Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Malaguena/Suusberg. Heel herkenbaar! Ik ben 37 wk en er ook helemaal klaar mee. Gisteravond even een instortmomentje gehad van vermoeidheid terwijl ik gewoon met verlof ben :facepalm:
Ook heel veel harde buiken, veel trappen in huis en dat put echt uit. De baby is al ingedaald, maar ligt nog niet helemaal ‘vast’, ook veel druk op banden af en toe. Bij nr 2 ook heel veel voorweeen gehad (leidde helaas niet tot een vroegere bevalling) , bij nr 1 helemaal niet. Moet net als jullie nog ook veel doen. Voordeel is wel dat je nu veel beter weet wat wel en niet handig is. Bij nr 1 deed ik maar wat, van die spullen in huis gehaald waar je uiteindelijk niets mee doet.

Kikker, ben je al bevallen??
Alle reacties Link kopieren
@suusberg
Ik zie ook regelmatig uitstekende delen haha. Dacht dat hij in mijn ribben trapte, maar het blijkt een kontje te zijn :hihi:
Idd nog even volhouden! Ik hoop dat ie ook een week eerder is net als zijn broertje :biggrin:

@Dajka
Ik val tegenwoordig ook weer steeds te pas en te onpas in slaap, lijkt in dat opzicht wel weer het eerste trimester haha. Bij deze kijk ik ook echt veel kritischer naar ‘is dat echt nodig’. De nestel/hamsterdrang is aanzienlijk minder ;-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ah 38 weken schiet al op! Wanneer ben je van de eerste bevallen, voor of na de uitgerekende datum?

Hier qua klachten eigenlijk alles wel prima, wel veel harde buiken en soms een schurend hoofd in mijn bekken.. maar het is toch best prima te doen nu ik verlof ben. Heerlijk om overdag even te kunnen liggen en langzaamaan de babykamer verder af te maken.

Baby ligt hier al helemaal prima, vast in bekken (dat voel ik als ik loop en de echo bevestigde het haha). Die billen in mijn maag zijn wel wat minder.

Ben benieuwd of je al bevallen bent kikker!

Ik ga zo nog maar eens wat winkelen en vanmiddag aan het geboortekaartje. Daar komen we nog niet zo uit (en heel eerlijk vind ik dat ook niet mega belangrijk als in; weinig wensen. Dus dat schuif ik makkelijk voor me uit :$ )
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk actief topic! Ik schrijf graag mee voor de nodige afleiding! Aantal bekenden ook hier uit het "uitgerekend in" topic!

Ik ben op dit moment 34 weken en 2 dagen zwanger (14 november uitgerekend) van ons eerste kindje! Een meisje, als het goed is :). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind het een vrij pittige zwangerschap. Denk aan, bloedverlies, heel erg misselijk en beroerd eerste 18 weken. Bekkenklachten, flinke bandenpijnen tijdens lopen en vanaf een week of 20 heel veel harde buiken.. vanaf week 24 dan ook al thuis, de zwangerschap had ik me dan ook wel wat anders voorgesteld! Als klap op de vuurpijl mochten we nog even voor een aantal guos omdat ze veel te klein bleek te zijn, gelukkig is dat op haar hoofdje na bijgetrokken en waren de zorgen van die maand voor niets, wat een opluchting! De laatste week daalt ze steeds in, en er ook weer uit, soms zijn de bekkenklachten dus even wat minder, wat is dat fijn! Daardoor wel veel indalings en voorweeen met hardebuiken. Met name snachts, slapen lukt dus niet meer. Hebben jullie tips, ik moet van de verloskundige elke nacht douchen/in bad en aan de paracetamol omdat ze regelmatig komen en echte weeën willen we natuurlijk uitsluiten! Eerst viel ik af door de misselijkheid, nu maakt het niet uit wat ik doe maar ik kom aan, ik zie mezelf echt dikker worden. Leuk een zwangere buik, maar de rest doet goed mee, dat vind ik best lastig de laatste weken en kan mijn lichaam echt verschrikkelijk vinden. (Op mijn zwangere buik na dan!)

Maar ondanks alles geniet ik voornamelijk onwijs van ons meisje, het getrappel. Of ondertussen beter "de grote" verbouwingen die worden gehouden in mijn buik haha. Haar kamertjes is zo goed als klaar en het laatste wasje is gedraaid. (Al koop ik vast nog meer, onze baby heeft een zeer gevulde kledingkast overgehouden aan een maanden thuiszittende moeder) we moeten alleen nog wat decoratie aan de muren hangen, heerlijk om in het kamertje te zijn! Het kaartje heb ik zelf ontworpen en nu zo goed als te vrezen met de laatste proefdruk, alleen nog een kleine aanpassing doen. enveloppen zijn al binnen en ben ik nu steeds rustig aan het schrijven en beplakken met postzegels. Op vakantie zouden we nog graag gaan, maar ik krijg echt geen toestemming meer. We gaan misschien wel nog 1 nachtje naar een hotel in de buurt, nog even lekker samen relaxen. Dat lijkt mij heel fijn.

Ik lees jullie verhalen terug en schrijf vanaf nu gezellig met jullie mee! :)
Alle reacties Link kopieren
@Zussel De eerste is gekomen met 39.2 dus ik ik heb goede hoop, maar weet tegelijkertijd dat het (helaas) niks zegt. Ik wil eigenlijk niet eens meer dat de baby indaalt, heb nu al zoveel druk en pijn |-)

Ontwerpen jullie je geboortekaartjes zelf of kiezen jullie een standaard format?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Welkom lalameme! Vervelend dat je zo’n zware zwangerschap hebt. Ze zeggen wel eens dat je “één van de drie” hebt toch (zware zwangerschap, zware bevalling of zware kraamtijd)? Laten we hopen dat het voor jou vanaf de bevalling dan dus allemaal mee valt!
Ik herken wel wat je schrijft over hoe ver je bent met alle voorbereidingen, dat was hier bij de eerste ook zo. Wat een verschil met de tweede ;-D

Geboortekaartje: zelf ontworpen en proefdruk is inmiddels binnen. Ik denk dat we nog een paar wijzigingen doen en dan is het kaartje klaar. Enveloppen ga ik ook maar vast bestellen, alleen de adressenlijst nog bijwerken..

Komende week horen we als het goed is in het ziekenhuis wanneer de keizersnede ingepland wordt, toch wel een raar idee dat we over een week of 4 (max gok ik) “opeens” een gezin van 4 zijn! :love:
Alle reacties Link kopieren
Hier het kaartje ook zelf ontworpen!

Menmo, kijk dat zijn goede berichten. En daarnaast, ik ben veel te blij dat wij een kindje mogen krijgen, wij zijn net de medische molen ontglipt. de pijn is vervelend, maar ik zou het zo nog 5 keer doorstaan voor ons meisje hoor! :) haha dat kan ik me heel goed voorstellen, hoor dat inderdaad veel om me heen, en dat zal hier ongetwijfeld bij nummer 2 net zo gaan! Wat spannend zeg! Welke datum zou jouw voorkeur hebben? Je hebt daar deels invloed op dan toch, of heb ik dat mis? Bijzonder idee! spannend ook hoe jullie eerste kindje zal reageren!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier!
Hier slaapt peuter sinds een paar dagen echt dramatisch ‘s nachts, zijn meer uit bed dan er in.. Slopend! Ook omdat elke keer dat ik uit bed stapt baby een feestje gaat bouwen binnen dus eer ik weer een beetje kan slapen.. Hopelijk is het van korte duur en slaapt ze snel weer gewoon normaal door!
Alle reacties Link kopieren
Ai vervelend zeg die nachten. Sliep peuter eerst altijd goed of ben heb het een beetje gewend? Hier is het zeer wisselend dus ik geniet vooral van bijslapen overdag nu (wat een luxe dat dat kan tijdens verlof, ik slaap nu soms meer dan de afgelopen jaren :-D ).

Creatief al die mensen die hij geboortekaartje zelf ontwerpen! Ik heb echt geen idee wat ik dan zou moeten maken haha. Dus hier gewoon sites afstruinen en dan wat kiezen. En vooral hopen dat we het dan ooit eens worden samen want dat lukt nog niet zo.

Fijn dat die groei toch nog is bijgetrokken Lalameme! Ik herken het van mijn peuter, al werd dat pas eind vd zwangerschap toen bekend. Uiteindelijk helemaal goedgekomen gelukkig :).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geboortekaartje van een site geplukt en her en der de tekstjes, kleurtjes en lettertypes wat aangepast. Maar geen enorme toevoegingen ofzo. Ik vind het kaartje ook niet zo belangrijk zo bij de derde.

Nu met 34,5wk vind ik het wel echt zwaar worden. Ik heb enorme spierkrampen in mijn buik, kan af en toe niet meer zitten, liggen of draaien. En op mijn rug liggen of wat onderuit gezakt zitten is al helemaal uit den boze vanwege benauwdheid. En dan de nachten.. drie keer plassen, een huilende peuter, maagzuur.. Sowieso ben ik ‘s ochtends totaal buiten adem. Dus ik tel mijn werkdagen af.. nog 1,5 week!
Had gister echt een offday en even flink gehuild bij vriend. Maar vandaag weer veel optimistischer, want de keerzijde is dat er over 3 tot 8 weken een baby is geboren (ik denk eerder 3 dan 8) en dat is wel bizar dichtbij! :cheer:
En nog meer goed nieuws, namelijk dat de kleine haar stuitligging heeft verlaten en nu keurig met haar hoofd naar beneden ligt. Nog niet ingedaald, maar dat is bij een derde sowieso heel laat meestal.
HIer bijna geboortekaartje klaar, vandaag 35 weken. Kramp snachts, plassen maar goed kleuter slaapt top. Af en toe nog s een foutje met bedplassen maar dat zal wel door de aankomende geboorte komen van haar zusje en ze gaat dan ook naar school. Dus grote meisjes veranderingen hihi. Verlof doet me goed, en nu maar uitzakken en hangen :-D
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was het een korte laatste loodjes, ik ben vrijdagavond bevallen van een gezond zoontje! :heart:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw hele korte laatste loodjes inderdaad Malaguena: gefeliciteerd! Fijn dat hij zo snel kwam want je was er best klaar mee toch?! Alles goed gegaan? Hoe vindt grote broer het?
Gefeliciteerd magaluena!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ja ik was er heel erg klaar mee. Had ook al een maand last van bijna alles wat nijntje hierboven ook beschrijft allemaal. Ik zei toevallig vrijdag nog tijdens een lunch met een vriendin grappend dat ik 5-10 wel een mooie datum vond en dus besloten had zo te gaan bevallen en een paar uur later braken mijn vliezen haha.

Alles is goed gegaan, maar van eerste wee tot einde bevalling was maar 3 uur dus het was wel echt heel pijnlijk / heftig. Gelukkig alleen een klein scheurtje opgelopen.
Grote broer is helemaal verliefd, maar vindt het ook nog wel een beetje moeilijk om mama te delen soms. Ik probeer dus baby ook regelmatig even weg te leggen of aan iemand te geven voor wat extra knuffeltijd met hem.

Dat geboortekaartje zal nog even op zich laten wachten bij ons nu :hihi:

Hoe gaat het met jullie allemaal? Hopen jullie ook dat de baby eerder komt of mag ie nog lekker blijven zitten tot een week of 40?
(Ik ben wel heel erg blij dat ik niet meer zwanger ben!)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Haha ik kijk ook wel uit naar t moment dat ik bevallen ben, maar tegelijkertijd hoop ik dat ze gewoon blijft zitten nog 4 welen en 3 dagen. Ik vind vooral nu t elke avond insuline in mijn been zetten, steeds rotter voelen. Nu al bijna 6 weken dat ik dat doe dus ja, maar goed alles voor de kleine!!! En Nijntje 1 off day pas?! Hihi chill aan, ik loop ook alleen maar te zuchten en te puffen, dagelijks klaagminuutje tegen man en dan kan ik er weer tegen haha. T is ook niet niks, zeker die laatste weken niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Lekker genieten van jouw gezinnetje nu! Wat fijn dat die kleine niet meer zolang op zich liet wachten! heerlijk!

Van mij mag ze wel komen met 37 weken, net als wat jij had al 1,5 week elke nacht oefenweeen, flinke uitputtingsslag op je lichaam wel. Waarschijnlijk niks vergeleken bij het echte werk maar fijn voelt het zeker niet. Dat is over 2,5e week! Bizar idee! De 42 weken volmaken zou ik iniedergeval wel heel pittig vinden denk ik.

Word ook denk ik steeds zwaarder Suus! Kan ik me goed voorstellen. Nog even volhouden! :hug:

Nijntje, wij zijn praktisch even ver, wanneer ben jij ookalweer uitgerekend? Ik de 14e. Ook dezelfde klachten, al lijkt het me met nog een kleintje erbij nog heftiger. nog even volhouden! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wauw 3 uur van begin tot eind! Dat is snel inderdaad. Lijkt me heftig maar ook wel weer beter dan een bevalling van een paar dagen. Wat fijn dat de grote broer trots is! Gaat hij ook naar een kdv oid waar hij het kan vertellen? Mag hij trakteren? Hebben anderen al ideeen hierover?

Ik hoop de 40 weken niet te halen maar 37 hoeft ook niet perse.. ik zet in op 38w5d, lijkt me een goede tussenweg haha. Opzich vind ik het ook nog best te doen al merk ik dat rustig aandoen wel veel beter werkt dan toch vanalles doen thuis (met als gevolg strakke buik en baby minder voelen). Waar ik vorige keer baalde als er weer een werkweek begon (want saai in mijn eentje) kijk ik er nu elke keer wel naar uit. Vannacht wel dramatisch gedroomd over de bevalling en hoe alles ineens niet klaar was (vooral tas voor ziekenhuis en spullen voor oudste om te logeren) dus dat wordt duidelijk mijn doel deze dagen: zoveel mogelijk klaarzetten.

Jullie nog plannen voor komende dagen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil ook graag meeschrijven, ben vandaag 35+4 en ben echt een beetje klaar met die dikke buik. Nog 3 dagen werken deze week en dan lekker verlof!

Ik ben 8 november uitgerekend van ons eerste kindje, en kijk er heel erg naar uit dat hij geboren is. Zwanger zijn ben ik niet zo voor gemaakt. Want echt een prima zwangerschap gehad, maar ik voel me zo niet mezelf en vind dat maar lastig.. Tegelijkertijd voel ik me echt een zeur, want op het CTS en slecht slapen na eigenlijk geen noemenswaardige klachten tot nu toe.

Alles is zo goed als klaar, moet alleen de vluchttas nog inpakken en als de kleine morgen nog met z'n hoofdje naar beneden ligt kan ik ook het bevallingsbad bestellen. Fingers crossed!
Zijn er meer mensen bij wie het kindje nog zo lang draait? Ik word er een beetje zenuwachtig van, haha
Alle reacties Link kopieren
Ja hij mag deze week trakteren, maar ik heb nog geen idee wat ik ermee moet.. lees dus even mee als andere ideeën hebben :biggrin:

(Qua pijn had ik er overigens wel liever weer 21u over gedaan :-? )
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
@malaguena: gefeliciteerd! Raar zeker, om nu je eigen post terug te lezen van 4 oktober? Zo onwetend toen dat je een dag later je kindje vast zou houden! :hihi:
Fijn dat het goed gaat met jullie!

Qua traktatie: mijn oudste heeft lange vingers met muisjes getrakteerd. Je pakt dan een reep witte chocolade en smelt die in een pannetje. Even de lange vinger er in dippen en meteen daarna muisjes er overheen strooien. Af laten koelen in de koelkast en klaar! Wel vlak voor serveren even laten bijkomen tot kamertemperatuur, anders zijn ze knoerdhard ;-D

@lalameme: we zijn dezelfde dag uitgerekend!

@suusberg: haha ja pas 1 offday, valt mee he? :mrgreen:
Ik kan me vrij makkelijk neerleggen bij dat het nou eenmaal zwaar of onhandig is en ben natuurlijk veel gewend met twee kinderen.
Gister wel ineens heel veel pijn, dacht even dat het echt weeen konden zijn. Maar had al snel door dat het iets met mijn spieren was en heb alles uit mijn handen laten vallen en ben in bad gegaan. Mijn vriend was gelukkig thuis dus het kon ook makkelijk. De pijn trok toen snel weg, dus ik zal dat misschien wat vaker moeten doen.
Goed dat jij je klaagminuutje (of langer) ook gewoon pakt!

@termijn: mijn beide kinderen zijn van 37 weken en hebben niet zo’n beste start gehad. Daardoor ben ik me er wel van bewust dat een vroege bevalling ook niet alles is. Een afgebakken kindje kan nou eenmaal wat meer aan.. Maar aan de andere kant, vanuit mijn eigen perspectief mag het met een week of 38 wel klaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Malaguena gefeliciteerd! Wat fijn dat je toch relatief korte laatste loodjes hebt gehad!

Van mijn twee oudste kinderen ben ik pas na 40 wk bevallen, dus niet veel hoop dat het eerder komt. Ergens in de 39ste week lijkt me helemaal perfect, haha. Nu 37 wk en ben er net als velen ook wel goed klaar mee. Probeer de kinderkamers wat schoon te maken, maar zoveel harde buiken, pffff.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal! Ben erg gelukkig met ons tweede mannetje en hij doet het supergoed, borstvoeding loopt ook weer lekker, dus daar ben ik heel dankbaar voor.

Dat van die lange vingers vind ik wel een goede! Niet duur, wel lekker, zal eens even navragen of het kan met allergieën..

Sterkte allemaal nog met de laatste loodjes! Ik kom nog wel even meelezen af en toe, leuk om te zien hoe ze één voor één komen straks. Wie weet is er vandaag wel iemand aan de beurt :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
@Malaguena: ik heb net even pinterest zitten bekijken en vond Nijntje koekjes met op de buik de gekleurde muisjes. Zag er leuk uit dus denk dat wij daarvoor gaan (oudste is dol op Nijntje dus dat is ook mooi meegenomen)!
Fijn dat de borstvoeding direct zo goed loopt!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Malagueña! Kan me voorstellen dat zo’n hele snelle bevalling ook niet ideaal is..
Hier een “ok” nacht gehad met peuter, ze ging wel pas laat slapen (zat nog te spelen op haar kamer toen ik zelf naar bed ging..) dus vandaag overdag wakker houden en kijken of ze misschien zonder middagslaapje moet.. Betekent alleen dat ik zelf ook niet meer kan gaan liggen na de lunch :'(

Thuiszorg komt deze week bedverhogers etc brengen, het wordt zo wel steeds “echter” dat het eind er aan zit te komen! Max 4 weken en dan is ons mannetje er ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven