Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend!!

Ik had gisteren enorme steken in m'n lies, had het gegoogled en waarschijnlijk indalingsween? Hoewel gisteren bleek dat hij/zij al goed is ingedaald. Vandaag precies 37 weken!
Alle reacties Link kopieren
Kan dat hij nig verder indaald, heb ik blijkbaar afgelopen zondag gehad. Met de controle maandag zat hij nog lager dsn ervoor.

Het is hier nog helemaal rustig. Vk komt zo langs voor controle.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Gioia, wat fijn dat ze er is! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wow gioia! Klinkt sls een heftige msar hele mooie bevalling. Gefeliciteerd! Je mag met recht trots zijn, geniet ervan samen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd gioia! Lekker genieten van jullie mooie meisje. Wat beschrijf je het mooi allemaal!
Gioia ze is er! Gefeliciteerd!! Het klinkt als een goede bevallig, fijn dat je er vrij ongeschonden uit bent gekomen en jullie het zo goed samen hebben kunnen doen. Geniet van jullie mooie dochter! Je hebt het gewoon gedaan, het zit erop!

Envelop, alles nog rustig. Je verliest bog wel vruchtwater? Benieuwd wat de vk straks zegt. Hopelijk zet het door!

Hier vannacht echt zo’n menstruatie-achtig gevoel in mijn onderrug. Soort kramp gevoel, maar geen weeen ofzo. Misschien toch een klein beginnetje alvast :daisy:

Fijn weekend allemaal dames!
Goia! 💕 wat een prachtig nieuws!
Klinkt als een droom bevalling!
Super goed gedaan! Van harte gefeliciteerd!

Uitrusten nu, bijkomen en genieten!
@Envelop, keep us posted! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vruchtwater is maar twijfel, ruik het zelf niet goed maar volgens man is het echt zoet. Het is wel echt weinig, steeds maar paar druppels. We horen het zo wel!
Gioia, gefeliciteerd! Heerlijk dat je thuis kon bevallen, nu lekker genieten met je gezinnetje.

Hier niks, nada, noppes. Voorweeen zijn sinds een dag of twee ook verdwenen. Ik reken maar op tenminste 41 weken. Nieuwjaarsdag dan ipv kerst? Liever allebei niet...

Bruschetta, die steekpijnen herken ik ook van het indalen of soms als ik even verkeerd heb gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Onze posts kruisten elkaar net Gioia, gefeliciteerd!! Klinkt als een hele goede bevalling inderdaad, wat fijn dat ze er is nu!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa!! Gefeliciteerd Gioia! :cheer2: :flirting:
Toch nog 7-12 geworden. Ze wist wel wanneer ze moest komen. Even laten wachten maar nu eindelijk genieten van elkaar!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa gioia gefeliciteerd!! Klinkt als een hele fijne bevalling, geniet lekker met elkaar!
Envelop houdt t ook spannend, woe weet nog wel een baby dit weekend!
Bruschetta dat klinkt inderdaad als indalen, t zal je verbazen hoe laag ze al kunnen zakken.
Hier nog geen beweging, zal zo eens even een rondje boodschappen doen met manlief wie weet helpt t wandelen wat. Ik hoop wel echt dat t ergens in de komende 1,5e week geboren wordt, morgen 39 weken.
Alle reacties Link kopieren
Gioia, gefeliciteerd! Wat geweldig! Samen genieten nu :heart:

Wat fijn dat het voor maandag gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Nou het blijft spannend, de vk vind het ook lastig om te beoordelen omdat het zo minimaal is. Ze vind dat het wel.erg vochtig is maar kon het slecht ruiken. Nu proberen zoveel mogelijk op te vangen en dan hebben we vanavond een consult in het zkh om het te beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Oké Envelop. Spannend! Ik heb het ook gehad. Ze gaan dan met een stripje testen. Waar hoop je op? Want dan ben je de 24 uur al voorbij toch?

Ik ben vandaag 41 weken :flag:
Alle reacties Link kopieren
Huh? Daar heb je toch teststripjes voor? Dacht dat die vet gevoelig waren voor t oppikken van vruchtwater..
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
08-12-2018 12:01
Huh? Daar heb je toch teststripjes voor? Dacht dat die vet gevoelig waren voor t oppikken van vruchtwater..
Dat zei een vriendin net ook over de app... wel vaag want daar heeft zij het dus helemaal niet over gehad.
Alle reacties Link kopieren
rougelove schreef:
08-12-2018 12:01
Oké Envelop. Spannend! Ik heb het ook gehad. Ze gaan dan met een stripje testen. Waar hoop je op? Want dan ben je de 24 uur al voorbij toch?

Ik ben vandaag 41 weken :flag:
Ik hoop vooral dat het uit zichzelf op gang komt en dat ze niks moeten doen. Als het zo minimaal is wordt er vaak 48uur aangehouden ipv 2ruur begreep ik van haar.

Vind het wel raar dat zij niks over een teststrip heeft gezegd...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij dochter na 24 uur ingeleid vanwege langdurige gebroken vliezen en dat ging heel geleidelijk. Ik had in de nacht beginnende weeën (vanzelf dus), maar die deden nog niets. Ze hebben toen sochtends de weeenopwekkers op de laagste dosering aangezet en daarmee ging het heel goed.

Ik snap dat je liever hebt dat t vanzelf gaat, maar het hoeft niet vervelend te zijn of anders te lopen dan wanneer alles vanzelf gaat.. :hug:

Of plan je een thuisbevalling?
Alle reacties Link kopieren
Je mag zelfs 72 uur met gebroken vliezen lopen dus laat je niet opjagen hoor envelop! Ik dacht ook dat ze t konden testen, maar misschien was t wel verdund met afscheiding oid dat ze daarom twijfelt? Wel fijn dat je vanavond nogmaals controle krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
08-12-2018 12:11
Ik hoop vooral dat het uit zichzelf op gang komt en dat ze niks moeten doen. Als het zo minimaal is wordt er vaak 48uur aangehouden ipv 2ruur begreep ik van haar.

Vind het wel raar dat zij niks over een teststrip heeft gezegd...
Teststrip deden ze bij mij pas in het ziekenhuis. Dus dat is dezelfde route als bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
08-12-2018 12:45
Je mag zelfs 72 uur met gebroken vliezen lopen dus laat je niet opjagen hoor envelop! Ik dacht ook dat ze t konden testen, maar misschien was t wel verdund met afscheiding oid dat ze daarom twijfelt? Wel fijn dat je vanavond nogmaals controle krijgt.
72 uur is maximaal volgens landelijke richtlijnen. Sommige regio’s houden 24 uur aan. Vandaar het verschil.

Verloskundige is net geweest. Inwendig onderzoek gehad, maar ze kon mij niet strippen. Helaas.. dinsdag gaat de verwijzing eruit naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Nu afwachten of het eerder ook komt.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk bepaal je zelf wat jij wil dat er gedaan wordt hè rouge! Richtlijn prima, maar als je zelf nog een dag wil afwachten dan is dat je goed recht.
Alle reacties Link kopieren
@ Gioia: van harte gefeliciteerd!! ♡
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
08-12-2018 12:19
Ik ben bij dochter na 24 uur ingeleid vanwege langdurige gebroken vliezen en dat ging heel geleidelijk. Ik had in de nacht beginnende weeën (vanzelf dus), maar die deden nog niets. Ze hebben toen sochtends de weeenopwekkers op de laagste dosering aangezet en daarmee ging het heel goed.
Ja, hier een soortgelijke ervaring. Ik kijk achteraf heel goed op terug op dat deel van de bevalling, was helemaal niet onprettig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven