2021 11:07
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Juuuli schreef:
27-02-2021 21:55
Die Elvie heb ik gezien eergisteren toevallig. Als je het eraan kunt besteden en als je zeker weet dat je fulltime gaat kolven echt de investering wel waard. Maakt echt bijna geen geluid en weinig onderdelen.
Fulltime kolven was ik niet van plan maar ik heb bij mijn eerste ruim 2 jaar borstvoeding gegeven en tot zijn eerste verjaardag op het werk gekolfd en als hij een keertje uit logeren was en wij een weekendje wat anders hadden. Ik vond het kolven met de Medela echt vreselijk en dat ding deed het ook steeds minder goed. Die Elvie lijkt mij echt een verademing omdat je niet de hele tijd met die snoeren zit en mobieler bent.
Miek_ schreef:
27-02-2021 18:01
Wacht met aanschaffen na de geboorte, hopelijk is een kolfconsult dan weer mogelijk want niet elk type kolf en borstschild is geschikt voor iedereen. De Medela was weer helemaal niets voor mij, die heb ik na een jaar kolven in de prullenbak gegooid (toen was de motor ook helemaal op). Ik ben nu zwanger van de tweede en twijfel tussen de Elvie kolf of een Hegen kolf maar beslis dit pas na de bevalling.
Dankje. Ik heb al meerdere keren de tip voorbij zien komen om een kolfconsult in te plannen. En dat ga ik na de bevalling -als de bv goed op gang gekomen is en goed blijft gaan- zéker doen. Want ik zag meteen al dat er veel teveel keuze is. En laat ik kiezen nou toevallig súper lastig vinden. :nut: Sowieso ga ik hoogst waarschijnlijk een lactatiekundige inschakelen, omdat ik van mezelf weet dat ik over het algemeen erg onzeker ben over mijn eigen technieken. En ik wil graag alles op alles zetten om borstvoeding geven te laten slagen. Maar goed, eerst nog maar eventjes rustig afwachten tot het überhaupt tijd is om te gaan bevallen. :proud:
Lotus90 schreef:
28-02-2021 11:03
Dankje. Ik heb al meerdere keren de tip voorbij zien komen om een kolfconsult in te plannen. En dat ga ik na de bevalling -als de bv goed op gang gekomen is en goed blijft gaan- zéker doen. Want ik zag meteen al dat er veel teveel keuze is. En laat ik kiezen nou toevallig súper lastig vinden. :nut: Sowieso ga ik hoogst waarschijnlijk een lactatiekundige inschakelen, omdat ik van mezelf weet dat ik over het algemeen erg onzeker ben over mijn eigen technieken. En ik wil graag alles op alles zetten om borstvoeding geven te laten slagen. Maar goed, eerst nog maar eventjes rustig afwachten tot het überhaupt tijd is om te gaan bevallen. :proud:
Ik was ook onzeker over aanleggen enzo, met name omdat ik heel goed wist wat de perfecte techniek was en mijn baby deed dat niet. Die consulten hebben enorm geholpen voor mijn zelfvertrouwen. Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
28-02-2021 11:03
Dankje. Ik heb al meerdere keren de tip voorbij zien komen om een kolfconsult in te plannen. En dat ga ik na de bevalling -als de bv goed op gang gekomen is en goed blijft gaan- zéker doen. Want ik zag meteen al dat er veel teveel keuze is. En laat ik kiezen nou toevallig súper lastig vinden. :nut: Sowieso ga ik hoogst waarschijnlijk een lactatiekundige inschakelen, omdat ik van mezelf weet dat ik over het algemeen erg onzeker ben over mijn eigen technieken. En ik wil graag alles op alles zetten om borstvoeding geven te laten slagen. Maar goed, eerst nog maar eventjes rustig afwachten tot het überhaupt tijd is om te gaan bevallen. :proud:

En maak jezelf ook niet te druk.
Het zou ook zomaar ineens vanzelf helemaal goed kunnen gaan als de baby geboren is!
Mijn oudste hapte aan met wat hulp van de verloskundige toen ze paar minuten oud was en daarna ging het zonder gedoe goed.

Borstvoeding kán moeilijk zijn, maar hoeft niet. En als het niet lukt kan je inderdaad nog allerlei hulp inschakelen om advies te geven.
En als dat ook niet helpt is het ook niet erg, dan faal je niet, als het toch fles wordt.


--- mijn zus is best lang verdrietig geweest (heeft zich schuldig gevoeld) omdat ze ook zo graag borstvoeding wilde geven en ze bij mij zag dat dat zo makkelijk ging.
Alles uit de kast gehaald maar ging bij haar echt niet.
Vreselijk dat ze zich daar rot over voelde. Dat gun ik echt niemand.

Hopelijk gaat de bevalling voorspoedig en de borstvoeding ook :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf in de kraamweek een kolf aangeschaft, geloof na een dag of 3 of 4. Ik had enorme stuwing door overproductie en een dreigende borstontsteking daardoor. Mijn dochter dronk op zich goed uit de borst, maar er kwam zoveel dat ze zich vaak verslikte en met de hand een beetje afkolven van tevoren zette niet echt zoden aan de dijk. Dus toen op aanraden van de kraamhulp een dubbele elektrische kolf gekocht.

Dus ik vond het wel handig om er toch zo snel mogelijk eentje aan te schaffen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een dubbele elektrische kolf van Ameda, maar ik heb uiteindelijk de handkolf van Ameda anderhalf jaar lang dagelijks gebruikt. De elektrische heb ik nagenoeg niet gebruikt; hij was veel te groot en het was onhandig dat ik overal stroom nodig had. De handkolf kon ik overal gebruiken, dat was veel praktischer.
_Aphia_ schreef:
28-02-2021 15:04
En maak jezelf ook niet te druk.
Het zou ook zomaar ineens vanzelf helemaal goed kunnen gaan als de baby geboren is!
Mijn oudste hapte aan met wat hulp van de verloskundige toen ze paar minuten oud was en daarna ging het zonder gedoe goed.

Borstvoeding kán moeilijk zijn, maar hoeft niet. En als het niet lukt kan je inderdaad nog allerlei hulp inschakelen om advies te geven.
En als dat ook niet helpt is het ook niet erg, dan faal je niet, als het toch fles wordt.

--- mijn zus is best lang verdrietig geweest (heeft zich schuldig gevoeld) omdat ze ook zo graag borstvoeding wilde geven en ze bij mij zag dat dat zo makkelijk ging.
Alles uit de kast gehaald maar ging bij haar echt niet.
Vreselijk dat ze zich daar rot over voelde. Dat gun ik echt niemand.

Hopelijk gaat de bevalling voorspoedig en de borstvoeding ook :daisy:
Dankjewel! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven