Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
hahah, iedereen vindt mij een bikkel, maar ik lig de hele dag lekker op mijn stretcher (te werken welliswaar maar goed)

Ik zie jullie allemaal harde buiken hebben, maar ik heb er dus nog geen enkele gehad, denk ik, kan iemand mij uitleggen hoe een harde buik voelt? Want ik heb wel eens het idee dat mijn spieren aanspannen maar echt alleen aan de buitenkant, binnen in mijn buik voelt alles heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier een bewogen nacht gehad! Vanaf 00:00 krampen maar zocht er nog niks achter, had toch al heel de dag harde buiken gehad enzo, maar t werd allemaal steeds iets intenser en volgde elkaar allemaal wat sneller op dus om 02:00 toch maar vriend wakker gemaakt (die was meteen klaar wakker tuurlijk hahaha) uurtje getimed en weeën kwamen om de 5-7 min, toen moest ik naar de wc en was ik wat misselijk, dus ik dacht echt, nou dit is t, t is begonnen!! Nou niet dus! Na de wc terug in bed gaan liggen, nog twee krampen gehad na 10 min, en toen was t klaar om 03:00... pats BOEM afgelopen.. heel jammer

Hoe is het met jullie allemaal?

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
oh krisje, dat lijkt me naar, ben je er net emotioneel op voorbereid dat het nu voor de echt is, en dan toch niet.
Maar wie weet, misschien heb je nu gewoon een pause...en ga je straks weer verder. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@Krisje: Lekker bijslapen dan vandaag voor als het later vandaag toch echt mocht beginnen?
Hopelijk zet het dan echt door.
Eventueel ook lekker in bad of douche gaan ofzo?

@florence: mijn buik staat dan super strak gespannen. Het lukt dan niet meer om de spieren te ontspannen (denk aan bijv ‘je buik inhouden’ gevoel) en aan de buitenkant voelt het ook echt hard. Soms is het ook echt oncomfortabel en soms heb ik er relatief weinig last van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een berichten hier weer opeens!
@Krisje: wat vervelend! Stel je je net op de bevalling in en stopt het weer.. Wil/moet je daar nog iets over overleggen met de verloskundige? Ik zou graag een verwachtingspatroon hebben, maar dat is de controledwang die ik van nature heb ;-D

@Florence: harde buiken heb ik vooral ‘s avonds na een (te) drukke dag (ook gewoon tijdens verlof). Mijn hele buik staat dan strak en voelt echt als een voetbal, zowel van binnen als van buiten..

Hier ruim 37 weken en alle voorbereidingen zijn in gang voor de geplande keizersnede, nog zo’n 2 weken en dan is ons mannetje er! Ben wel benieuwd of hij blijft zitten tot de geplande datum, manlief is ervan overtuigd dat hij eerder komt.. Mocht dat zo zijn mogen we direct naar het ziekenhuis en dan wordt het alsnog een spoedkeizersnede, dus ik heb met de kleine man afgesproken dat hij gewoon netjes moet blijven zitten ;-) Vandaag moet ik weer bloed prikken in het ziekenhuis. In huis nu meeste wel klaar, wil nog wat decoratie ophangen op de babykamer maar dat kan ook later. Onze oudste is er ook klaar voor, die zegt nu tegen haar broertje voor ze gaat slapen “slaap lekker broertje, tot bijna!” :flirting:
menmo wijzigde dit bericht op 17-10-2018 08:58
Reden: Toevoeging
2.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Harde buiken voelt bij mij echt verschillend! Ene keer merk ik er helemaal niks van, en de andere keer voelt het alsof ik een meloen heb ingeslikt haha! Soms krijg ik er ook echt een benauwd gevoel van.

@menmo ik heb morgen weer een afspraak bij de verloskundige dus dan ga ik net wel even benoemen haha, maar tot die tijd kan ik denk ik weinig doen? Ja bellen als ze weer om de 3-5 min komen of als m’n vliezen breken. Hoop dat die 3 uurtjes vannacht in iedergeval al voor wat ontsluiting of verweking hebben gezorgd!
Hoop inderdaad voor je dat die kleine zich niet eerder meldt! Als je dan toch een keizersnede moet krijgen, dan ook t liefst eentje zonder weeën toch!

Hier bestaat m’n dag vandaag denk ik uit t opmaken van t bed met matrasbeschermer en de laatste dingetjes opruimen?
Vervelen jullie je af en toe ook zo?
Nog een (gekke) vraag, beschermen jullie je bank ook? En zoja, waarmee? Ik zit nu net zoveel op de bank als dat ik in bed lig en zou t misschien nog wel erger vinden als de bank verpest raakt dan ons matras!

Liefs,
Liefs
anoniem_377500 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 11:37
Reden: Aanvulling
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Krisje! Hopelijk heeft het inderdaad wat voorwerk gedaan en hoef je niet lang meer te wachten op het echte werk! Vervelen herken ik niet heel erg maar ik denk dat een ouder kind daarbij wel helpt, daardoor vermaak ik me wel (er valt altijd iets op te ruimen/te wassen met een peuter in huis :lol: ).

Florence, die harde buiken voelen inderdaad een beetje als een voetbal in je buik. Ik voel het ook echt als het begint, dat het samentrekt en dan heel hard wordt en na 2 minuten ofzo is het weer over. Als je er een hebt ga je het herkennen denk ik ;-)

Hier weinig plannen behalve peuter vermaken en hopen dat het een lang middagdutje is, kan ik ook even slapen (want snachts ben ik steeds vanaf 3u wakker helaas).
Alle reacties Link kopieren
Krisje90 schreef:
17-10-2018 11:16
Nog een (gekke) vraag, beschermen jullie je bank ook? En zoja, waarmee? Ik zit nu net zoveel op de bank als dat ik in bed lig en zou t misschien nog wel erger vinden als de bank verpest raakt dan ons matras!
Hoi Krisje, hier een stille meelezer (nu 26 weken zwanger van mijn tweede). Bij mijn eerste had ik een grote handdoek naast mijn bed liggen (en een matrasbeschermer). Zo’n handdoek is misschien handig om naast je op de bank te leggen. Bij mij braken de vliezen in bed maar hoorde ik eerst een luide plop. Zelfs hoogzwanger kon ik toen nog uit bed springen en de handdoek pakken en is het bed droog gebleven. Ik weet alleen niet al je dat altijd hoort, zo’n ploppend geluid....

In elk geval veel sterkte met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik had die plop ook, en toen draaide ik en toen: waterval! Dus had ook tijd genoeg om uit bed te springen (dus ben ik nu zelfs zo gemakzuchtig dat we de hoes voor het matras er niet op hebben want dat kraakt zo :|
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt dat ik het gewoon niet gehad heb, want ik heb dus alleen dat ik aan de buitenkant met mijn handen voel dat mijn spieren gespannen zijn, en dat duurt uurtje ongeveer als ik veel gedaan heb. Maar aan de binnenkant voel ik niks en ook niets wat een paar minuten aanhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Krisje, bij mijn kraamzorg intake zeiden ze dat ik een matrasbeschermer uit het kraampakket op de bank moest leggen. Dus dat is hier het plan.
Hier verveel ik me niet, een zieke kleuter dus t hele huis ruikt zuur hihi. Zit in mijn neus natuurlijk maar pff hele nacht in de weer geweest! Dus hopelijk beetje rustig aan rest van de dag zonder kots :-D
Alle reacties Link kopieren
@suusberg: beterschap

@vliezen: hier vorige keer geen plop gevoeld. Ik stond op en wham hele broek en vloer nat. Was gelukkig in de huiskamer.
Maar de kans dat t met gebroken vliezen start is niet zo groot hè.
Ik bescherm mijn bank niet. Als het gebeurt dan is het pech gehad. Maar onze bank is toch ook zo mooi niet meer met een dreumes en peuter in huis :rrr:

@hier: net bij 36w bij vk geweest. Baby is nog niet ingedaald. Mochten de vliezen breken moet ik dus plat en direct bellen.
En als dat straks na 37w gebeurt en ik voel ook weeen, moet ik direct bellen, want ze verwacht een snelle bevalling. Laten we hopen dat ze gelijk heeft :)
P.S. Hier bij de eerste geen waterballet, ja jn t zkh nadat ze mijn vliezen gebroken hadden
Alle reacties Link kopieren
Oei dat lijkt me spannend Nijntje, nog niet ingedaald. Ik zie dan meteen beelden voor me in de supermarkt en dat je dan op de grond moet gaan liggen :facepalm:

Beterschap voor je oudste Suusberg!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een harde plop bij de tweede! Vond het zo’n raar geluid, dacht ‘huh plop’? Draaide mn been een beetje en..... waterval :hihi: was ook niet ingedaald, maar ik lag al gelukkig dus gauw kussen onder mn kont geschoven en toen liggen wachten op de vk.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn bij de eerste mijn vliezen door de verloskundige gebroken in de hoop de ontsluiting te bevorderen (met een soort breinaald in mijn herinnering @( ) dus al voorbereid met een handdoek en beschermer op bed..
Slijmprop toen wel al zo’n 2 weken voor de bevalling verloren, waarop de verloskundige doodleuk vertelde dat je lijf zo’n prop gewoon weer opnieuw aan kan maken :rofl:

Kleine ligt hier ook nog niet ingedaald, maar dat is niet zo’n probleem ivm geplande keizersnede. Tenzij vliezen eerder breken, dan uiteraard wel plat en ziekenhuis bellen. Hoop wel dat hij alsnog snel indaalt en dat mijn benauwdheid en maagzuur daarmee wat minder wordt..
menmo wijzigde dit bericht op 17-10-2018 18:57
Reden: .
15.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring met ‘spontane’ gebroken vliezen. Bij eerste pas bij 42 wk bevallen, ingeleid, hoewel ik wel stukjes slijmprop was verloren en veel krampen kreeg na strippen in de week ervoor.

Tweede ingeleid bij 40w2 (vanwege laag geschatte geboorte gewicht). Twee dagen ervoor dacht ik ook echt dat het ‘begon’, maar het trok weg. En vanaf week 37 al gerommel.

Deze keer ook wat gerommel vanaf een week of 36, vooral sterke indalingsweeen. Gezien de geschiedenis verwacht ik niet voor de 40 wk spontaan te bevallen (maar ik hoop het wel), nu 38w4.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
17-10-2018 18:11
Oei dat lijkt me spannend Nijntje, nog niet ingedaald. Ik zie dan meteen beelden voor me in de supermarkt en dat je dan op de grond moet gaan liggen :facepalm:
Whaha zo had ik er nog niet over nagedacht! Laten we het niet hopen!

Toen ik met mn tweede spontaan mn water verloor, was ik gelukkig thuis. Maar ik had een half uur daarvoor aan vriend voorgesteld lekker in een restaurant een hapje te gaan eten. Hij had daar geen zin in en daardoor waren we dus thuis. Maar anders was het dus midden in een restaurant gebeurd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Nijntje, gelukkig niet doorgezeurd om toch te gaan!

Beterschap suusberg.

Leuk al die ervaring verhalen, benieuwd of hier een plopje gaat zijn!

Hier middagje aan de ctg en (helaas) een spontane groeiecho. Dacht dat ze alleen de doorbloeding ging meten. Hoofdje loopt nu een maand achter.. het was een gesloten boek maar nu toch weer in de stress helaas. Ctg was gelukkig wel goed! kennen jullie dat? Baby heel de dag niet voelen maar dan als er iemand ander is ineens weer helemaal actief. schaam!
Alle reacties Link kopieren
Ooh lalameme wat vervelend! Kan me voorstellen dat je in de stress schiet!
Voor die ctg zou ik me niet schamen! Lekker boeien wat een ander ervan vindt, als t jou gerust stelt is t goed toch?

Ik vind t ook heeeel leuk al die ervaringen hier! Ben benieuwd wanneer ik eindelijk ook Een ervaring heb haha!

Vliezen breken maar 1 op de 10x spontaan als start van de bevalling las ik vandaag, grappig dat er hier toch heel wat bevallingen zijn gestart met het breken van de vliezen!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Pfff lala, das echt niet leuk, het zou natuurlijk niets kunnen zijn maar de zorgen zijn echt niet fijn. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Lalameme, niets om je voor te schamen! Als je je zorgen maakt, gewoon altijd aan de bel trekken. Mijn tweede had ook een ‘groeiachterstand’ daarom ingeleid toen. Nu een heerlijk lief klein meisje🤗
Alle reacties Link kopieren
Pff balen zeg lalameme, kan me je zorgen goed voorstellen. Bij oudste hadden we hetzelfde, al kwamen we er pas later achter (scheelde misschien wel een paar weken stress). Veel stress laatste weken en vooral dat ik dacht; het is buiten mijn buik vast beter (en kan ik het beter in de gaten houden) dus laat maar komen!

Je hebt er weinig aan maar hier dus inmiddels een prima peuter op de 0-lijn, had het gewoon echt beter buiten mijn buik dan erin. Hoe gaat het nu verder? Krijg je nog meer echo’s of controles? Hopelijk gewoon snel een gezond kindje in je armen!!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me hier ook aansluiten? Morgen laatste werkdag! :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven