Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Het bleek toch geen vruchtwater te zijn! Baby heeft direct een volledige check gekregen en alles zag er goed uit. De (pijnlijke) harde buiken die ik constant heb waren ook goed te zien op de ctg.

Vandaag gaan we lekker niks doen in de ochtend en vanmiddag nog even naar een kerstmarkt.
Toch nog even geduld dus Envelop! Misschien zetten de harde buiken vandaag door in echte weeen. En leuk kerstmarkt, hier in de buurt is vanmiddag ook een kerstmarkt. Had ik ook leuk gevonden nog even te kijken maar is echt geen optie meer. Dat ga ik echt niet trekken helaas.

Vandaag (en gister) sowieso een slechte dag. Ben er zó klaar mee dat zwanger zijn :cry: vind eigenlijk dat ik niet mag klagen omdat het eigenlijk best nog wel goed gaat, maar van de andere kant kan ik gewoon niet meer. Ik slaap zo slecht, kan bijna niet omdraaien in bed door de pijn in mijn bekken, had gister en vandaag zoveel last van bekken-/rugpijn dat ik amper kan lopen en mijn buikvoelt continu over-opgerekt, alsof de baby net te groot is om eigenlijk nog te passen en daarvoor voelt alle beweging heel onprettig of pijnlijk. Vanochtend stond ik al heel vroeg onder de douche, uit ellende en moest er gewoon om huilen, voelde me zo verrot. Nu wel weer een beetje bijgekomen, misschien moest het er gewoon even uit en kan ik het nu dan allemaal weer wat beter relativeren :rolling:

Kan in ieder geval niet wachten tot het begint, al zal dat wel niet gebeuren. Het lijkt er namelijk nog niet echt op, het is nog rustig steeds.

Verder bij iedereen alles nog oké?
Alle reacties Link kopieren
Wie weet helpt t wandelen wat envelop, veel plezier!
Hè lenne wat balen dat je je zo rot voelt, kan me goed voorstellen dat de moed je even in de schoenen zinkt op zo’n moment! Zeker als niks meer wil, je lijf niet mee werkt en je t gewoon zat bent. Dikke knuffel nog even volhouden en dan komt je kleintje!
Hier niet zo veel te melden, vooral ‘s avonds best wat last van buik en gister deed mn rug ook mee maar verder gebeurd er weinig.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even een dramamomentje.. heb namelijk nog geen kledingkast (nieuw huis, en nog steeds heel veel te doen), en probeer hier een beetje orde in de chaos te scheppen maar zie door de bomen het bos niet meer... heb wel in mijn hoofd hoe ik het wil hebben voor de baby er is, maar dat is verre van haalbaar. Heel moeilijk in combinatie met nesteldrang :cry:
Leanne, wat vervelend! Ik kan mij goed voorstellen hoe je je voelt, ik ben het ook zat dat mijn lijf gewoon niet meer kan wat ik wil. Sterkte! Hopelijk nog een paar dagen volhouden!

Envelop, jammer dat het toch geen vruchtwater is. Maar gelukkig is de spanning er wel even vanaf, toch? Het afwachten is vreselijk, vooral als je verwacht dat er toch ieder moment wat gaat gebeuren.

Dudette, wij zijn ook net verhuisd. Gelukkig naar een huis waar we meteen in konden zonder te veel te klussen. Wat een chaos. Maar aan de andere kant kon ik mijn nesteldrang behoorlijk uitleven. Wat moeten jullie nog allemaal doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je Lenne! Hoop voor je dat het snel begint.

Envelop, jammer dat het geen vruchtwater was. Eigenlijk gek dat de verloskundigen niet ook gewoon zo'n teststrip gebruiken ipv ruiken, lijkt me een onbetrouwbare methode.

Pas verhuisd zijn en binnenkort moeten bevallen lijkt me ook stressvol!

Vannacht had ik buik- en rugpijn, had eigenlijk hoop dat er iets te gebeuren stond haha maar helaas. Lijkt me zo fijn als er al iets gebeurt voor de inleiding! Nu nog steeds een soort vage mensteuatieachtige krampen maar meer niet jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Giraffjes schreef:
09-12-2018 10:42
Dudette, wij zijn ook net verhuisd. Gelukkig naar een huis waar we meteen in konden zonder te veel te klussen. Wat een chaos. Maar aan de andere kant kon ik mijn nesteldrang behoorlijk uitleven. Wat moeten jullie nog allemaal doen?
Voor de baby: vluchttas, logeertas voor dochter, alles wassen, bedje in elkaar, commode inruimen, lampen ophangen, gordijn ophangen, nog wat spullen kopen, troep die niet in de babykamer hoort opruimen, cosleeper neerzetten..

In het huis... :facepalm: héél veel: we hebben nog geen wc/badkamer op de bovenverdieping, plinten moeten er nog op, kledingkast maken en inbouwen, daar ook nog tapijt leggen, we hebben nog maar een half (en tijdelijk) aanrechtblad in de keuken, we hebben nog een tijdelijke trap... en dit is wat er nu in me opkomt, het is nog veeeeeel meer.. we zitten sinds mei in dit huis. Maar effectief zijn we nu al ruim een jaar aan het klussen en dan ben je er dus af en toe he-le-maal klaar mee..

Ik kwam er twee weken voor we gingen verhuizen achter dat ik zwanger was, en heb helaas veel last van ischias gehad dus loop de hele tijd door een huis waar ik heel veel zou willen doen, maar gewoon niet kan.

Dus accepteren en heel duidelijk communiceren met man zijn hier zo belangrijk, maar lukt niet altijd..

Nouja, klaagmodus weer uit :bye:
Alle reacties Link kopieren
Ze vertelde dat zo'n teststrip een relatief hoge kans had op een vals positieve test had omdat deze het eiwit meet. In afscheiding kan ook wat meer eiwit zitten waardoor deze vals positief kan uitvallen.
In het ziekenhuis hebben ze dus ook geen strip gebruikt maar de structuur bekeken, van alle stoffen in vruchtwater de enige die een varen structuur onder de microscoop laat zien. Weer wat geleerd dus gisteren ;-)

Ben trouwens wel blij dat het geen vruchtwater is juist, ik wil liever dat het vanzelf begint ipv dat we het zouden moeten gaan opwekken.

@Lenne, ten eerste wat een onzin dat je niet mag klagen. Soms is zwanger zijn gewoon stom en ben je er klaar mee, alle reden dus om even flink te klagen. Het klinkt ook zwaar je laatste loodjes dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er dan soms even flink doorheen zit. Wanneer is/was jou uitgerekende datum ook alweer?

@dudette, ik ken je natuurlijk al uit het dreumestopic en daar heb je mijn frustraties ook vast wel eens voorbij zien komen. Ik herken het heel erg goed, dat je van alles wilt afronden/verbouwen etc maar dat dat gewoon niet kan. De combinatie met nesteldrang en nog een dreumes in huis is echt k*t.
Het is mij gelukt om me erbij neer te leggen dat we even niks aan de baby- kinderkamer doen. Wel ben ik heel blij dat de tijdelijke keuken opgeruimd en de nieuwe keuken af is. Dat alle kastjes nog niet helemaal ingericht zijn en ik niet zelf de spullen van zolder naar beneden kan tillen neem ik voor lief, alles wat we echt nodig hebben zit er in en verder werkt alles in huis ook naar behoren. Man was er oververmoeid door en had echt zijn rust nodig en dat ging voor.

Man werkt weer bijna volledig en alles is klaar voor de baby, dat geeft wel een heel fijn gevoel! Bij jullie is het nog wel wat extremer als ik het zo lees maar het gaat erom dat alles werkt. Een badkamer lijkt me dus wel essentieel (hebben jullie nu ook geen douche?) maar een tijdelijke trap of een tijdelijk aanrechtblad heeft een lagere prioriteit.

En soms even rust nemen is ook heel belangrijk, anders ben je helemaal uitgeblust voordat de baby er is. Wij hebben ook tijdelijk een schoonmaker gehad voor eens per twee weken (ook al paste dit eigenlijk niet in ons budget), vaker kant en klaar gegeten etc zodat we wat meer rust konden nemen. Pittig voor jullie hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Lenne, ik kan mij jouw gevoel ook zo goed voorstellen. Alle klachten die jij hebt, heb ik ook. Je mag ook echt wel even een dag hebben waarbij het even teveel is. Volgens mij heb ik van de week nog gepost dat ik die had. Dat zijn ook nog eens de hormonen hè! Koppie omhoog en je doet het hartstikke goed!

@envelop, wat fijn dat het dan niet je vliezen waren. Ik verkies ook een natuurlijke start boven opwekken.

Ik zal zelf helaas komende week naar het ziekenhuis moeten als het natuurlijk niet op gang komt. Maar het is wel erg rustig daarbinnen..
Alle reacties Link kopieren
Thx voor je bericht Envelop, je hebt helemaal gelijk qua prioriteiten.. maar soms nemen de hormonen het even over van de logica en dan MOET ALLES NU.. kan niet hè :idee:

We hebben beneden wel een prima badkamer, met idd alleen een douche.

Rust nemen lukt over het algemeen goed hoor, mijn lijf dwingt me er anders ook wel toe.. maar zit nu bijvoorbeeld lekker te gamen totdat dochter weer wakker wordt!

Mijn hoop is dat de baby blijft zitten tot januari (5-1 uitgerekend). Dan kan man nog het een en ander doen in de kerstvakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dat geluk hebben wij wel gehad. Het leek erop dat de baby kwam rond 32 weken en nu meer dan 8 weken later zit hij er nog.
We (nou ja man en schoonvader) hebben de laatste weken nog best veel kunnen doen waardoor we een fijnere start hebben met de baby straks.

Ik ben vandaag ook wat sacherijnig,ik heb weer veel voorween die soms ook echt zo pijnlijk zijn dat praten of dergelijke niet lukt. Er zit alleen totaal geen regelmaat in en ik heb het al eerder gehad (wel wat minder intens) terwijl het niey doorzette.

Laat het dan maar beginnen of niet maar dat halve gedoe ben ik nu wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook aanschuiven? Ik ben 34 weken zwanger van onze tweede en moet nog 2 weken werken maar :uh?: ik ben er klaar mee! Kan me niet meer focussen, heb zo'n zin om te cocoonen net zoals bij de eerste :love: Dat was zo'n fijne tijd :love:

Vandaag een thuiswerkdag die ik goed moet benutten maar ben nu al een uur aan het niksen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
En oja, we hebben nog niet alles klaar. Eigenlijk alle spullen wel in huis maar moet alle kasten nog uitruimen, zolder nog opruimen, keukenkastjes en badkamerkastjes nog door en alles wassen.

Moet lukken in 6 weken toch :biggrin: Ik hoop zo dat ze ook nog echt 6 weken blijft zitten! Die nesteldrang aahh :D
Alle reacties Link kopieren
Nou ik meld me ook eindelijk hoor, ben nu 34+5 en het voelt al 3 weken als de laatste loodjes :hyper:
Ben bij 29, 32 en 33 weken opgenomen ivm voortijdige contracties, bij 32w gestopt met werken en nu ik rustig aan doe is dat gelukkig een stuk minder. Maar het leek er even op alsof ie elk moment kon komen, dus man heeft in sneltreinvaart de babykamer afgemaakt, ik heb alle wasjes gedaan, kasten ingeruimd en commode, noodkoffer ingepakt, adreslijst gemaakt, geboortekaartje uitgezocht, en nu zijn we klaar :proud:

Zal je zien dat ie gewoon blijft zitten tot het einde :nut: maar goed beter dan een vroeggeboorte.

Wist niet dat het zo zwaar kon zijn trouwens! Ik lees dames die nog op de fiets naar de stad gaan en kamers verven enzo :| Nou ik fiets vanaf 4mnd al niet meer ivm bekkenklachten, die zijn nu inmiddels zo dat ik een douchekruk nodig heb met douchen omdat ik niet lang kan staan , en als ik 5 minuten sta in de keuken heb ik zo 3 harde buiken achter elkaar dus ik kan bijna NIKS meer :@@: Slapen ook een drama, rugpijn, bekkenpijn en 'gewoon' wakker liggen.
Maar geeft allemaal niet, als ie er maar gezond uitkomt strakjes.

Maar ik breng m'n dagen voornamelijk op de bank door, foto's uitzoeken, over baby's lezen, Netflixen, wat gewone dingen lezen, en af en toe even een half uurtje zittend een wasje ophangen ofzo en dan weer liggen en bijkomen :|

Ik verwacht dat als de baby eenmaal geboren is m'n klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, ga ik echt vanuit want ben het wel zat, ben altijd best sportief en actief en dat gáát gewoon niet.

Ik blijf even lekker meelezen hier. Leuk dat iedereen een beetje in hetzelfde schuitje zit, en bijzonder dat iedereen zich weer zo anders voelt!
Alle reacties Link kopieren
Na een mooie, heftige en snelle bevalling is gisteravond onze zoon geboren! In het zkh bleek ik al 6cm ontsluiting te hebben (had al een hele tijd voorweeën die blijkbaar wel wat gedan hebben).
En 1,5uur later is hij geboren in het ligbad omdat er bijna geen tijd meer was om er uit te gaan voor het persen.

Hij doet het echt super en ik merk dat ik een tweede, tot nu toe, veel makkelijker vind omdat je al veel kent. Grote zus moet nog wel even wennen maar dat komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop! ♡
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Envelop, gefeliciteerd met je zoontje! Ook al zo'n snel einde, misschien komt dat door dit forum :P Toen ik je post zag dacht ik nog, moet ik haar zeggen dat bij mijn hele bevalling geen enkele wee langer dan een seconde of 45 heeft geduurd en het misschien toch al wel echte weeën zijn, maar toen kwam er een hongerige baby tussen. Maar geweldig, zo'n bevalling in het ligbad! Bijzonder hoor!
Geniet van je zoontje en zijn grote trotse zus!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Gefeliciteerd Envelop! Dus de oefenweeen waren uiteindelijk toch echte weeen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej gefeliciteerd envelop! Wat fijn dat t zo’n goede bevalling was! Heel veel geluk met elkaar.
Welkom aan de nieuwkomers! Ik zal later even bijlezen en reageren op jullie verhalen.
Lenne ik denk dat jij de eerstvolgende bent nu die moet bevallen? Tenzij er iemand voor kruipt uiteraard ;-)
Alle reacties Link kopieren
@envelop
Heee, wat goed! Gefeliciteerd! Wat fijn dat je samen bent nu! :yes:


Welkom Lonkaa en Mieremuis!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat het ineens zo snel ging, gefeliciteerd Envelop!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop, klinkt super fijn! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt trouwens nog voor jullie reacties over wanneer en hoe inleiden in zn werk zou gaan. Heb het vorige week ook even kort besproken met de verloskundige. Ik ben nl op een donderdag 42 weken en was een beetje bang dat als ik dan nog een afspraak in het ziekenhuis zou krijgen, ze het ook nog over het weekend kunnen tillen.
Maar hier sturen ze je in naar het ziekenhuis in week 41 en wordt er een evt. Inleiding gepland uiterlijk met 42 weken. Tenzij ik echt graag zelf langer wil wachten.

Wie is de volgende hier die in principe snel gaat bevallen? Lenne? Roos?

Hier vast nog niet... 38+4 vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@ Mieremuis; gelukkig is jullie baby blijven zitten :-) maar ergens wel mooi dat jullie in sneltreinvaart alles gedaan en geregeld hebben wat nog moest haha.

Wat ontzettend naar van die bekkenklachten. Ben echt zo blij dat dat me bespaard is gebleven.
Hier wordt het nu ook wel wat zwaarder maar erg goed te doen.

Als je toch zoveel Netflixt... nog tips voor leuke series??

@ Lonka; welkom! Thuiswerkdag nog goed kunnen benutten? Grappig.. ik moest 6 weken van te voren met verlof (deels ziektewet dus geen keuze) maar was daar gevoelsmatig juist helemaal niet aan toe. Maar nu denk ik helemaal niet meer aan mn werk en vermaak ik me wel prima. Heb gewoon al 4 weken verlof haha.

@ Lenne; voel je je alweer wat beter? Op hoeveel weken zit je nu? Ik hoop dat je kleintje snel komt!

@ Dudette; hoe gaat het met jou nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven