Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gistermiddag bevallen van onze dochter! Alles ging uiteindelijk heel snel en volgens het boekje. Zal later het uitgebreide verhaal doen.

Ze wil alleen maar drinken en niet slapen dus het is wel weer heftig. Maar wat is ze lief! 4370 gram en 53 cm..
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh gefeliciteerd!!! ❤️❤️❤️❤️

Geniet van jullie meisje samen 💕
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-06-2019 08:28
Ik ben gistermiddag bevallen van onze dochter! Alles ging uiteindelijk heel snel en volgens het boekje. Zal later het uitgebreide verhaal doen.

Ze wil alleen maar drinken en niet slapen dus het is wel weer heftig. Maar wat is ze lief! 4370 gram en 53 cm..
Gefeliciteerd en fijn dat je bevalling goed ging! Ik zal aan je denken vannacht met voeden als ik dat ook aan het doen ben terwijl ik wil slapen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik denk aan jullie beide en jullie baby’tjes terwijl ik met mijn dikke buik in de warmte wakker lig en ook wil slapen 😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Bippy- schreef:
18-06-2019 16:58
Hahaha ik denk aan jullie beide en jullie baby’tjes terwijl ik met mijn dikke buik in de warmte wakker lig en ook wil slapen 😂😂😂
Vervelend he die laatste loodjes! Man die twee weken over tijd duurde een eeuwigheid. Onze dochter is 6 dagen en het is zoo heerlijk weer een beetje mn lijf terug maar ik slaap nu veel minder dan tijdens de zwangerschap haha
Alle reacties Link kopieren
threebee schreef:
19-06-2019 10:00
Vervelend he die laatste loodjes! Man die twee weken over tijd duurde een eeuwigheid. Onze dochter is 6 dagen en het is zoo heerlijk weer een beetje mn lijf terug maar ik slaap nu veel minder dan tijdens de zwangerschap haha
Nóg minder 😭
Ik heb vannacht 4 uur geslapen, ben echt ka-pot.
Die hitte is zwanger echt niet te doen
Alle reacties Link kopieren
Bippy- schreef:
19-06-2019 10:24
Nóg minder 😭
Ik heb vannacht 4 uur geslapen, ben echt ka-pot.
Die hitte is zwanger echt niet te doen
Scheelt ook dat ik overdag weinig kan slapen met 3 kinderen in huis, dat is voor de kraamzorg ook best pittig. de jongste is sowieso wakker natuurlijk voor voedingen maar die andere twee zijn ook nog wel eens wakker.
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Threebee en Fiona! :flirting:
Eindelijk genieten!

Ons meisje is vandaag alweer 4 weken! Ze heeft inmiddels darmkrampjes waar je u tegen zegt..echt zielig :|

Inderdaad veel minder slaap dan toen ik zwanger was. Begint wel wat te stabiliseren in de nacht slaapt ze 4 uur achter elkaar🤗.
Bippy sterkte nog met de laatste loodjes :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hier de lange versie. Na een week voorweeën verloor ik zaterdagnacht druppels vruchtwater. Zondag leek het eindelijk door te zetten, ik heb urenlang regelmatige weeën gehad. Maar helaas nadat de VK thuiskwam zakte het weer af, ik had wel al 4 cm ontsluiting. Ik zou maandag naar het ziekenhuis worden gestuurd om te controleren of het inderdaad vruchtwater was, i.v.m. infectiegevaar. Maandagochtend om 5.30 kreeg ik echter hevige weeën. Contact gehad met de VK en we mochten direct door naar het ziekenhuis. De weeën kwamen inmiddels elke 2-3 minuten. Onsluiting vorderde vrij snel en rond 13.00 had ik 9cm, werden mijn vliezen centraal gebroken en mocht ik direct gaan persen. Binnen een half uur persen was ze er. Er was wel een kleine knip voor nodig en ze zat klem met haar schouder, maar verder ging alles heel goed.

We moesten nog 24 uur blijven i.v.m. de langdurig gebroken vliezen en zijn sinds dinsdagmiddag weer thuis. We hebben een hele fijne kraamhulp, echt een wereld van verschil met de vorige keer. Toen was de bevalling traumatisch en de kraamtijd ellendig, ook omdat het niet zo klikte met de kraamhulp. Nu kon ik heel rustig de weeën opvangen, ik was veel meer in mezelf gekeerd en raakte niet zo in paniek als de vorige keer.

De baby doet het goed, de borstvoeding is inmiddels ook op gang en ze zit bijna weer op haar geboortegewicht. Ze slaapt 's nachts alleen niet, dus dat is erg vermoeiend. Helemaal met een peuter die erg hyper en druk is en 's avonds niet wil slapen. Ik heb nog even geen idee hoe ik dit op de lange termijn alleen moet doen met twee kinderen als mijn man weer aan het werk is, maar we bekijken het een dag tegelijk.

Principessa, 4 weken alweer! Wat fijn dat ze al vier uur slaapt 's nachts, daar kan ik hier alleen maar van dromen nog.

Bippy, hoe gaat het met jou? De laatste weken vond ik ook echt superzwaar, ik kon ook niet goed genieten van mijn verlof. Ik slaap nu ook echt minder dan toen ik zwanger was (en toen was het al dramatisch) maar in elk geval heb je dan een reden om wakker te liggen.

Threebee, ik vind het met 2 kinderen al pittig. Is je man niet thuis overdag? Ik doe nu de nachten en ik laat mijn man zoveel mogelijk slapen, zodat hij overdag de boel draaiende kan houden met peuterdochter. Maar goed, hij gaat straks ook weer aan het werk en dan zal ik het alleen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
20-06-2019 11:18
Hier de lange versie. Na een week voorweeën verloor ik zaterdagnacht druppels vruchtwater. Zondag leek het eindelijk door te zetten, ik heb urenlang regelmatige weeën gehad. Maar helaas nadat de VK thuiskwam zakte het weer af, ik had wel al 4 cm ontsluiting. Ik zou maandag naar het ziekenhuis worden gestuurd om te controleren of het inderdaad vruchtwater was, i.v.m. infectiegevaar. Maandagochtend om 5.30 kreeg ik echter hevige weeën. Contact gehad met de VK en we mochten direct door naar het ziekenhuis. De weeën kwamen inmiddels elke 2-3 minuten. Onsluiting vorderde vrij snel en rond 13.00 had ik 9cm, werden mijn vliezen centraal gebroken en mocht ik direct gaan persen. Binnen een half uur persen was ze er. Er was wel een kleine knip voor nodig en ze zat klem met haar schouder, maar verder ging alles heel goed.

We moesten nog 24 uur blijven i.v.m. de langdurig gebroken vliezen en zijn sinds dinsdagmiddag weer thuis. We hebben een hele fijne kraamhulp, echt een wereld van verschil met de vorige keer. Toen was de bevalling traumatisch en de kraamtijd ellendig, ook omdat het niet zo klikte met de kraamhulp. Nu kon ik heel rustig de weeën opvangen, ik was veel meer in mezelf gekeerd en raakte niet zo in paniek als de vorige keer.

De baby doet het goed, de borstvoeding is inmiddels ook op gang en ze zit bijna weer op haar geboortegewicht. Ze slaapt 's nachts alleen niet, dus dat is erg vermoeiend. Helemaal met een peuter die erg hyper en druk is en 's avonds niet wil slapen. Ik heb nog even geen idee hoe ik dit op de lange termijn alleen moet doen met twee kinderen als mijn man weer aan het werk is, maar we bekijken het een dag tegelijk.

Principessa, 4 weken alweer! Wat fijn dat ze al vier uur slaapt 's nachts, daar kan ik hier alleen maar van dromen nog.

Bippy, hoe gaat het met jou? De laatste weken vond ik ook echt superzwaar, ik kon ook niet goed genieten van mijn verlof. Ik slaap nu ook echt minder dan toen ik zwanger was (en toen was het al dramatisch) maar in elk geval heb je dan een reden om wakker te liggen.

Threebee, ik vind het met 2 kinderen al pittig. Is je man niet thuis overdag? Ik doe nu de nachten en ik laat mijn man zoveel mogelijk slapen, zodat hij overdag de boel draaiende kan houden met peuterdochter. Maar goed, hij gaat straks ook weer aan het werk en dan zal ik het alleen moeten doen.
Nee, hij is vrijdag en zaterdag thuis geweest en zondag weer begonnen. Hij is alleen tussen 24:00 en 7:00 thuis tot en met zaterdag, hij is ondernemer en zit midden in een evenement dus het is bikkelen voor ons. Vandaag laatste dag kraamzorg en morgen mijn moeder en dan zaterdag alleen, super spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hi, weet niet of er nog veel laatste loodjes schrijven hier, maar hier nu 38 weken en zie enorm op tegen de hittegolf van de komende week. Temperaturen rond 35 graden in het zuiden van het land. Bah, ik vond die warme dagen vorige week al vreselijk, komt echt niks meer uit je handen dan.

De hormonen maken dat ik er nu al chagrijnig van kan worden. Hebben net een nieuw huis met aanbouw op het zuiden, maar nog geen zonnescherm/screens/goede isolatie. Vorige week was het binnen al 28 graden.

Iemand tips om de tijd door te komen straks? Ik had al bedacht om in de IKEA op een bed te gaan liggen in hun airco. Zwemmen in een natuurlijke plas/chloorbad mag geloof ik ook niet meer toch, op deze termijn?

Alle tips zijn welkom!

Of zal ik vragen of ze me vast willen inleiden? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2016 ook bevallen tijdens een hittegolf. Ik had in ieder geval een opblaaszwembad in de tuin. Al is het alleen maar voor koele voeten. Verder veel binnen met alles dicht en Netflix aan. Je bent 38 weken zwanger dus probeer het idee dat je van alles 'moet' een beetje los te laten. Maar ik begrijp dat dat lastig is hoor...
Alle reacties Link kopieren
Threebee, dat lijkt me wel heftig zeg. Hoe kom je die avonden door in je eentje? Ik zie er nu al tegenop dat ik volgende week alleen ben met beide dochters. Vooral omdat peuterdochter slecht gaat slapen, daar moet je echt soms een uur naastliggen voor ze in slaap valt. Hoe ik dat met de baby moet combineren weet ik echt nog niet, en jij hebt er drie! Hoe ging de eerste dag alleen vandaag?

Deijscoboer, sterkte met de laatste loodjes! Ik had maar 1 hete dag in mijn zwangerschap en dat vond ik al vreselijk. Hoewel ik er nu met een pasgeboren baby ook echt tegenop zie. Ik zou een koud voetenbad in de tuin zetten en een kan met koud water en zo min mogelijk bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde deijscoboer!
Wil zooooveel doen maar heb er de puf niet voor door de hitte.
Ik woon in t zuiden en daar is t vandaag al blóedheet!!

We hebben vandaag wel een mobiele airco gekocht voor de slaapkamer #lifesaver!!
Ook voor als de baby er is en het zo warm is, vind het toch zielig anders 🙈..

Heb vorige week in de nacht met een icepack in een handdoek tussen mijn voeten geslapen! Hielp wel echt heel erg tegen rusteloze zware voeten!
Alle reacties Link kopieren
Bippy, goeie tip, van dat icepack tussen voeten. Hier is vandaag ook een kleine mobiele airco gearriveerd. Mocht ik lenen van familie die op vakantie gaan morgen, dus dat is heel lief!

Vandaag nog snel de babykamer afgemaakt, zodat ik daar ook niet meer aan hoef.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
22-06-2019 15:43
Threebee, dat lijkt me wel heftig zeg. Hoe kom je die avonden door in je eentje? Ik zie er nu al tegenop dat ik volgende week alleen ben met beide dochters. Vooral omdat peuterdochter slecht gaat slapen, daar moet je echt soms een uur naastliggen voor ze in slaap valt. Hoe ik dat met de baby moet combineren weet ik echt nog niet, en jij hebt er drie! Hoe ging de eerste dag alleen vandaag?

Deijscoboer, sterkte met de laatste loodjes! Ik had maar 1 hete dag in mijn zwangerschap en dat vond ik al vreselijk. Hoewel ik er nu met een pasgeboren baby ook echt tegenop zie. Ik zou een koud voetenbad in de tuin zetten en een kan met koud water en zo min mogelijk bewegen.
Verstand op nul en zoveel mogelijk hulp accepteren. Zonder draagzak zou ik ook niet kunnen. Vandaag had ik de mazzel dat schoonouders met de oudsten naar de speeltuin zijn geweest, dus die waren een paar uurtjes zoet en vanmiddag was het buurmeisje van 15 er om te helpen. Oudste twee zijn mega dwars en dat maakt het pittig nu. De baby is heerlijk rustig maar spuugt wel enorm dus even aankijken. Hoe gaat het nu bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven