Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
susieflower ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. :hug: 🖤 wat een hel...
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een ongelooflijk kut nieuws! Weet ook niet zo goed wat te zeggen.
Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Neeee! Susie, te vreselijk voor woorden dit. :hug:
Verschrikkelijk Susie. Wat een enorm verdriet..
Hoi allemaal, even een update voor wie hier nog meeleest. Ik kreeg vandaag al een echo ipv morgen omdat ik wat bloedverlies had gisteren.

Gelukkig klopte er een duidelijk hartje. Maar de arts bleef maar kijken, er lijkt namelijk nog een 2e hartje te kloppen. Het lijkt nu sterk op een monochoriale moniamniotische zwangerschap, wat best wel een hoog risico zwangerschap is (hogere kans op miskraam, afwijkingen, verstrengeling van de navelstrengen, tweeling transfusie syndroom en vroeggeboorte). Zowel letterlijk als figuurlijk dubbel nieuws dus. We zijn heel blij en tegelijkertijd best gespannen over hoe dit zal aflopen. Volgende week moeten we bij de gynaecoloog komen, die kan ons meer vertellen over de prognose enzo. De ene achtbaan is voorbij en de andere begint. Voor nu zijn we hoopvol.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje wat spannend nog zeg! Gelukkig volgende week al naar de gyn!
Zon zwangerschap nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
AV1992 schreef:
05-12-2019 16:44
Hoi allemaal, even een update voor wie hier nog meeleest. Ik kreeg vandaag al een echo ipv morgen omdat ik wat bloedverlies had gisteren.

Gelukkig klopte er een duidelijk hartje. Maar de arts bleef maar kijken, er lijkt namelijk nog een 2e hartje te kloppen. Het lijkt nu sterk op een monochoriale moniamniotische zwangerschap, wat best wel een hoog risico zwangerschap is (hogere kans op miskraam, afwijkingen, verstrengeling van de navelstrengen, tweeling transfusie syndroom en vroeggeboorte). Zowel letterlijk als figuurlijk dubbel nieuws dus. We zijn heel blij en tegelijkertijd best gespannen over hoe dit zal aflopen. Volgende week moeten we bij de gynaecoloog komen, die kan ons meer vertellen over de prognose enzo. De ene achtbaan is voorbij en de andere begint. Voor nu zijn we hoopvol.
spannend!

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar hoog risico betekent eigenlijk alleen dat er mogelijk misschien eventueel iets aan de hand is he. Dus ga jezelf nog niet gek maken.
Alle reacties Link kopieren
Wow AV, dat is wel meteen weer spannend ja!

En hopelijk vooral ontzettend leuk straks :). Ik kan me goed voorstellen dat je meteen weer in een achtbaan van stress en zorgen zit, maar hoop dat het straks vooral heel druk en heel gezellig gaat worden voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel June, Florence, Emceetje, Twilight, Cellene en AV92.
Het is nog steeds nauwelijks te bevatten.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ohh Susie, wat een verschrikkelijk nieuws! Dit mag gewoon niet! Ik vind het zo ontzettend oneerlijk en erg voor jullie. Dat jullie dit gewoon weer mee moeten maken, ik ben oprecht verdrietig voor jullie. Ik weet ook niet wat te zeggen want hier zijn gewoon geen woorden voor maar in ieder geval een heleboel knuffels :hug: . Heel veel sterkte meis.
Hoi allemaal, onze tweeling heeft toch allebei een eigen vruchtzak, dus dat is goed nieuws! We blijven wel voor de rest van de zwangerschap onder controle van de gynaecoloog, maar we zijn voor nu positief, opgelucht en vooral heel dankbaar. Ben nu 8 weken, op naar de 12 :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Av!!!! Wat bizar ook een tweeling. Kan je het al bevatten? 2 maxicosi's over 7 maanden aan je arm:)
Nog niet helemaal hoor, ik merk dat dit traject best wel een weerslag op ons heeft. Met iedere echo ben ik erg bang dat het mis is. Na zoveel teleurstellingen is het heel onwerkelijk dat het nu weleens goed zou kunnen gaan. Tegelijkertijd gaan we er aan de andere kant helemaal vanuit dat het goed zal gaan en hebben we stiekem al naar tweelingkinderwagens gekeken. Iemand die ik leerde kennen via het viva topic 'zwanger worden vanaf augustus 2016' en die m'n buurvrouw bleek te zijn (met inmiddels al 2 kindjes) heeft heel lief een cadeautje met twee minirompertjes door de brievenbus gedaan. Daarnaast doe ik mee aan Moeders voor Moeders en ben ik iedere week opgelucht en dankbaar dat ik weer een weekje verder ben en nog mee kan doen. Dat soort dingen maken het wat echter. En de misselijkheid en vermoeidheid zorgen ook wel dat ik die twee wondertjes niet vergeet, haha. We zijn dolgelukkig en tegelijkertijd met momenten doodsbang omdat we nu zoveel te verliezen hebben. Dat went denk ik / hoop ik iedere week een beetje meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat je een goede echo had, AV! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven