Lange meisjesnaam, mag beetje apart

15-09-2020 08:43 209 berichten
Wij krijgen een meisje. Nu zoeken we een lange meisjesnaam, het liefst een die niet te veel voorkomt. Russisch, Grieks, bijbels vinden we ook mooi. Zouden jullie input willen geven? Wij vinden de volgende namen mooi, maar het is het toch nét niet (sommige wel prachtig, maar komt net te veel voor):

Helianthe
Alexandra
Christiane
Niquita
Rosalind
Louise
Rebecca
Nicoline
Lesley Anne.
freekenkaat schreef:
15-09-2020 09:04
Grappig, de namen van mijn 3 dochters zijn langsgekomen.
Het is wel waar wat eerder gezegd is: de namen worden afgekort. Zelf doe ik het inmiddels ook terwijl ik eerst zei dat nooit te gaan doen. Gelukkig zijn de afkortingen ook heel leuk. Van mijn oudste weten haar vrienden haar echte naam vaak niet eens.
Het ligt ook aan het soort naam. Mijn oudste heeft een naam van 4 lettergrepen en die wordt echt nooit afgekort. Andere dochter heeft een naam van 3 lettergrepen (hier ook genoemd) en die wordt soms wel afgekort. We hebben de naam gegeven, omdat we de afkorting zelf ook heel leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Marynde
Annemayke
Hier een zoon met een naam die afgekort verschrikkelijk is, maar we zijn er inmiddels aan gewend ;-D
spinnetje_ schreef:
15-09-2020 09:20
Arabella?

In de eerste pagina kwamen beiden namen van mijn dochter al langs. Toch hoor je ze echt nooit :)

De naam van onze toekomstige dochter is ook langsgekomen en die hoor en lees ik ook nooit o_o Er zijn er ook maar 36 van in Nederland :-D
Concepción
Marie-Antoinette
Carlotte
Ayeleth
Ariadne
Delphine :heart:
Soraja
Zippora
Alle reacties Link kopieren
Ghislaine
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Saoirse (spreek je uit als seersha)
Alle reacties Link kopieren
Mariekemetdelangebenen
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Alexandra
Isadora
Brianna
Cassandra
Ophelia
Relax we're all crazy, it's not a competition
Dorothea
Manuela
Viktoria
Elsbeth
Josefien
Willemien
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
15-09-2020 09:42
Saoirse (spreek je uit als seersha)

Ik kan de spelling in combinatie met de uitspraak echt niet rijmen. Dit wordt eeuwig spellen en uitleggen
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vroeger in een boek Mirabella tegen. Toen wist ik zeker dat m'n dochter later zo zou heten. Mijn man vond het dus he-le-maal niets, en hij zou ook niet bij m'n dochter gepast hebben, maar ik vind het nog steeds een mooie naam.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Veronique
Alle reacties Link kopieren
Laureen (eventueel uitgesproken als Laurien)
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
15-09-2020 09:46
Ik kan de spelling in combinatie met de uitspraak echt niet rijmen. Dit wordt eeuwig spellen en uitleggen
Sowieso moet je al die namen spellen, die een y hebben op een plaats waar je een i hoort en die daar meestal ook voorkomen. Dat moet je willen. En een h op het eind, mag je er ook altijd wel bij noemen.

(ik heb als officiële naam 2 ongewone lange meisjesnamen, denk jongensnamen vervrouwelijkt, en ja, die moet ik dus altijd spellen, wanneer de hele officiële naam eens ter sprake komt. Ik ben dus niet voor namen, die je moet spellen ;-) )
Later is nu
Aliyah
Selah
Safira
Ezarah
Elana
Siphra
Clementine
Giovanna
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
15-09-2020 09:38
De naam van onze toekomstige dochter is ook langsgekomen en die hoor en lees ik ook nooit o_o Er zijn er ook maar 36 van in Nederland :-D

Mijn dochters naam staat er ook ergens tussen en daar zijn er nog geen 5 van in Nederland o_o

En on-topic, Immanuela misschien?
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
15-09-2020 09:44
Alexandra
Isadora
Brianna
Cassandra
Ophelia

Wordt afgekort tot Brie en daardoor eeuwig met de kaas vergeleken.
Later is nu
Daphne
Lillianne/Lilliane
Aphrodite
Makiko
Annecharlotte
Annabella
Annelotte
Catharina
Gabriella
Babette
Evalise
Giulietta
Marie-Josephine
Marie-Delphine
Margaretha
Elizabeth
Hannelore
Alle reacties Link kopieren
Dianthe
Amélie
Adeline
Madeleine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven