Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een voorlopige datum gepland voor de keizersnede. Ivm eventuele herkenbaarheid plaats ik het hier (nog) niet, maar ik vind het ergens toch wel raar! Nu kunnen we écht aftellen!
Gek he menmo; ik kan ook aftellen, is toch raar idee hihi
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me ook gek ja, als je de datum (waarschijnlijk) al weet! Voor nu rustig aftellen maar hoe dichterbij het dan komt hoe spannender, en dan heeft een onverwachte bevalling wel weer iets. Achja, als er maar een gezond kindje uitkomt 🙂! Is het nog heel ver weg (snap dat jullie geen precieze datum delen hoor!)?
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
09-10-2018 20:09
Oh dat lijkt me ook gek ja, als je de datum (waarschijnlijk) al weet! Voor nu rustig aftellen maar hoe dichterbij het dan komt hoe spannender, en dan heeft een onverwachte bevalling wel weer iets. Achja, als er maar een gezond kindje uitkomt 🙂! Is het nog heel ver weg (snap dat jullie geen precieze datum delen hoor!)?
Ergens is het fijn om een “uiterste” datum te hebben, vooral omdat deze zwangerschap best pittig is. Geen onzekerheid dat ik misschien wel tot 41 of 42 weken door moet, maar garantie dat het bij +- 39 weken klaar is, is toch wel fijn! (Ben nu ruim 36 weken, dus eind is echt echt echt in zicht)
Dat mijn eerste bevalling echt een drama was maakt het makkelijker om het niet erg te vinden dat het waarschijnlijk geen spontane bevalling zal zijn :P ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Hoe is het hier? Ondertussen al iemand bevallen??

Ik lees en schrijf graag mee! Morgen 37 weken, prima zwangerschap maar het is helaas niks voor mij. Sta er door mijn hormonen zo nuchter in dat een roze wolk nog niet is voorgekomen! Nu de laatste weken begin ik er ook wel klaar mee te raken! Voel me steeds meer een ‘bijzaak’ in m’n eigen lichaam en ben blij als het allemaal weer ‘van mij’ is en ik ons mannetje gewoon lekker vast kan houden!
Verder ben ik me echt héél erg aan het terugtrekken! Is dit herkenbaar voor andere? Normaal kan het me niet gezellig genoeg zijn en ga ik er graag op uit en heb ik t liefst heel de dag dat mensen gezellig binnenlopen voor een kopje thee of koffie! Maar nu kan ik echt al geïrriteerd raken als m’n moeder me gewoon even belt!

Hier staat ook alles klaar, alleen de enveloppen moeten nog geschreven worden!

Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Welkom Krisje! Hier inmiddels
38 wk zwanger. Herkenbare post! Ik ben me ook enorm aan het terugtrekken en niet zoveel zin om me te ‘mengen’ tussen de mensen. Tegelijkertijd eigenlijk wel afleiding nodig...ik wil niet zitten ‘wachten’, haha.

Hoe gaat het met de anderen?
Hey dames,

Hier nu 36+1 en mijn buik hangt voor mijn gevoel op mijn knieen hihi. En had gister voorweeeen dus ben nu als een razende roeland alles klaar aan t zetten. Straks komt ze eerder dan de geplande kz... maar goed verder rustig doorademen en beetje genieten van de rust.
Alle reacties Link kopieren
ha allemaal, ik wil ook graag meeschrijven (suusberg, wij kennen elkaar uit ander topic). Hier nu bijna 35 weken van de 1e en echt helemaal geen zin meer. Kom niet vooruit (bekkeninstabiliteit) wel nog aan het werk.
Hey florence,

Schiet ook al op he, is dit je laatste week werken toch? Daarna lekker chillen, en proberen beetje te genieten. Ook al doet alles zeer, het zijn echt de laatste loodjes. Alhoewel daarna begint de rest van je leven hihi, maar goed dan kan je lichaam weer een beetje bijtrekken! Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Suusberg, mijn buik hangt ook heel laag! Ik denk telkens dat het echt niet lager kan, en toch voel ik regelmatig weer een soort indalings weeen. En ja, dan wordt ik ook zenuwachtig dat ik niet alles klaar heb, haha. Wanneer is kz gepland, wk 39?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Krisje! Dat terugtrekken herken ik erg van de vorige keer, heb de laatste week toen volgens mij niemand gezien en vond dat heel prima! Merk het nu nog niet zo maar ik denk dat ik sowieso minder behoefte heb om steeds af te spreken in mijn verlof dan vorige keer. Toen vond ik de eerste weken echt saai en nu vind ik het alleen maar heerlijk!
Wel blijf ik erbij dat het niet tot 40 weken hoeft te duren haha, dat vind ik dan weer lang klinken (nog 2.5e week zou dat zijn).

Buik zit hier ook laag wat qua benauwdheid wel fijn is.. qua maagzuur merk ik helaas geen verschil. Ik verbaas me er elke dag over hoe druk de baby nog kan bewegen in mijn buik, volgens mij zit ie mega opgepropt en dan toch nog draaien en doen.

We hebben inmiddels een nieuwe proefdruk van het geboortekaartje besteld, hopelijk zijn we daar allebei blij mee en kan dat ook af worden gevinkt. Mensen nog hele slimme tips voor de vluchttas? Ik denk dat we alles hebben (kleren baby, kleren ons, warme sokken, wat te eten, muntje rolstoel, toiletspullen). Bedenk me nu het fototoestel en een oplader nog! Straks even erbij leggen :)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 37 weken! Voor mij echt een mijlpaal omdat ik het liefste thuis wil bevallen! Zo Florence wat knap dat je met je bekkeninstabiliteit doorwerkt tot 36 weken! Dat is mij niet gelukt! En heb niet eens last van mijn bekken!

Zussel ik heb nog 2 paar oortjes in m’n vluchtkoffer zitten, stel ik moet naar t zkh of wil me even afsluiten kan ik lekker muziek luisteren of serie kijken, zelfde geldt voor mijn vriend! +oordopjes en slaapmasker om misschien wat te kunnen slapen
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog wat te lezen in mijn ‘koffer’.. (niet dat ik er wat aan had met die supersnelle bevalling haha)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ja ik krijg een gentle sectio over 3 weken en 2 dagen dus heb echt een datum om naar uit te kijken. Vorige bevalling liet wachten tot en met 41+4 dus dit is heel anders haha. Vluchttas staat ook klaar nu, heb er niet zoveel in mede omdat t gepland is. En mochten de weeen eerder beginnen dan wordt t alsnog een kz in t zkh alleen dan met spoed. Dus vooral kleren voor mezelf, voor de kleine en verder wat verzorgingsspullen. We zien t wel...
Alle reacties Link kopieren
@zussel: ik heb bij mijn eerste bevalling een kruik mee genomen. Was ik super blij mee! Bij mijn tweede bevalling zelfs twee kruiken, omdat ik dan zowel benen/buik als rug warm kon houden (had op een gegeven moment zowel rug als been en buikweeen). Vond ik zalig! Maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk.
En ik had mijn tablet ook gewoon mee. Aangezien ik ook bleek te moeten blijven, kwam dat best van pas.
Ik was wel haarclipjes enzo vergeten. En ik had er zelf geen last van maar veel vrouwen krijgen droge lippen en een droge keel van al dat gepuf. Dus een flesje (voor water) en wat purol ofzo, kan dan ook handig zijn.
En voor je vent is een flesje fris eventueel ook lekker en een reep oid. Als de bevalling 10 uur duurt, krijgt hij heus wel eten aangeboden en een enkel bekertje sap of koffie, maar tussendoor wil hij misschien ook wel wat anders.

@hier: bijna 36 weken en baby zit nog hoog. Zo benauwend met slapen! Wel af en toe indalingsweeen nu, maar gaat nog niet heel hard geloof ik. Wel al geregeld harde buiken en soms ook oefenweeen. Ben nog steeds aan het werk, morgen eindelijk laatste dag!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de datum staat Suus! Dat lijkt me echt heerlijk. Aftellen is voor jou wel echt begonnen!

Ik vind je ook een bikkel Florence!

Bedankt voor de goede vlucht koffer tips! Ik vul rustig verder aan! Die kruiken klinken inderdaad wel echt ideaal!

Hier morgen 36 weken, ben wel echt aan het aftellen. Veel harde buiken met voorweeen en mijn bekken begint nu echt op te breken. Vanavond weer naar de verloskundige, even kijken wat ze er van vind.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik had gisteravond een reactie gemaakt maar die is weg zie ik. Nog even opnieuw dan:
Dankje Nijntje voor de tips! Ik moet me steeds even realiseren dat het best kan dat we dit keer langer in het ziekenhuis zijn qua bevalling dan vorige keer (toen was ik na 1.5 uur klaar dus geen tijd om tussendoor te eten of drinken voor vriend haha). En slim van die speldjes inderdaad, heb het er meteen in gedaan.

Fijn dat jullie ook bijna de 36 weken aantikken, dan gaat het opschieten. Hier bijna 38 weken, ben benieuwd wanneer het gaat beginnen :)
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de dames die al kinderen hebben! Weten jullie nog of jullie voortekenen hadden de vorige keer? Ik heb sinds het weekend al van die vreemde momenten die ik niet kan plaatsen? Heb al een aantal keer gehad dat ik me vreemd/raar voelde, niet mezelf, onrustig, niet weten wat ik aan het doen was, doelloos rondlopen enz. Verder heb ik sinds gisteren een grote druk op m’n onderkant, alsof ik al wat dagen verstopt zit maar heb gewoon een normale ontlasting.. is dit herkenbaar voor andere?

Ondanks dat ik er klaar mee ben en momenten denk kom er nou maar uit! Hoop ik eigenlijk wel dat ie nog lekker een weekje blijft zitten! Hij mag met de 38+ wel komen haha

Nijntje hoe was je laatste werkdag? Geniet van je verlof!!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Krisje90 schreef:
16-10-2018 15:41
Vraagje aan de dames die al kinderen hebben! Weten jullie nog of jullie voortekenen hadden de vorige keer? Ik heb sinds het weekend al van die vreemde momenten die ik niet kan plaatsen? Heb al een aantal keer gehad dat ik me vreemd/raar voelde, niet mezelf, onrustig, niet weten wat ik aan het doen was, doelloos rondlopen enz. Verder heb ik sinds gisteren een grote druk op m’n onderkant, alsof ik al wat dagen verstopt zit maar heb gewoon een normale ontlasting.. is dit herkenbaar voor andere?

Ondanks dat ik er klaar mee ben en momenten denk kom er nou maar uit! Hoop ik eigenlijk wel dat ie nog lekker een weekje blijft zitten! Hij mag met de 38+ wel komen haha

Nijntje hoe was je laatste werkdag? Geniet van je verlof!!

Liefs
Bij de eerste (39.1) merkte ik helemaal niks tot ik midden in de nacht moest plassen en ik op de grond ‘plaste’ voor ik kon gaan zitten.. oftewel m’n vliezen waren gebroken haha. Weeën kwamen pas uren daarna.

Bij de tweede (38.1) had ik vanaf de dag voor de bevalling al echt een enorme druk en nare pijnlijke steken bij het opstaan elke keer. Daarna braken ook weer eerst mijn vliezen volgden de weeën 1,5u later.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Bij de eerste was ik s’middags met manlief lopend onderweg naar de supermarkt, maar ik keerde na 100 meter terug. T voelde niet goed, man ging boodschappen doen, lekker gegeten en gewoon gaan slapen. Tot 22.30 uur ik puffend tegen de muur stond te duwen. Man reageerde: sta je te rekken? Eh nee... schat ik pufte mijn weeen weg hihi... rest is history. Dit was overigens wel na de tweede keer strippen die week door de vk, ik was al 41+4...
Alle reacties Link kopieren
@Krisje: dankjewel, was een leuk laatste dagje. En echt lekker dat ik nu weet dat het verlof echt begonnen is! Ben er aan toe!
Qua voortekenen: bij beide kinderen ben ik op de dag van de bevalling ‘s ochtends de slijmprop verloren. En bij mijn tweede had ik die dag ook wel veel harde buiken. Maar verder niks gevoeld. Een flinke druk van onder kan ook komen door een goed ingedaald kindje.

Hebben jullie kindjes vaak de hik? Ik vind dat zo’n raar gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Nijntje! Echt meerdere keren per dag! Echt een vreemd gevoel! eerst hoorde ik er wel eens over en had geen idee hoe je dat moest voelen. Maar nu haha!

Hier terug van verloskundige! met 2 a 3 weken afhankelijk van hoe het gaat mag ik naar de gynaecoloog om een inleiding te bespreken. Was niet hoe we het wilde, maar klinkt mij nu wel fijn in de oren!
Alle reacties Link kopieren
Ja die van ons heeft echt bijna dagelijks de hik! Voelde ik altijd heel erg goed omdat hij met z’n ruggetje in m’n linkerzij lag, maar nu hij lager ligt heb ik t niet meer zo gevoeld!

Vandaag heel veel harde buiken, zeurend gevoel onderin m’n buik en liezen en een soort van zweetaanvallen? (Lekker charmant)

Lalameme waarom wordt je ingeleid?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Vervelend krisje, beetje rustig aan dan maar.

Ik ben morgen 36 weken. Zit al sinds de 22 weken ongeveer thuis wegens enorm veel harde buiken en bekken instabiliteit en ons meisje bleek flink te klein, gelukkig bijgegroeid maar is heel stressvol geweest. Ondertussen heb ik al 3 weken hele nachten lang voorweeen met pijnlijke hardebuiken gaan de hele dag door, kan ook bijna niks meer vanwege de bekkenklachten. Slapen is ook iets uit een vorig leven. Als het ineens beter gaat, dan gaan we niet inleiden maar als het zo doorgaat heb ik straks geen kracht meer om te bevallen.

Klinkt allemaal wel heel dramatisch zo.. haha. Maar genieten van de schopjes doen we gelukkig ook nog! blij als ons meisje er is, maar nu nog even lekker groeien!
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat klinkt echt heel erg heftig!! Hopelijk ben je er snel vanaf en kunnen jullie echt lekker gaan genieten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven